Žurnāls "Skolas Vārds"

Žurnāla "Skolas Vārds" 16. maija numurā lasiet:

AKTUĀLS JAUTĀJUMS

Jautājums par skolotāju algām – emocionāls un bailīgs. Skolas vārds skaidro, ko pedagogi domā par jauno atalgojuma sistēmu.

NOTIKUMS

Preiļu Valsts ģimnāzija saņem Samsung Skola nākotnei balvu. 6. maijā Latvijas Universitātes Dabaszinātņu centrā norisinājās izglītības iniciatīvas Samsung Skola nākotnei. Jaunais skolēns noslēguma pasākums, kurā 10 finālskolas prezentēja izstrādātos pārmaiņu projektus un cīnījās par iespēju iegūt 10 000 eiro. Par labāko atzina Preiļu Valsts ģimnāzijas komandu.

SVARĪGI

Kādai jābūt mācību grāmatai matemātikā 21. gadsimtā. Pārdomās, kādai ir jābūt mācību grāmatai 21. gadsimtā, dalās Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmijas (RPIVA) asoc. profesore, Dr. paed. Ineta Helmane.

INOVATĪVI

Tautas tradīciju integrēta apguve pamatizglītībā. Vai tautas tradīciju mācīšanu ir iespējams integrēt dažādu pamatizglītības mācību priekšmetu obligātajā saturā, Skolas Vārds jautā Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmijas (RPIVA) Skolas pedagoģijas katedras docentei, Latvijas Folkloras biedrības izglītības projektu vadītājai Guntai Siliņai-Jasjukevičai.

SARUNA

Dzīvesspēka formula. Saruna ar profesori Dr. psych. Gunu Svenci par dzīvesspēku no stresa menedžmenta viedokļa.

SKOLOTĀJA PIEREDZE

Kāpēc ir vērts būt skolā? Mūžizglītības un kultūras institūta Vitae vadītājs Rolands Ozols konferencē E-klase 2016, izmantojot savu personīgo 20 gadu pieredzi, strādājot skolā un izglītības sistēmā, kopā ar auditoriju meklēja atbildi uz jautājumu, kāpēc mūsdienās ir vērts strādāt skolā?

Mācīties starpdisciplināri ir mūsdienu nepieciešamība. Daiga Strupule-Buka, V. Plūdoņa Kuldīgas ģimnāzijas latviešu valodas un literatūras skolotāja dalās pieredzē, kā veidot mācību procesu tā, lai skolēni spētu ieraudzīt, ka vienā mācību priekšmetā apgūtās zināšanas var izmantot citos un tās tuvināt reālajai dzīvei.

APMĀCĪBAS

Veiksmīgi noticis augsta emocionālā intelekta mācību pilotprojekts skolotājiem. Maija sākumā beidzās augsta emocionālā intelekta pilotprojekta mācības, kurās jautrā un nepiespiestā gaisotnē skolotāji turpināja apgūt augsta emocionālā intelekta pamatus, kā arī varēja iejusties bērna ādā un izmēģināt citu skolotāju radītās metodes, ko izmantot klasē, lai neitralizētu skolēniem ikdienā radušos stresu, uzlabotu gan bērnu, gan savu pašsajūtu, kā arī uzlabotu bērniem spēju mācīties.

Pieslēdzies e-žurnāliem

Aizmirsi paroli?

Vēlies kļūt par abonentu?