Žurnāls "Skolas Vārds"

Žurnāla SKOLAS VĀRDS 3. oktobra numurā lasiet:

INTERVIJA

Direktors, kurš uzvelk Ādažu pulksteni. Česlavs Batņa šajā mācību gadā atkal sācis skolas gaitas, pareizāk sakot – atgriezies skolā direktora amatā. Viņš ļāvies izaicinājumam un tagad vada vienu no lielākajām skolām Latvijā – Ādažu vidusskolu. “Mani māc bažas par skolu slēgšanu. Ja izveidos lielos novadus, pieņemu, ka varētu slēgt mazās skolas, ko tagadējie novadi vēl turēja, saglabāja. Interesi raisa Islandes piemērs, kur plaši izmanto tālmācību, skolēni kopā sanāk tikai pāris reižu mēnesī. Došos uz Islandi skatīties, kā tas darbojas dzīvē,” saka Č. Batņa.

AKTUĀLĀS IZGLĪTĪBAS ZIŅAS

Programmas "Latvijas skolas somas" ietvaros tiks veidotas 19 jaunas izglītojošās programmas.

Lēmumu par skolēnu atbrīvošanu no eksāmeniem komisiju vietā pieņems skolas vadītājs.

Koalīcija no Šuplinskas un IZM sagaida piedāvājumu par konceptuāli atbalstīto pāreju uz mācībām latviešu valodā.

Nepilnu nedēļu ilgā tiešsaistes zibakcijā mudinās novērtēt pedagogu profesijas nozīmi.

CSDD izsludina pieteikšanos ikgadējam skolēnu konkursam "Gribu būt mobils".

"Latvijas dzelzceļš" atsāk projektu "KonkurētSPĒJĪGS", lai veicinātu skolēnu interesi padziļināti apgūt eksaktos priekšmetus.

Piekto reizi notiks Pasaules diktāts latviešu valodā.

Likvidēs Kursīšu sākumskolu, saglabājot iespēju 32 bērniem vismaz šajā mācību gadā palikt esošajās telpās.

PATEICĪBA

Pateicība skolotājiem. Mīļie skolotāji, jūsu darbs ir svētīgs un ļoti, ļoti nozīmīgs! Esiet radoši un ar stingru mugurkaulu, atsijājiet graudus no pelavām, esiet atvērti jaunajam un lielām pārmaiņām! Paldies, ka esat!

SKOLOTĀJU SLODZES

Stāsts nav par likmēm, bet par vīziju. Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības priekšsēdētāja Inga Vanaga vairākkārt norādījusi, ka būtu nepieciešama skaidrība, kā pēc jaunā satura ieviešanas mainīsies skolotāju darba slodze. Pedagogiem būs vairāk jāgatavojas stundām, vairāk jāsadarbojas vienam ar otru. Tādējādi skolotāju slodze būtu jāveido tā, lai tajās samazinātos tā saukto kontaktstundu īpatsvars. Un, vai pēc jaunā mācību satura ieviešanas daļai skolotāju nesamazināsies darba slodze un līdz ar to arī alga, ja skolēni attiecīgā pedagoga mācīto priekšmetu neizvēlēsies? 

PIEREDZE

Kā veidot snieguma līmeņu aprakstus. Kā veidot snieguma līmeņu aprakstus un kā strukturēt mācību procesu atbilstoši jaunajam mācību standartam? Par savu pieredzi stāsta Kuldīgas Centra vidusskolas ģeogrāfijas skolotāja Iveta Eglīte. Snieguma līmeņu apraksti palīdz skolēnam saprast, ko viņš zina un prot, un analizēt kļūdas vai noteikt turpmākos uzdevumus, skolotājam palīdz novērtēt skolēna sniegumu objektīvi un vecākiem reāli saprast, ko viņu bērns zina un prot, jo ir pilnīgi saprotami kritēriji.

PIEREDZE

Uzdevumu piemēri Visuma temata apguvei pamatskolā. Kā veidot uzdevumus atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem saskaņā ar jaunā izglītības standarta prasībām? Par savu pieredzi stāsta fizikas skolotāja Larisa Koroševska no Daugavpils.

KLASES SALIEDĒŠANA

Par cienošu komunikāciju. Strādājot ar bērniem, visai bieži saskaros ar nepieciešamību meklēt jaunus, inovatīvus risinājumus, lai veicinātu klases iekšējo mikroklimatu. Ikdienas novērojumi gan mācību stundās, gan atpūtas laikā uzrāda, ka skolēni, tieši nonākot vienaudžu grupā, saskaras ar tādām problēmām kā verbāla agresija, konflikti, zema savu un citu izjūtu, kā arī vajadzību izpratne. Cienošas komunikācijas modelis māca, ka mēs varam identificēt un izteikt ļoti spēcīgas un stipras emocijas, neaizskarot otru cilvēku.

METODISKIE MATERĀLI

QR koda izmantošana matemātikā. Pieredzē dalās Anete Lasmane, Ogres sākumskolas skolotāja, datorikas skolotāja.

Fizika un māksla. Pieredzē dalās Iveta Mame, Vaiņodes vidusskolas un Priekules vidusskolas fizikas skolotāja.

Spēle  emocionālās vardarbības mazināšanai. Līga Krūmiņa, Limbažu sākumskolas skolotāja.

 

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Pieslēdzies e-žurnāliem

Aizmirsi paroli?

Vēlies kļūt par abonentu?