Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

Žurnāla "Skolas Psiholoģija" marta numurā lasiet:

No iedarbības uz sadarbību. Mūsdienās autoritārs vadības stils ir neefektīvs, jo darbinieki vairs tik ļoti neidentificējas ar savu darba devēju un nav mierā akli pildīt pavēles. Uz sadarbību vērsts vadības stils nodrošina katra skolotāja un darbinieka neatkarību un brīvību, līdzsvarojot to ar atbildību par saviem pienākumiem un iestādes darbu kopumā. Stāsta Inese Lapsiņa, psiholoģe, psihoterapeite.

Kliegšana – pedagoga ierocis vai vairogs? Bērni reaģē un nobīstas no pēkšņā uzbrukuma, tomēr ātri vien attopas, un nevēlamā uzvedība agrāk vai vēlāk atkārtojas. Jo kliegšana nemaina uzvedību. Svarīgākais stūrakmens, lai skolēni ievērotu noteikumus un labi uzvestos, ir konsekventa seku piemērošana, ja noteikumi tiek pārkāpti. Neviens nav ideāls, tomēr spēja atzīt savas kļūdas un padarīt tās par pašizaugsmes virzītāju ir labākais, ko cilvēks var darīt savas attīstības labā. Stāsta Sandra Dūda, izglītības psiholoģe.

Disciplīnas ievērošanas problemātika izglītības iestādēs. Tikai ar konkrētiem noteikumiem, regulāru to atgādināšanu un balstīšanos uz tiem ir iespējams jau no sākumskolas vecuma skolēnos audzināt cieņu, atbildību pret citiem un sevi, kas būtībā ir disciplinētas uzvedības pamatā. Stāsta Gundega Juška, sociālā pedagoģe.

Konfliktēšana. Izvairoties no konflikta risināšanas, pretrunas var uzkrāties un konflikts var padziļināties, turklāt izvairoties cilvēks nerūpējas par savām vajadzībām. Konfliktu risinot ar sadarbības taktiku, tiek atrisināts ne vien konflikts, bet veidojas savstarpēja uzticēšanās un stingrs pamats savstarpējai sadarbībai.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

27.11.2019 12:59

@SkolasVards: "Skolas Vārdu" un citus izglītības e-žurnālus abonē šeit: https://t.co/PtXZ6DZwkL https://t.co/oH0sjnaw5z

27.11.2019 12:56

@SkolasVards: Dvīņi nav vienots veselums ‒ jāpalīdz veidoties individualitātei. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:56

@SkolasVards: Skolotāja pieredze: Matemātika sportojot. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:55

@SkolasVards: Kā plānot un realizēt starpdisciplinaritāti mācību stundās? https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:55

@SkolasVards: Kā mācīt bērnam domāt, lai viņš augtu, nevis stagnētu. Kerola Dveka (Carol Dweck) ir psiholoģe un profesore Stenfor… https://t.co/m8BDGiQEHy

27.11.2019 12:34

@SkolasVards: Atraisīt kustību prieku. Saruna ar sporta skolotāju Pēteri Krastiņu no Salas vidusskolas. Pērn viņš atzīts par izci… https://t.co/Y0omMBqkrh

27.11.2019 12:33

@SkolasVards: Ekspertu diskusija: zināšanu par veselību trūkst ne tikai bērniem, bet arī pieaugušajiem. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:20

@SkolasVards: RT @IzglitibaunK: Kā skolās jēgpilni izmantot sociālos medijus. https://t.co/4gNy6C7gnb