Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

Žurnāla "Skolas Psiholoģija" 20. aprīļa numurā lasiet:

Kā iedvesmot darbiniekus pārmaiņām? Ikdienā, strādājot ar skolām, esmu novērojusi interesantu ainu, ka pedagogi viens otram pārmet nevēlēšanos mainīties, inertumu. Bieži vien kādām idejām tiek atmests ar roku, jo ir pārliecība, ka tik un tā neviens negribēs neko mainīt. Tēma par pretestību pārmaiņām jo sevišķi aktuāla ir kļuvusi gaidāmās izglītības reformas dēļ. Un par to jau atkal tiek paustas bažas: „...bet daudzi pedagogi jau negribēs mainīties!” Pirms pārmetam viens otram šādu reakciju pret pārmaiņām, es rosinu izprast dziļāk šīs pretestības cēloņus, jo tad mums būs daudz skaidrāks, kā varam to mazināt vai vispār tikt no tās vaļā un ar iedvesmu sākt darbu pārmaiņu ieviešanai. Stāsta Kristīne Zaksa, Radošuma pils izaugsmes trenere.

Būt emocionāli inteliģentam nenozīmē būt vien jaukam. Jaunākie pētījumi zinātnes, pedagoģijas un biznesa jomās apliecina, ka emocionālais intelekts ne tikai nozīmē būt jaukam, bet ietver arī principialitāti, pastāvēšanu uz savām vērtībām, tātad savā ziņā – būt ar mugurkaulu dzīvē. Skolēnu izaicinājumi arvien vairāk ir uzmanības noturības un koncentrēšanās trūkums, impulsivitāte, nepacietība un apātija. Nepieciešams darbs ar emocijām un to vadīšanu. Stāsta Zuarguss, Augsta emocionālā intelekta centra Cilvēkam vadītājs.

Teorijas un prakses konflikts. Latviešu, krievu un citu tautu pasakās ir iekodēta informācija: pirmais dēls ir tēva dēls un pārņem tēva mantojumu – profesiju, otrais – mātes talantus, bet trešais mācās jaunu profesiju. Viņam ir visgrūtāk, jo viņš meklē savus talantus un intereses. Stāsta Sandra Zeltiņa, biznesa trenere.

Mūzikas terapija. Mūzikas terapijā klients tiek uztverts nevis kā cilvēks ar kādiem trūkumiem vai ierobežojumiem, bet gan kā personība ar savu radošo potenciālu. Stāsta Sandra Barsineviča, maģistre veselības aprūpē, psiholoģijas maģistre, sertificēta mākslas terapeite mūzikas terapijā, sertificēta supervizore.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

27.11.2019 12:59

@SkolasVards: "Skolas Vārdu" un citus izglītības e-žurnālus abonē šeit: https://t.co/PtXZ6DZwkL https://t.co/oH0sjnaw5z

27.11.2019 12:56

@SkolasVards: Dvīņi nav vienots veselums ‒ jāpalīdz veidoties individualitātei. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:56

@SkolasVards: Skolotāja pieredze: Matemātika sportojot. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:55

@SkolasVards: Kā plānot un realizēt starpdisciplinaritāti mācību stundās? https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:55

@SkolasVards: Kā mācīt bērnam domāt, lai viņš augtu, nevis stagnētu. Kerola Dveka (Carol Dweck) ir psiholoģe un profesore Stenfor… https://t.co/m8BDGiQEHy

27.11.2019 12:34

@SkolasVards: Atraisīt kustību prieku. Saruna ar sporta skolotāju Pēteri Krastiņu no Salas vidusskolas. Pērn viņš atzīts par izci… https://t.co/Y0omMBqkrh

27.11.2019 12:33

@SkolasVards: Ekspertu diskusija: zināšanu par veselību trūkst ne tikai bērniem, bet arī pieaugušajiem. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:20

@SkolasVards: RT @IzglitibaunK: Kā skolās jēgpilni izmantot sociālos medijus. https://t.co/4gNy6C7gnb