Žurnāls "Izglītība un Kultūra"

E-laikraksta IZGLĪTĪBA un KULTŪRA 4.septembra numurā lasiet:

AKTUĀLI

Mācības uzsāk 215 000 skolēnu. Jaunajā 2020./2021. mācību gadā Latvijas 677 skolu 1.-12. klasēs mācīsies aptuveni 214 371 skolēni, liecina Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) provizoriskie dati. Plānots, ka no tiem vairāk nekā 20 000 ir pirmklasnieki.

IZGLĪTĪBAS ZIŅAS

Valsts prezidents Zinību dienā aicina skolēnus un studentus visas dzīves garumā apgūt arvien kaut ko jaunu.

Izglītības komisijas priekšsēdētājs: Skolu sagatavošanās darbam Covid-19 apstākļos vērtējama kā ļoti laba.

I.Šuplinska: Mācības klātienē īstenos 82% Latvijas skolu.

Catlaks: Skolotājiem nav aizliegts strādāt vairākās skolās, bet katram ir jābūt atbildīgam par drošības normu ievērošanu.

Pedagogu algu zemāko likmi paaugstina līdz 790 eiro.

Augstskolu mācībspēku atalgojuma pieaugumam novirza 383 777 eiro no sākumskolēnu brīvpusdienām ieekonomētajiem līdzekļiem.

Par brīvpusdienu nodrošināšanu skolēniem attālinātu mācību gadījumā būs atbildīga pašvaldība.

Eiropas ģeogrāfijas olimpiādē seši Latvijas izlases dalībnieki ieguvuši bronzas medaļas.

Aizsardzības nozare aicina kļūt par valsts aizsardzības mācības skolotāju.

KONFERENCE

Iemācīt bērniem dzīvesspēku. Skolās ir jāsaprot, ka akadēmiska mācīšanās un personības attīstība ir vienlīdz nozīmīgas. Izglītības iestādēs jāveido saskarsmes kultūra, garīgās veselības veicināšanu integrējot ikdienā, nevis kampaņveidīgos pasākumos. Lai tā nebūtu kārtējā programma, bet radītu tādu attiecību kultūru skolā, kur nav toksiskā stresa.

SKOLA2030

Ko skolās nesīs gaidāmās pārmaiņas. Pats galvenais ‒ mēs ceram, ka rezultātā iegūsim arī labāk un kvalitatīvāk sagatavotus vidusskolu beidzējus. Viņi nebūs vispārēji informēti mazliet par visu katrā zinātņu un cilvēkdarbības jomā, bet būs ieguvuši dziļāku, pamatotāku izpratni, labākas prasmes, apgūstot mazāku un šaurāku priekšmetu loku, bet ar lielāku motivāciju labāk izprast pašam sevi un apzināties interešu vajadzību, ieradumu mācīties visa mūža garumā.

VIEDOKLIS

Individuāla vai individualizēta pieeja – ko iegūst skolēni? Neraugoties uz to, vai tiek izmantota individuāla vai individualizēta pieeja, visa pamatā jābūt bērna vajadzībām. Sistēma, kas derētu visiem un katram, nepastāv, un tāda nav nepieciešama. Nenoliedzami, individualizētā pieeja prasa daudz lielāku pedagoga ieguldījumu un sagatavošanās laiku, tomēr tas noteikti ir tā vērts, jo tieši dažādība ir veiksmes atslēga mācībās.

FORUMS

Jāmeklē kopīgas vērtības un lai visa kā nebūtu par daudz. Direktoram jāveicina un jāvirza, lai skolotāji mācību procesu plānotu kopā. „Skolotāji cits no cita var daudz mācīties, tāpat sarunājoties var nonākt pie risinājumiem, ko katrs atsevišķi nereti pat nevarēja iedomāties. Vienīgais nosacījums – būt pēc iespējas precīziem, tas ir, konkrēta klase, konkrēta tēma un uzdevumi.

NOTIKUMS

„Ziedoņa klase” aicina uz konferenci „Skolotājs ir Personība”.

ATBILD IZGLĪTĪBAS JURISTS

Jauna vērtēšanas kārtība izglītības iestādē.

Pirmsskolas izglītības iestādes programmas apguve.

Brīdinājuma paraugs par izmaiņām amata aprakstā.

Skolotāja palīgam nepieciešamā izglītība, atalgojums un valodas prasmes līmenis.

Iekšējie noteikumi par COVID-19 novēršanas prasību ievērošanu.

PIEREDZE

Šovasar Kuldīgas novadā – pie Eiropas platākā ūdenskrituma. Pavasaris mūs visus pārsteidza ar Covid-19. Bet vasaras sākumā lēnām satraukums norima, un ar Kuldīgas novada vadības un ģeogrāfijas skolotāju atbalstu ikgadējā divu dienu konference „Novadpētniecība – sava novada, pilsētas izzināšana un izpēte Latvijas ģeogrāfijas satura apguvei un skolēnu pētnieciskās kompetences pilnveidei” augustā notika.

IZSTĀDE

Rotaļlietu attēlojums mākslā. Izstāde bērniem.

KONCERTS

LNSO jaunā sezona.

 

Laikraksta saturs pieejams abonētājiem.

Pieslēdzies e-žurnāliem

Aizmirsi paroli?

Vēlies kļūt par abonentu?