Rosina atvieglot iespēju strādāt par pedagogiem nozaru speciālistiem, kas nav apguvuši pedagoģiju (1)

15.11.2017

Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) piedāvā atvieglot iespēju strādāt par pedagogiem nozaru speciālistiem, kas iepriekš nav apguvuši pedagoģiju.

Kā 15. novembrī Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisijas sēdē sacīja Izglītības un zinātnes ministrijas Augstākās izglītības, zinātnes un inovāciju departamenta direktore Agrita Kiopa, ir izstrādāts konceptuāli jauna pedagogu izglītības sistēmas projekts, kas tapis sadarbībā ar augstskolām, kas patlaban nodrošina pedagoģijas studijas.

Kiopa uzsvēra, ka esošā pedagogu sagatavošanas sistēma ir pārāk fragmentēta, turklāt, neskatoties uz to, ka pedagoģiju studē daudzi, jauni profesionāļi skolām netiek piesaistīti. Tāpat ir jāņem vērā ar skolotāju novecošanās faktors, kā arī plānotās reformas izglītības sektorā.

Kiopa norādīja, ka ļoti būtiska ir mūsdienīga un elastīga skolotāju sagatavošana un skolas organizācijas kultūra, kuras centrā ir sabiedrībai nozīmīgas vērtības - valsts, godīgums, atbildība, atvērtība, attīstība, bērns, zināšanas, cieņa, uzticamība, sadarbība, drošība, ētiskums, kritiskā domāšana, līderība, radošums, analītiskā domāšana.

Kā viens no studiju programmu veidošanas pamatprincipiem skolotāja profesionālās kvalifikācijas iegūšanai IZM ieskatā ir tas, ka pedagogs ir reglamentēta profesija, kuras iegūšana un kvalifikācijas pilnveide tiek nodrošināta atbilstoši profesijas standartam un skaidriem kritērijiem.

IZM piedāvā, ka varētu pastāvēt divi skolotāja profesionālās kvalifikācijas iegūšanas veidi.

Prioritārs veids IZM ieskatā būtu skolotāja profesionālo kvalifikāciju iegūt pēc iegūtas augstākās izglītības sev interesējošā jomā, piemēram, matemātikā, fizikā, valodās vai citās jomās.

Otrs veids būtu kvalifikāciju iegūt pēc vidējās izglītības iegūšanas ar skaidru motivāciju apgūt pedagoga profesiju.

IZM izvirzītais prioritārais veids paredzētu, ka pēc augstākās izglītības iegūšanas kādā nozarē personai būtu jāapgūst intensīvs pedagoģijas studiju programma, taču tās ilgums patlaban tiek lēsts viena gada garumā.

Ņemot vērā diskusijas par to, ka pedagogiem vispārējā izglītībā būtu jāpasniedz vairāk nekā viens mācību priekšmets, personas, kas būtu ieguvušas grādu kādā no nozarēm, izņemot pedagoģiju, būtu iespēja apgūt arī papildu mācību priekšmetu pasniegšanu kā atsevišķus modeļus.

LETA informācija

Komentāri

no E-KLASE.Lv komentāriem17.11.2017 10:05
Mēs esam tur, kur loģiski vajadzēja nokļūt - pie sasistas siles. Pirms nepilniem 10 gadiem "gudrās galvas" izdomāja, ka dažu augstskolu maciņus vajadzētu papildināt, liekot visām bērnudārza audzinātājām ar pedagoģiskās skolas izglītību un vairāk kā 20 gadu darba pieredzi bērnudārzā par savu naudiņu steidzami doties studēt pedagoģiju. Rezultātā daudzas cienījamas bērnudārza audzinātājas aizgāja projām, tagad auklē un pieskata savus vai draugu un paziņu bērnus. Ar koka un metāla tehnoloģiju skolotājiem bija tāpat - nepietika tehnikuma, amatniecības kameras diploma un 20 gadu darba pieredzes skolā vai interešu izglītības centrā - bija jāiet par savu naudu studēt pedagoģija. Un viņi aizgāja, tikai ... projām no skolām. Un kā ar skolotājiem - vai arī jums, cienījamie kolēģi, nelika par savu naudiņu steidzami iegūt maģistra diplomu (tas nekas, ka pēc 3 gadiem bijušo Universitātes diplomu par 5 gadu studijām klātienē pielīdzināja profesionālajam maģistra grādam), galvenais - tikai spēj maksāt. Ar "iespējamajiem misionāriem" mūsu skola 2x apdedzinājās - atnāca, pagrozījās, beidzās bankas stipendija un projām bija. Lasīju, ka skolu direktori sodīti, ka skolā nav skolotāju un nenotiek stundas. Labāk lai nenotiek, ne kā notiek kā kapseļu ielas bērnu namā, kur ķer pirmo cilvēku no ielas, jo citu nav kas strādā. Papule no ministrijas aizmuka, kurš būs nākamais, esot 209 ierēdņu IZMā. nez, vai līdz simtgadei pagūs ....

Komentēt:

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

15.12.2017 13:19

@SkolasVards: Izglītības kvalitātes valsts dienests: Brīvdienās skolēniem nevajadzētu pildīt mājasdarbus https://t.co/lL2zRM8EYL via @SkolasVards

02.12.2017 09:09

@SkolasVards: Pasniegs Draudzīgā aicinājuma medaļu un diplomu https://t.co/8hkNC2WAc3 via @SkolasVards

28.11.2017 13:29

@SkolasVards: Eksperti: Skolēnu ēdienkartei jābalstās uz vietējiem, sezonāli pieejamajiem produktiem https://t.co/6TSBIoZkU4 via @SkolasVards

28.11.2017 13:26

@SkolasVards: Skolas gaitu sākšanu no sešu gadu vecuma plāno ieviest gadu vēlāk https://t.co/eNPBM9a5qZ via @SkolasVards

24.11.2017 12:59

@SkolasVards: „Vai tev kauna nemaz nav?!” Ir būtiska atšķirība starp moralizēšanu un morālās spriešanas veicināšanu. Stāsta Karī… https://t.co/hV5vq6qcb4

24.11.2017 12:58

@SkolasVards: Mācību jomas "Veselība un fiziskā aktivitāte" satura izmaiņas dziļās mācīšanās kontekstā. Stāsta projekta "Kompeten… https://t.co/61D1Qvv1qD

24.11.2017 12:56

@SkolasVards: Ieteikumi, kā izveidot efektīvu komandu skolā. Lasi jaunajā "Skolas Psiholoģija" numurā https://t.co/aBALfQ3oX9

24.11.2017 12:55

@SkolasVards: Pirms sarunas ar skolēnu vecākiem. Lasi "Skolas Psiholoģija" jaunajā numurā https://t.co/aBALfQ3oX9

24.11.2017 12:54

@SkolasVards: Maizītes ceļojums. Integrēta rotaļnodarbība ar matemātikas dominanti. https://t.co/6OpCmMPfdf

24.11.2017 12:53

@SkolasVards: Krāsas un emocijas. Ja pieaugušais neiejaucas, bērni lietas zīmē tajās krāsās, kas atbilst viņu emocionālajam nosk… https://t.co/rknYIQwHFF