Valdība atbalsta vienotas izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveidi

22.08.2017

22. augustā valdība apstiprināja Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādātos noteikumus par ES fondu investīciju nosacījumiem vienotas izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveidei.

Izglītības kvalitātes monitorings ir instruments izglītojamo mācību rezultātu novērtēšanai, kas nodrošina informāciju un atgriezenisko saiti izglītības iestāžu darbības un mācību pilnveidei, kā arī informāciju par izglītības kvalitāti vecākiem un sabiedrībai kopumā.

Šajā sistēmā tiks apkopota un analizēta statistiskā informācija, salīdzinošo izglītības pētījumu rezultāti, centralizēto eksāmenu rezultāti, skolu akreditācijas un programmu licencēšanas un cita veida izglītības iestāžu darbu raksturojoša informācija un rādītāji. Skaidra un saprotama izglītības kvalitātes novērtēšanas sistēma ir nepieciešama, lai ikviens varētu objektīvi novērtēt izglītības kvalitāti Latvijas izglītības iestādēs, savukārt izglītības politikas veidotāji spētu pieņemt faktos argumentētus lēmumus izglītības sistēmas tālākai attīstībai.

Ministrijā uzsvēra, ka viens no būtiskākajiem izaicinājumiem objektīvam un salīdzināmam vērtējumam patlaban ir sistēmiskas pieejas trūkums, jo nav pieejama vienota valsts līmeņa izglītības kvalitāti raksturojošo rādītāju sistēma. Visas izglītības kvalitātē ieinteresētās puses - vecāki, izglītības iestāžu vadība, valsts un pašvaldību institūcijas, pedagogi, izglītojamie, studenti izmanto katrs sev pieejamos resursus, tādējādi gūstot tikai daļēju priekšstatu par izglītības iestāžu darbību raksturojošiem rādītājiem un izglītības kvalitātes līmeņa izmaiņām.

Projektu "Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide" īstenošanu plānots sākt 2017.gada nogalē un īstenot līdz 2022.gada 31.decembrim. Projekta kopējais finansējums ir 4,8 miljoni eiro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējumu 4 092 205 eiro un valsts budžeta finansējumu 722 154 eiro. Projektu īstenos Izglītības un zinātnes ministrija sadarbībā ar Izglītības kvalitātes valsts dienestu un Valsts izglītības satura centru.

Finansējums sešu gadu periodā tiks ieguldīts izglītības kvalitātes novērtēšanas un monitoringa sistēmas un analīzes rīku izstrādē un ieviešanā, tajā skaitā nodrošinot tādu datu vākšanu, kuri nepieciešami monitoringa sistēmas un tās analīzes rīku aprobācijai, rezultātu analīzei un ieteikumu izstrādei, zinātniski pamatotu mācību vides kvalitātes vērtēšanas instrumentu un rādītāju izstrādei. Paralēli tam tiks veikti deviņi nacionālie pētījumi izglītības pētījumu programmas ietvaros, kā arī organizēti sadarbības un stratēģiskās komunikācijas pasākumi, kā arī mācības izglītības kvalitātes monitoringā iesaistītajiem, tostarp pedagogu profesionālo organizāciju pārstāvjiem.

Efektīvas, uz pierādījumiem balstītas izglītības politikas veidošanai ir būtiski veikt sistēmisku un periodisku izglītojamo mācību snieguma dinamikas novērtējumu izglītības kvalitātes rādītāju kontekstā un mācību sasniegumus ietekmējošo faktoru padziļinātu izpēti ciešā saistībā ar starptautiski salīdzinošo izglītības pētījumu un nacionālo standarta monitoringa instrumentu sniegtajiem rezultātiem, skaidroja ministrijā.

Projektā īstenotie pētījumi ļaus izprast procesus, kas nodrošina virzību uz politikas mērķu sasniegšanu un precizēt konkrēto rīcībpolitiku, sniedzot ieguldījumu kompetenču pieejā balstītā satura izveidei, skolēnu un studentu mācību sekmju, izglītības iestādes vides un izglītības personāla kvalifikācijas uzlabošanai, kā arī jauniešu sagatavošanai studijām un darba tirgum.

LETA informācija

Komentēt:

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

16.11.2017 11:26

@SkolasVards: Vecāku ticība, ka skola sekmē bērna pozitīvu attīstību un viņa pūles un klātesamība ir svarīga un novērtēta, veici… https://t.co/uBcLNoPp0N

16.11.2017 11:25

@SkolasVards: Faktori, kas motivē vecākus sadarboties ar skolu. Stāsta Sandra Dūda, izglītības psiholoģe. https://t.co/aBALfQ3oX9

16.11.2017 11:24

@SkolasVards: Pirms sarunas ar skolēnu vecākiem. Ja izdodas sevī pārkāpt vēlmi dot padomu, tad ir iespējams uzklausīt otru un at… https://t.co/5WSeVou9UZ

16.11.2017 11:23

@SkolasVards: Iznācis "Skolas Psiholoģija" jaunais numurs https://t.co/aBALfQ3oX9

15.11.2017 16:59

@SkolasVards: Rosina atvieglot iespēju strādāt par pedagogiem nozaru speciālistiem, kas nav apguvuši pedagoģiju https://t.co/emtywyZNVE via @SkolasVards

14.11.2017 18:45

@SkolasVards: Iznācis jaunais "Normatīvo aktu izmaiņas izglītībā" novembra numurs sadarbībā ar @skolutiesibas https://t.co/xT7ih7HAyR

14.11.2017 15:19

@SkolasVards: Šogad divi skolu direktori sodīti par ilgstošu obligāto mācību priekšmetu nenotikšanu izglītības iestādē… https://t.co/SOOdh220lW

14.11.2017 10:24

@SkolasVards: LIZDA nav gatava atkāpties no prasības pedagogu minimālo darba samaksu piecu gadu laikā celt līdz 900 eiro… https://t.co/PWOE5HvCbk

14.11.2017 10:21

@SkolasVards: Šadurskis pusi līdzekļu pedagogu algu celšanai piedāvā iegūt no skolu reformām, otru pusi - uz ekonomikas izaugsmes… https://t.co/6zgqaET7ic

14.11.2017 10:16

@SkolasVards: Valdībā vēl nevienojas par iespēju piecos gados skolotāju zemāko mēneša darba algas likmi celt līdz 900 eiro… https://t.co/yHWrnZJDCe