Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

Žurnāla "Skolas Psiholoģija" decembra numurā lasiet:

Atšķirīgo viedokļu vērtība. Kā jūs parasti jūtaties, ja darbā saskaraties ar atšķirīgiem viedokļiem? Tas jums palīdz ikdienā sasniegt jūsu individuālos un jūsu skolas mērķus vai – gluži otrādi – traucē? Un, ja traucē, tad kā jūs parasti uz to reaģējat? Kā jūs domājat – kā vajadzētu reaģēt? Viens no viedokļu atšķirības iemesliem ir tas, ka mēs katrs uz vienu un to pašu lietu skatāmies no dažādiem skatupunktiem. Bet, tikai apvienojot šos skatījumus, mēs varam nonākt pie labākā risinājuma. Neapmierinātība parasti tiek pausta ieraduma dēļ. Visticamāk, ka šāds ieradums ir izveidojies, jo cilvēkam ir pieredze, ka viņā neviens neieklausās un neņem vērā viņa viedokli. Stāsta Kristīne Zaksa, Dr.admin., Radošuma pils izaugsmes trenere, Lumina Learning praktiķe.

Kas ietekmē bērnu spēju sadarboties? Daži no skolotāju uzvedības modeļiem, kas samazina bērnu sadarbības spēju attīstīšanu: vēlme pateikt priekšā; atsevišķu grupiņu pozitīva izcelšana; fokusēšanās tikai uz rezultātu un atzīmi; kļūdīšanās kā problēma; pēc uzdevuma sniegt savu vērtējumu un nedot iespēju bērniem reflektēt par to, kā veicies sadarbībā.

Aktivitātes pašizaugsmei. Lai atvieglotu sākumskolas skolotājiem ikdienas darbu ar klasi, biedrība Bērnu labklājības tīkls ir izstrādājusi rokasgrāmatu Līdzdalības piedzīvojums. Materiāli ir izveidoti, lai rosinātu pedagogus un bērnus kopā veidot draudzīgu, pozitīvu skolas vidi un attiecības, kas balstītas uz savstarpēju cieņu, iesaisti un sadarbību.

Seši ieradumi kvalitatīvākai dzīvei. Vai mēs apjaušam, cik daudz mūs vada un ietekmē mūsu ieradumi? Kāpēc tieši tā un ne citādi mēs rīkojamies dažādās situācijās? Kāpēc mēs izvēlamies tieši to un ne citu rīcību? Kas mums liek tā reaģēt, kaut gan pēc tam domājam, kas tas bija? Tā mūsos mājo gūzma ieradumu, kas patiesībā veido visu mūsu dzīvi. Bet, dzīvojot neapzināti, viss notiek kā pa riņķi. Lai pateiktu savai dzīvei, savai izvēlei jā, vispirms ir jāiemācās pateikt nē tam, kas neapmierina. Stāsta Sarmīte Šmite, personīgās meistarības trenere.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

27.11.2019 12:59

@SkolasVards: "Skolas Vārdu" un citus izglītības e-žurnālus abonē šeit: https://t.co/PtXZ6DZwkL https://t.co/oH0sjnaw5z

27.11.2019 12:56

@SkolasVards: Dvīņi nav vienots veselums ‒ jāpalīdz veidoties individualitātei. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:56

@SkolasVards: Skolotāja pieredze: Matemātika sportojot. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:55

@SkolasVards: Kā plānot un realizēt starpdisciplinaritāti mācību stundās? https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:55

@SkolasVards: Kā mācīt bērnam domāt, lai viņš augtu, nevis stagnētu. Kerola Dveka (Carol Dweck) ir psiholoģe un profesore Stenfor… https://t.co/m8BDGiQEHy

27.11.2019 12:34

@SkolasVards: Atraisīt kustību prieku. Saruna ar sporta skolotāju Pēteri Krastiņu no Salas vidusskolas. Pērn viņš atzīts par izci… https://t.co/Y0omMBqkrh

27.11.2019 12:33

@SkolasVards: Ekspertu diskusija: zināšanu par veselību trūkst ne tikai bērniem, bet arī pieaugušajiem. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:20

@SkolasVards: RT @IzglitibaunK: Kā skolās jēgpilni izmantot sociālos medijus. https://t.co/4gNy6C7gnb