Žurnāls "Vecākiem"

E-izdevuma VECĀKIEM 22. janvāra numurā lasiet:

Ko vecāki sagaida no skolas. Zināšanas nav vienīgais, ko skolēni un viņu vecāki mūsdienās sagaida no skolas. Svarīgi ir mācību saturu un zināšanas vairāk sasaistīt ar reālo dzīvi, mācību pieejā – pēc iespējas sniegt  atbalstu katram skolēnam, veidot cieņpilnas attiecības starp skolotāju un skolēnu un labvēlīgu sociāli emocionālo vidi skolā. Vecāki kopumā ir apmierināti ar izglītības kvalitāti, taču vienlaikus izpratne par savu lomu un gatavība iesaistīties bērnu mācīšanās atbalstā ir ļoti atšķirīga.

Sarunas ar bērnu par pasaulē notiekošo. Mēs dzīvojam laikā, kad pasaulē notiek dažādi procesi – terorisms, lidmašīnu katastrofas, dabas katastrofas utt. Kā vecākiem runāt ar bērniem par pašlaik pasaulē notiekošo? Vai varbūt labāk nerunāt, ļaujot dzīvot mierīgā drošības un mīlestības segā, ar kuru mēs, vecāki, varam pārsegt ikdienā? Šajā rakstā par to, ko un kā runāt, rēķinoties ar bērnu vecumu.

Ikvienas ģimenes gada izaicinājums – sadzirdēt vienam otru. Gada nogale iezīmējas ne tikai kā svētku, bet arī pārdomu laiks, kad ikviens no mums atskatās uz paveikto un kaldina jaunus mērķus, taču nereti jaungada grandiozo ideju spars pazūd jau pirmajā mēnesī. Lai iecerētais būtu ilgtspējīgāks, „Samsung Skola nākotnei” programmas „Skolēna Digitālais IQ” eksperti iesaka apņemšanās īstenot ģimenes lokā un piedāvā 7 jēgpilnas idejas, ko aizsākt un īstenot gada garumā.

5 izplatīti pieaugušo mīti par kibermobingu. Lai gan kibermobings ir kļuvis par aktuālu problēmu bērnu un pusaudžu lokā, pieaugušo vidū joprojām valda iesakņojušies mīti par to. Piemēram, 17% pieaugušo ir pārliecināti, ka bērniem, saskaroties ar kibermobingu, ir pašiem jātiek ar to galā un tā ir tikai normāla, pārejoša parādība viņu attiecībās, liecina aptaujas dati*. Savukārt trešdaļa uzskata, ka, atrisinoties kibermobinga situācijai, bērns ātri atlabst un pārdzīvojums pazūd pats no sevis. Mobilo sakaru operatora „Bite Latvija” iniciatīvas „Iekod pirkstā!” eksperte, Latvijas Drošāka interneta centra vadītāja Maija Katkovska ir apkopojusi un skaidro populārākos pieaugušo mītus par kibermobingu.

Kā virzīt bērna izaugsmi. Bērna kontrolēšana par uzvedības īpašību izveidojas tiem pieaugušajiem, kuri neprot cienīt un respektēt citu cilvēku, sadarboties, baidās pazaudēt varu, palaist vaļīgāk grožus, dot citam iniciatīvu, ļaut citam pieļaut kļūdas un nesasniegt perfektu rezultātu. Savukārt vadīt bērnu nozīmē sekot bērna potenciālam, viņa reālajām iespējām un virzīt viņa attīstību, nevis ierobežot vai likt pārpūlēties. Vadīt ir jāprot. Vadīšanā galvenais ir pieņemt to, kas iet, un prasmīgi to virzīt.

Izdevuma saturs pieejams abonētājiem.

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

06.01.2020 13:29

@SkolasVards: Iznācis "Pirmsskolā" jaunais numurs https://t.co/6OpCmMPfdf https://t.co/rPUDs8GvwZ

06.01.2020 13:27

@SkolasVards: Iznācis "Skolas Psiholoģija" jaunais numurs https://t.co/aBALfQ3oX9 https://t.co/6m1e5jrwRv

06.01.2020 13:25

@SkolasVards: Žurnāls "Skolas Vārds" - Svarīgi - IKVD plāno izmaiņas izglītības iestāžu un izglītības programmu akreditēšanā… https://t.co/PfytvvhEat

06.01.2020 13:24

@SkolasVards: Žurnāls "Skolas Vārds" - Svarīgi - IZM: Vairums pašvaldību pašas izmaiņas vispārējās vidējās izglītības iestāžu tīk… https://t.co/TtXnWTVWA3

06.01.2020 13:24

@SkolasVards: Žurnāls "Skolas Vārds" - Svarīgi - Ministre: Latvijā ap 200 skolu jādomā par izglītības pakāpes maiņu… https://t.co/Vp6D9m0nG4

27.11.2019 12:59

@SkolasVards: "Skolas Vārdu" un citus izglītības e-žurnālus abonē šeit: https://t.co/PtXZ6DZwkL https://t.co/oH0sjnaw5z

27.11.2019 12:56

@SkolasVards: Dvīņi nav vienots veselums ‒ jāpalīdz veidoties individualitātei. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:56

@SkolasVards: Skolotāja pieredze: Matemātika sportojot. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:55

@SkolasVards: Kā plānot un realizēt starpdisciplinaritāti mācību stundās? https://t.co/f86EDfQ82K