Žurnāls "Skolas Vārds"

Žurnāla "Skolas Vārds" 7. janvāra numurā lasiet:

AKTUĀLI

Seile: Pedagogu algas vairs nav ierēdniecības jautājums, bet politiska izšķiršanās

Turpmāk skolās būs aizliegti arī piena produktu analogi, cukura konditorejas izstrādājumi un dzērieni ar saldinātājiem

NUMURA INTERVIJA

Uz skolu ir jānāk ar prieku – gan skolēnam, gan skolotājam. Februārī Globālās izglītības un prasmju forums publicēs Pasaules skolotāju balvas finālistus, lai martā Dubaijā viens no viņiem saņemtu pedagogu Nobela prēmiju. 50 nominantu vidū pirmo reizi ir skolotāja no Baltijas valstīm – Cēsu Jaunās sākumskolas direktore Dana Narvaiša. Saruna ar Danu.

IESPĒJAS

Kā palīdzēt skolēnam orientēties informācijas avotos. Mūsdienās informācijas apjomi pieaug kosmiskā ātrumā. Lai spētu tajā orientēties, nepieciešama jauna prasme: informācijpratība, kas palīdz darboties ar informāciju un to kritiski izvērtēt. Stāsta apgāda Zvaigzne ABC Interaktīvo mācību materiālu izstrādes grupas pārstāve Sintija Buhanovska.

SKOLA UN SKOLĒNS

Par vērtībizglītības nozīmi izglītības procesā. Saruna ar Spodru Austrumu, Dr.paed., Mg. Art., Valsts izglītības satura centra vecāko referenti-kulturoloģijas, filozofijas, ētikas, reliģiju un mūzikas speciālisti, par patlaban aktuālajiem jautājumiem: kā veiksmīgāk iekļaut vērtībizglītību mācību procesā, par ko domā un sapņo jaunā paaudze un kādas ir viņu vērtību prioritātes.

ATBALSTS SKOLOTĀJIEM

Resiliences jeb dzīvesspēka pieeja – jauns attieksmes veids pedagoga darbā. Resiliences pieeja ir attieksmes vieds, kā skatīties uz dažādām problemātiskām tēmām no cita skatupunkta. Dzīvesspēka pieeja ir jauns attieksmes veids pedagogu darbā. Skolas Vārds skaidro, kas ir resilience, kā šo pieeju izmantot un kā tā varētu izmainīt pedagogu attieksmi. Žurnāls piedāvā sarunu ar Mg. psych. Juritu Smiltiņu – psiholoģi, psiholoģijas zinātņu doktoranti ar psihodinamiskās psihoterapijas izglītību.

SKOLOTĀJA PIEREDZE

Iespējas, kā uzlabot lasītprasmi skolā. Humānās pedagoģijas skolotājs Š. Amonašvili grāmatā Tēva grēksūdze dēlam apgalvo, ka lasīšana „cilvēkam ir acis, kas vērstas uz savas dvēseles, sava es izpratni. Lasīšana cilvēka dzīvē ir svarīgākais augšupejas, pašpilnveidošanās, pašizglītošanās veids”. Rodas jautājums – kā šo brīnišķīgo cilvēka dabas dāvanu izmantot, lai pasauli sev apkārt darītu arvien labāku un labāku? Stāsta Ilga Kušnere, Radošuma pils izaugsmes trenere.

Lasīšana – cilvēku garīgās dzīves pamats. Raksturīgās lasīšanas grūtības skolā. Stāsta Jānis Bošs, Valmieras 2. vidusskolas skolotājs.

NODERĪGI

3 veidi, kā nodrošināt atgriezenisko saiti ar skolēniem un uzlabot savu prasmi mācīt. Kad pienāks vasaras brīvlaiks, jūs droši vien vēlēsities darboties, lai uzlabotu savu stundu un mācīšanas kvalitāti, bet kā lai izlemj, ar ko sākt? Sāciet ar saviem skolēniem! Es izmantoju šīs trīs metodes, lai saņemtu atgriezenisko saiti par savām stundām, aktivitātēm un to, ko būtu vēlams uzlabot nākamgad.  Vikijas Deivisas, skolotājas (ASV), Bammy Awards 2014 ieguvējas, padomi jaunajiem skolotājiem.

METODISKIE MATERIĀLI

Cikloni un anticikloni reālajā dzīvē – kā tos „ienest” ģeogrāfijas stundās? Pieredzē dalās Andris Ģērmanis, Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas ģeogrāfijas skolotājs.

Kritiskās domāšanas stratēģiju izmantošana, lai attīstītu skolēnu domāšanu. Pieredzē dalās Līvija Malahovska, Krāslavas Valsts ģimnāzijas bioloģijas skolotāja.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Pieslēdzies e-žurnāliem

Aizmirsi paroli?

Vēlies kļūt par abonentu?