Ekonomģeogrāfs: Skolu tīkla sakārtošanas procesā veiktas butaforiskas reformas

14.02.2019

Skolu tīkla sakārtošanas procesā iepriekš veiktas butaforiskas reformas, tādu viedokli 13. februārī Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisijā pauda ekonomģeogrāfs Jānis Turlajs. Komisijas sēdē, kurā diskutēja par optimālu skolu tīklu, pārmests, ka skolu tīkla optimizācijas darbi pretēji solītajam nav nesuši nepieciešamo finansiālo ietaupījumu, ko varētu novirzīt pedagogu atalgojumam.

Turlajs, kurš kopā ar kolēģiem izdevniecībā "Jāņa sēta" iepriekš veica Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) pasūtītu pētījumu par Latvijas skolu tīklu, pauda, ka vairums pagājušajā gadā veikto skolas tīkla optimizācijas darbu faktiski nav nesuši cerētos līdzekļu ietaupījumus, jo reorganizācijas notikušas "uz papīra".

"64 skolas reformētas, iegūti tikai 1,4 miljoni eiro. Protams, tas nav nekas. Es esmu iepazinies ar to, kādas bija reformas - tās bija reformas "uz papīra". 64 butaforiskas reformas veiktas - protams, ka tām nebija nekāda ekonomiska efekta," teica Turlajs.

Viņš pauda, ka sabiedrībai beidzot ir jāpastāsta, cik realitātē izmaksā viena skolēna izglītošana katrā konkrētā skolā, skaidrojot, ka reālās izmaksas var atšķirties pat vairākas reizes.

Kā ziņots, pēc IZM pasūtījuma veiktajā pētījumā "Optimālā vispārējās izglītības iestāžu tīkla modeļa izveide Latvijā" cita starpā secināts, ka vidusskolas 10.-12.klašu posmā klasē būtu jāmācās vismaz 25 skolēniem, savukārt sākumskolas klasē būtu jāmācās ne mazāk kā sešiem skolēniem.

Pētījumā, kurš tika prezentēts 2017.gada nogalē, norādīts, ka skolēnu un skolotāju skaita attiecība jāpalielina aptuveni 1,5 reizes, vienlaikus rodot priekšnoteikumus gan skolotāju atalgojuma un skolu aprīkojuma līmeņa celšanai, gan pārejai uz jauno izglītības saturu. Pētījuma autori toreiz pauda pārliecību, ka ar esošo finansējumu to iespējams paveikt, tikai veicot skolu tīkla optimizāciju.

LETA informācija

Komentēt:

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

20.03.2019 17:42

@SkolasVards: Naudu pedagogu algu celšanai sola atrast līdz maija vidum; LIZDA joprojām pieļauj streiku https://t.co/ANVGpeQkS9 via @SkolasVards

08.03.2019 17:25

@SkolasVards: RT @GNarvaiss: “”Jauns skolotājs” ir jebkurš skolotājs, kurš sāk darīt jaunas lietas savā darbā. Un viņam ir vajadzīgs mentors.” Inga Pāvu…

01.03.2019 19:40

@SkolasVards: RT @IneseEjugbo: Atgādinājums mazu meiteņu vecākiem un gādīgajiem padomdevējiem: lūdzu nesakiet mazām meitenēm, ka puikas viņas apsmej/raus…

01.03.2019 13:37

@SkolasVards: Līdzās digitālajai paaudzei. Varas attiecības šobrīd mainās, un mēs piedzīvojam jaunās civilizācijas dzimšanu. Vai… https://t.co/gAc4HLAWLY

01.03.2019 13:35

@SkolasVards: „Skolotājiem būtu jāmāca bērniem dzīvot lielajā pasaulē pat tad, ja viņi dzīvo mazā ciematā, un mūsu skatupunktam,… https://t.co/MUGccwQ0kF

01.03.2019 13:33

@SkolasVards: Jaunais mācību saturs sociālajā un pilsoniskajā jomā. Viens no izaicinājumiem ir mainīt līdzšinējo mācīšanas pieej… https://t.co/YPJgugyCAU

01.03.2019 13:32

@SkolasVards: Digitālie rīki ietaupa skolotāju laiku. Pieredzē dalās Mežciema pamatskolas matemātikas un informātikas skolotāja I… https://t.co/UTZr1gzRPc

01.03.2019 13:32

@SkolasVards: BETT Show 2019: kas jauns izglītības tehnoloģijās? 2019. Stāsta @SintijaBu @zvaigzneabc Interaktīvo mācību materi… https://t.co/bAXbETABgK

01.03.2019 13:30

@SkolasVards: Par jauno mācību saturu matemātikā. Stāsta "Skola2030" matemātikas mācību jomas vadītājs, vecākais eksperts Jānis V… https://t.co/5KfSzQ1S6p

01.03.2019 13:02

@SkolasVards: Iznācis @SkolasVards jaunais numurs! https://t.co/f86EDfQ82K https://t.co/RoxGsCR1Ia