Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

Žurnāla "Skolas Psiholoģija" decembra numurā lasiet:

Atšķirīgo viedokļu vērtība. Kā jūs parasti jūtaties, ja darbā saskaraties ar atšķirīgiem viedokļiem? Tas jums palīdz ikdienā sasniegt jūsu individuālos un jūsu skolas mērķus vai – gluži otrādi – traucē? Un, ja traucē, tad kā jūs parasti uz to reaģējat? Kā jūs domājat – kā vajadzētu reaģēt? Viens no viedokļu atšķirības iemesliem ir tas, ka mēs katrs uz vienu un to pašu lietu skatāmies no dažādiem skatupunktiem. Bet, tikai apvienojot šos skatījumus, mēs varam nonākt pie labākā risinājuma. Neapmierinātība parasti tiek pausta ieraduma dēļ. Visticamāk, ka šāds ieradums ir izveidojies, jo cilvēkam ir pieredze, ka viņā neviens neieklausās un neņem vērā viņa viedokli. Stāsta Kristīne Zaksa, Dr.admin., Radošuma pils izaugsmes trenere, Lumina Learning praktiķe.

Kas ietekmē bērnu spēju sadarboties? Daži no skolotāju uzvedības modeļiem, kas samazina bērnu sadarbības spēju attīstīšanu: vēlme pateikt priekšā; atsevišķu grupiņu pozitīva izcelšana; fokusēšanās tikai uz rezultātu un atzīmi; kļūdīšanās kā problēma; pēc uzdevuma sniegt savu vērtējumu un nedot iespēju bērniem reflektēt par to, kā veicies sadarbībā.

Aktivitātes pašizaugsmei. Lai atvieglotu sākumskolas skolotājiem ikdienas darbu ar klasi, biedrība Bērnu labklājības tīkls ir izstrādājusi rokasgrāmatu Līdzdalības piedzīvojums. Materiāli ir izveidoti, lai rosinātu pedagogus un bērnus kopā veidot draudzīgu, pozitīvu skolas vidi un attiecības, kas balstītas uz savstarpēju cieņu, iesaisti un sadarbību.

Seši ieradumi kvalitatīvākai dzīvei. Vai mēs apjaušam, cik daudz mūs vada un ietekmē mūsu ieradumi? Kāpēc tieši tā un ne citādi mēs rīkojamies dažādās situācijās? Kāpēc mēs izvēlamies tieši to un ne citu rīcību? Kas mums liek tā reaģēt, kaut gan pēc tam domājam, kas tas bija? Tā mūsos mājo gūzma ieradumu, kas patiesībā veido visu mūsu dzīvi. Bet, dzīvojot neapzināti, viss notiek kā pa riņķi. Lai pateiktu savai dzīvei, savai izvēlei jā, vispirms ir jāiemācās pateikt nē tam, kas neapmierina. Stāsta Sarmīte Šmite, personīgās meistarības trenere.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

17.01.2018 10:09

@SkolasVards: Ilggadējā IZM ierēdne Papule kļuvusi par Ušakova padomnieci https://t.co/fpvNJOyLPy via @SkolasVards

17.01.2018 10:03

@SkolasVards: RT @irLV: Skolotāji šokēti par izglītības standartam neatbilstošiem vēstures olimpiādes uzdevumiem: https://t.co/x7LCn1dh51 https://t.co/dp…

16.01.2018 19:34

@SkolasVards: Līderības programma skolēnu un skolotāju izaugsmei. Stāsta @RigasJuglasVsk skolotājas Dace Brasliņa un Ieva Kalniņa. https://t.co/f86EDfQ82K

16.01.2018 19:33

@SkolasVards: Klases audzinātājs – pozitīvas komunikācijas veicinātājs. Intervija ar LU docenti @LU_PPMF Skolotāju izglītības no… https://t.co/H8fXfNRAY3

16.01.2018 19:31

@SkolasVards: Skolas gan apvieno, gan plāno slēgt. Pašvaldību pārstāvji stāsta par plāniem skolu tīkla optimizācijā https://t.co/f86EDfQ82K

16.01.2018 19:30

@SkolasVards: Kā veidojas skolēna spēja uzticēties skolotājam https://t.co/5rrLKCWqun via @SkolasVards

16.01.2018 10:34

@SkolasVards: RT @IvetaKazoka: "Ziemeļvalstu sabiedrības pasargā ... izglītības sistēmas, kurās uzsvērta kritiskā domāšana, un ļoti zema korupcija" Swed…

16.01.2018 10:32

@SkolasVards: Kustību rotaļas sekmīgai adaptācijai. https://t.co/6OpCmMPfdf

16.01.2018 10:32

@SkolasVards: Bērns ar autiska spektra traucējumiem vispārizglītojošā pirmsskolas izglītības iestādē. Skolotājas dalās 4 mācību… https://t.co/eMLqRWWypj

16.01.2018 10:31

@SkolasVards: Scenārijs "Pasaules sniega diena" - jaunajā "Pirmsskolā" numurā https://t.co/6OpCmMPfdf