Šadurskis: Kurzemes pašvaldības un IZM ir uz viena viļņa skolu tīkla sakārtošanas risinājumu meklēšanā

07.12.2017

Kurzemes plānošanas reģiona pašvaldības un Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) ir uz viena viļņa skolu tīkla sakārtošanas risinājumu meklēšanā, pēc tikšanās ar Kurzemes plānošanas reģiona pašvaldību pārstāvjiem žurnālistiem sacīja Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis (V).

Šadurskis uzsvēra, ka, ar pašvaldību pārstāvjiem pārrunājot problēmas un risinājumus, kas saistīti ar skolu tīkla sakārtošanu, radies iespaids, ka "pašvaldību vadītāji Kurzemē ir uz viena viļņa ar IZM risinājumu meklēšanā, kā tālāk attīstīt skolu tīklu".

Ministrs atklāja, ka visi klātesošie bijuši vienisprātis, ka galvenais skolu tīkla sakārtošanas procesā ir izglītības kvalitāte, domājot par to, kā iedot skolēniem maksimumu, kā vairot nākotnes valsts attīstības potenciālu.

Pētījuma par optimālu skolu tīklu Latvijā autors, ekonomģeogrāfs Jānis Turlajs atzina, ka Kurzemes reģions uz visas Latvijas fona izskatās mazliet labāk un vairākās pašvaldībās jau pieņemti lēmumi par skolu tīkla sakārtošanu. Piemēram, Kuldīgā nākamgad vienā izglītības iestādē - Viļa Plūdoņa Kuldīgas vidusskolā - tiks apvienotas trīs skolas.

Turlajs atklāja, ka citos reģionos sarunas nav vedušās tik konstruktīvi. Piemēram, pēc sarunām ar Latgales plānošanas reģiona pašvaldībām, esot radies iespaids, ka tur vietvaras mēģina uzstāt uz esošās situācijas saglabāšanu, lai nebūtu jāoptimizē kāda skola.

Kuldīgas novada Domes priekšsēdētāja Inga Bērziņa sacīja, ka, plānojot Kuldīgas skolu tīkla attīstību, uzmanīgi tika vērtēta katra skola. Viņa atzina, ka, domājot par skolu tīkla optimizāciju, pašvaldībām jāskatās uz izmaksām, kas rodas, uzturot neefektīvu skolu tīklu.

Šadurskis tāpat norādīja, ka IZM sadarbībā ar virkni pašvaldību plāno iesniegt "dažas interesantas iniciatīvas", kas saistītas ar pašvaldību savstarpējiem norēķiniem. Šadurskis gan pagaidām neatklāja, kādi varētu būt priekšlikumi šīs jomas sakārtošanai. Taču Bērziņa atzina, ka jautājums par pašvaldību savstarpējiem norēķiniem ir jārisina.

"Svarīgs jautājums ir pašvaldību savstarpējie norēķini. Patlaban esošā sistēma tikai rada problēmas. Radās labs iespaids pēc sarunas ar Kurzemes plānošanas reģiona pašvaldībām - mēs virzīsim dažas interesantas iniciatīvas, kā šo jautājumu atrisināt," teica ministrs.

LETA informācijs

Komentēt:

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

21.09.2018 12:42

@SkolasVards: RT @GNarvaiss: Šodien Edurio konferencē Izgl. pārvalžu un pirmsskolu vadītājiem prezentēsim mūsu grāmatu un aicināsim izmantot pašnovērtēju…

18.09.2018 16:30

@SkolasVards: Iznācis "Skolas Psiholoģija" jaunais numurs: https://t.co/aBALfQkZOH https://t.co/iD9TNjhA2Q

18.09.2018 16:19

@SkolasVards: Rudens ekskursiju ceļvedis. Ieskaties, ja plāno kopā ar klasi doties piedzīvojumā https://t.co/JeCS6aryEL

18.09.2018 08:19

@SkolasVards: Ir svarīgi varu izmantot labiem darbiem!

13.09.2018 14:53

@SkolasVards: Iznācis e-izdevuma "Aktuālās normatīvo aktu izmaiņas izglītībā" jaunais numurs https://t.co/xT7ih7HAyR sadarbībā ar… https://t.co/EtVsxcYiYU

13.09.2018 08:45

@SkolasVards: RT @iZvaigzne: Publicēts vērtīgs izdevums klašu audzinātājiem un karjeras konsultantiem "Kompetenču pieeja karjeras izglītībā skolā". To va…

13.09.2018 08:36

@SkolasVards: Izskatīšanai galīgajā lasījumā atbalsta grozījumus pārejai uz kompetenču pieejā balstītu mācību saturu… https://t.co/qt2F1I44dP

12.09.2018 10:27

@SkolasVards: Ja vidusskola vairākus gadus pēc kārtas uzrādīs sliktus kvalitātes rādītājus, tā nesaņems valsts finansējumu pedago… https://t.co/dZNJCJAbNx

07.09.2018 11:47

@SkolasVards: LPS cer, ka izglītības kvalitātes kritēriji tiks pārskatīti līdz ar kompetenču satura programmu ieviešanu… https://t.co/QmZzQUEQeC

07.09.2018 06:59

@SkolasVards: RT @GNarvaiss: Mana brīnišķīgā sieva Dana Narvaiša @dana_narvaisa žurnāla 36,6℃ numurā par labu redzi dalās pieredzē, kā redzēt un pamanīt…