Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

Žurnāla SKOLAS PSIHOLOĢIJA novembra numurā lasiet:

Kā bērnā veidojas izpratne par sevi. Skolēna pašapziņas spēcināšanai ir ļoti svarīgi mācīt to, kas būs patiesi nozīmīgs nākotnē. Skolēns var iegūt fundamentālu sevis apzināšanās ideju saskarsmē ar citiem cilvēkiem un lietām. Tas palīdz atbildēt uz jautājumiem: kur ir mana vieta, kas es esmu, kādas spējas un prasmes tuvākajā nākotnē man ir jāapgūst un kāpēc? Tomēr katrā vecumposma stadijā skolēnu vajadzības pašapziņas veidošanai būtiski atšķiras.

Par nepieciešamību mainīt kļūdu analīzes veidu. Bieži vien mēs kļūdu uztveram kā kaut ko negatīvu, nevēlamu un, ja tomēr esam to izraisījuši, tas ir kaut kas, no kā vajadzētu kaunēties un ilgi sevi šaustīt. Šādu reakciju bieži vien daļa sabiedrības pat uzskata par vēlamu, jo saskata, ka tas ir vienīgais veids, kā varam mācīties no kļūdām un tās atkārtoti vairs nepieļaut. Un te arī atbilde, kāpēc negribas atzīt savas kļūdas, – sevis šaustīšana nav ne patīkams, ne iedvesmojošs process. Kāpēc gan sevi pakļaut kaut kam nepatīkamam? Sevis šaustīšana nav vienīgais veids, kā uztvert kļūdas un uz tām reaģēt. Turklāt tas nav efektīvākais reaģēšanas veids.

Mūsdienīgas komandas veidošana. Lai gūtu panākumus profesionālajā darbībā un veidotu labas, veiksmīgas darba attiecības ar saviem darbiniekiem, viens no izglītības iestāžu vadītāju galvenajiem uzdevumiem ir izveidot efektīvu un saliedētu darba komandu, ar kuru kopā sekot iestādes vīzijai un realizēt izvirzītos mērķus. Kādreiz darbinieks bija padotais, kurš izpildīja vadītāja jeb darba devēja norādes. Mūsdienās darbinieki ir līdzvērtīgi komandas locekļi. Darba devējs iesaista darbiniekus iestādes jeb organizācijas vīzijas radīšanā un plānošanā. Tas paver iespēju katram darbiniekam parādīt un realizēt savas spējas, sniegt savu ieguldījumu kāda iestādes līmeņa jautājumu risināšanā.

Metodes atgriezeniskās saites saņemšanai. Cilvēka dabiskā reakcija ir baidīties un noliegt kritiku, jo izjūt to kā apdraudējumu. Jo biežāk saņemam atgriezenisko saiti, jo vieglāk paliek ieklausīties teiktajā un atrast tajā noderīgu informāciju savai izaugsmei. Tāpēc ikvienam, kurš vēlas uzzināt atgriezenisko saiti par savu darbu, ir vērts padomāt, ar kādiem jautājumiem to visefektīvāk varētu saņemt, iemācīties ieklausīties teiktajā, kā arī izvērtēt dzirdēto.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

 

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

06.11.2018 19:23

@SkolasVards: Iznācis žurnāla "Pirmsskolā" jaunais numurs https://t.co/6OpCmMPfdf

06.11.2018 19:19

@SkolasVards: RT @GNarvaiss: Dzirdot un lasot cīņas par skolēniem noņemtām un pieliktām stundām, manuprāt, ir būtiski atcerēties kopskatu. Skolēna nedēļa…

06.11.2018 19:15

@SkolasVards: Catlaks: Literatūras stundu skaita samazināšana nenozīmē, ka skolēni lasīs mazāk https://t.co/mumluexTD2 via @SkolasVards

06.11.2018 07:10

@SkolasVards: Digitālo mācību līdzekļu izstrādei jaunā mācību satura ieviešanai būs pieejamai 1,9 miljoni eiro https://t.co/k4VTCbNEFy via @SkolasVards

22.10.2018 09:39

@SkolasVards: Vairākās Latvijas skolās mācās mazāk par 20 skolēniem https://t.co/ds7FH7y6nZ via @SkolasVards

12.10.2018 13:30

@SkolasVards: Valsts kontrole: Necaurskatāma pedagogu atlīdzības sistēma rada risku prettiesiskam valsts līdzekļu izlietojumam un… https://t.co/slOEMVgHRq

05.10.2018 08:32

@SkolasVards: RT @GNarvaiss: Esam apkopojuši lielāko daļu Edurio pirmsskolu konferences resursu https://t.co/j092IHwTzl. Tur arī jaunā grāmata pieejama d…

03.10.2018 08:36

@SkolasVards: Atsākoties skolai, pieaug palīdzības lūgumi no apceltu bērnu vecākiem https://t.co/oPBGV2wI62 via @SkolasVards

03.10.2018 08:35

@SkolasVards: Ieskaties Rudens ekskursiju ceļvedī - skolām, skolotājiem, skolēniem - https://t.co/JeCS6aryEL

03.10.2018 08:33

@SkolasVards: Pašnovērtējums pirmsskolā – nevis formāli, bet jēgpilni. Jaunajā "Pirmsskolā" numurā https://t.co/6OpCmMPfdf