Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

Žurnāla SKOLAS PSIHOLOĢIJA oktobra numurā lasiet:

Kā koučings palīdz attīstīt vadītāja kompetences? Atbilstoši Izglītības kvalitātes valsts dienesta  izstrādātajai izglītības iestāžu vadītāju profesionālās darbības novērtēšanas metodikai izglītības iestāžu vadītājiem ir jāpilnveido un jāizvērtē piecas no desmit metodikā minētajām kompetencēm. Jautājums paliek atvērts – kā katrs vadītājs papildus ikdienā veicamajiem uzdevumiem viegli un efektīvi var strādāt arī pie šo kompetenču attīstīšanas? Stāsta Dr. admin. Kristīne Zaksa, Radošuma pils izaugsmes trenere, Lumina Learning praktiķe.

Iemācīties paškontroli? Varam teikt, ka pašdisciplīnu apgūst un iemanto ģimenē, – ja pašdisciplīna tiek praktizēta ģimenē, tā būs arī bērnam. Taču šis ir tikai labs arguments, lai teiktu, ka bērns nav maināms. Nonākot klasē, bērniem ir jāspēj vērst un noturēt uzmanību, sekot norādījumiem, uzturēt sevī motivāciju, jākontrolē savas reakcijas, iekšējie stimuli. Līdz ar to mēs varam secināt, ka paškontrolei ir būtiska loma akadēmiskajos sasniegumos.

Uzmanību – skolā jauns skolotājs. Gan skolas administrācija, gan skolotāji respektē adaptācijas perioda nozīmību skolēna izglītošanās procesā. Taču, cik nozīmīgs ir adaptācijas periods un atbalsts pieaugušajiem, nonākot jaunā darbavietā? Izglītības pētnieki jau sen norādījuši uz to, ka jaunā skolotāja adaptācijai ir jābūt strukturētai, organizētai un ar atgriezenisko saiti no jaunā skolotāja. Turklāt skolas vadība var būtiski ietekmēt jauno skolotāju adaptāciju skolas kolektīvā. Kā ir Latvijā?

Par izglītības kvalitātes vērtēšanu. Ko tieši es iemācīšos šajā stundā, šajā mācību gadā, mācību priekšmetā, izglītības posmā? Šis ir jautājums par mērķi – uz kurieni es eju? Ko es ar apgūtajām zināšanām un prasmēm varēšu izdarīt savā dzīvē tūlīt vai pēc noteikta laika posma? Šis ir jautājums par ceļa gājējam vēlamo rezultātu jeb ieguvumu tur, kur viņš ir nokļuvis. Stāsta Inga Raškova, skolotāja, Mg. philol.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

27.11.2019 12:59

@SkolasVards: "Skolas Vārdu" un citus izglītības e-žurnālus abonē šeit: https://t.co/PtXZ6DZwkL https://t.co/oH0sjnaw5z

27.11.2019 12:56

@SkolasVards: Dvīņi nav vienots veselums ‒ jāpalīdz veidoties individualitātei. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:56

@SkolasVards: Skolotāja pieredze: Matemātika sportojot. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:55

@SkolasVards: Kā plānot un realizēt starpdisciplinaritāti mācību stundās? https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:55

@SkolasVards: Kā mācīt bērnam domāt, lai viņš augtu, nevis stagnētu. Kerola Dveka (Carol Dweck) ir psiholoģe un profesore Stenfor… https://t.co/m8BDGiQEHy

27.11.2019 12:34

@SkolasVards: Atraisīt kustību prieku. Saruna ar sporta skolotāju Pēteri Krastiņu no Salas vidusskolas. Pērn viņš atzīts par izci… https://t.co/Y0omMBqkrh

27.11.2019 12:33

@SkolasVards: Ekspertu diskusija: zināšanu par veselību trūkst ne tikai bērniem, bet arī pieaugušajiem. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:20

@SkolasVards: RT @IzglitibaunK: Kā skolās jēgpilni izmantot sociālos medijus. https://t.co/4gNy6C7gnb