#Neklusē un iegūsti rīkus mobinga mazināšanai skolā!

Mobinga problēma Latvijas skolās ir tik izplatīta, ka šobrīd ar atsevišķu kampaņu vai mācību stundu to nebūs iespējams samazināt – nepieciešama sistēmiska pieeja valsts un katras skolas līmenī.

pdf

18. novembris. Latviešu valodas mācību materiāli.

pdf

20 aktivitātes pirmajai skolas dienai, 5. klase

pdf

Aktivitātes saskarsmes prasmju uzlabošanai.

Aktivitāte "Komunikācijas šķēršļi". Komunikācijas uzdevums, kas paredzēts komunikācijas šķēršļu atpazīšanai, izpratnei un pieredzei. Uzdevums var raisīt diskusiju par to, kas saskarsmē palīdz, kas traucē, ko uzlabot vai izskaust.

pdf

Asociatīvā metode - skolēnu radošuma attīstītāja. 5. -12. klase

Mērķis: aktivizēt skolēnu iztēli, radošā darbībā padziļinot izpratni par tēlainās izteiksmes līdzek- ļiem, to spēju rosināt metaforisko domāšanu.

pdf

Audzināšanas stunda "Pozitīvā saskarsme mums apkārt", 5.klase

Mērķis: Pozitīvas gaisotnes veidošana, uzlabot klases savstarpējo saskarsmi un veicināt labvēlīgu sadar- bību klasē.

pdf

Audzināšanas stunda Durvis ir vaļā, 7.-9.klase

Stundas mērķis: veidot priekšstatu par vērtībām un to lomu cilvēka garīgajā pilnveidē un attiecībās ar citiem cilvēkiem, atbildot uz jautājumu „Kādam man jābūt?”.

pdf

Audzināšanas stunda „Draudzības tilts”, 5.-9.klase

pdf

Audzināšanas stundas Manas tiesības un pienākumi apraksts, 5.klase

Stundas mērķis: veidot izpratni par bērna tiesībām un pienākumiem.

pdf

Bibliotekārā stunda par uzziņu literatūru.

Mācību stunda par uzziņu literatūras veidiem – ceļvežiem, rokasgrāmatām,
enciklopēdijām, vārdnīcām – vispiemērotākā vieta ir vai nu grāmatnīca, vai bibliotēka,
kur redzama tās daudzveidība un ir reāla un piemērota vide dzīves prasmju attīstīšanai.

pdf

Cienošas komunikācijas – lūgumu rokasgrāmatas veidošana. 5.klase

pdf

Draudzēšanās kā prasme – cik svarīgi to attīstīt sevī, 7. klase

Stundas mērķis: Veicināt skolēnos izpratni par patiesu draudzēšanos un attīstīt skolēnos vēlmi draudzēšanos uzsākt jau klases kolektīvā.

pdf

Empātijas attīstīšana, citādā pieņemšana. Klases audzināšanas stunda, 7. klase

Stundas mērķis: nostiprināt izpratni par to, ka citi cilvēki var justies atšķirīgi, mācīties pieņemt un cienīt citādo.

pdf

Klases audzināšanas stunda "Izteikto vārdu ietekme"

MĒRĶIS: Iezīmēt atšķirības starp prāta diktēto un morālo, jūtu noteikto patiesību.

pdf

Klases stunda „Atbildība un pienākums”, 5. klase

Stundas mērķis: Akcentēt atbildību kā vienu no indivīda pienākumiem, kā arī skaidrot vienas rīcības dažādas sekas, to ietekmi uz citiem cilvēkiem, attiecībām un vidi kopumā.

pdf

Klases stunda "Pusaudzis un nauda".

Stundas mērķis: rosināt skolēnus domāt par naudu kā vērtību, kas jānopelna un saprātīgi jātērē.

pdf

Klases stunda Mana atbildība, 6.klase

Mērķis rosināt skolēnus domāt un izvērtēt savu atbildību un mācīt prasmi izvērtēt savu rīcību.

pdf

Klases stunda – labestības stunda, 8.-10.klase

Mērķi: mudināt skolēnus izprast labestības nozīmi cilvēka dzīvē;
attīstīt skolēnos kritisko domāšanu; pilnveidot skolēnu prasmes strādāt grupā, pamatot savu viedokli; veicināt labsajūtu.

pdf

Klases stunda „Izjūtas, vajadzības un sadarbošanās” 1.-6. klase

Stundas mērķis: Mācīt piepildīt un apmierināt skolēnu vajadzības, lai skolēniem veidotos laimīga, veselīga un apmierināta dzīve, lai viņi piepildītu savas un citu vajadzības, saprast, ka dažas vajadzības piepildāmas tikai ar citu cilvēku palīdzību.

Sarmīte Zukule

docx ×5

Klases stunda „Mīlestība un rūpes, nepatīkamo izjūtu pārvarēšana” 1.-6. klase

Stundas mērķis: Mācīt skolēniem izvērtēt, kas ir svarīgāks: mīlestība un rūpes vai daudz mantas, lai skolēniem veidotos laimīga, veselīga un apmierināta dzīve. Iemācīt saprast, kāpēc mīlestības un rūpes ir svarīgas par materiālajām lietām, kā iemācīties pārvarēt nepatīkamās izjūtas.

Sarmīte Zukule

docx ×5

Klases stunda „Patiesa draudzība, vajadzības, vēlmes un cienoša komunikācija” 1.-6. klase

Mērķis: Motivēt skolēnus veidot draudzīgu vidi klasē, izmantojot cienošas komunikācijas metodi, kuras mērķis ir, lai skolēni viens otru saprastu, cienītu un atbalstītu, un rūpētos viens par otru.

Sarmīte Zukule

docx ×7

Klases stunda. Drošība internetā, 7.-klase

Stundas mērķis: veidot skolēniem izpratni par drošības internetā apguves nepieciešamību un ievērošanu un attīstīt prasmes adekvāti rīkoties un pildīt drošības nosacījumus.

pdf

Klases stundu cikls. Latviešu cimdi parunās. 7.klase

Mērķis: Izpētīt rakstaino cimdu nozīmi latviešu tautas tradīcijās, kā arī apzināt to nozīmi latvisko vērtību izkopšanā.

pdf

Latvija. Neoficiālie simboli.

pdf

Latvija. Svarīgākā informācija. Tests.

docx

Mācību stundas vērošanas lapa

pdf

Mana ideja emocionālās vardarbības mazināšanai skolā, 4.-9. klase

pdf

Meitenes un puiši – kā vienam otru saprast? 8.-9. klase

Stundu mērķis: klases kolektīva saliedēšana, savstarpējās saprašanās veicināšana, iepazīstot pretējā dzimuma uzvedības un mācīšanās atšķirības.

pdf

Mobinga un bulinga attīstības novēršana. Klases audzināšanas stunda, 9.klase

Stundas mērķis: Attīstīt prasmi pareizi rīkoties konflikta situācijā, lai novērstu mobinga un bulinga attīstību.

pdf

Pasaka. Ko zvēri cilvēkiem iemācīja, 5.-9.klase

Pasaku var izmantot kā palīglīdzekli audzināšanas darbā par vides sakopšanu un saudzēšanu vai iestu- dēt kopā ar dzejoli Trīs draugi konteineri vecāku dienām.

pdf

Praktisks audzināšanas stundas apraksts. Konflikti un to risināšana, 5.-9.klase

pdf

Resursu plānošana. Veselīgs uzturs. Mācību stunda 6. klase

Mērķis: Apgūt formulu veidošanu un to lietošanu aprēķinu veikšanai izklājlapās, risinot ar veselīga dzīves- veida resursu plānošanu saistītus uzdevumus.

pdf

Skolēnu personības izpēte. 7.-8.klase

pdf

Vai esi saskaņā ar sevi? 7. klase

Skolēni, piedaloties divās aktivitātēs – spēlēs, prot izmantot dažādus informācijas kanālus (piem., dzirdi un redzi). Skolēni izprot, ko nozīmē „dzīvot saskaņā ar sevi un apkārtējo pasauli, cienot citus un pašam sevi”

pdf