Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

Žurnāla SKOLAS PSIHOLOĢIJA janvāra numurā lasiet:

Kādēļ skolēni uzvedas slikti. Ja skolotājam ar klasi ir labas attiecības, tad klasē ir mazāk (nevis nav vispār) uzvedības problēmu. Ja skolēni par skolotāju labi domā, viņi skolotājam nevēlēsies sagādāt neērtus brīžus. Ja netiek pievērsta uzmanība nepieklājīgai skolēna uzvedībai, tā nostiprināsies kā ieradums un būs pamats vardarbīgai un noziedzīgai uzvedībai nākotnē.

Veidojot sevi par labāku vadītāju. Daudziem pazīstamiem līderiem nācies pārvarēt grūtības jau agrā bērnībā vai jaunībā, un tas apzināti vai neapzināti motivējis viņus turpmākajai izaugsmei. Tie, kas izgājuši cauri zaudējumam un spējuši no tā gūt ko pozitīvu, ir saņēmuši vienu no svarīgākajām līderības mācībstundām: neapstāties pie pirmajiem šķēršļiem, kā arī ieguvuši daļu brieduma, kas nepieciešams, lai kļūtu par līderi pārmaiņu laikos.

Kā ar spēļu palīdzību var attīstīt uzvedības kontroli. Spēja kontrolēt savu uzvedību attīstās laika gaitā, visstraujāk vecumā no 3 līdz 7 gadiem. Protams, ir izņēmumi. Daudziem bērniem ir problēmas ar pašregulāciju, un viņi cieš to dēļ. Bērniem ar zemu paškontroles līmeni un plānošanas prasmēm ir biežāk raksturīgas problēmas ar uzvedību. Šiem bērniem ir arī lielāka nosliece uz trauksmi un depresiju. Ilgtermiņā skatoties, impulsiem pakļautie bērni ir ar noslieci aptaukoties, kļūt atkarīgiem no smēķēšanas, alkohola vai narkotikām. Izpētīts, ka bērniem ar zemu paškontroli ir lielāka iespējamība veikt noziegumu, mazāk iespēju kļūt pārtikušiem, viņiem ir pat īsāks dzīves ilgums.

Klases kolektīvu saliedēšanas aktivitātes. Klases kolektīvu saliedēšanas spēles ir ārkārtīgi svarīgas, lai izveidotu labi funkcionējošu grupu. Liekot kopīgi darboties, lai sasniegtu rezultātu, satuvinās grupa, ne tikai uzsverot individuālo es, bet uzklausot arī citu viedokli. Šo spēļu mērķis ir likt domāt par kopīgajām vajadzībām un kopīgi sasniedzamajiem mērķiem. Tās liek rūpīgi pārdomāt, vai komanda ir gatava kādu spēli izmantot. Tāpat ir svarīgi, ka šo procesu skolotājs vēro no malas kā neatkarīgais novērotājs.

 

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

 

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

27.11.2019 12:59

@SkolasVards: "Skolas Vārdu" un citus izglītības e-žurnālus abonē šeit: https://t.co/PtXZ6DZwkL https://t.co/oH0sjnaw5z

27.11.2019 12:56

@SkolasVards: Dvīņi nav vienots veselums ‒ jāpalīdz veidoties individualitātei. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:56

@SkolasVards: Skolotāja pieredze: Matemātika sportojot. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:55

@SkolasVards: Kā plānot un realizēt starpdisciplinaritāti mācību stundās? https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:55

@SkolasVards: Kā mācīt bērnam domāt, lai viņš augtu, nevis stagnētu. Kerola Dveka (Carol Dweck) ir psiholoģe un profesore Stenfor… https://t.co/m8BDGiQEHy

27.11.2019 12:34

@SkolasVards: Atraisīt kustību prieku. Saruna ar sporta skolotāju Pēteri Krastiņu no Salas vidusskolas. Pērn viņš atzīts par izci… https://t.co/Y0omMBqkrh

27.11.2019 12:33

@SkolasVards: Ekspertu diskusija: zināšanu par veselību trūkst ne tikai bērniem, bet arī pieaugušajiem. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:20

@SkolasVards: RT @IzglitibaunK: Kā skolās jēgpilni izmantot sociālos medijus. https://t.co/4gNy6C7gnb