Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

Žurnāla SKOLAS PSIHOLOĢIJA septembra numurā lasiet:

Skola izaugsmē. Iekšējā noskaņa skolā padara to par vietu, kur visiem gribas vai negribas atgriezties. Noskaņa nav tik ļoti atkarīga no jaunāko tehnoloģiju ieviešanas iespējām skolā, kā no komunikācijas kvalitātes un kultūras, kas pastāv skolā, sākot no direktora kabineta un administratīvām sapulcēm līdz skolotājam klasē. Tas, ka daži skolotāji no skolas izmantos koučinga pieeju, būs labi viņiem un viņu skolēniem, tomēr, ja skolā vēlas paaugstināt snieguma kvalitāti kopumā, tad ir būtiski, ka visi „runā vienā valodā”.

Kā viedokli izteikt saprotami un pārliecināti. Jaunieši vai pieaugušie, kuri ir piedzīvojuši apkārtējo noraidījumu vai kritizēšanu un kuriem ir nepieciešams vairāk izjust un piedzīvot apkārtējo pieņemšanu vai atzīšanu, bieži vien saskarsmē cenšas veidot par sevi „labo tēlu”. Cilvēku, kurš nekonfliktē, neuzplijas ar savām idejām un ieteikumiem, nekritizē, ir pieklājīgs, ieturēts, neko lieku nepasaka vai klusē. Taču pienāk brīdis, kad „labā tēla” pozīcija sāk ierobežot dzīvi un apgrūtina saskarsmi ar apkārtējiem. Piemēram, pastāvīga piekāpšanās un apslāpētas dusmas.

„Es negribu ar viņu draudzēties!” Skolotājam nav jācīnās vienam ar skolēnu emocionālajām un uzvedības problēmām, bet jācenšas veidot ciešu un pozitīvu sadarbību ar visiem, kas bērnam var palīdzēt. Svarīgi ir reaģēt laikus, veidot dialogu ar bērnu, viņa vecākiem, klasi, ja nepieciešams, iesaistīt arī atbalsta personālu. Tas, kāda attiecību dinamika valdīs starp bērniem, ir atkarīgs no skolotāja personības, attieksmes, attiecībām, vērtībām un disciplinēšanas veidiem.

Uzdevumi bērna smadzeņu pusložu darbības uzlabošanai. Vingrinājumi smadzeņu pusložu sadarbības attīstībai, domāšanas darbības attīstībai, izturībai pret stresu, atmiņas, uzmanības, rakstītprasmes un lasītprasmes veicināšanai.  Dažādi smadzeņu puslodes darbību uzlabojoši vingrinājumi ir ne tikai attīstoši, bet arī interesanti.

Aktivitātes saskarsmes prasmju uzlabošanai.

 

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

27.11.2019 12:59

@SkolasVards: "Skolas Vārdu" un citus izglītības e-žurnālus abonē šeit: https://t.co/PtXZ6DZwkL https://t.co/oH0sjnaw5z

27.11.2019 12:56

@SkolasVards: Dvīņi nav vienots veselums ‒ jāpalīdz veidoties individualitātei. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:56

@SkolasVards: Skolotāja pieredze: Matemātika sportojot. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:55

@SkolasVards: Kā plānot un realizēt starpdisciplinaritāti mācību stundās? https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:55

@SkolasVards: Kā mācīt bērnam domāt, lai viņš augtu, nevis stagnētu. Kerola Dveka (Carol Dweck) ir psiholoģe un profesore Stenfor… https://t.co/m8BDGiQEHy

27.11.2019 12:34

@SkolasVards: Atraisīt kustību prieku. Saruna ar sporta skolotāju Pēteri Krastiņu no Salas vidusskolas. Pērn viņš atzīts par izci… https://t.co/Y0omMBqkrh

27.11.2019 12:33

@SkolasVards: Ekspertu diskusija: zināšanu par veselību trūkst ne tikai bērniem, bet arī pieaugušajiem. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:20

@SkolasVards: RT @IzglitibaunK: Kā skolās jēgpilni izmantot sociālos medijus. https://t.co/4gNy6C7gnb