Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

E-žurnāla Skolas Psiholoģija jaunajā  numurā lasiet:

Noklusēšana nepalīdz ne bērnam, ne skolai.
Nevienā līmenī neesam izdarījuši visu, lai palīdzētu bērniem ar īpašām vajadzībām. Laikiem mainoties, skolotāju mācību programmas ir uzlabojušās: iekļauta gan konfliktu risināšana, gan informācija par bērnu grūtībām, traucējumiem. Bet ir jāveido atbalsta sistēma pedagogiem, zināšanas ir jāpapildina un jāpaplašina, lai skolotāji ir informēti par bērnu vajadzībām un grūtībām, nepieciešamajām pedagoģiskajām intervencēm, intervijā Izdevniecībai Skolas Vārds norāda Pusaudžu resursu centra vadītāja bērnu psihiatre Anete Masaļska.

Metodes atbalstam skolēniem ar daudzveidīgām vajadzībām. Turpinās diskusijas par skolēnu daudzveidīgajām izglītošanas vajadzībām un to iespējām, tādēļ Valsts izglītības satura centra (VISC) Speciālās izglītības nodaļas speciālisti organizēja tiešsaistes semināru sadarbībā ar Babītes vidusskolu, lai iepazīstinātu ar šīs izglītības iestādes atbalsta personāla darbības modeli un labās prakses piemēriem.

Noderīgas spēles pozitīvo attiecību veicināšanai. Padomā par kādu bērnu, ar kuru tev ir grūti veidot pozitīvas attiecības. Iedomājies, kā būtu, ja tu veltītu četras vai piecas minūtes kādā starpbrīdī, lai spēlētu vienkāršu spēli ar viņu. Pastāv iespēja, ka jūs abi uzsāktu nākamo stundu smaidot, ar pozitīvu saikni savā starpā, kas veicinātu labāku uzvedību un mācīšanos stundas laikā. To nevar garantēt, bet varbūt ir vērts veikt nelielu eksperimentu? Piedāvājam piecas vienkāršas spēles, kuras varētu spēlēt starpbrīdī vai pagarinātā darba dienas grupā.

Mācīšanas stratēģijas darbā ar hipojūtīgiem un hiperjūtīgiem bērniem.

Vizuālā grafika veidošana sākumskolā. Vizuālie grafiki atspoguļo abstraktu jēdzienu, piemēram, laiku konkrētā un pārvaldāmā formā. Tam ir īpašas priekšrocības skolēniem ar AST, kuriem stiprā puse ir vizuālā uztvere un kuriem var rasties grūtības tikt galā ar abstraktiem jēdzieniem.
Vizuālie grafiki ļauj skolēniem attīstīt izpratni par laiku (pagātni, tagadni un nākotni), paredzēt gaidāmos notikumus, un atvieglot pāreju starp aktivitātēm.

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

20.01.2023

Pirmsskolā

30.12.2022

Izglītība un Kultūra

26.01.2023

Skolas Psiholoģija

30.12.2022

Vecākiem

30.12.2022

Normatīvie akti

19.01.2023

Aktuālās ziņas

02.02.2023