Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

Žurnāla "Skolas Psiholoģija" 20. aprīļa numurā lasiet:

Kā iedvesmot darbiniekus pārmaiņām? Ikdienā, strādājot ar skolām, esmu novērojusi interesantu ainu, ka pedagogi viens otram pārmet nevēlēšanos mainīties, inertumu. Bieži vien kādām idejām tiek atmests ar roku, jo ir pārliecība, ka tik un tā neviens negribēs neko mainīt. Tēma par pretestību pārmaiņām jo sevišķi aktuāla ir kļuvusi gaidāmās izglītības reformas dēļ. Un par to jau atkal tiek paustas bažas: „...bet daudzi pedagogi jau negribēs mainīties!” Pirms pārmetam viens otram šādu reakciju pret pārmaiņām, es rosinu izprast dziļāk šīs pretestības cēloņus, jo tad mums būs daudz skaidrāks, kā varam to mazināt vai vispār tikt no tās vaļā un ar iedvesmu sākt darbu pārmaiņu ieviešanai. Stāsta Kristīne Zaksa, Radošuma pils izaugsmes trenere.

Būt emocionāli inteliģentam nenozīmē būt vien jaukam. Jaunākie pētījumi zinātnes, pedagoģijas un biznesa jomās apliecina, ka emocionālais intelekts ne tikai nozīmē būt jaukam, bet ietver arī principialitāti, pastāvēšanu uz savām vērtībām, tātad savā ziņā – būt ar mugurkaulu dzīvē. Skolēnu izaicinājumi arvien vairāk ir uzmanības noturības un koncentrēšanās trūkums, impulsivitāte, nepacietība un apātija. Nepieciešams darbs ar emocijām un to vadīšanu. Stāsta Zuarguss, Augsta emocionālā intelekta centra Cilvēkam vadītājs.

Teorijas un prakses konflikts. Latviešu, krievu un citu tautu pasakās ir iekodēta informācija: pirmais dēls ir tēva dēls un pārņem tēva mantojumu – profesiju, otrais – mātes talantus, bet trešais mācās jaunu profesiju. Viņam ir visgrūtāk, jo viņš meklē savus talantus un intereses. Stāsta Sandra Zeltiņa, biznesa trenere.

Mūzikas terapija. Mūzikas terapijā klients tiek uztverts nevis kā cilvēks ar kādiem trūkumiem vai ierobežojumiem, bet gan kā personība ar savu radošo potenciālu. Stāsta Sandra Barsineviča, maģistre veselības aprūpē, psiholoģijas maģistre, sertificēta mākslas terapeite mūzikas terapijā, sertificēta supervizore.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

18.10.2019 09:53

@SkolasVards: Iznācis e-izdevuma "Aktuālās normatīvo aktu izmaiņas" oktobra numurs @SkolasVards sadarbībā ar @skolutiesibas https://t.co/xT7ih7HAyR

18.10.2019 09:52

@SkolasVards: Metodiskie materiāli: 1. Mūzika 7.klasē – Opera. 2. Mācību stunda muzejā. https://t.co/f86EDfQ82K

18.10.2019 09:51

@SkolasVards: Modeļu izmantošana matemātikā. @SkolasVards jaunajā numurā https://t.co/f86EDfQ82K

18.10.2019 09:51

@SkolasVards: Vienota tēma visos priekšmetos pamatskolā. Kā to paveikt? @SkolasVards jaunajā numurā https://t.co/f86EDfQ82K

18.10.2019 09:50

@SkolasVards: Lielas diskusijas bija par to, kur medijpratību likt mācību saturā. Tā ir gan kritiskās domāšanas un problēmu risin… https://t.co/ELzAjbVlwl

18.10.2019 09:50

@SkolasVards: Skolotāji diskutē par vērtībām. Kāpēc vērtības ir tik svarīgas? Kāpēc nepietiek tikai ar zināšanām? @SkolasVards https://t.co/f86EDfQ82K

18.10.2019 09:45

@SkolasVards: Plāno ieviest obligātu pielikumu pamatizglītības diplomam, norādot iesaisti neformālajā izglītībā un brīvprātīgajā… https://t.co/XlruTo6gHi

18.10.2019 09:26

@SkolasVards: Eksperte: Pērn skolās no vardarbības cietuši vismaz seši pedagogi https://t.co/7Tf3EzMrMz via @SkolasVards

14.10.2019 18:56

@SkolasVards: LIZDA gaida premjera apliecinājumu par iespējām celt pedagogu darba samaksu https://t.co/JUDYxWUqih via @SkolasVards

14.10.2019 18:51

@SkolasVards: Iznācis e-žurnāla "Vecākiem" jaunais numurs https://t.co/OOBfuNadQI @SkolasVards @IzglitibaunK https://t.co/gdgecb9mBe