Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

E-žurnāla SKOLAS PSIHOLOĢIJA 31. marta numurā.

Par cienošu komunikāciju. Esmu psiholoģe un sertificēta cienošas komunikācijas intervences instruktore. Šobrīd strādāju skolā un savā praksē. Strādājot ar bērniem, visai bieži saskaros ar nepieciešamību meklēt jaunus, inovatīvus risinājumus, lai veicinātu klases iekšējo mikroklimatu. Ikdienas novērojumi gan mācību stundās, gan atpūtas laikā uzrāda, ka skolēni, tieši nonākot vienaudžu grupā, saskaras ar tādām problēmām kā verbāla agresija, konflikti, zema savu un citu izjūtu, kā arī vajadzību izpratne.  

Radošums izglītības iestādēs. Kad ir runa par radošumu, mēdz uzvirmot asociācijas, kas iekļauj māksliniecisko izpausmi, inovatīvus jauninājumus un ekscentriskas personības. Lai arī šīs var būt radošuma galējās izpausmes, jāatceras, ka radošuma būtība ir drīzāk plaša spektra domāšanas modelis ar daudzveidīgu pielietojumu.

Vienmēr ir sev jāuzdod jautājums: kāpēc? Jauniešus jau pamatskolas beigu klasēs mudina apzināties, ko viņi dzīvē vēlas darīt, kādu profesiju apgūt, bet ļoti daudzi vēl vidusskolā atzīst, ka galvā ir liela nesaprašana un neziņa, ko īsti vēlas, nav skaidra virziena, jo apkārt ir tik daudz lietu. Laikraksts uz sarunu aicināja Starptautiskās Kouču federācijas Latvijā („ICF Latvia”) biedri Lauru Vanagu –Mickeviču, kura savā profesionālajā darbā palīdz gan jauniešiem, gan pieaugušajiem sakārtot domas un prātu, kuri maldās izvēļu priekšā un savā karjerā.

Par bērnu sagatavošanu skolas gaitām. Mūsdienu pirmsskolas un vecāki koncentrējas uz rakstīt, lasīt un rēķināt prasmi, bet izglītības pētnieki uzskata, ka jākoncentrējas uz bērnu sociālo iemaņu attīstīšanu (komunikācijas prasmes, cita viedokļa pieņemšana, pašcieņa, patstāvība u.c.).

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

24.03.2024

Pirmsskolā

26.02.2024

Izglītība un Kultūra

28.03.2024

Normatīvie akti

27.03.2024