Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

Žurnāla "Skolas Psiholoģija" augusta numurā lasiet:

20 aktivitātes pirmajai skolas dienai. Pazudušās mantas meklēšana, iepazīsti sevi, klases pašportrets, kalendārs, vienotie pavedieni, laika kapsula – šīs ir tikai dažas no aktivitātēm, ko skolotāji var praktiski īstenot pirmajās skolas dienās kopā ar skolēniem – interesanti un aizraujoši!

Psihometriskais rīks sevis izzināšanai. Skolas ir jaunu izaicinājumu priekšā – mēs pārejam uz kompetencēs balstītu izglītību, kuras viens no pamatiem ir sadarbība. Lai veiksmīgi sadarbotos un sasniegtu rezultātus, ir nepieciešama izpratne par sevi un saviem kolēģiem. Ir svarīgi izprast arī ikviena skolēna personību, lai veicinātu bērna interesi par sevi un savu attīstību. Un, kā būtu, ja mēs uz skolu raudzītos kā uz organizāciju, kurā ir tikai līderi? Skolas vadītājs ir līderis, katrs skolotājs ir līderis, un katrs skolēns ir līderis. Un arī līderība sākas ar sevis un citu izpratni.

Stāsta Kristīne Zaksa, Dr. admin., Radošuma pils izaugsmes trenere, Lumina Learning praktiķe un Gita Meldere, Lumina Learning partnere Baltijā.

Skolotāja ķermeņa valoda veicina sadarbību ar skolēniem. Kāpēc skolotājam ir vērts pievērst uzmanību savai ķermeņa valodai? Tāpēc, ka skolēni atbild uz skolotāja ķermeņa valodu. Vārdus mēs varam apzināti izveidot un izvēlēties, tāpēc tas nav nekas neparasts būt skeptiskam pret dzirdēto, apstrīdēt vai neticēt vārdiem. Bet ķermeņa valoda visbiežāk nemelo, jo to vada zemapziņa.

3 konfliktu cēloņi. Kā risināt darba konfliktus? Konflikti ir neizbēgama dzīves sastāvdaļa, tomēr tie spēj sagādāt mums patiešām nepatīkamus brīžus. Lai arī pieņemam, ka nevienam neizdodas savu ikdienu vadīt pilnīgi bez jebkādām domstarpībām ar kolēģiem vai vadību, sadarbības partneriem un piegādātājiem, ielūkojoties šajā tēmā mazliet dziļāk, iespējams rast veidus, kā konflikta situācijas darīt kaut mazliet jēgpilnākas un ar cerībām uz aizvien veiksmīgākiem risinājumiem. Stāsta Ieva Kimonte, psiholoģe, izaugsmes trenere.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

27.11.2019 12:59

@SkolasVards: "Skolas Vārdu" un citus izglītības e-žurnālus abonē šeit: https://t.co/PtXZ6DZwkL https://t.co/oH0sjnaw5z

27.11.2019 12:56

@SkolasVards: Dvīņi nav vienots veselums ‒ jāpalīdz veidoties individualitātei. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:56

@SkolasVards: Skolotāja pieredze: Matemātika sportojot. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:55

@SkolasVards: Kā plānot un realizēt starpdisciplinaritāti mācību stundās? https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:55

@SkolasVards: Kā mācīt bērnam domāt, lai viņš augtu, nevis stagnētu. Kerola Dveka (Carol Dweck) ir psiholoģe un profesore Stenfor… https://t.co/m8BDGiQEHy

27.11.2019 12:34

@SkolasVards: Atraisīt kustību prieku. Saruna ar sporta skolotāju Pēteri Krastiņu no Salas vidusskolas. Pērn viņš atzīts par izci… https://t.co/Y0omMBqkrh

27.11.2019 12:33

@SkolasVards: Ekspertu diskusija: zināšanu par veselību trūkst ne tikai bērniem, bet arī pieaugušajiem. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:20

@SkolasVards: RT @IzglitibaunK: Kā skolās jēgpilni izmantot sociālos medijus. https://t.co/4gNy6C7gnb