Valdība atbalsta vienotas izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveidi

22.08.2017

22. augustā valdība apstiprināja Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādātos noteikumus par ES fondu investīciju nosacījumiem vienotas izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveidei.

Izglītības kvalitātes monitorings ir instruments izglītojamo mācību rezultātu novērtēšanai, kas nodrošina informāciju un atgriezenisko saiti izglītības iestāžu darbības un mācību pilnveidei, kā arī informāciju par izglītības kvalitāti vecākiem un sabiedrībai kopumā.

Šajā sistēmā tiks apkopota un analizēta statistiskā informācija, salīdzinošo izglītības pētījumu rezultāti, centralizēto eksāmenu rezultāti, skolu akreditācijas un programmu licencēšanas un cita veida izglītības iestāžu darbu raksturojoša informācija un rādītāji. Skaidra un saprotama izglītības kvalitātes novērtēšanas sistēma ir nepieciešama, lai ikviens varētu objektīvi novērtēt izglītības kvalitāti Latvijas izglītības iestādēs, savukārt izglītības politikas veidotāji spētu pieņemt faktos argumentētus lēmumus izglītības sistēmas tālākai attīstībai.

Ministrijā uzsvēra, ka viens no būtiskākajiem izaicinājumiem objektīvam un salīdzināmam vērtējumam patlaban ir sistēmiskas pieejas trūkums, jo nav pieejama vienota valsts līmeņa izglītības kvalitāti raksturojošo rādītāju sistēma. Visas izglītības kvalitātē ieinteresētās puses - vecāki, izglītības iestāžu vadība, valsts un pašvaldību institūcijas, pedagogi, izglītojamie, studenti izmanto katrs sev pieejamos resursus, tādējādi gūstot tikai daļēju priekšstatu par izglītības iestāžu darbību raksturojošiem rādītājiem un izglītības kvalitātes līmeņa izmaiņām.

Projektu "Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide" īstenošanu plānots sākt 2017.gada nogalē un īstenot līdz 2022.gada 31.decembrim. Projekta kopējais finansējums ir 4,8 miljoni eiro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējumu 4 092 205 eiro un valsts budžeta finansējumu 722 154 eiro. Projektu īstenos Izglītības un zinātnes ministrija sadarbībā ar Izglītības kvalitātes valsts dienestu un Valsts izglītības satura centru.

Finansējums sešu gadu periodā tiks ieguldīts izglītības kvalitātes novērtēšanas un monitoringa sistēmas un analīzes rīku izstrādē un ieviešanā, tajā skaitā nodrošinot tādu datu vākšanu, kuri nepieciešami monitoringa sistēmas un tās analīzes rīku aprobācijai, rezultātu analīzei un ieteikumu izstrādei, zinātniski pamatotu mācību vides kvalitātes vērtēšanas instrumentu un rādītāju izstrādei. Paralēli tam tiks veikti deviņi nacionālie pētījumi izglītības pētījumu programmas ietvaros, kā arī organizēti sadarbības un stratēģiskās komunikācijas pasākumi, kā arī mācības izglītības kvalitātes monitoringā iesaistītajiem, tostarp pedagogu profesionālo organizāciju pārstāvjiem.

Efektīvas, uz pierādījumiem balstītas izglītības politikas veidošanai ir būtiski veikt sistēmisku un periodisku izglītojamo mācību snieguma dinamikas novērtējumu izglītības kvalitātes rādītāju kontekstā un mācību sasniegumus ietekmējošo faktoru padziļinātu izpēti ciešā saistībā ar starptautiski salīdzinošo izglītības pētījumu un nacionālo standarta monitoringa instrumentu sniegtajiem rezultātiem, skaidroja ministrijā.

Projektā īstenotie pētījumi ļaus izprast procesus, kas nodrošina virzību uz politikas mērķu sasniegšanu un precizēt konkrēto rīcībpolitiku, sniedzot ieguldījumu kompetenču pieejā balstītā satura izveidei, skolēnu un studentu mācību sekmju, izglītības iestādes vides un izglītības personāla kvalifikācijas uzlabošanai, kā arī jauniešu sagatavošanai studijām un darba tirgum.

LETA informācija

Komentēt:

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

22.02.2018 19:45

@SkolasVards: Uzsver nepieciešamību vienā mācību priekšmetā atkal apvienot Latvijas un pasaules vēsturi https://t.co/WEYwruX9xe via @SkolasVards

22.02.2018 19:40

@SkolasVards: Jaunā mācību satura apspriešanā atbalsta priekšlikumu otro svešvalodu sākt apgūt jau no 4.klases https://t.co/TyVGoiTvDP via @SkolasVards

22.02.2018 15:30

@SkolasVards: Sabiedriskās apspriešanas laikā jaunais mācību saturs kopumā vērtēts atzinīgi https://t.co/OpNZm1mkVO via @SkolasVards

22.02.2018 15:29

@SkolasVards: ST : Normas par pedagoga tiesībām pieteikties kvalitātes novērtēšanai izdotas, pārkāpjot varas dalīšanas principu… https://t.co/ve3zZ9UMPJ

21.02.2018 11:35

@SkolasVards: Iznācis "Skolas Psiholoģija" jaunais numurs. https://t.co/aBALfQ3oX9 https://t.co/80iPY4jXcp

21.02.2018 11:34

@SkolasVards: Iznācis @SkolasVards jaunais numurs. https://t.co/f86EDfQ82K https://t.co/TH1NCKuuPj

19.02.2018 10:32

@SkolasVards: Vai "Millenium" paaudzei ir svarīga izglītība? https://t.co/YqE7bpLkLF via @SkolasVards

13.02.2018 14:34

@SkolasVards: Skolas direktore: Internātskolu finansēšanas modelis ir jāmaina https://t.co/xRm5zlJjtn via @SkolasVards

08.02.2018 19:36

@SkolasVards: Skolotājs nedrīkst dusmoties? Ja skolotājs ir emocionāli uzvilcies, ir grūtāk koncentrēties, un rodas loģiska nep… https://t.co/sINk42hfzK

08.02.2018 19:36

@SkolasVards: Vēstures pārbaudes darbu veidošanas metodika kavējas 20 gadus senā vēsturē. Stāsta Vēstures skolotāju biedrības vad… https://t.co/mNmGf14Hus