Valdība atbalsta vienotas izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveidi

22.08.2017

22. augustā valdība apstiprināja Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādātos noteikumus par ES fondu investīciju nosacījumiem vienotas izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveidei.

Izglītības kvalitātes monitorings ir instruments izglītojamo mācību rezultātu novērtēšanai, kas nodrošina informāciju un atgriezenisko saiti izglītības iestāžu darbības un mācību pilnveidei, kā arī informāciju par izglītības kvalitāti vecākiem un sabiedrībai kopumā.

Šajā sistēmā tiks apkopota un analizēta statistiskā informācija, salīdzinošo izglītības pētījumu rezultāti, centralizēto eksāmenu rezultāti, skolu akreditācijas un programmu licencēšanas un cita veida izglītības iestāžu darbu raksturojoša informācija un rādītāji. Skaidra un saprotama izglītības kvalitātes novērtēšanas sistēma ir nepieciešama, lai ikviens varētu objektīvi novērtēt izglītības kvalitāti Latvijas izglītības iestādēs, savukārt izglītības politikas veidotāji spētu pieņemt faktos argumentētus lēmumus izglītības sistēmas tālākai attīstībai.

Ministrijā uzsvēra, ka viens no būtiskākajiem izaicinājumiem objektīvam un salīdzināmam vērtējumam patlaban ir sistēmiskas pieejas trūkums, jo nav pieejama vienota valsts līmeņa izglītības kvalitāti raksturojošo rādītāju sistēma. Visas izglītības kvalitātē ieinteresētās puses - vecāki, izglītības iestāžu vadība, valsts un pašvaldību institūcijas, pedagogi, izglītojamie, studenti izmanto katrs sev pieejamos resursus, tādējādi gūstot tikai daļēju priekšstatu par izglītības iestāžu darbību raksturojošiem rādītājiem un izglītības kvalitātes līmeņa izmaiņām.

Projektu "Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide" īstenošanu plānots sākt 2017.gada nogalē un īstenot līdz 2022.gada 31.decembrim. Projekta kopējais finansējums ir 4,8 miljoni eiro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējumu 4 092 205 eiro un valsts budžeta finansējumu 722 154 eiro. Projektu īstenos Izglītības un zinātnes ministrija sadarbībā ar Izglītības kvalitātes valsts dienestu un Valsts izglītības satura centru.

Finansējums sešu gadu periodā tiks ieguldīts izglītības kvalitātes novērtēšanas un monitoringa sistēmas un analīzes rīku izstrādē un ieviešanā, tajā skaitā nodrošinot tādu datu vākšanu, kuri nepieciešami monitoringa sistēmas un tās analīzes rīku aprobācijai, rezultātu analīzei un ieteikumu izstrādei, zinātniski pamatotu mācību vides kvalitātes vērtēšanas instrumentu un rādītāju izstrādei. Paralēli tam tiks veikti deviņi nacionālie pētījumi izglītības pētījumu programmas ietvaros, kā arī organizēti sadarbības un stratēģiskās komunikācijas pasākumi, kā arī mācības izglītības kvalitātes monitoringā iesaistītajiem, tostarp pedagogu profesionālo organizāciju pārstāvjiem.

Efektīvas, uz pierādījumiem balstītas izglītības politikas veidošanai ir būtiski veikt sistēmisku un periodisku izglītojamo mācību snieguma dinamikas novērtējumu izglītības kvalitātes rādītāju kontekstā un mācību sasniegumus ietekmējošo faktoru padziļinātu izpēti ciešā saistībā ar starptautiski salīdzinošo izglītības pētījumu un nacionālo standarta monitoringa instrumentu sniegtajiem rezultātiem, skaidroja ministrijā.

Projektā īstenotie pētījumi ļaus izprast procesus, kas nodrošina virzību uz politikas mērķu sasniegšanu un precizēt konkrēto rīcībpolitiku, sniedzot ieguldījumu kompetenču pieejā balstītā satura izveidei, skolēnu un studentu mācību sekmju, izglītības iestādes vides un izglītības personāla kvalifikācijas uzlabošanai, kā arī jauniešu sagatavošanai studijām un darba tirgum.

LETA informācija

Komentēt:

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

22.09.2017 09:09

@SkolasVards: Iznācis @SkolasVards jaunais numurs https://t.co/f86EDfQ82K https://t.co/pqYjpunANI

22.09.2017 09:05

@SkolasVards: LPS: Centralizēto eksāmenu rezultāti laukos un lielajās pilsētās ievērojami neatšķiras https://t.co/PtseDAeWyd via @SkolasVards

22.09.2017 09:04

@SkolasVards: Lai novērtētu katra bērna individuālo progresu, iesaka samazināt obligāto valsts pārbaudījumu skaitu https://t.co/odUdh5xMfo

22.09.2017 09:04

@SkolasVards: Mācību saturu vidusskolā nākotnē varētu apgūt dažādos līmeņos https://t.co/AVyuX0n4Gb via @SkolasVards

21.09.2017 10:59

@SkolasVards: RT @zaneolina: Skaties tiešraidi no Skola2030 konferences "Vērtēt, lai mācītos" no plkst 10:30 https://t.co/2MBzd1WHqh Paldies @Lattelecom

20.09.2017 09:37

@SkolasVards: Pašvaldību savienība iestājas par ilgāku pārejas periodu skolas gaitu sākšanai no sešu gadu vecuma https://t.co/urB4aP5Qc7 via @SkolasVards

19.09.2017 17:04

@SkolasVards: Atsevišķas Sēlijas pašvaldības plāno uzturēt mazākās pamatskolas https://t.co/2EYLVBDqdX via @SkolasVards

19.09.2017 09:26

@SkolasVards: Skolu tīkla sakārtošanā arī turpmāk fokusēsies uz vidusskolas posmu https://t.co/JyB4fOT8yc via @SkolasVards

18.09.2017 16:42

@SkolasVards: Izglītības satura centrs plāno pārveidot metodiskā atbalsta sniegšanu un koordinēšanu https://t.co/rSzbdGc7ki via @SkolasVards

18.09.2017 16:39

@SkolasVards: Šogad 10.klase nav atvērta 26 vidusskolās https://t.co/4alZudvGV6 via @SkolasVards