Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

Žurnāla SKOLAS PSIHOLOĢIJA maija numurā lasiet:

Kad pozitīvais paštēls sāk traucēt. Pienāk brīdis, kad labā tēla pozīcija – nekonfliktēšana, neuzplīšanās ar saviem ieteikumiem, nekritizēšana, ieturētība, klusēšana – sāk ierobežot dzīvi un apgrūtina saskarsmi ar apkārtējiem. Piemēram, pastāvīga piekāpšanās un apslāpētas dusmas. Neuzdrošināšanās izteikt savas domas vai viedokli ir saistīta ar bailēm, ka konflikta situācijā tiks piedzīvots zaudējums vai kritika nogalinās.

Skolas neformālie līderi – skolotāji. Izglītības pētnieki: „Skolotājiem – līderiem ir jāsaprot, ka šī līderība būtībā ir mācīšanās, nevis kļūšana par perfektu darbinieku.” Skolotāji – līderi popularizē profesiju kā intelektuālu un kolektīvu darbu. Viņi var veicināt mācību sasniegumu atzīšanu un skolotāja lomas noteikšanu no jauna. Tikai paši skolotāji var uzlabot savas profesijas prestižu, darot savu darbu ar prieku, neko neslēpdami.

Skolotāja profesijas izaicinājumi. Skolotājs nereti pazūd prāta labirintos, iestrēgstot kādos stereotipos, pieņēmumos par to, kas ir pareizi un nepareizi, bieži darbojoties ierastā veidā.  Skolotājam ir nepieciešama prasme pielāgoties mainīgiem apstākļiem. To apgūst, pilnveidojot savu personību, izmēģinot jauno un izrādot drosmi, pielietojot iegūtās zināšanas un prasmes jaunā kontekstā vai jaunā kombinācijā.

Kā disciplinēt sākumskolā, pamatskolā, vidusskolā? Līdz šim skolēnu disciplinēšana lielākoties notika, reaģējot uz uzvedības pārkāpumiem ar sodiem, privilēģiju atņemšanu, paskaidrojumu rakstīšanu, nosūtīšanu pie direktora, pat policijas izsaukšanu, ziņošanu vecākiem un citām metodēm. Pētījumos noskaidrots, ka sodīšana, turklāt nekonsekventa, ir nepietiekami efektīvs paņēmiens uzvedības pārkāpumu mazināšanā. Kas tad īsti ir disciplīna? Un kā drīkst disciplinēt skolēnu, kurš atsakās pildīt skolotāja norādījumus un demonstratīvi uzspļauj iekšējās kārtības noteikumiem?

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

24.05.2018 15:50

@SkolasVards: Vai ir iespējamas pārmaiņas bez piepūles? https://t.co/SA51YRxp4M via @SkolasVards

18.05.2018 09:21

@SkolasVards: RT @irLV: Izglītības reformai draud iesprūšana Saeimā. Kāpēc, lasiet @irLV - https://t.co/ish603ovKl https://t.co/tZLBt0ojQ7

18.05.2018 09:14

@SkolasVards: RT @calislv: Profesore Gunta Ancāne: tāds fenomens kā bērna 'niķi' nepastāv https://t.co/Do0BVXurQK

18.05.2018 09:06

@SkolasVards: RT @LU_SIIC: Aicinām dabaszinātņu un matemātikas skolotājus dalīties ar veiksmīgām metodiskām idejām konferencē, aizpildot elektronisku pie…

16.05.2018 14:47

@SkolasVards: RT @LA_lv: Kvalitāte mazās skolas no reorganizāciju “cirvja” neglābj: aktīvi samazina sākumskolas | https://t.co/U5BKEs3exq https://t.co/Gw…

09.05.2018 13:58

@SkolasVards: Iezīmējas uzskatu atšķirības par iecerēto mācību satura maiņu sportā https://t.co/Ilr691PiWi via @SkolasVards

09.05.2018 13:55

@SkolasVards: IZM piedāvās vērtēt, vai pedagogu atalgojums palielināms visās pašvaldībās, vai tikai tajās, kas veikušas skolu tīk… https://t.co/CTpbUQ5QP0

27.04.2018 10:56

@SkolasVards: Iznācis žurnāla "Pirmsskolā" jaunais numurs https://t.co/6OpCmN6Q4N

23.04.2018 08:56

@SkolasVards: Šadurskis: Valsts finansiāli atbalstīs pedagogu algu celšanu tikai tajās pašvaldībās, kas sakārtos skolu tīklu… https://t.co/EKy220GlBa

17.04.2018 18:59

@SkolasVards: Daļai pašvaldību formāli sakārtojot skolu tīklu, nākamgad varētu trūkt naudas plānotajam algu palielinājumam visiem… https://t.co/kPIeou2Rs8