Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

Žurnāla "Skolas Psiholoģija" decembra numurā lasiet:

Atšķirīgo viedokļu vērtība. Kā jūs parasti jūtaties, ja darbā saskaraties ar atšķirīgiem viedokļiem? Tas jums palīdz ikdienā sasniegt jūsu individuālos un jūsu skolas mērķus vai – gluži otrādi – traucē? Un, ja traucē, tad kā jūs parasti uz to reaģējat? Kā jūs domājat – kā vajadzētu reaģēt? Viens no viedokļu atšķirības iemesliem ir tas, ka mēs katrs uz vienu un to pašu lietu skatāmies no dažādiem skatupunktiem. Bet, tikai apvienojot šos skatījumus, mēs varam nonākt pie labākā risinājuma. Neapmierinātība parasti tiek pausta ieraduma dēļ. Visticamāk, ka šāds ieradums ir izveidojies, jo cilvēkam ir pieredze, ka viņā neviens neieklausās un neņem vērā viņa viedokli. Stāsta Kristīne Zaksa, Dr.admin., Radošuma pils izaugsmes trenere, Lumina Learning praktiķe.

Kas ietekmē bērnu spēju sadarboties? Daži no skolotāju uzvedības modeļiem, kas samazina bērnu sadarbības spēju attīstīšanu: vēlme pateikt priekšā; atsevišķu grupiņu pozitīva izcelšana; fokusēšanās tikai uz rezultātu un atzīmi; kļūdīšanās kā problēma; pēc uzdevuma sniegt savu vērtējumu un nedot iespēju bērniem reflektēt par to, kā veicies sadarbībā.

Aktivitātes pašizaugsmei. Lai atvieglotu sākumskolas skolotājiem ikdienas darbu ar klasi, biedrība Bērnu labklājības tīkls ir izstrādājusi rokasgrāmatu Līdzdalības piedzīvojums. Materiāli ir izveidoti, lai rosinātu pedagogus un bērnus kopā veidot draudzīgu, pozitīvu skolas vidi un attiecības, kas balstītas uz savstarpēju cieņu, iesaisti un sadarbību.

Seši ieradumi kvalitatīvākai dzīvei. Vai mēs apjaušam, cik daudz mūs vada un ietekmē mūsu ieradumi? Kāpēc tieši tā un ne citādi mēs rīkojamies dažādās situācijās? Kāpēc mēs izvēlamies tieši to un ne citu rīcību? Kas mums liek tā reaģēt, kaut gan pēc tam domājam, kas tas bija? Tā mūsos mājo gūzma ieradumu, kas patiesībā veido visu mūsu dzīvi. Bet, dzīvojot neapzināti, viss notiek kā pa riņķi. Lai pateiktu savai dzīvei, savai izvēlei jā, vispirms ir jāiemācās pateikt nē tam, kas neapmierina. Stāsta Sarmīte Šmite, personīgās meistarības trenere.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

18.10.2019 09:53

@SkolasVards: Iznācis e-izdevuma "Aktuālās normatīvo aktu izmaiņas" oktobra numurs @SkolasVards sadarbībā ar @skolutiesibas https://t.co/xT7ih7HAyR

18.10.2019 09:52

@SkolasVards: Metodiskie materiāli: 1. Mūzika 7.klasē – Opera. 2. Mācību stunda muzejā. https://t.co/f86EDfQ82K

18.10.2019 09:51

@SkolasVards: Modeļu izmantošana matemātikā. @SkolasVards jaunajā numurā https://t.co/f86EDfQ82K

18.10.2019 09:51

@SkolasVards: Vienota tēma visos priekšmetos pamatskolā. Kā to paveikt? @SkolasVards jaunajā numurā https://t.co/f86EDfQ82K

18.10.2019 09:50

@SkolasVards: Lielas diskusijas bija par to, kur medijpratību likt mācību saturā. Tā ir gan kritiskās domāšanas un problēmu risin… https://t.co/ELzAjbVlwl

18.10.2019 09:50

@SkolasVards: Skolotāji diskutē par vērtībām. Kāpēc vērtības ir tik svarīgas? Kāpēc nepietiek tikai ar zināšanām? @SkolasVards https://t.co/f86EDfQ82K

18.10.2019 09:45

@SkolasVards: Plāno ieviest obligātu pielikumu pamatizglītības diplomam, norādot iesaisti neformālajā izglītībā un brīvprātīgajā… https://t.co/XlruTo6gHi

18.10.2019 09:26

@SkolasVards: Eksperte: Pērn skolās no vardarbības cietuši vismaz seši pedagogi https://t.co/7Tf3EzMrMz via @SkolasVards

14.10.2019 18:56

@SkolasVards: LIZDA gaida premjera apliecinājumu par iespējām celt pedagogu darba samaksu https://t.co/JUDYxWUqih via @SkolasVards

14.10.2019 18:51

@SkolasVards: Iznācis e-žurnāla "Vecākiem" jaunais numurs https://t.co/OOBfuNadQI @SkolasVards @IzglitibaunK https://t.co/gdgecb9mBe