Žurnāls "Skolas Vārds"

E-žurnāla SKOLAS VĀRDS 5. marta numurā lasiet:

Arī privātskolas izglīto mūsu valsts bērnus. Šobrīd daudzus privāto skolu vadītājus māc bažas un neskaidrība par pastāvēšanu nākotnē. Tiekoties ar Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) pārstāvjiem un ministri tiek runāts par un ap dažādām lietām, tomēr būtiskākais – vai privātskolas saņems valsts līdzfinansējumu arī nākotnē – netiek atbildēts. Divējādā attieksme no politikas veidotāju puses nav saprotama, jo arī privātskolās tiek izglītoti mūsu valsts bērni. Inguna Granta, pedagoģe, Neatkarīgās izglītības biedrības pārstāve, RTU Inženierzinātņu vidusskolas direktora vietniece.  

AKTUĀLĀS IZGLĪTĪBAS ZIŅAS

IZM rekomendē bērniem, kuri atgriežas no „Covid-19” skartās teritorijas divas nedēļas neapmeklēt skolu.

Latviski pieejams mācību materiāls jauniešu avotkritikas prasmju uzlabošanai.

Skolu programmai „Dzīvei gatavs” – 1 gads!

Ogres pašvaldība nosaka klašu un skolēnu skaitu 1. un 10. klasēs.

Krāslavas Valsts ģimnāzijas statusa saglabāšanai tai pievienos pamatskolu.

Alojas novadā no 1. septembra likvidēs Ozolmuižas pamatskolu.

INTERVIJA

Stratēģija ar odziņu. „Tas nav pašmērķis – būt citādiem, atšķirīgiem no pārējiem. Tomēr mēs vēlamies atrast savu odziņu, tieši to, kas raksturotu Mārupes pamatskolu,” norāda Mārupes pamatskolas direktore Sigita Sakoviča. Saruna ar strauji augošas skolas direktori par to, kā ļaut uzplaukt skolēnu talantiem, kā iedvesmot jauniem mērķiem ne tikai skolotājus, bet arī vecākus.

SKOLA 2030

Kā mainīsies matemātikas mācīšana skolās? Pilnveidotais mācību saturs un pieeja, kas visās skolās pamazām tiks ieviests no nākamā mācību gada, paredz dažādas pārmaiņas arī matemātikas apguvē. Piemēram, jau no 1. klases apzināti apgūt dažādas matemātiskās stratēģijas. Par to, kādas pārmaiņas ir nepieciešamas, lai uzturētu bērnu interesi par matemātiku un vēlmi risināt matemātikas uzdevumus, eksperti diskutēja „Facebook” tiešraidē 25. februārī diskusijā „Kas mainīsies mācīšanās pieejā matemātikā?”.

PĒTĪJUMS

Latvijas skolēnu iekļaušanās klases kolektīvā. Grupai var būt izšķiroša loma pusaudža dzīvē, un spēcīga klases komanda var būt vieta, kur atgūt mentālo veselību, ja mājās vai citās vietās pastāv riski to pazaudēt.

VĒRTĒŠANA

Vai turpmāk skolā atzīmes neliks? Vai tiešām atzīmes vairs neliks? Kā es zināšu, kā manam bērnam veicas mācībās, vai mans bērns atbilst sava vecumposma standartam? Vai ir iespējama izaugsme bez savstarpējas sāncensības un sacensības? Uz šiem un citiem vecāku jautājumiem, kas regulāri izskan saistībā ar pilnveidotā mācību satura ieviešanu un pārmaiņām vērtēšanā, eksperti sprieda vecāku organizācijas „Mammamuntetiem.lv” un projekta „Skola 2030” diskusijā „Vai turpmāk skolā atzīmes neliks?” sociālajā tīklā „Facebook”. Par to, kā un kāpēc mainās skolēnu vērtēšana, kā ar vērtēšanu var veicināt skolēnu izaugsmi, diskutēja projekta „Skola 2030” vecākais eksperts Pāvels Pestovs un Mārupes ģimnāzijas direktora vietniece metodiskajā darbā Andžela Sokolova. Diskusiju moderēja „Mammamuntetiem.lv” vadītāja un trīs bērnu mamma Inga Akmentiņa-Smildziņa.

PIEREDZE

Jaunieši pilnveidojas uzņēmējdarbībā. Valkas Jāņa Cimzes ģimnāzijas projekts „Mācību platforma: Jauniešu uzņēmējdarbības spēju pilnveidošana un attīstīšana” pērn decembrī saņēma Valsts izglītības attīstības aģentūras  Eiropas Savienības izglītības, mācību, jaunatnes un sporta programmas „Erasmus+” programmas kvalitātes balvu „Spārni 2019”. Kā projekts sasaucas ar mācību priekšmetu Ekonomika un ko projekts palīdzēja saprast labāk, stāsta Valkas Jāņa Cimzes ģimnāzijas projektu koordinatore Dace Langenfelde.

CLIL metode un angļu valoda Saldus pamatskolā skolotāji aktīvi iesaistās projektos. Pērn decembrī Valsts izglītības attīstības aģentūra pasniedza Eiropas Savienības izglītības, mācību, jaunatnes un sporta programmas „Erasmus+” programmas kvalitātes balvu „Spārni 2019”. Saldus pamatskola kvalitātes balvu „Spārni 2019” ieguva nominācijā – 2016. un 2017. gada „Erasmus+” personu mobilitātes projekts skolu izglītības sektorā – par projektu „Saldus pamatskolas pedagoģiskā personāla akadēmisko zināšanu un pedagoģisko prasmju pilnveidošana sekmīgai un kvalitatīvai skolas attīstības plāna realizēšanai”.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Pieteikšanās bezmaksas vebināram «Skolotājs — vēstnesis zaļākai nākotnei» (20. oktobris, plkst. 10:00)