Pētījums: Puse pedagogu uzskata, ka izglītības reformu īstenošanā netiek uzklausīts viņu viedoklis

07.12.2018

Aptuveni puse jeb 55% pedagogu uzskata, ka, plānojot izglītības reformas, netiek apzinātas viņu vajadzības kvalitatīvai izmaiņu ieviešanai, liecina Latvijas izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) šī gada rudenī veiktā pētījuma rezultāti. Pretēju viedokli pētījumā pauduši aptuveni 17% pedagogu, bet aptuveni 21% norādījis, ka nedz piekrīt, nedz nepiekrīt šādam apgalvojumam.

Tāpat 51% no aptaujātajiem pedagogiem uzskata, ka nacionāla līmeņa izglītības politikas mērķi tiek izvirzīti, neuzklausot viņu viedokli. 19% uzskata, ka viņu viedoklis tiek uzklausīts, bet 23% nav skaidri pārliecināti par to.

69% no aptaujātajiem piekrīt apgalvojumam, ka Latvijā nepastāv vienota strukturēta atbalsta sistēma jaunajiem pedagogiem. Aptuveni 44% respondentu arī norādījuši, ka jauno pedagogu mentoriem viņu izglītības iestādēs netiek atlīdzināts par šo darbu, bet 51% atklājuši, ka mentoriem līdz ar papildu darbu jauno kolēģu apmācīšanā netiek samazināta pamatdarba slodze.

Valsts izglītības satura centra vadītājs Guntars Catlaks uzsver, ka izglītības un zinātnes nozarē nepieciešams veicināt pedagogu emocionālo kompetenci, jo tā tiktu atrisinātas vairākas aktuālas problēmas.

Aptaujā arī pedagogi norādījuši, ka vēlētos apgūt jaunas prasmes šajā jomā. Saskaņā ar pētījuma rezultātiem, 86% pedagogu uzskata, ka viņu darbā nozīmīgi būtu gūt papildu zināšanas un prasmes komunikācijā ar izglītojamajiem un viņu vecākiem, kā arī 87% norādījuši, ka viņu darbā būtu nozīmīgi gūt papildu zināšanas un prasmes iedvesmas un motivācijas stiprināšanai.

68% pedagogu pauduši, ka viņiem nepieciešams atbalsts prasmju apgūšanai, lai iemācītu izglītojamajiem vadīt viņu emocijas. Šādu nepieciešamību skaidri nolieguši vien aptuveni 16% aptaujāto.

Tāpat 50% pedagogu atzinuši, ka viņiem reizēm ir grūti pārvaldīt savas emocijas, tādēļ labprāt saņemtu profesionālu atbalstu. Šādu nepieciešamību noraidījuši 25% aptaujāto, bet 21% respondentu nav snieguši skaidru atbildi, vai viņiem šāda palīdzība ir vai nav nepieciešama.

LIZDA pārstāvji pētījuma rezultātā secinājuši, ka finansiālais atbalsts pedagogiem ir teju vai tikpat svarīgs kā sabiedrības atbalsts, metodiskais un materiāli tehniskais atbalsts.

Pētījums veikts no 22.oktobra līdz 29.novembrim ar mērķi identificēt problēmas dažādos pedagogu profesionālā atbalsta aspektos, kā arī izstrādāt risinājumus atbalsta sistēmas pilnveidošanai. Kopumā tika aptaujāti 1258 pedagogi, 509 no aptaujātajiem pedagogiem strādā Republikas nozīmes pilsētās, bet pārējie 749 - novados, tai skaitā arī mazpilsētās.

Absolūts vairākums jeb 88% pedagogu pauduši viedokli, ka nacionālajos medijos nepieciešams vairāk atspoguļot labo praksi izglītības nozarē.

LETA informācija

Komentēt:

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

07.06.2019 13:35

@SkolasVards: RT @realaGrutniecba: Dārgie vecāki, ratu kulbās ir par 5 grādiem siltāks nekā ārā. Ja ārā ir +30, izdariet, lūdzu, secinājumus par segu un…

07.06.2019 13:33

@SkolasVards: RT @Kristaps_Sis: Varu tikai noņemt cepuri @rebaltica priekšā. Ļoti labi par puspatiesībām un mītiem attiecībā uz finansējumu pedagogiem.…

21.05.2019 15:50

@SkolasVards: Pedagogu darba samaksu reglamentējošos noteikumus valdība apņemas grozīt līdz jūnija beigām https://t.co/iPJma0BBXk via @SkolasVards

21.05.2019 15:14

@SkolasVards: Nozaru profesionāļi viena gada laikā varēs iegūt skolotāja kvalifikāciju https://t.co/uJXiZK8Vu5 via @SkolasVards

16.05.2019 15:02

@SkolasVards: Pašvaldību savienība pārmet, ka skolu tīkla reorganizācijas plāni nav saskaņoti ar visām iesaistītajām pusēm… https://t.co/rmeUBUGtm0

16.05.2019 14:53

@SkolasVards: ES fondu programmā visvairāk digitālo mācību līdzekļu vēlas izstrādāt dabaszinātņu apguvei https://t.co/xtN8U7oYN7 via @SkolasVards

16.05.2019 14:49

@SkolasVards: Skolās rīkos narkotisko vielu pārbaudes https://t.co/SnWUcZpvgw via @SkolasVards

14.05.2019 19:17

@SkolasVards: RT @RIIMC1: RIIMC aicina pedagogus un izglītības iestāžu vadītājus piedalīties forumā “Izglītība izaugsmei 2019”-12. jūnijā Rīgas Natālijas…

14.05.2019 16:22

@SkolasVards: Šuplinska norāda, ka kritērijiem neatbilstošās skolas laika gaitā varētu tikt reorganizētas https://t.co/o4Uvh5BiYh via @SkolasVards

02.05.2019 16:42

@SkolasVards: Izglītības iestādes vadītājam regulāri būs jāpārliecinās, vai uz pedagogiem neattiecas liegums strādāt šo darbu… https://t.co/2bTSv3Ttwz