Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

Žurnāla SKOLAS PSIHOLOĢIJA oktobra numurā lasiet:

Runāt ar cilvēku, nevis par cilvēku. Jau no bērnības mums ir mācīts, ka „ir jādomā, ko tu runā”, un ka „kādu aprunāt viņam aiz muguras ir slikti”. Tomēr, līdzīgi kā ikviens no mums apzināti vai neapzināti mēdz samelot jeb nepateikt patiesību, tā arī ik palaikam viens otru aprunājam. Sevišķi aprunāšana mēdz būt raksturīga varas distances pozīcijās, piemēram, priekšnieka un padotā attiecībās, pedagoga un vecāka attiecībās, dažkārt tas var būt arī vecāka un bērna attiecībās vai vīrieša un sievietes attiecībās.

Kā runāt ar atšķirīgiem cilvēkiem. Saskarsmē mēs iepazīstam ļoti daudzus cilvēkus. Katrs no viņiem ir personība un atšķirīgs no citiem, tomēr cilvēkos var saskatīt arī kopīgas iezīmes. Apvienojot šīs iezīmes, var izdalīt partneru sociālpsiholoģiskos tipus. Saskarsme būs efektīvāka, ja mēs pārzināsim ne tikai kontaktu vispārējās likumsakarības, kuras jāievēro, sarunājoties ar ikvienu cilvēku, bet ņemsim vērā arī partnera tipoloģiskās īpatnības, kas nosaka komunikācijas specifiku. Pēc dominējošās pazīmes komunikatīvajā uzvedībā psihologs un psihoterapeits Anatolijs Dobrovičs izdala šādus partneru tipus: dominantais un nedominantais partneris, mobilais un rigidais partneris, partneris ekstraverts un partneris intraverts.

„Lūdzu palīdzību” – „Palīdzību? Lūdzu!”. Droši vien ikviens kādā brīdī ir izjutis grūtības lūgt palīdzību citiem, lai gan tas var palīdzēt gūt panākumus, izpildīt kādu uzdevumu labāk, ātrāk vai kvalitatīvāk. Lai gan tas izklausās vienkārši, dažiem palīdzības lūgšana var izrādīties gana liels izaicinājums. Īpaši grūti var būt, ja cilvēka prātā dominē pārliecība, ka palīdzības lūgšana pazemina viņa tēlu citu acīs, padara nespējīgu veikt noteiktus uzdevumus, pienākumus un liek sajusties neprasmīgam.

Simulāciju aktivitātes jauniešiem. Aktivitātes, kas dalībniekiem ļauj iejusties citā realitātes modelī, tādējādi dodot iespēju labāk iepazīt sevi un citus. Simulācijas aktivitātes ļauj dalībniekiem iejusties kādā noteiktā lomā un kopīgi veikt uzdevumu, kurā notiek lēmumu pieņemšana un darbība.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

12.11.2019 14:37

@SkolasVards: Izglītības e-izdevumu abonēšana notiek šeit: https://t.co/PtXZ6DZwkL https://t.co/kEwHiiZgwW

12.11.2019 14:36

@SkolasVards: Emocionālā inteliģence izglītībā – pedagogi mācās iepazīt sevi un citus. https://t.co/f86EDfQ82K

12.11.2019 14:30

@SkolasVards: Kļūt par savējo. Saruna ar @Iespejamamisija skolotāju Edmundu Kropu @SkolasVards https://t.co/f86EDfQ82K

12.11.2019 14:29

@SkolasVards: Nevis jāpārvilina bērni, bet efektīvāk jādomā par pieejamo līdzekļu izlietošanu. Intervija ar @IKVD_gov_lv vadītāju… https://t.co/Pyrw1i6lhp

12.11.2019 14:26

@SkolasVards: Iznācis @SkolasVards jaunais numurs. https://t.co/f86EDfQ82K https://t.co/XfQ9QWj6fV

12.11.2019 14:10

@SkolasVards: "Iespējamā misija" un LU parakstījuši sadarbības līgumu jaunās skolotāju sagatavošanas programmas īstenošanā… https://t.co/NM6FVvOrAz

07.11.2019 17:07

@SkolasVards: RT @LsmBernistaba: Skolas maiņa skolēnam ir emocionāli sarežģīts notikums. Katrā klasē ir sava hierarhija un sadalītas lomas. No “jauniņā”…

07.11.2019 15:07

@SkolasVards: RT @IzglitibaunK: Abonē aktuālos izglītības e-izdevumus šeit: https://t.co/8Dx2eABjQp https://t.co/4QWQIt4ZvJ

07.11.2019 15:07

@SkolasVards: RT @IzglitibaunK: Latviešiem ir jākļūst egoistiskākiem, lekcijā stāsta Anželika Krastiņa, stratēģisko starptautisko attiecību vadītāja un v…