Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

E-žurnāla SKOLAS PSIHOLOĢIJA jaunajā numurā lasiet:

Kā palīdzēt skolai kļūt mentāli veselai, mierīgai, pieņemošai. “Es ļoti ticu skolas potenciālam, un mums vajadzētu vairāk domāt par skolu sistēmu – nevis kā palīdzēt vienam skolēnam, bet kā palīdzēt skolai kļūt mentāli veselai, psihoemocionāli stabilai, mierīgai, nevardarbīgai, pieņemošai,” intervijā Izdevniecībai Skolas Vārds saka Pusaudžu un jauniešu psihoterapijas centra vadītājs pusaudžu psihoterapijas speciālists Nils Konstantinovs.

Bērnu neiroloģe: mūsdienu bērni nav nepaklausīgi vai neirotiski.
“Kāds izlaists bērns!” – šādu frāzi nereti var dzirdēt sabiedriskās vietās, attiecinātu uz aktīvu bērnu, kas skaļi runā un nespēj nosēdēt uz vietas. Vai tiešām šāds bērns ir “izlaists”, vai varbūt šāda uzvedība ir atbilstoša vecumam? Vai mūsdienu bērni patiešām ir trauksmaināki un aktīvāki kā mēs bērnībā? Cik gadu vecumā bērns ir pietiekami nobriedis, lai mācītos pieklājību un lai mācītos vispār? Vai sešgadnieki ir gatavi sēsties skolas solos, kā to vēlas Izglītības un zinātnes ministrija, un, kā ātrāka mācību uzsākšana var ietekmēt bērna nervu sistēmu? Atbildes uz šiem jautājumiem sniedz sertificēta pediatre, bērnu neiroloģe ar vairāk nekā 25 gadu darba pieredzi Vizma Meikšāne.

Vide, kas veicina bērnu vēlamo uzvedību. Bērnu dusmu un nepaklausības situācijās priekšrocības būs tiem pedagogiem, kas investē laiku, veidojot vidi, kur bērniem ir skaidrs, kādu uzvedību no viņiem sagaida. Paredzama vide palīdz bērniem justies droši un mazina nepieciešamību eksperimentēt ar pieaugušo un citiem bērniem. Rakstā apkopojam grāmatas “Grāmata skola visiem. Palīgs pedagogiem, psihologiem un vecākiem” ieteikumus skolotājiem par vides ietekmi uz bērna nepaklausību un kā reaģēt uz bērna dusmām.

Respektēt bērna individuālo attīstību. Tā kā katrs bērns attīstās savā ritmā un ātrumā, apkārtējiem var šķist, ka kāds bērns savā attīstībā ir apstājies. Taču “apstāties attīstībā” ir visai apstrīdams formulējums, jo bērns var neattīstīties vienā sfērā, taču var attīstīties kādā citā – tādā, ko vecāki vai arī citi apkārtējie cilvēki neuzskata par svarīgu. Stāsta Asijata Maija Zeļenko, psiholoģe.

Idejas skolēnu motivācijas uzlabošanai. Arī tad, ja skolēniem būtu iespēja mācīties pēc labākās izglītības programmas, piešķirtas labākās mācību grāmatas un materiāli pasaulē, viņi no tā labāk nemācīsies un cītīgāk nestrādās, ja viņiem iztrūks motivācija. Motivācija – gan iekšēja, gan ārēja ir noteicošais faktors mācību panākumos visa vecuma skolēnos. Skolotāji spēlē centrālo lomu, lai radītu un nodrošinātu motivāciju skolēnos.

Aicina skolās veidot vardarbības novēršanas komandas. Lai skolā notikuša gadījuma risināšana negulstas tikai uz viena darbinieka vai vadītāja pleciem, centrs “Dardedze” aicina skolās veidot vardarbības novēršanas komandas, jau preventīvi izstrādājot skaidras vadlīnijas un rīcības algoritmus.

Interneta drošības adventes kalendārs. Padomi bērniem un jauniešiem.

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

20.01.2023

Pirmsskolā

30.12.2022

Izglītība un Kultūra

26.01.2023

Skolas Psiholoģija

30.12.2022

Vecākiem

30.12.2022

Normatīvie akti

19.01.2023

Aktuālās ziņas

02.02.2023