16 eksperimenti ar ūdeni.
Par ūdeni un tā ietekmi uz mums un apkārtējo vidi.
5 dažādi LOTO
Saderīgo pāru Loto, Profesiju Loto, Ciparu Loto, Kur dzīvo dzīvnieki - Loto, Figūru Loto.
Ābols un ābele.
Āra nodarbība. Vējš
Atklātā rotaļnodarbība „Ūdens”.
Ziņa bērnam: Ūdens – unikāla vide ezerā un akvārijā, kur dzīvo zivis.
Atmini sēklu!
Atrodi kukaini.
Augļi, dārzeņi, rieksti, tējas.
Augļu ciparu puzles.
Brīnumi, eksperimenti, pārvērtības.
Cauruļu konstrukcija.
„Ripo, birst, slīd” – cauruļu konstrukcija.
Patstāvīgā rotaļdarbībā ar šīm konstrukcijām tika veicināta bērnu smalkās motorikas attīstīšana.
Dabas parādība – varavīksne.
Nodarbības mērķis: bērnu izpratnes pilnveidošana par dabas parādībām un likumsakarībām, darbojoties ar dabas materiāliem.
Dabas pētniecības iespējas mūsu pagalmā.
Dabas vides estētikas nodarbības attālinātās mācīšanās laikā.
Darba lapas "Pavasaris".
Darba lapas "Rudens klāt".
Darba lapas "Sēnes".
Darba lapas - Atrodi dabā.
Dažādais kartupelis
Detektīvu soļi dabā.
Ekspedīcija uz mežu.
Dzīvnieki un to pēdas.
Dzīvnieku kažoks.
Dzīvnieku skaņa.
Dzīvnieku valoda - krievu valoda.
Dzīvnieku valoda.
Ēdamās un neēdamās sēnes.
Eksperimenti ar ūdeni un pienu.
Eksperimenti. Ūdens ietekme uz apkārtējo vidi.
Sekmēt izpratni par ūdens nozīmi augu dzīvē, augu barošanos.
Eksperiments „Banāna un plastmasas maisiņa pārvērtības”.
Cilvēki veido dabai draudzīgus ieradumus, saprātīgi izmantojot resursus.
Folkloras izmantošana latviešu valodas attīstībā.
Folkloras izmantošana latviešu valodas attīstībā.
Gada tēma – Vide un veselīgs dzīvesveids.
Pieredze, sākot virzību uz kompetenču izglītības modeļa ieviešanu 5 –6 gadus veciem bērniem. Mērķis: pievērst uzmanību bērnu veselībai, PII un tuvākās, tālākās apkārtnes estētiskajai kvalitātei.
Gadalaiki.
Garšaugi ar aprakstu.
Graudaugi krievu valodā.
Graudaugi.
Idejas radošai darbībai.
Arī ārpus pirmsskolas izglītības iestādes ir iespējams radīt jēgpilnus mācību materiālus no lietām, kuras ir mums apkārt un neprasa lielus resursu ieguldījumus. Piedāvājam atsevišķas idejas radošai darbībai ģimenēs.
Integrēta nodarbība "Gaismas spēles"
Nodarbības mērķis: Padziļināt un sistematizēt bērnu zināšanas un izpratni par gaismu un tās īpašībām praktiskās darbības rezultātā.
Integrēta nodarbība "Magnēta brīnumainās īpašības"
Nodarbības mērķis: Padziļināt un sistematizēt bērnu zināšanas un izpratni par magnētu un tā īpašībām praktiskās darbības rezultātā.
Integrēta nodarbība "Skaņu spēles"
Nodarbības mērķis: padziļināt bērnu zināšanas par skaņām, veidot izpratni, kā tās rodas.
Integrēta nodarbība "Ziepes"
Nodarbības mērķis: padziļināt bērnu zināšanas par ziepēm, to daudzveidību, pielietošanu, nostiprināt higiēniskās prasmes un drošības noteikumus.
Integrētā rotaļnodarbība. Cik dažādi ir sīpoli!
Integrēta rotaļu aktivitāte dabaszinībās un latviešu valodā.
Izglītojošais pasākums "Tīra Latvija"
Izturēsimies saudzīgi pret ūdens resursiem!
Cilvēki ikdienas vajadzībām patērē daudz ūdens.
Mūsu dzīvesveids ietekmē zemeslodes saldūdens daudzumu un kvalitāti. Ir svarīgi izturēties saudzīgi pret ūdens patēriņu un lietot pēc iespējas dabai saudzīgākus tīrīšanas līdzekļus.
Jāņu zāles.
Jaunu metožu izmantošana pirmsskolā, ievērojot kompetenču pieeju.
Kā palīdzēt?
Dabsazinātņu mācību joma
Kaķis.
Kāposts - darba lapas.
Karavīra stāsts.
Šis pasākums bērniem sniedz iespēju iepazīt valsts militārās aizsardzības sistēmā esošās profesijas.
Kas maisiņā?
Spēle.
Klimata pārmaiņas.
Ko bērni saskata un pēta dabā.
Ko es varu uzzināt par kokiem?
Koki ir bagātība.
Attālinātās mācības pirmsskolā.
Koki un to lapas rudenī
Koki ziemā.
Koku kartītes.
Koku pētnieki.
Nodarbības mērķis: variējot bērnu darbību, veidot, pilnveidot un nostiprināt bērnu interesi pret dabu, veicināt bērnu radošo darbību.
Lielā ideja: Cik daudzveidīgā pasaulē es dzīvoju?
Kukaiņi
Kukaiņi.
Kukaiņi.
Kukaiņi.
Lāči
Laikapstākļi.
Lapas, sēnes, rudens.
Latvijas dzīvnieki ar aprakstu.
Lieldienas pagalmā.
Apgūt Lieldienu svinēšanas tradīcijas un svinēt kopā svētkus.
Loto - dzīvnieki.
Loto spēle "Pavasaris".
Mācāmies darot – samteņu stāsts
Maizītes ceļš
Mājdzīvnieki un mājputni.
Mēneši, dienas, gadalaiki.
Mēneši, dienas, gadalaiki.
Mēneši, dienas, gadalaiki.
Mēs pētām, eksperimentējam, darbojamies praktiski.
Par ūdeni un tā ietekmi uz mums, vidi sākam stāstīt bērniem jau bērnudārza vecumā.
Mēs – tīrai Latvijai.
Mērķis: veidot atbildīgu cilvēku, kurš izprot dabas resursu saudzēšanas nozīmīgumu un to saglabāšanu nākamajām paaudzēm.
Miķeļdiena.
Mūsu saulīte
Muzikāli radošā nodarbība. Ūdens mūzikā.
No sēkas līdz skapim. Koka augšanas un pārstrādes cikls.
Attēli, nosaukumi, kas parāda koka augšanas un pārstrādes procesu.
Ogas.
Ozola dzīves cikls.
Pārtikas produkti.
Pavasara darbi.
Pavasara modināšanas svētki.
Pavasara negaidītie noslēpumi. Bērzi pagalmā.
Pele
PET pudeles otrā dzīve
Piedzīvojumi ar zīlēm.
Zīļu izcelsmes, raksturīgo īpašību un izmantošanas veidu izzināšana praktiskā darbībā.
Planētas.
Projekts. Čiekuri.
Putni manā pagalmā.
Putnu attēli, nosaukumi, apraksti.
Putni.
Putnu draugi.
Putnu pārvietošanos no vienas vietas uz citu nosaka viņu vajadzība pēc barības.
Stāsta par novērotā putna izskatu, uzvedību un barību.
Rotaļa Iepazīsti putnus!
Rotaļa Palīdzi putniem
Rotaļnodarbība matemātikā, Mūsu saulīte.
Rotaļnodarbība. Daudzveidīgās karotes.
Rotaļnodarbība. Audzēsim brīnumpupas.
Rotaļnodarbība. Pavasaris pie bērza.
Rotaļnodarbība. Vecmāmiņas gudrības kaste.
Rudens mežā
Runājošā dabas siena.
Skudru pūzni meklējot.
Nodarbības mērķis: variējot bērnu darbību veidot, pilnveidot un nostiprināt bērnu interesi pret dabu, kā arī veicināt bērnu radošo darbību.
Lielā ideja: cik daudzveidīgā pasaulē es dzīvoju?
Sporta nodarbība ar dabas materiālu izmantošanu.
STEAM aktivitātes mācību procesā.
STEAM pieeja paplašina bērnu redzesloku, bet netradicionālas aktivitātes izraisa interesi un motivāciju mācīties.
Aktivitātes:
1 „Izjūti pavasari”;
2 „Piena paradīze”;
3 „Matemātiskie pirkstiņi”;
4 „Rīma”;
5 „Aizraujoši bumbuļi”.
Tēma "Draugi". Mācību plāns 2 nedēļām.
Caurviju prasmes: pašvadītā mācīšanās, sadarbība un uzņēmējspēja.
Tēma mājturībā – āboli.
Nedēļas tematiskais plāns.
Tematiskā pēcpusdiena. Kukaiņu balle.
Tematiskās izstrādes bērnu iepazīstināšanai ar dabu.
Tīra Latvija
Trīs - Radošās domāšanas metodes.
Ūdens lāsītes ceļojums.
Varavīksne.
Bērni prot secīgi stāstīt par dabas parādību (varavīksni) un tās īpatnībām (par gaismas staru īpatnību, atspoguļojot no lietus lāsēm, saules gaismas krāsām), atpazīt varavīksni dabā, attēlot to savā mākslas darbā.
Vardes un krupji.
Vārds+attēls.
Vējš
Vēlu, vēlu rudenī
Viktorīna "Iepazīsti rudeni"
Viktorīnas "Iepazīsti rudeni" darba lapa.
Pētnieciskais darbs "Mana rudens koka lapa".
Viktorīnas "Iepazīsti rudeni" sasniedzamie rezultāti (SR).
Viss ap un par putniem.
Visums.
Ziedu kartītes.
Ziema. Ziemas prieki
Zinīši pēta Latvijā vispieejamākos augļus – ābolus.
Nodarbības apraksts. Novērojot, salīdzinot un eksperimentējot izzina augļa pazīmes. Izsaka paredzējumus un pārbauda praktiskā darbībā. Novērtē patstāvīgi veiktu darbību.
Zirņi.
„Lauku ferma” no kartona olu kastēm.
Mērķis: Iepazīstināt bērnus ar mājdzīvniekiem, izmantot šos dzīvniekus dažādās aktivitātēs un veicināt viņus radoši darboties.
Materiāls izmantojams apmācībā visām vecuma grupām visās apmācību jomās.