Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

Žurnāla SKOLAS PSIHOLOĢIJA septembra numurā lasiet:

Par izdegšanas sindromu. Emocionālo izdegšanu var uzskatīt par vienu no neveiksmīgi atrisinātām krīzēm profesionālās attīstības ceļā: prasību sarežģītība neatbilst iekšējo resursu lielumam.

Skolēna psihoemocionālās veselības traucējumi. Lai arī dusmas nav patīkama emocija, ir svarīgi iemācīties tās adekvāti pārdzīvot un konstruktīvi izpaust. Jāiztur un sarunā ar skolēnu jāmēģina izprast, vai tās ir adekvātas vai neadekvātas konkrētajā situācijā. Agresīvs skolēns nespēj izvērtēt savu uzvedību un pamanīt, ka apkārtējos rada bailes un nemieru. Pavisam pretēji – viņam šķiet, ka visa pasaule vēlas viņam nodarīt pāri.

Saskarsmes kļūdas: informācijas vispārināšana, ignorēšana, izkropļošana. Ik pa laikam skolotājs sastopas ar situāciju, ka skolēns kādu iemeslu dēļ mācību darbā iesaistīties tomēr nevēlas, – notiek sadursme. Tā ir saskarsmes situācija, kas izpaužas gan neverbālā formā (ķermeņa valoda), gan verbālā formā (vārdisks sadursmes situācijas risinājums). Dažreiz sadursmes risinājums nav veiksmīgs, par ko liecina skolēna mācībām neatbilstošā uzvedība. Šāda situācija rodas saskarsmes kļūdu dēļ.

Divu cilvēku saskarsme vienmēr notiek divos līmeņos: personiski nozīmīgais un sociāli nozīmīgais. Personiski nozīmīgā saskarsmes līmeņa vajadzības: justies saskarsmes partnera pieņemtam, atzinīgi novērtētam, tāpēc emocionāli drošam un, jā, arī priecīgam. Sociāli nozīmīgajā saskarsmes līmenī skolotājs vēlas mācīt, bet skolēns vēlas mācīties.

Aktivitātes skolēniem enerģijas atgūšanai. Pagājušajā gadā Baltijas valstīs tika veikts pētījums par bērnu labsajūtu. Pētījums atklāj, ka Latvijā 53% skolēnu jūtas pārslogoti, 48% neizguļas un 27% skolā nepietiek laika paēst. Iegūtie dati rāda, ka skolas vidi Latvijā raksturo izteikti augsts to bērnu īpatsvars, kuri mācību iestādē jūtas pārslogoti un noguruši (53%), gandrīz puse bērnu apgalvo, ka bieži vai vienmēr negrib iet uz skolu („Man patīk iet uz skolu,” saka 52%). Trešdaļa bērnu (32%) apgalvo, ka viņiem nepietiek brīvā laika saviem vaļaspriekiem, bet 58% novērtē, ka viņiem skolā tiek uzdots pārāk daudz mājasdarbu. Šajā materiālā esam apkopojuši dažādas bērniem aizraujošas un daudz laika neaizņemošas aktivitātes enerģijas atjaunošanai, saspringuma noņemšanai un sadarbošanās prasmju pilnveidošanai.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

21.09.2018 12:42

@SkolasVards: RT @GNarvaiss: Šodien Edurio konferencē Izgl. pārvalžu un pirmsskolu vadītājiem prezentēsim mūsu grāmatu un aicināsim izmantot pašnovērtēju…

18.09.2018 16:30

@SkolasVards: Iznācis "Skolas Psiholoģija" jaunais numurs: https://t.co/aBALfQkZOH https://t.co/iD9TNjhA2Q

18.09.2018 16:19

@SkolasVards: Rudens ekskursiju ceļvedis. Ieskaties, ja plāno kopā ar klasi doties piedzīvojumā https://t.co/JeCS6aryEL

18.09.2018 08:19

@SkolasVards: Ir svarīgi varu izmantot labiem darbiem!

13.09.2018 14:53

@SkolasVards: Iznācis e-izdevuma "Aktuālās normatīvo aktu izmaiņas izglītībā" jaunais numurs https://t.co/xT7ih7HAyR sadarbībā ar… https://t.co/EtVsxcYiYU

13.09.2018 08:45

@SkolasVards: RT @iZvaigzne: Publicēts vērtīgs izdevums klašu audzinātājiem un karjeras konsultantiem "Kompetenču pieeja karjeras izglītībā skolā". To va…

13.09.2018 08:36

@SkolasVards: Izskatīšanai galīgajā lasījumā atbalsta grozījumus pārejai uz kompetenču pieejā balstītu mācību saturu… https://t.co/qt2F1I44dP

12.09.2018 10:27

@SkolasVards: Ja vidusskola vairākus gadus pēc kārtas uzrādīs sliktus kvalitātes rādītājus, tā nesaņems valsts finansējumu pedago… https://t.co/dZNJCJAbNx

07.09.2018 11:47

@SkolasVards: LPS cer, ka izglītības kvalitātes kritēriji tiks pārskatīti līdz ar kompetenču satura programmu ieviešanu… https://t.co/QmZzQUEQeC

07.09.2018 06:59

@SkolasVards: RT @GNarvaiss: Mana brīnišķīgā sieva Dana Narvaiša @dana_narvaisa žurnāla 36,6℃ numurā par labu redzi dalās pieredzē, kā redzēt un pamanīt…