Pedagogu arodbiedrībā neizpratni rada IZM plāni veidot jaunu nozares nevalstisko organizāciju

09.01.2018

Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) grib koordinēt jaunas nacionāla līmeņa nozares nevalstiskās organizācijas izveidi, 9. janvārī intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" sacīja Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) priekšsēdētāja Inga Vanaga.

Pēc Vanagas paustā, šai organizācijai tiekot rosināts uzticēt visdažādākās funkcijas, piemēram, pedagogu sertificēšanu, tālākizglītības nodrošināšanu un prognožu veikšanu par nepieciešamajiem pedagogiem un to skaitu. Viņasprāt, atsevišķas plānotās funkcijas nav arodbiedrības kompetencē. Daļu šo funkciju šobrīd veicot IZM, Ekonomikas ministrija un pašvaldības.

"Vai līdz šim ministrijai pietrūcis darba, lai tagad iesaistītos nacionāla līmeņa nevalstiskās organizācijas izveidē [..]," retoriski vaicāja Vanaga.

LIZDA vadītājai arī esot zināms, ka jaunajai organizācijai plānots piešķirt finansējumu 400 000 eiro gadā. Vanagai radies jautājums, vai attiecīgi ir paredzēts samazināt štatu valsts pārvaldes iestādēs.

Tāpat viņa pauda neizprati, kāpēc par to nav runāts ar esošajām arodorganizācijām, tai skaitā LIZDA. Vanagai nav saprotams, kā šo ieceri paredzēts realizēt, piemēram, vai tiks rosināta esošo arodorganizāciju apvienošanās.

"Šodien būs diemžēl, iespējams, asāka vārdu pārmaiņa," viņa izteicās.

Valdība otrdien iecerējusi skatīt IZM sagatavotu informatīvo ziņojumu "Priekšlikumi konceptuāli jaunas kompetencēs balstītas izglītības prasībām atbilstošas skolotāju izglītības nodrošināšanai Latvijā", kurā skaidrota arī šī iecere. Ziņojumā teikts, ka darba grupa ir izvirzījusi priekšlikumu veidot nozares profesionālo organizāciju saskaņā ar "no apakšas uz augšu" principu.

Skolotāju profesionālā organizācija, kurā jābūt pārstāvētām pedagogu un dažādu citu izglītības jomas profesionālajām organizācijām un metodiskajām apvienībām, nodrošinātu pedagogu profesionālo kompetenču novērtēšanu, sniegtu profesionālo atbalstu un veiktu skolotāja profesijas attīstības plānošanu un kā sadarbības partneris piedalītos izglītības politikas attīstības un kvalitātes pārraudzības jautājumu risināšanā, skaidrots ziņojumā.

LETA informācija

Komentēt:

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

17.01.2018 10:09

@SkolasVards: Ilggadējā IZM ierēdne Papule kļuvusi par Ušakova padomnieci https://t.co/fpvNJOyLPy via @SkolasVards

17.01.2018 10:03

@SkolasVards: RT @irLV: Skolotāji šokēti par izglītības standartam neatbilstošiem vēstures olimpiādes uzdevumiem: https://t.co/x7LCn1dh51 https://t.co/dp…

16.01.2018 19:34

@SkolasVards: Līderības programma skolēnu un skolotāju izaugsmei. Stāsta @RigasJuglasVsk skolotājas Dace Brasliņa un Ieva Kalniņa. https://t.co/f86EDfQ82K

16.01.2018 19:33

@SkolasVards: Klases audzinātājs – pozitīvas komunikācijas veicinātājs. Intervija ar LU docenti @LU_PPMF Skolotāju izglītības no… https://t.co/H8fXfNRAY3

16.01.2018 19:31

@SkolasVards: Skolas gan apvieno, gan plāno slēgt. Pašvaldību pārstāvji stāsta par plāniem skolu tīkla optimizācijā https://t.co/f86EDfQ82K

16.01.2018 19:30

@SkolasVards: Kā veidojas skolēna spēja uzticēties skolotājam https://t.co/5rrLKCWqun via @SkolasVards

16.01.2018 10:34

@SkolasVards: RT @IvetaKazoka: "Ziemeļvalstu sabiedrības pasargā ... izglītības sistēmas, kurās uzsvērta kritiskā domāšana, un ļoti zema korupcija" Swed…

16.01.2018 10:32

@SkolasVards: Kustību rotaļas sekmīgai adaptācijai. https://t.co/6OpCmMPfdf

16.01.2018 10:32

@SkolasVards: Bērns ar autiska spektra traucējumiem vispārizglītojošā pirmsskolas izglītības iestādē. Skolotājas dalās 4 mācību… https://t.co/eMLqRWWypj

16.01.2018 10:31

@SkolasVards: Scenārijs "Pasaules sniega diena" - jaunajā "Pirmsskolā" numurā https://t.co/6OpCmMPfdf