Žurnāls "Skolas Vārds"

Žurnāla "Skolas Vārds" 31. marta numurā lasiet:

AKTUĀLI

Šadurskis izvēlējies pielabot esošo pedagogu atalgojuma modeli, nevis pabeigt darbu pie jaunā modeļa.

SKOLAS PIEREDZE

Divi klašu audzinātāji vienā klasē. Valda Zālīša sākumskolā jau trešo gadu risinās projekts Divi klašu audzinātāji vienā klasē. Šobrīd tas notiek 1.–2. klasē un divās 3. klasēs. Direktore Elita Rītere norāda, ka paredzēts, lai tas darbotos līdz 6. klasei.

SKOLA UN SKOLĒNS

Par skolēnu darbu izmantošanu ir jāprasa atļauja. Autortiesību un komunicēšanās konsultāciju aģentūrā vecāki regulāri sūdzas par bērnu autortiesību pārkāpumiem. Vairākkārt sūdzības gan saņemtas par bērnu darbu izmantošanu skolas pašreklāmas vajadzībām mājaslapās un dažādos informatīvos materiālos, neprasot par to vecāku atļauju. Stāsta Ieva Kolmane, Autortiesību un komunicēšanās konsultāciju aģentūras / Latvijas Autoru apvienības sabiedrisko attiecību speciāliste.

IESPĒJAS

Apkopoti skolotājiem noderīgi interneta resursi. Viena no būtiskākajām interneta priekšrocībām ir robežu izzušana, tāpēc skolotājiem, veidojot mācību saturu, ir iespēja smelties zināšanas no pedagogiem visā pasaulē. „Samsung Skola nākotnei” eksperti apkopojuši piecus noderīgus interneta resursus, kurus skolotāji un vecāki var izmantot uzreiz, neieguldot papildu līdzekļus.

IESPĒJAS

Lasītprasmes attīstīšana dažādu mācību priekšmetu stundās. Jēgpilna lasītprasmes attīstīšana dažādu mācību priekšmetu stundās ir gan aktuāla tēma, gan problēma, kurā risinājumus piedāvā  Ieva Margeviča-Grīnberga, docente, vadošā pētniece LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē. Viņa  izpētījusi ne tikai Latvijas, bet arī citu valstu pieredzi lasītprasmes attīstīšanas jomā.

KONFERENCE

Konferencē tiekas ķīmijas skolotāji. Latvijas Ķīmijas skolotāju asociācija 18. martā organizēja konferenci „Ķīmijas izglītības kvalitātes paaugstināšana – ceļi un līdzekļi”. Tās mērķis – pilnveidot ķīmijas skolotāju profesionālo kompetenci un  diskutēt par ķīmijas izglītības aktualitātēm: skolēnu intereses un motivācijas veidošanu un prognozējamo obligāto izvēles centralizētā  eksāmena ieviešanu. Stāsta Latvijas Ķīmijas skolotāju asociācijas valdes sekretāre un Rīgas Valsts 3. ģimnāzijas ķīmijas skolotāja Liene Zeile.

PROBLĒMA

Aizspriedumi un stereotipi – kā par bēgļiem runāt skolā? Vislabākais, ko skolotājs klasē var darīt, – runāt par cilvēcību. Par vērtībām, kas pastāv cilvēku savstarpējās attiecībās. Par to, ka cilvēks ir vērtība, lai kāds būtu viņa sociālais slānis, ārējais izskats, intelekts utt.  Stāsta Guna Garokalna-Bihela, starpkultūru komunikācijas un konfliktu vadības speciāliste, strādājusi vairākos ar cilvēktiesībām saistītos nacionālos un starptautiskos projektos. Vada atšķirību treniņus.

KONFERENCE

Laimīgi bērni drošā vidē. Daugavpils Universitātes Izglītības un vadības fakultāte marta sākumā rīkoja konferenci Laimīgi bērni drošā vidē. Galvenais ir panākt, lai bērns apzinātos, ka viņš ir pieņemts, vecāki vienmēr būs līdzās un skolotājs vienmēr palīdzēs. Veselīga pašcieņa un pozitīva attieksme pret sevi ir daudzu panākumu atslēga. Bērni ar pozitīvu pašvērtējumu ir laimīgāki. Lai gan pašvērtējums nav tieši saistīts ar intelektuālo darbību, cilvēks ar pozitīvu pašvērtējumu ir daudz apņēmīgāks un veiksmīgāks jebkuros darbos.

SKOLOTĀJA PIEREDZE

Digitālais roku rokā ar praktisko. Līga Krūmiņa, Alūksnes novada vidusskolas direktora vietniece izglītības jautājumos, kā arī Platīna peles saņēmēja kategorijā Labākais e-skolotājs mudina nevis vairāk pievērsties gadžetiem un datoriem, bet tieši otrādi – saskatīt iespējas mācīties digitālo, izmantojot praktiskas, ikdienā sastopamas lietas, tādējādi veicinot bērnu attīstību gan ar kustības un taustes, gan citu maņu palīdzību.

SKOLAS PIEREDZE

Projektu nedēļa 2016 Dzīvo vesels! Rīgas Imantas vidusskolā. Pieredzē dalās Gunta Kaula, Rīgas Imantas vidusskolas klašu audzinātāju MK vadītāja, latviešu valodas un literatūras skolotāja.

PROJEKTS

Projekta pieredze Itālijā. Itālijā septiņas dienas viesojās deviņas Jelgavas 4. vidusskolas skolnieces un četras skolotājas. Laiks no 29. februāra līdz 5. martam tika pavadīts Itālijas ziemeļos, Bergamo pilsētā, lai piedalītos Erasmus+ un eTwinning projekta e(maths+science) aktivitātēs. Projekts tika sākts 2014. gada septembrī un bija paredzēts skolēnu matemātiskās domāšanas spēju un prasmju attīstībai un to pielietošanai eksaktajos mācību priekšmetos. Stāsta Sanita Baltiņa, Jelgavas 4. vidusskolas direktora vietniece.

 METODISKIE MATERIĀLI

Klimata izglītība praktiski un teorētiski. Pieredzē dalās Gunta Kalvāne.

Atmiņas spēle „Īpašības vārdu salīdzināmās pakāpes”. Pieredzē dalās Liene Buka, Grobiņas sākumskolas skolotāja.

Vienkārši kauliņi sarežģītu lietu mācīšanai. Pieredzē dalās Jānis Čilipāns, Smārdes pamatskolas skolotājs.

AKTUĀLĀS IZGLĪTĪBAS ZIŅAS

 

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Pieslēdzies e-žurnāliem

Aizmirsi paroli?

Vēlies kļūt par abonentu?