Šadurskis pusi līdzekļu pedagogu algu celšanai piedāvā iegūt no skolu reformām, otru pusi - uz ekonomikas izaugsmes rēķina

14.11.2017

Izglītības ministrs Kārlis Šadurskis pusi līdzekļu pedagogu algu celšanai piedāvā iegūt no skolu tīkla reformām, bet otra puse esot jāiegūst uz ekonomikas izaugsmes rēķina. Skaidrojot finanšu avotus 13. novembrī  valdībā nobremzētajiem pedagogu algu palielināšanas plāniem, ministrs uzsvēra, ka avoti esot divi - racionāls skolu tīkls ar piepildītām klasēm, kur varēšot iegūt pusi no nepieciešamās naudas summas, bet otru pusi summas jāapņemas nodrošināt valdībai, rēķinoties, ka Latvijas ekonomika aug un ka no šīs izaugsmes proporcionāli jāpalielina arī naudu izglītībai.

LTV "Rīta panorāmā" Šadurskis atzina, ka algu pieaugums pedagogiem nākamgad ir zināmā mērā problemātisks, jo "lielie budžeta skaitļi" jau ir sazīmēti. Kopumā šim mērķim vajag 10 miljonus eiro, un Izglītības un zinātnes ministrijai pietrūkstot kādu 4 līdz 5 miljonu eiro, kurus, pēc politiķa domām, gada beigās varētu dabūt, ja ekonomika attīstās, bet tālāk par izaugsmi jau nevajagot būt bažu.

Pēc Šadurska vārdiem, pirmais finanšu avots - skolu tīkla reforma - gan esot "nedaudz apdraudēts". To viņš secinājis no deputātu publiskās retorikas par minimālā skolēnu skaita noteikšanu klasēs, par ko vēl esot gaidāmas gana smagas diskusijas.

Šadurskis norādīja, ka šajā jautājumā ir redzamas būtiskas viedokļu atšķirības starp Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) ministriem valdībā un ZZS deputātiem Saeimā, kuri vairāk ieklausoties pagastvečos, kuri savukārt vairāk domājot par skolu noturēšanu, nevis par skolēniem sniegtās izglītības kvalitātes uzlabošanu.

Ministrs novērojis, ka ZZS Saeimas deputāti likumā cenšoties "iestrādāt viltīgus pantus", kas no vienas puses valdībai paredz tiesības noteikt minimālo skolēnu skaitu klasēs, bet no otras puses piedāvā noteikt, ka nauda skolu uzturēšanai valstij jāmaksā neatkarīgi no skolēnu skaita klasē. Vislielākā pretestība pret reformām pašlaik esot jūtama no lielajām pilsētām.

Skaidrojot savus politiķu sanāksmēs izteiktos pieļāvumus par demisiju, Šadurskis stāstīja, ka viņa vēstījums bijis - ja jūs man atņemat visus darba instrumentus, tad es neko nevaru izdarīt un man nav jēgas sēdēt ministrijā, bet sīkāk neprecizēja, vai šī apņemšanās pašlaik joprojām ir aktuāla.

Nebūs reformu, nebūs arī algu pieauguma skolotājiem, piebilda Šadurskis.

LETA informācija

Komentēt:

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

22.02.2018 19:45

@SkolasVards: Uzsver nepieciešamību vienā mācību priekšmetā atkal apvienot Latvijas un pasaules vēsturi https://t.co/WEYwruX9xe via @SkolasVards

22.02.2018 19:40

@SkolasVards: Jaunā mācību satura apspriešanā atbalsta priekšlikumu otro svešvalodu sākt apgūt jau no 4.klases https://t.co/TyVGoiTvDP via @SkolasVards

22.02.2018 15:30

@SkolasVards: Sabiedriskās apspriešanas laikā jaunais mācību saturs kopumā vērtēts atzinīgi https://t.co/OpNZm1mkVO via @SkolasVards

22.02.2018 15:29

@SkolasVards: ST : Normas par pedagoga tiesībām pieteikties kvalitātes novērtēšanai izdotas, pārkāpjot varas dalīšanas principu… https://t.co/ve3zZ9UMPJ

21.02.2018 11:35

@SkolasVards: Iznācis "Skolas Psiholoģija" jaunais numurs. https://t.co/aBALfQ3oX9 https://t.co/80iPY4jXcp

21.02.2018 11:34

@SkolasVards: Iznācis @SkolasVards jaunais numurs. https://t.co/f86EDfQ82K https://t.co/TH1NCKuuPj

19.02.2018 10:32

@SkolasVards: Vai "Millenium" paaudzei ir svarīga izglītība? https://t.co/YqE7bpLkLF via @SkolasVards

13.02.2018 14:34

@SkolasVards: Skolas direktore: Internātskolu finansēšanas modelis ir jāmaina https://t.co/xRm5zlJjtn via @SkolasVards

08.02.2018 19:36

@SkolasVards: Skolotājs nedrīkst dusmoties? Ja skolotājs ir emocionāli uzvilcies, ir grūtāk koncentrēties, un rodas loģiska nep… https://t.co/sINk42hfzK

08.02.2018 19:36

@SkolasVards: Vēstures pārbaudes darbu veidošanas metodika kavējas 20 gadus senā vēsturē. Stāsta Vēstures skolotāju biedrības vad… https://t.co/mNmGf14Hus