Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

E-žurnāla SKOLAS PSIHOLOĢIJA augusta numurā lasiet:

Kā palīdzēt atgriezties skolā bez liela šoka. Lai atgriešanās ierastajā vidē, skolā nebūtu šoks, Latvijas Universitātes profesore, klīniskā psiholoģe Baiba Martinsone aicina atcerēties par vairākiem psiholoģiskiem aspektiem un apzināties, ka tādi pastāv. Dažādās krīzes situācijās būtiski palīdzēs apgūtās sociāli emocionālās prasmes gan skolā, gan ģimenē. Jāveido izglītības kultūra. Pētījumos un darbojoties praktiski klīniskajā psiholoģijā, tas ir darbs ne tikai ar traucējumiem, bet ar preventīvu pieeju, lai savlaicīgi darītu visu iespējamo, ka traucējumu rašanās maksimāli tiktu mazināti. Viena no vietām, kur to var darīt, ir skola, atzīst psiholoģe.

Prasme pastāvēt par sevi. „Mēs katrs vēlamies tikt pieņemts tāds, kāds mēs esam. Taču prasme pastāvēt par sevi ir smalka prasme, kuru nevar viegli iemācīt,” atzīst uzvediba.lv vadītāja, pedagoģe un spēļu izstrādātāja Līga Bērziņa. Viņa pārliecināta, ka pieaugušie ar savu uzvedības modeli un zināšanām var palīdzēt bērnam saprast un sajust savas robežas, tādējādi apgūstot arī labas sadarbības prasmes.

Ieteikumi: kā pašiem skolotājiem gatavoties 1. septembrim. Tuvojas jaunais mācību gads. Vecāki steidz sarūpēt skolēniem pēdējās lietas, kas būs nepieciešamas skolai, bērni gaida tikšanos ar draugiem, bet kā 1. septembrim gatavojas skolotāji? Skolotāju izglītības projekta “Mācītspēks” vārdā tā dalībnieki, kuratori un mentori dalās savā pieredzē un ieteikumos skolotājiem, kā mācību gada laikā nezaudēt iedvesmu darbam un neaizmirst parūpēties arī par savu labbūtību.

Palīdzi man ieraudzīt tavas robežas! Cilvēki bez robežām nekad nav novērtēti. Pietiekami novērtēti. Ja viņiem tieši pajautā, kam būtu jābūt, lai viņi justos novērtēti, viņi pamatīgi samulst. Bet vienmēr sevī izlīdzini sajūtu, ka tas, ko tu dod, ir līdzvērtīgs tam, ko tu saņem. Anita Gaile, biznesa vadības un karjeras koučs.

Nevis slinks, bet ar mācīšanās grūtībām. Kad jelgavniece Irīna Trence – Stefanenko secināja, ka dēls nelasa un tas viņam rada problēmas mācībās, nosprieda, ka puikam, iespējams, ir disleksija. Lai apstiprinātu diagnozi, meklēja palīdzību pie dažādiem speciālistiem, līdz sajutās kā nonākusi riņķa dancī. Galu galā nonāca Iekļaujošās izglītības centrā, kur puikam disleksiju tomēr nekonstatēja. Tāpat neatzina disgrāfiju un intelekta traucējumus. Taču tas problēmu nemazina.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

24.03.2024

Pirmsskolā

26.02.2024

Izglītība un Kultūra

29.02.2024

Normatīvie akti

29.02.2024