Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

Žurnāla SKOLAS PSIHOLOĢIJA februāra numurā lasiet:

Kā klases līderis var veicināt skolēnu adaptāciju? Klases skolēnu sadarbība nav iespējama bez savstarpējo attiecību veidošanas, un katra klases audzinātāja darbības mērķis ir organizēt klases darbību tā, lai ikviens tajā justos noderīgs un novērtēts. Šajā rakstā es vēlos dalīties ar savu pieredzi par klases audzinātāja un klases līdera sadarbību, kura ir efektīvs veids, kā skolotājs var ietekmēt klases kolektīva darbību, īpaši sociāli atstumto bērnu iekļaušanu kolektīvā. Stāsta Vija Fiļipenoka, skolotāja.

Par darbinieku kolektīva saliedēšanu. Jautājums katram vadītājam – kas manā rīcībā saliedē kolektīvu? Kas manā rīcībā var sašķelt kolektīvu? Atbildes uz šiem jautājumiem palīdz virzīties uz vienotāku kolektīvu. Dažkārt vadītāji, baidoties sākt runāšanu par problemātiskām kolektīva tēmām, kas bieži saistītas ar pašu vadītāju, aizstāj problēmu risināšanu ar dažādiem kolektīva vai organizācijas pasākumiem. Stāsta Ieva Lāss, Latvijas Supervizoru apvienības sertificēta supervizore, Mg. sociālajā darbā, smilšu spēles terapijas metodes praktizētāja Junga analītiskās psihoterapijas apmācībā.

Vadītāja nodomi, kas aizved skolēnus un skolotājus līdz rezultātiem. Līdzko prasības būs pārāk augstas vai izmantosim tikai ārējo stimulu – godalgu kā mērķi –, cilvēkam sāksies panika. Te itin labi noder vadītāja un skolotāja spēja pamanīt, uz ko patiesībā viņa padotais vai skolēns ir spējīgs, un ticība, ka viņš tiešām to var paveikt. Izprotot izaicinājumu, cilvēks savu uzmanību un resursus izlietos mērķu sasniegšanai, meklēs iespējas un zināšanas, kā tos sasniegt. Stāsta Dr. admin. Kristīne Zaksa, izaugsmes trenere.

Apmierinātība ar savu dzīvi. Ja mēs šajā dzīvē atklājam vismaz vienu talantu sevī – un to pieprasa sociums –, tad iegūstam tieši tik daudz, cik mums ir nepieciešams, un šajā harmonijā arī iegūstam apmierinājumu no dzīves. Kad cilvēks, tiecoties pēc kaut kā, sasniedz mērķi vai iemieso senu sapni, viņš izjūt prieku. Cerība izjust to no jauna ir pamats visam, ko viņš tādēļ dara.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

 

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

14.06.2018 15:43

@SkolasVards: Noteiks minimālo skolēnu skaitu vidusskolas klasē un klašu grupā https://t.co/SuOWYv9tid via @SkolasVards

13.06.2018 14:23

@SkolasVards: Iznācis e-izdevuma "Aktuālās normatīvo aktu izmaiņas izglītībā" jūnija numurs sadarbībā ar @skolutiesibas https://t.co/xT7ih7HAyR

13.06.2018 14:22

@SkolasVards: Izsludina konkursu uz Vecpiebalgas vidusskolas direktora amata vietu https://t.co/TwDlqwaW3a via @SkolasVards

05.06.2018 15:55

@SkolasVards: RT @mariteseile: Nav jau kas, tā pa īstam, aizstāvētu bērnu intereses. Politiķiem-tūliņ vēlēšanas, LIZDAi aktuālākas izdienas pensijas skol…

24.05.2018 15:50

@SkolasVards: Vai ir iespējamas pārmaiņas bez piepūles? https://t.co/SA51YRxp4M via @SkolasVards

18.05.2018 09:21

@SkolasVards: RT @irLV: Izglītības reformai draud iesprūšana Saeimā. Kāpēc, lasiet @irLV - https://t.co/ish603ovKl https://t.co/tZLBt0ojQ7

18.05.2018 09:14

@SkolasVards: RT @calislv: Profesore Gunta Ancāne: tāds fenomens kā bērna 'niķi' nepastāv https://t.co/Do0BVXurQK

18.05.2018 09:06

@SkolasVards: RT @LU_SIIC: Aicinām dabaszinātņu un matemātikas skolotājus dalīties ar veiksmīgām metodiskām idejām konferencē, aizpildot elektronisku pie…

16.05.2018 14:47

@SkolasVards: RT @LA_lv: Kvalitāte mazās skolas no reorganizāciju “cirvja” neglābj: aktīvi samazina sākumskolas | https://t.co/U5BKEs3exq https://t.co/Gw…

09.05.2018 13:58

@SkolasVards: Iezīmējas uzskatu atšķirības par iecerēto mācību satura maiņu sportā https://t.co/Ilr691PiWi via @SkolasVards