Žurnāls "Vecākiem"

Žurnāla VECĀKIEM maija numurā lasiet:

Pandēmija kā atklāsmes un izvērtēšanas laiks. Tiešsaistes konference „Seši soļi ģimenes mieram un pārmaiņām” 15. maijā skāra aktuālas ģimenes attiecību, veselības un izglītības tēmas, par kurām runāja zinoši un pieredzējuši eksperti. Tās mērķis bija skaidrot aktuālākos jautājumus, kas ietekmē ģimenes labsajūtu, kā arī sniegt atbalstu un ieteikumus pandēmijas laika radīto problēmu risināšanā.

Bērna psiholoģiskā gatavība skolai. Pētījumi rāda, ka tieši sadarbības pieredze, kas iegūta mājas vidē, ir nozīmīgākais faktors, kas nosaka to, vai bērns būs gatavs uzsākt mācības, nevis bērna zināšanu apjoms vai viņa lasītprasme un rakstītprasme. Maija Zvilna, izglītības psiholoģe.

Radoša pieeja rakstīšanai. Parasti, kad kāds jautā, kā palīdzēt bērnam attīstīt rakstīšanas prasmes, visi atbild vienu un to pašu – rakstīt vēstules un iepirkumu sarakstus. Vēstules vairs nav aktuālas tādā veidā, kādā tās bija mūsu bērnībā un vecāku jaunībā. Iepirkumu saraksti noder, taču nevajadzētu apstāties pie iepirkumu sarakstiem vien. Aktivitātes, kas noderēs, lai attīstītu rakstīšanas prasmes. Viktorija Ozola, pedagoģe.

Nogurušie rūķi. Vēlos aktualizēt, manuprāt, ļoti nozīmīgu tēmu, kas pēdējos gados aizvien biežāk un biežāk ienāk manā ikdienas praksē smilšu spēles terapijas kabinetā – bērnu nogurums. Domājot par dažādām noguruma izpausmēm bērniem, atcerējos vienu zēnu pirms daudziem gadiem, kura centrālie smilšu bilžu stāsti bija veltīti nogurušajiem rūķiem. Par šo, it kā visiem zināmo, bet vienlaicīgi ap[1]slēpto un visai sarežģīto parādību, simboliski ļoti daudz pasaka zēna fantāzijā dzimušie stāsti par „nogurušajiem rūķiem”. Ieva Lāss, psihoterapeite, smilšu spēles terapijas metodes praktizētāja.

Bērni digitālajā vidē: kas iedarbīgāks – kontrole vai sadarbība? Viens no aktuālākajiem mūsdienu izaicinājumiem bērnu audzināšanā ir pie telefoniem un citām ierīcēm pavadītā laika kontrolēšana. Vecāki uztraucas un meklē risinājumus, bet eksperti norāda, ka svarīgākais ir spēt apvienot digitālajā vidē piedzīvoto ar aktivitātēm ārpus tās. Ja pandēmijas laikā bērnam vai jaunietim izdodas uzturēt veselīgu pašvērtējumu, labas attiecības ar ģimeni un draugiem, kā arī spēju veiksmīgi pildīt vecumam atbilstošās ikdienas sociālās funkcijas, tad uztraukumam nav pamata. Digitālās izglītības programmas Samsung „Skolēna digitālais IQ” eksperti sniedz ieteikumus, kā veicināt veselīgu balansu un kāpēc pārlieku neaizrauties ar kritiku un kontroli.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

24.03.2024

Pirmsskolā

26.02.2024

Izglītība un Kultūra

29.02.2024

Normatīvie akti

29.02.2024