Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

Žurnāla SKOLAS PSIHOLOĢIJA septembra numurā lasiet:

Kas kopīgs koučingam un kompetenču pieejai skolā? Kompetenču pieejai mācību procesā ir skaisti un augsti mērķi – veidot tādu mācību procesu, kurā skolēns mācās domāt, sadarboties, meklēt atbildes un tādējādi pats konstruē apgūtā jēgu. Es kā izaugsmes trenere un augstskolu lektore ļoti priecājos par šādu pieeju, jo pati darbā esmu pārliecinājusies, ka tā dod labākus mācību rezultātus nekā līdz šim pielietotā klasiskā mācību pieeja – frontālais darbs, kur skolēni atkārto skolotāja dotās darbības un uzdevumus.

Tomēr, viesojoties skolās, sarunās ar pedagogiem un izglītības iestāžu vadītājiem manu viņu neizpratni – tieši kā pakāpeniski iespējams veidot šādu procesu? Un es viņus ļoti labi saprotu. Mani meklējumi aizveda mani līdz koučinga jeb izaugsmes veicināšanas metodes apgūšanai. Un vai tad kompetenču pieejā mēs šobrīd arī nerunājam par izaugsmes veicināšanu un nepārtrauktu mācīšanos? Stāsta Kristīne Zaksa, Dr. admin., Radošuma pils izaugsmes trenere.

 

Mācīšanās sadarbojoties. Mācīšanās sadarbojoties ir darbs grupā, kurā katrs no dalībniekiem uzņemas atbildību par grupas kopējo darbību. Dalībnieki nevis sacenšas viens ar otru vai ir kā autoritāte grupā, bet viens otru papildina. Sadarbība uzlabo sociālo attiecību kvalitāti, spēju iekļauties kolektīvā, veicina personības sociālo un intelektuālo attīstību. Grupās, kurās ir bērni ar pēc iespējas dažādākām spējām, viņi mācās viens no otra vairāk. Īpaši uzlabojas to bērnu sasniegumi, kuriem ir zemākas sekmes.

 

Palielinās vizuālās komunikācijas nozīmība. Tehnoloģiju un komunikāciju nozaru straujā attīstība ir ietekmējusi ikdienā lietoto informācijas apmaiņas veidu un to, kā jaunieši uztver informāciju. Zinātniskos pētījumos noskaidrots, ka vizuālā valoda kļūst arvien populārāka un strauji izplatās komunikāciju un citās nozarēs, taču mācību vides kontekstā vizuālajai komunikācijai vērība tiek pievērsta ļoti reti, turklāt netiek pētīta attēla un citu vizuālo simbolu reprezentācija skolās. Cilvēks 21. gadsimtā jau no mazotnes ir bijis saskarē ar dažādām tehnoloģijām, kuras funkcionē, izmantojot vizuālu principu sistēmu, tādējādi cilvēks vizuālo valodu prot labāk nekā lingvistisko. Stāsta Meldra Sevele, pedagoģijas doktorante, Garkalnes Mākslu un vispārizglītojošās vidusskolas Mākslas profesionālās ievirzes programmas skolotāja.

 

Aizliegums – drošība bērnam vai pieaugušajam? Kā atrast balansu starp brīvību un robežām? Vai, baidoties traumēt bērna personību, reizēm neatļaujam par daudz? Vai pārāk liela iecietība nerada bezatbildību? Cik daudz un kādas robežas varam atļauties likt bērnam? Domāju, ka katrs pedagogs un vecāki, kuru rokās un sirdī ir atbildība par fiziski un emocionāli vesela cilvēka izaudzināšanu, uzdevis sev šos jautājumus. Mūsu lielākais spēks ir spējā nebūt vienaldzīgiem. Pat ja risinājums nav saredzams uzreiz, vienmēr varam izrādīt interesi – reizēm pat viena rūpju izpausme var palīdzēt raisīties vaļā kāda bērna dvēseles stāstam. Stāsta Sandra Dūda, izglītības psiholoģe.

 

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

22.09.2017 09:09

@SkolasVards: Iznācis @SkolasVards jaunais numurs https://t.co/f86EDfQ82K https://t.co/pqYjpunANI

22.09.2017 09:05

@SkolasVards: LPS: Centralizēto eksāmenu rezultāti laukos un lielajās pilsētās ievērojami neatšķiras https://t.co/PtseDAeWyd via @SkolasVards

22.09.2017 09:04

@SkolasVards: Lai novērtētu katra bērna individuālo progresu, iesaka samazināt obligāto valsts pārbaudījumu skaitu https://t.co/odUdh5xMfo

22.09.2017 09:04

@SkolasVards: Mācību saturu vidusskolā nākotnē varētu apgūt dažādos līmeņos https://t.co/AVyuX0n4Gb via @SkolasVards

21.09.2017 10:59

@SkolasVards: RT @zaneolina: Skaties tiešraidi no Skola2030 konferences "Vērtēt, lai mācītos" no plkst 10:30 https://t.co/2MBzd1WHqh Paldies @Lattelecom

20.09.2017 09:37

@SkolasVards: Pašvaldību savienība iestājas par ilgāku pārejas periodu skolas gaitu sākšanai no sešu gadu vecuma https://t.co/urB4aP5Qc7 via @SkolasVards

19.09.2017 17:04

@SkolasVards: Atsevišķas Sēlijas pašvaldības plāno uzturēt mazākās pamatskolas https://t.co/2EYLVBDqdX via @SkolasVards

19.09.2017 09:26

@SkolasVards: Skolu tīkla sakārtošanā arī turpmāk fokusēsies uz vidusskolas posmu https://t.co/JyB4fOT8yc via @SkolasVards

18.09.2017 16:42

@SkolasVards: Izglītības satura centrs plāno pārveidot metodiskā atbalsta sniegšanu un koordinēšanu https://t.co/rSzbdGc7ki via @SkolasVards

18.09.2017 16:39

@SkolasVards: Šogad 10.klase nav atvērta 26 vidusskolās https://t.co/4alZudvGV6 via @SkolasVards