Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

Žurnāla SKOLAS PSIHOLOĢIJA augusta numurā lasiet:

Klusums mūsu smadzenēm ir vitāli svarīgs. Katrs no mums kādā savas dzīves posmā ir izjutis klusuma vērtību. Klusums ir nomierinošs, barojošs un mājīgs. Tas mūsos atraisa iedvesmu, baro ķermeni, prātu un dvēseli. Trokšņainais pasaules neprāts slāpē mūsu radošumu, mūsu iekšējo saikni un kavē mūsu noturību dažādiem apstākļiem. Šobrīd zinātne vēsta par to, ka klusums ir tieši tas, kas nepieciešams, lai atjaunotu mūsu nogurušo ķermeni un prātu.

Skola audzina bērnu – padomju mīts. Jau padomju laikā parādījās un kļuva par tradicionālu paradumu kritizēt skolu ar visiem skolotājiem un izglītības sistēmu par to, ka bērni skolā sabojājas u. tml. Vai tas ir pamatoti? Bērns sāk mācīties skolā septiņu vai sešu gadu vecumā. Personība veidojas līdz piecu gadu vecumam un tālāk tikai tiek pieslīpēta. Ne tagad, ne padomju laikā skolai tāda spēka – „iztaisīt” cilvēku – nav bijis. Skolā var tikai pastiprināties tas, kas bērnā jau ir ielikts mājās.

Kā paužam savu viedokli? Vai, saskaroties darbā ar atšķirīgiem viedokļiem, tas mums palīdz ikdienā sasniegt mūsu personiskos un skolas mērķus vai, gluži otrādi, traucē? Un, ja traucē, tad kā mēs parasti uz to reaģējam? Mēs parasti varam novērot visdažādākās reakcijas: sava viedokļa uzspiešana, neieklausīšanās citu viedokļos, sava viedokļa nepaušana vai pat izvairīšanās no situācijām, kur viedokļi ir atšķirīgi. Šajā rakstā apskatīsim dažādu reakciju cēloņus, kā arī apskatīsim, kā viedokļu atšķirībās var atrast lielu vērtību.

Par emocionālo resursu uzturēšanu. Ik dienas, kad klasē sanāk bērni ar savām dažādajām pieredzēm, garastāvokļiem un emocijām, skolotājam ir jābūt gatavam izturēt gana daudz. Bērni prasa uzmanību, jo saskarsmē ar vienaudžiem rodas dažādi pārpratumi, strīdi, kuros arī skolotājam jāiesaistās. Turklāt kāds bērns ar sarežģītu uzvedību sastopams gandrīz katrā klasē. Jātiek galā ar dažādām vecāku prasībām, vadības prasībām. Un visam pa vidu, protams, vēl ir saistoši jāpasniedz mācību viela. Šādi apstākļi ilgstoši prasa ļoti labu noturību pret stresu, pretējā gadījumā ir viegli zaudēt  pacietību.

 

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

 

 

 

 

 

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

27.11.2019 12:59

@SkolasVards: "Skolas Vārdu" un citus izglītības e-žurnālus abonē šeit: https://t.co/PtXZ6DZwkL https://t.co/oH0sjnaw5z

27.11.2019 12:56

@SkolasVards: Dvīņi nav vienots veselums ‒ jāpalīdz veidoties individualitātei. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:56

@SkolasVards: Skolotāja pieredze: Matemātika sportojot. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:55

@SkolasVards: Kā plānot un realizēt starpdisciplinaritāti mācību stundās? https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:55

@SkolasVards: Kā mācīt bērnam domāt, lai viņš augtu, nevis stagnētu. Kerola Dveka (Carol Dweck) ir psiholoģe un profesore Stenfor… https://t.co/m8BDGiQEHy

27.11.2019 12:34

@SkolasVards: Atraisīt kustību prieku. Saruna ar sporta skolotāju Pēteri Krastiņu no Salas vidusskolas. Pērn viņš atzīts par izci… https://t.co/Y0omMBqkrh

27.11.2019 12:33

@SkolasVards: Ekspertu diskusija: zināšanu par veselību trūkst ne tikai bērniem, bet arī pieaugušajiem. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:20

@SkolasVards: RT @IzglitibaunK: Kā skolās jēgpilni izmantot sociālos medijus. https://t.co/4gNy6C7gnb