Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

Žurnāla SKOLAS PSIHOLOĢIJA janvāra numurā lasiet:

Lai skolotājs skolā justos labi. Mūsdienu izglītības sistēmas izaicinājumi paaugstina skolotāju stresu, kas saistīts ar skolotāju izdegšanu un darba pamešanu jau pirmajos profesionālās darbības gados. Lai tiktu galā ar šiem izaicinājumiem, skolotājiem ir jābūt sociāli un emocionāli kompetentiem. Tā ir sevis apzināšanās, sevis vadīšana, sociālā apzinātība, attiecību prasmes un atbildīga lēmumu pieņemšana.

Klasē konflikts. Ko darīt žēlošanas vietā? Kā rīkoties, ja viens bērns nodara pāri otram? Norāt, nokaunināt pāridarītāju? Žēlot cietušo? Vai vienmēr ir acīmredzams, kā veidojusies konfliktsituācija un kurš bērns ir vainīgs? Vai vienmēr cietējs un aizsargājamais ir bērns, kurš raud vai sūdzas par otra nejauko rīcību pret sevi? Nē! Dažkārt tieši cietušais var būt īstais vainīgais, kurš pirms tam provocējis otru, lai vēlāk gūtu gandarījumu par to, ka pretinieks tiek norāts. Savukārt bērnam, kurš konfliktu padarījis acīm redzamu, var rasties netaisnīguma izjūta, kas savukārt var veicināt atriebības kāri gan pret vienaudžiem, gan skolotāju. Stāsta Sandra Dūda, izglītības psiholoģe.

Sākumskolēnu motivēšana mācību darbam. Skolēna motivāciju iesaistīties mācību darbā ietekmē gan bērna prāta un emocionālais intelekts, gan personības aspekti, gan arī citi faktori, piemēram, pedagogs, mācību saturs, vide un izmantotās metodes. Kā motivācija ir saistīta ar jaunākā pusaudžu vecuma īpatnībām un kā skolotājiem organizēt motivējošu mācību darba vidi?

Skolēnu ticība savām spējām. Skolēnu dzīvē liela loma ir akadēmiskajiem sasniegumiem un to izpildes līmenim. Lai indivīdam izdotos sasniegt akadēmiskos panākumus, ļoti būtiska ir ticība saviem spēkiem jeb pašefektivitāte, jo tā ietver pārliecību par savām spējām īstenot konkrētu rīcību.

Žurnāla saturs pieejams abonētājien.

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

17.01.2018 10:09

@SkolasVards: Ilggadējā IZM ierēdne Papule kļuvusi par Ušakova padomnieci https://t.co/fpvNJOyLPy via @SkolasVards

17.01.2018 10:03

@SkolasVards: RT @irLV: Skolotāji šokēti par izglītības standartam neatbilstošiem vēstures olimpiādes uzdevumiem: https://t.co/x7LCn1dh51 https://t.co/dp…

16.01.2018 19:34

@SkolasVards: Līderības programma skolēnu un skolotāju izaugsmei. Stāsta @RigasJuglasVsk skolotājas Dace Brasliņa un Ieva Kalniņa. https://t.co/f86EDfQ82K

16.01.2018 19:33

@SkolasVards: Klases audzinātājs – pozitīvas komunikācijas veicinātājs. Intervija ar LU docenti @LU_PPMF Skolotāju izglītības no… https://t.co/H8fXfNRAY3

16.01.2018 19:31

@SkolasVards: Skolas gan apvieno, gan plāno slēgt. Pašvaldību pārstāvji stāsta par plāniem skolu tīkla optimizācijā https://t.co/f86EDfQ82K

16.01.2018 19:30

@SkolasVards: Kā veidojas skolēna spēja uzticēties skolotājam https://t.co/5rrLKCWqun via @SkolasVards

16.01.2018 10:34

@SkolasVards: RT @IvetaKazoka: "Ziemeļvalstu sabiedrības pasargā ... izglītības sistēmas, kurās uzsvērta kritiskā domāšana, un ļoti zema korupcija" Swed…

16.01.2018 10:32

@SkolasVards: Kustību rotaļas sekmīgai adaptācijai. https://t.co/6OpCmMPfdf

16.01.2018 10:32

@SkolasVards: Bērns ar autiska spektra traucējumiem vispārizglītojošā pirmsskolas izglītības iestādē. Skolotājas dalās 4 mācību… https://t.co/eMLqRWWypj

16.01.2018 10:31

@SkolasVards: Scenārijs "Pasaules sniega diena" - jaunajā "Pirmsskolā" numurā https://t.co/6OpCmMPfdf