Skolu direktori lūdz VISC turpmāk vairs nepubliskot konkrētu skolu rezultātus eksāmenos

04.04.2019

Latvijas Izglītības vadītāju asociācija (LIVA) vērsusies Valsts izglītības satura centrā (VISC) ar lūgumu turpmāk vairs nepubliskot konkrētu skolu rezultātus eksāmenos. Saskaņā ar LIVA priekšlikumu, konkrētu solu rezultātus saņemtu tikai tās dibinātājs un pati skola. Savukārt VISC neplāno mainīt pastāvošo centralizēto eksāmenu rezultātu publiskošanas kārtību, norādīja VISC direktors Guntars Catlaks.

LIVA ir nosūtījusi oficiālu lūgumu VISC, lai turpmāk vairs netiktu publiskoti individuālu skolu sasniegumi valsts pārbaudes darbos. LIVA tāpat lūdz šādus datus neizsniegt arī trešajām pusēm.

Kā norāda organizācijā, LIVA pilnībā atbalsta datos balstītu nozares attīstību un šim mērķim VISC jau tagad piedāvā kvalitatīvu statistiku urbanizācijas, skolu tipu, valodu, dzimumu u.c. līmeņos.

Saskaņā ar LIVA priekšlikumu, konkrētu solu rezultātus saņemtu tikai tās dibinātājs un pati skola, savukārt tam, vai un kā tālāk izplatīt informāciju par savu skolēnu sasniegumiem, vajadzētu būt katras skolas kompetencē.

VĒSTULES TEKSTS

Ņemot vērā līdzšinējo praksi kādā veidā tiek izmantoti un interpretēti valsts pārbaudes darbu vidējie izglītības iestāžu rezultāti, Latvijas izglītības vadītāju asociācija lūdz Valsts izglītības satura centru (VISC) turpmāk vairs nepubliskot valsts pārbaudes darbu (t.sk. arī necentralizēto) rezultātus iestāžu līmenī .Lai nodrošinātu vispusīgu nozares plānošanas datu pieejamību aicinām VISC turpināt publiskot datus urbanizācijas, iestāžu tipu, dzimumu un pašu pārbaudījumu līmenī. Savukārt, izglītības iestāžu izglītojamo kopējos sasniegumus, kuri tika apkopoti sadaļās:

“Necentralizēto eksāmenu kopvērtējums pa skolām priekšmetos”;

“Centralizēto eksāmenu kopvērtējums un līmeņu sadalījums pa skolām priekšmetos”.

elektroniski nosūtīt konkrēto skolu dibinātājiem vai arī izmantot Valsts pārbaudījumu informācijas sistēmā pieejamos risinājumus šādas informācijas apmaiņai ar konkrētām pašvaldībām. Lūdzam arī turpmāk centralizēto eksāmenu rezultātu datu failā neiekļaut mainīgos “skola” un “novads”. Minētā iniciatīva saistīta ar mērķi, lai konkrētu izglītības iestāžu sasniegumu dati nenonāk trešo pušu rīcībā un netiktu izmantoti pētnieciski nekorektu rangu, topu un citu salīdzinājumu veidošanai. Līdzšinējā prakse kropļo valsts pārbaudījuma mērķi un sabiedrībā veido neobjektīvu izpratni par vispārējās izglītības kvalitāti. Iespējams nepieciešamības gadījumā VISC vajadzēs pārskatīt attiecīgajās valsts informācijas sistēmās esošo datu apstrādes mērķi, lai juridiski pamatotu izmaiņas datu apstrādes ietvarā. Gadījumos, ja kāda trešā puse vēlēsies izmantot minētos datus citiem mērķiem, datus varēs saņemt no attiecīgās izglītības iestādes dibinātāja vai izglītības iestādes. Līdzīga prakse pastāv arī starptautiski salīdzinošo izglītības pētījumu programmās TALIS un PISA, kuru rezultāti tiek izsniegti tikai konkrētām izlases iestādēm, kas piedalījās pētījumā.  

 

Sabiedrībai ir tiesības zināt skolēnu snieguma rezultātus

Valsts izglītības satura centrs (VISC) neplāno mainīt pastāvošo centralizēto eksāmenu rezultātu publiskošanas kārtību, norādīja VISC direktors Guntars Catlaks.

Viņš skaidroja, ka VISC ir iepazinies ar Latvijas Izglītības vadītāju asociācijas (LIVA) vēstuli, kurā pausts lūgums turpmāk vairs nepubliskot konkrētu skolu rezultātus eksāmenos.

"Skolu direktori uzrāda negatīvu blakus efektu centralizēto eksāmenu rezultātu publiskošanai - skolu reitingu veidošanu. Protams, skolas kvalitāti raksturo ne tikai centralizēto eksāmenu rezultāti. Tomēr, ņemot vērā, ka izglītības iestādes īsteno programmu, par kuru maksā valsts, respektīvi, nodokļu maksātāji, sabiedrībai ir tiesības zināt skolēnu snieguma rezultātus," uzsvēra Catlaks.

Līdz ar to patlaban VISC neplāno atteikties no rezultātu publiskošanas.

LETA informācija

Komentēt:

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

27.11.2019 12:59

@SkolasVards: "Skolas Vārdu" un citus izglītības e-žurnālus abonē šeit: https://t.co/PtXZ6DZwkL https://t.co/oH0sjnaw5z

27.11.2019 12:56

@SkolasVards: Dvīņi nav vienots veselums ‒ jāpalīdz veidoties individualitātei. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:56

@SkolasVards: Skolotāja pieredze: Matemātika sportojot. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:55

@SkolasVards: Kā plānot un realizēt starpdisciplinaritāti mācību stundās? https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:55

@SkolasVards: Kā mācīt bērnam domāt, lai viņš augtu, nevis stagnētu. Kerola Dveka (Carol Dweck) ir psiholoģe un profesore Stenfor… https://t.co/m8BDGiQEHy

27.11.2019 12:34

@SkolasVards: Atraisīt kustību prieku. Saruna ar sporta skolotāju Pēteri Krastiņu no Salas vidusskolas. Pērn viņš atzīts par izci… https://t.co/Y0omMBqkrh

27.11.2019 12:33

@SkolasVards: Ekspertu diskusija: zināšanu par veselību trūkst ne tikai bērniem, bet arī pieaugušajiem. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:20

@SkolasVards: RT @IzglitibaunK: Kā skolās jēgpilni izmantot sociālos medijus. https://t.co/4gNy6C7gnb