Rosina atvieglot iespēju strādāt par pedagogiem nozaru speciālistiem, kas nav apguvuši pedagoģiju (1)

15.11.2017

Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) piedāvā atvieglot iespēju strādāt par pedagogiem nozaru speciālistiem, kas iepriekš nav apguvuši pedagoģiju.

Kā 15. novembrī Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisijas sēdē sacīja Izglītības un zinātnes ministrijas Augstākās izglītības, zinātnes un inovāciju departamenta direktore Agrita Kiopa, ir izstrādāts konceptuāli jauna pedagogu izglītības sistēmas projekts, kas tapis sadarbībā ar augstskolām, kas patlaban nodrošina pedagoģijas studijas.

Kiopa uzsvēra, ka esošā pedagogu sagatavošanas sistēma ir pārāk fragmentēta, turklāt, neskatoties uz to, ka pedagoģiju studē daudzi, jauni profesionāļi skolām netiek piesaistīti. Tāpat ir jāņem vērā ar skolotāju novecošanās faktors, kā arī plānotās reformas izglītības sektorā.

Kiopa norādīja, ka ļoti būtiska ir mūsdienīga un elastīga skolotāju sagatavošana un skolas organizācijas kultūra, kuras centrā ir sabiedrībai nozīmīgas vērtības - valsts, godīgums, atbildība, atvērtība, attīstība, bērns, zināšanas, cieņa, uzticamība, sadarbība, drošība, ētiskums, kritiskā domāšana, līderība, radošums, analītiskā domāšana.

Kā viens no studiju programmu veidošanas pamatprincipiem skolotāja profesionālās kvalifikācijas iegūšanai IZM ieskatā ir tas, ka pedagogs ir reglamentēta profesija, kuras iegūšana un kvalifikācijas pilnveide tiek nodrošināta atbilstoši profesijas standartam un skaidriem kritērijiem.

IZM piedāvā, ka varētu pastāvēt divi skolotāja profesionālās kvalifikācijas iegūšanas veidi.

Prioritārs veids IZM ieskatā būtu skolotāja profesionālo kvalifikāciju iegūt pēc iegūtas augstākās izglītības sev interesējošā jomā, piemēram, matemātikā, fizikā, valodās vai citās jomās.

Otrs veids būtu kvalifikāciju iegūt pēc vidējās izglītības iegūšanas ar skaidru motivāciju apgūt pedagoga profesiju.

IZM izvirzītais prioritārais veids paredzētu, ka pēc augstākās izglītības iegūšanas kādā nozarē personai būtu jāapgūst intensīvs pedagoģijas studiju programma, taču tās ilgums patlaban tiek lēsts viena gada garumā.

Ņemot vērā diskusijas par to, ka pedagogiem vispārējā izglītībā būtu jāpasniedz vairāk nekā viens mācību priekšmets, personas, kas būtu ieguvušas grādu kādā no nozarēm, izņemot pedagoģiju, būtu iespēja apgūt arī papildu mācību priekšmetu pasniegšanu kā atsevišķus modeļus.

LETA informācija

Komentāri

no E-KLASE.Lv komentāriem17.11.2017 10:05
Mēs esam tur, kur loģiski vajadzēja nokļūt - pie sasistas siles. Pirms nepilniem 10 gadiem "gudrās galvas" izdomāja, ka dažu augstskolu maciņus vajadzētu papildināt, liekot visām bērnudārza audzinātājām ar pedagoģiskās skolas izglītību un vairāk kā 20 gadu darba pieredzi bērnudārzā par savu naudiņu steidzami doties studēt pedagoģiju. Rezultātā daudzas cienījamas bērnudārza audzinātājas aizgāja projām, tagad auklē un pieskata savus vai draugu un paziņu bērnus. Ar koka un metāla tehnoloģiju skolotājiem bija tāpat - nepietika tehnikuma, amatniecības kameras diploma un 20 gadu darba pieredzes skolā vai interešu izglītības centrā - bija jāiet par savu naudu studēt pedagoģija. Un viņi aizgāja, tikai ... projām no skolām. Un kā ar skolotājiem - vai arī jums, cienījamie kolēģi, nelika par savu naudiņu steidzami iegūt maģistra diplomu (tas nekas, ka pēc 3 gadiem bijušo Universitātes diplomu par 5 gadu studijām klātienē pielīdzināja profesionālajam maģistra grādam), galvenais - tikai spēj maksāt. Ar "iespējamajiem misionāriem" mūsu skola 2x apdedzinājās - atnāca, pagrozījās, beidzās bankas stipendija un projām bija. Lasīju, ka skolu direktori sodīti, ka skolā nav skolotāju un nenotiek stundas. Labāk lai nenotiek, ne kā notiek kā kapseļu ielas bērnu namā, kur ķer pirmo cilvēku no ielas, jo citu nav kas strādā. Papule no ministrijas aizmuka, kurš būs nākamais, esot 209 ierēdņu IZMā. nez, vai līdz simtgadei pagūs ....

Komentēt:

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

22.02.2018 19:45

@SkolasVards: Uzsver nepieciešamību vienā mācību priekšmetā atkal apvienot Latvijas un pasaules vēsturi https://t.co/WEYwruX9xe via @SkolasVards

22.02.2018 19:40

@SkolasVards: Jaunā mācību satura apspriešanā atbalsta priekšlikumu otro svešvalodu sākt apgūt jau no 4.klases https://t.co/TyVGoiTvDP via @SkolasVards

22.02.2018 15:30

@SkolasVards: Sabiedriskās apspriešanas laikā jaunais mācību saturs kopumā vērtēts atzinīgi https://t.co/OpNZm1mkVO via @SkolasVards

22.02.2018 15:29

@SkolasVards: ST : Normas par pedagoga tiesībām pieteikties kvalitātes novērtēšanai izdotas, pārkāpjot varas dalīšanas principu… https://t.co/ve3zZ9UMPJ

21.02.2018 11:35

@SkolasVards: Iznācis "Skolas Psiholoģija" jaunais numurs. https://t.co/aBALfQ3oX9 https://t.co/80iPY4jXcp

21.02.2018 11:34

@SkolasVards: Iznācis @SkolasVards jaunais numurs. https://t.co/f86EDfQ82K https://t.co/TH1NCKuuPj

19.02.2018 10:32

@SkolasVards: Vai "Millenium" paaudzei ir svarīga izglītība? https://t.co/YqE7bpLkLF via @SkolasVards

13.02.2018 14:34

@SkolasVards: Skolas direktore: Internātskolu finansēšanas modelis ir jāmaina https://t.co/xRm5zlJjtn via @SkolasVards

08.02.2018 19:36

@SkolasVards: Skolotājs nedrīkst dusmoties? Ja skolotājs ir emocionāli uzvilcies, ir grūtāk koncentrēties, un rodas loģiska nep… https://t.co/sINk42hfzK

08.02.2018 19:36

@SkolasVards: Vēstures pārbaudes darbu veidošanas metodika kavējas 20 gadus senā vēsturē. Stāsta Vēstures skolotāju biedrības vad… https://t.co/mNmGf14Hus