Sabiedriskās apspriešanas laikā jaunais mācību saturs kopumā vērtēts atzinīgi

22.02.2018

Jaunā mācību satura piedāvājums sabiedriskās apspriešanas laikā kopumā novērtēts atzinīgi, turklāt, ņemot vērā saņemtos priekšlikumus, izstrādātāji plāno vēlreiz pārskatīt satura iespējamu pārklāšanos, lai mazinātu pārslogotību, kā arī konkretizēt citus jautājumus, 22.februārī preses konferencē sacīja projekta "Skola 2030" mācību satura ieviešanas vadītāja Zane Oliņa.

Jaunā mācību satura sabiedriskās apspriešanas laikā tā izstrādātāji saņēmuši 887 priekšlikumus. Oliņa skaidroja, ka četru mēnešu laikā satura izstrādātāji sarunājušies gan ar skolu pārstāvjiem, gan vecākiem, gan izglītības ekspertiem. Oktobrī notika arī pilotskolu semināri. 100 skolas un 1730 to pedagogi divu gadu laikā sniedz atgriezenisko saiti par saturu un pieeju, pauda Oliņa.

Tāpat mācību satura izstrādātāji aicināja pašvaldības norīkot mācību jomu koordinatorus, apzinot vairāk nekā 9000 skolotāju viedokli visā Latvijā. Oliņas uzskata, ka šie viedokļi bija visprofesionālākie un lietderīgākie, izvērtējot mācību satura un pieejas piedāvājumu.

Tika arī pulcēti pašvaldību izglītības jomu speciālisti, vaicājot viņu viedokli par piedāvājuma ierobežojumiem un iespējām. Vienlaikus noslēgts diskusiju forums, kurā tika skaidroti par vai pret argumenti saistībā ar piedāvājumiem jaunajam mācību saturam.

Priekšlikumus saistībā ar jauno mācību saturu varēja iesniegt arī elektroniski - gan projekta mājaslapā, gan arī īpašā projekta sistēmā.

Kopumā satura apspriešanā savu viedokli izteica ceturtdaļa no visiem pedagogiem - 11 400 pedagogi. No tiem mācību jomu koordinatori konsultējušies ar 9004 pedagogiem visā Latvijā.

Apspriešanas laikā kopumā iesniegti 887 priekšlikumi, kas bijuši gan ļoti izvērsti, gan arī attiecināmi tikai uz ļoti konkrētām un specifiskām jomām, skaidroja Oliņa.

Galvenokārt priekšlikumus iesniegušas izglītības iestādes, bet ieteikumi saņemti arī no augstskolām, baznīcām, vecākiem, uzņēmumiem, biedrībām, pašvaldībām, skolēniem, valsts iestādēm un sabiedrības pārstāvjiem.

Oliņa norādīja, ka kopumā piedāvājums ticis atzinīgi novērtēts, turklāt esot saņemts atbalsts sistemātiskai pieejai satura plānošanā un virzībai uz lielāku skolēnu iesaisti mācībās.

Atzinīgi ticis vērtēts mācību satura strukturējums piedāvātajās jomās. Oliņa uzsvēra, ka pēc būtības iebildumu par to neesot. Tāpat Atzinīgi vērtēta mācību satura pēctecība un tas, ka nodrošināta pārskatāmība par bērna sasniedzamajiem rezultātiem katrā no vecuma posmiem. Vienlaikus uzsvērts, ka satura strukturēšana "lielajās idejās" sniedzot kopainu par apgūstamajām zināšanām, prasmēm un attieksmēm, pastāstīja Oliņa.

Par pilnveidojamu atzīta joma, kas saistīta ar mācību satura pārslogotību - kopējais apgūstamo zināšanu, prasmju apjoms skolēnam joprojām ir liels, tāpēc satura izstrādātāji vēlreiz pārskatīs satura sadrumstalotību un iespējamu pārklāšanos.

Vēl kāds iebildums saistās ar sasniedzamo rezultātu atbilstību konkrētam bērna vecumam, tāpēc plānots precizēt atsevišķus jomu un vecumu posmu apgūstamo prasmju un zināšanu atbilstību konkrētajam vecumam. Vienlaikus norādīts arī uz pārāk lielām interpretācijas iespējām - arī šo satura autori sola pārskatīt un konkretizēt.

Patlaban projekta izstrādātāji veido atbalsta materiālus skolotājiem - mācību priekšmetu programmas, mācību līdzekļu paraugus skolēniem un bērniem ar speciālām vajadzībām, metodiskos materiālus, diagnosticējošo darbu aprakstus, piebilda Oliņa.

Sabiedriskā apspriešana tika izziņota pagājušā gada septembra beigās. Interesentiem bija iespējams četru mēnešu laikā izteikt savus komentārus, ieteikumus un kritiku par jaunā mācību satura piedāvājumu.

LETA informācija

Komentēt:

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

21.01.2019 17:43

@SkolasVards: RT @mariteseile: Brīvpusdienas tiem, kam labākas atzīmes!? Dosim ĒST tikai tiem, kas nopelnījuši? @krimuldasgaitas jaunas izglītības uzlabo…

21.01.2019 11:50

@SkolasVards: Valsts aizsardzības mācību pirmajā semestrī apguvuši 134 skolēni https://t.co/mBIDbbR27c via @SkolasVards

21.01.2019 11:46

@SkolasVards: VISC plāno mainīt latviešu valodas eksāmenu uzdevumus un vērtēšanu pamatskolā https://t.co/ISa7Rf3TgI via @SkolasVards

17.01.2019 13:10

@SkolasVards: Starptautiskas mācību priekšmetu olimpiādes Latvijā varēs rīkot ar ES fondu atbalstu https://t.co/0MlOqODh9O via @SkolasVards

17.01.2019 12:58

@SkolasVards: Topošā izglītības ministre: Jautājums par sešgadnieka laišanu vai nelaišanu skolā ir atstājams vecāku ziņā… https://t.co/SVHpLzvdZm

14.01.2019 18:28

@SkolasVards: RT @mariteseile: Mainot skolu tīklu ir jāseko skolēnu izaugsmes dinamikai, tomēr gaidīt, ka CE rezultāti principiāli uzlabosies jau pēc 1-2…

14.01.2019 14:28

@SkolasVards: Saskan LIZDA un izglītības ministra amata kandidātes skatījums par darāmajiem darbiem https://t.co/rJlixftqBD via @SkolasVards

03.01.2019 12:39

@SkolasVards: RT @rebaltica: ❗️Esam vienuviet apkopojuši visus mūsu pēdējo gadu izglītības pētījumu materiālus. 🔍Raksti, video, datu tabulas, grafikas.…

12.12.2018 20:17

@SkolasVards: RT @ggleizde: Tendence nevakcinēt bērnus ir arī aktīvas dezinformācijas rezultāts. Silti iesaku no 11:30 https://t.co/fymf1x3IOG Un to aizs…

12.12.2018 20:07

@SkolasVards: RT @Borovkovs: Tā vēl ir līdz galam nesaprasta, bet izcila ideja - nevis postīt mežu, izcērtot egles un pēc tam izmetot laukā, bet : - māks…