Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

Žurnāla SKOLAS PSIHOLOĢIJA aprīļa numurā lasiet:

Vai iesaistīties ar skolēniem cīņā par varu? Skolēns, kurš cīnās par varu, savu agresīvo uzvedību nepārtrauc, saņemot vēlamo uzvedību. Viņš turpina kaitināt, provocēt vai izteikt negatīvus komentārus līdz brīdim, kad viņa pretinieks padodas un salūst – parāda bezspēcību ar kliegšanu, izraidīšanu no klases vai līdzīgiem apvainojumiem.

Apbruņoties ar pacietību. Uzvedība mainās tikai tad, kad skolēns vēlas to mainīt. Turklāt tas saistīts ar izpratni par skolotāja stingru nostāju pret nepieņemamu uzvedību līdztekus cieņai pret skolotāju. Skolotājam ir svarīgi paturēt prātā, ka bērna dusmas nav stāsts par skolotāju, bet gan stāsts par skolēnu pašu. Tā nav skolotāja izvēle, ja bērns vēlas pārkāpt robežas. Tā ir skolēna izvēle. Šī izpratne ir jāiedzīvina arī skolēnos.

Psiholoģiskie testi par konfliktiem. Konflikts ir divu pušu interešu sadursme, kurā vienas puses interešu īstenošana reāli vai šķietami izslēdz otras puses interešu īstenošanu. Šajā materiālā piedāvājam socioloģijas doktora Ralfa Kilmana psiholoģisko testu, lai noskaidrotu savu attieksmi pret konfliktiem, kā arī psihologa Vjačeslava Skvorcova testu Vai esmu konfliktējoša persona?.

Vingrinājumi saskarsmes iemaņu attīstīšanai. Lai pedagogs varētu palīdzēt skolēniem labāk adaptēties vienaudžu vidū, uzlabot un pilnveidot saskarsmes iemaņas, lieti noder dažādi vingrinājumi saskarsmes iemaņu attīstīšanai. Regulāri veicot šos vingrinājumus vienā un tajā pašā skolēnu grupā, ir iespējams ietekmēt bērnu uzvedību. Piemēram, sekmēt pašpaļāvības, kompetences jūtu veidošanos, mazināt trauksmi, stiprināt pašizpratni un spēju akceptēt citus, kā arī prasmi uzklausīt bez vērtēšanas un rast adekvātus uzvedības veidus problēmsituācijās.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

 

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

27.11.2019 12:59

@SkolasVards: "Skolas Vārdu" un citus izglītības e-žurnālus abonē šeit: https://t.co/PtXZ6DZwkL https://t.co/oH0sjnaw5z

27.11.2019 12:56

@SkolasVards: Dvīņi nav vienots veselums ‒ jāpalīdz veidoties individualitātei. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:56

@SkolasVards: Skolotāja pieredze: Matemātika sportojot. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:55

@SkolasVards: Kā plānot un realizēt starpdisciplinaritāti mācību stundās? https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:55

@SkolasVards: Kā mācīt bērnam domāt, lai viņš augtu, nevis stagnētu. Kerola Dveka (Carol Dweck) ir psiholoģe un profesore Stenfor… https://t.co/m8BDGiQEHy

27.11.2019 12:34

@SkolasVards: Atraisīt kustību prieku. Saruna ar sporta skolotāju Pēteri Krastiņu no Salas vidusskolas. Pērn viņš atzīts par izci… https://t.co/Y0omMBqkrh

27.11.2019 12:33

@SkolasVards: Ekspertu diskusija: zināšanu par veselību trūkst ne tikai bērniem, bet arī pieaugušajiem. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:20

@SkolasVards: RT @IzglitibaunK: Kā skolās jēgpilni izmantot sociālos medijus. https://t.co/4gNy6C7gnb