Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

Žurnāla "Skolas Psiholoģija" maija numurā lasiet:

Kā mainīt ieradumus? Pirms daudziem gadiem kādā no korporatīvajiem pasākumiem, kur biju ielūgta, katram atnākušajam viesim tika pasniegta glāze ar dzērienu, kurā bija ielikts arī koka kātiņš ar lapiņu, un uz tās bija uzrakstīta kāda atziņa. Man tika atziņa: „Ja tu turpināsi darīt to, ko tu dari, tad tu turpināsi saņemt to, ko tu saņem.” Man toreiz šī atziņa iepatikās, un es to novietoju uz darba galda rakstāmpiederumu traukā. Laiku pa laikam, kad mani kaut kas darbā neapmierināja, es paskatījos uz šo atziņu, un pamazām manī nostiprinājās apziņa – ja vēlos panākt citus rezultātus, man ir jāmaina sava rīcība. Kristīne Zaksa, Radošuma pils izaugsmes trenere, koučs.

Par komunikāciju komandā. Jebkurš vadītājs sapņo par lielisku komandu, kas sapratīs viņu no pusvārda, spēs realizēt viņa sapņus un ieceres. Taču, lai komanda virzītos vajadzīgajā virzienā, ir jāsaprot, kāds ir mērķis un kā to sasniegt. Tādējādi tiek izstrādātas vīzijas, misijas un mērķu programmas, taču ne vienmēr tās palīdz, jo paliek tikai kā skaistas frāzes uz papīra. Tieši pārdomāta un mērķēta komunikācija ir zelta atslēga tam, lai komanda veiksmīgi funkcionētu. Savukārt nepārdomāta komunikācija vai tās trūkums rada baumas, intrigas, neizpratni, kļūdas un demotivē darbiniekus.

Vienaudžu iebiedēšana. Kādi audzināšanas paņēmieni un skolas vides faktori ir saistīti ar vienaudžu iebiedēšanu Latvijas skolās? Kristīne Dūdiņa, Mg. psych., klīniskā psiholoģe, Latvijas Universitātes doktorante

Kāpēc viņš tā dara? Kā skolotāji skaidro skolēnu problemātiskas uzvedības cēloņus? Veicot maģistra darba pētījumu, es skolotājiem piedāvāju trīs situācijas, kuras aprakstīju tā, lai skolēnu uzvedības motīvi būtu neskaidri. Pēc katra apraksta skolotājiem tika lūgts atbildēt uz jautājumiem par katra situācijā pieminētā skolēna rīcības iemesliem, par to, ko skolotājs šādā situācijā darītu un kā skolotājs justos attiecīgajā situācijā. Signe Knipše, psiholoģe.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

27.11.2019 12:59

@SkolasVards: "Skolas Vārdu" un citus izglītības e-žurnālus abonē šeit: https://t.co/PtXZ6DZwkL https://t.co/oH0sjnaw5z

27.11.2019 12:56

@SkolasVards: Dvīņi nav vienots veselums ‒ jāpalīdz veidoties individualitātei. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:56

@SkolasVards: Skolotāja pieredze: Matemātika sportojot. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:55

@SkolasVards: Kā plānot un realizēt starpdisciplinaritāti mācību stundās? https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:55

@SkolasVards: Kā mācīt bērnam domāt, lai viņš augtu, nevis stagnētu. Kerola Dveka (Carol Dweck) ir psiholoģe un profesore Stenfor… https://t.co/m8BDGiQEHy

27.11.2019 12:34

@SkolasVards: Atraisīt kustību prieku. Saruna ar sporta skolotāju Pēteri Krastiņu no Salas vidusskolas. Pērn viņš atzīts par izci… https://t.co/Y0omMBqkrh

27.11.2019 12:33

@SkolasVards: Ekspertu diskusija: zināšanu par veselību trūkst ne tikai bērniem, bet arī pieaugušajiem. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:20

@SkolasVards: RT @IzglitibaunK: Kā skolās jēgpilni izmantot sociālos medijus. https://t.co/4gNy6C7gnb