18. novembris. Latviešu valodas mācību materiāli.
2. temata pārbaudes darbs 5.klasei
2. temata pārbaudes darbs 8.klasei
5. klašu starpjomu projekts „Iekārto mājokli draugam!” (latviešu valoda, matemātika)
Materiāls ietver sevī kompleksu uzdevumu 5. klases skolēniem – tajā aprakstīti uzdevuma mērķi, uzdevumi, sasniedzamie rezultāti, kompleksie sasniedzamie rezultāti, balstoties uz kompetencēs balstīto izglītības saturu, kā arī skolēniem paredzētā sadaļa “Kas darāms? Soli pa solim”, kas kalpo kā atbalsts skolēnam izvirzīto uzdevumu sasniegšanai un ceļvedis praktiskajā darbībā.
A. Čaks dzīvē, dzejā un virtuvē. Literatūras stundas, 9. klase
Ārpusklases lasīšana "A. Neiburga “Tille un suņu vīrs”, H. K. Andersens “Sniega ķēniņiene”, 5.klase
Sasniedzamais rezultāts: izprot A.Neiburgas “Tille un suņu vīrs” un H. K. Andresena “Sniega ķēniņienes” sižeta pavērsienus un to cēloņus; prot salīdzināt galvenās varones Gerdu un Tilli.
Signe Lūsiņa
Ārpusklases lasīšana "Puika, kurš redzēja tumsā", 5.-8.klase
Attālināto mācību laikā bibliotēkas bija ciet, tāpēc saviem skolēniem izveidoju iespēju lasīt grāmatu un strādāt ar tekstu elektroniski.
Sigita Lūsiņa
Bibliotekārā stunda par uzziņu literatūru.
Mācību stunda par uzziņu literatūras veidiem – ceļvežiem, rokasgrāmatām,
enciklopēdijām, vārdnīcām – vispiemērotākā vieta ir vai nu grāmatnīca, vai bibliotēka,
kur redzama tās daudzveidība un ir reāla un piemērota vide dzīves prasmju attīstīšanai.
Bibliotekārā stunda. 7.klase
Kā izvēlēties grāmatu, kuru lasīt.
Blokstunda. Apgūstam lietvārdu deklinēšanas sistēmu! 6.klase.
Manuprāt, šī nav no vieglākajām tēmām, kuru skolēni apgūst, tāpēc mans kā skolotājas uzdevums bija – pēc iespējas saprotamākā veidā izstāstīt viņiem to, kas ir lietvārdu deklinēšanas sistēma un kā tie iedalās deklinācijās.
Ciemos pie M.Cielēnas. literārās pasakas „Kaķu tramvajs”. 5.-6.klase
Apgūstot un padziļinot zināšanas par literāro pasaku, skolotājam jāizveido pēc iespējas dažādi uzdevumi par tekstu, kuri ietver lasīšanas, runāšanas, rakstīšanas un klausīšanās kompetences.
Darba lapa "Darbības vārdu izteiksmes", 7.klase
Izteiksmes repa dziesmu tekstos.
Sasniedzamais rezultāts: atpazīst tekstā darbības vārdus, nosaka to izteiksmi. Analizē darbības vārdu izmantojumu neformālā saziņā.
Signe Lūsiņa
Darba lapa "Digitālā vizītkarte", 7.klase
7.4. Sociālie tīkli un tīklošanās. Kāpēc darbības vārdam ir darāmā un ciešamā kārta? Digitālā vizītkarte
Sasniedzamais rezultāts:
• Izvērtē populāru cilvēku digitālās vizītkartes – sociālo tīklu profilus.
• Raksta viedokli par sociālo tīklu lietotāju profiliem.
Darba lapa "Dramaturģija", 9.klase
Darba lapa literatūrā.
ANŠLAVS EGLĪTIS “SPĒLE AR BRĀĻIEM”.
Sasniedzamais rezultāts: iepazīst Anšlava Eglīša personību, lasa lugu un pievērš uzmanību abām sižeta līnijām. Veido tabulu ar režisora un kritiķa viedokli par labu izrādi, atbild uz jautājumiem.
Signe Lūsiņa
Darba lapa "Literārā pasaka un Oskara Vailda “Zvaigznes bērns”", 7.klase
Sasniedzamais rezultāts: definē, kas ir literārā pasaka, nosauc tās pazīmes. Izprot Oskara Vailda pasakas sižetu, tēlu sistēmu, pasakā risinātās problēmas. Prot raksturot Zvaigznes Bērnu un pamatot savu domu ar citātiem.
Signe Lūsiņa
Darba lapa "Pavēles izteiksme", 7.klase
Signe Lūsiņa
Darba lapa "Sludinājumi"
Raksti sludinājumus! Atceries, ka sludinājumā ir jānorāda izsmeļoša informācija, taču ir jāizvairās no liekvārdības.
Darba lapa "Teikuma locekļi", 5.klase
Sasniedzamais rezultāts: nosaka visus teikuma locekļus tekstā, papildina teikumus ar norādītajiem teikuma locekļiem.
Signe Lūsiņa
Darba lapa "Teikuma locekļi", 5.klase
ANNA BRIGADERE “DIEVS.DABA.DARBS”.
Sasniedzamais rezultāts: atrod un pasvītro teikumos gramatiskos centrus, nosaka jautājumus, uz kādiem atbild pārējie vārdi teikumā. Atrod uz pasvītro teikumos apzīmētājus, papildinātājus un apstākļus.
Signe Lūsiņa
DARBA LAPA "TEIKUMA PALĪGLOCEKĻI", 5.klase
Sasniedzamais rezultāts: atpazīst teikumā visus teikuma locekļus, māk uzdot tiem precīzus jautājumus un zina, kā katrs jāpasvītro.
Signe Lūsiņa
Darba lapa "Teikuma palīglocekļi", 5.klase
Signe Lūsiņa
Darba lapa "Vizītkarte", 7.klase
7.4. Sociālie tīkli un tīklošanās. Kāpēc darbības vārdam ir darāmā un ciešamā kārta?
Sasniedzamais rezultāts:
• Noskaidro vārda vizītkarte leksisko nozīmi.
• Aplūko un vērtē tradicionālās vizītkartes. Secina, kas veido labu vizītkarti, kādas valodas īpatnības raksturīgas šiem tekstiem.
• Veido reāla vai iedomāta jauniešu centra vizītkarti.
Darba lapa lasītprasmei, 4.-7.klase
Darba lapa literatūrā par Lindas Malelijas Hantas romānu “ZIVS KOKĀ”.
Sasniedzamais rezultāts:
• izprot romāna galveno domu un idejas aktualitāti;
• analizē tēlu savstarpējās attiecības un rīcības iemeslus;
• pārdomā savu attieksmi pret atšķirīgiem cilvēkiem.
Signe Lūsiņa
Darba lapa literatūrā ANNA BRIGADERE "SPRĪDĪTIS", 5.klase
Sasniedzamais rezultāts: iepazīst Annas Brigaderes personību; definē lugas pazīmes un saskata tās lugā; lasa A. Brigaderes pasaku lugu; veido galvenā tēla raksturojumu un interesanto vārdu vārdnīcu, veido lugas notikumu laika līniju, vienu ligas epizodi pārvērš komiksā.
Signe Lūsiņa
Darba lapa par R.Dž.Palasio grāmatu “Brīnums”, 5.klase
Šis ir materiāls ārpusklases lasīšanai 5.klasei.
Skolēni izlasa vienu grāmatu mēnesī - visa klase vienu grāmatu. Pēc tam 2 mācību stundas kopīgi darbojamies ar izlasīto.
Signe Lūsiņa
Darba lapa par teātra izrādi, 5.-7.klase
Darba lapa par Valmieras teātra izrādi “80 dienās apkārt zemeslodei”.
Sasniedzamais rezultāts: noskatās Valmieras teātrī iestudēto Žila Verna “80 dienās apkārt zemeslodei”, izprot sižeta pavērsienus, raksturo galvenos tēlus, veido ceļojuma maršrutu kartē, raksturo četrus pieturas punktus šajā maršrutā, raksta recenziju.
Darba lapa par vispārinātājvārdu, 5.klase
Materiālu izmantoju, mācot par tēmu vispārinātājvārds plus VTL.
Signe Lūsiņa
Darba lapa teksta izpratnei, 9.klase
Teksta izpratne, pārveidošana, salīdzināšana. Darba lapu var izmantot 9. klasei, mācot par latviešu mitoloģiju.
Darba lapa „Darbības vārdu locīšana”,8.klase, latviešu valoda un literatūra mazākumtautību izglītības programmā
8.2. Mēs sabiedrībā. Miers un konflikti. Kā valodā atklājas savstarpējās attiecības? SR: Aktualizē zināšanas par darbības vārda pazīmēm. Nostiprina prasmi locīt darbības vārdus. Spēj veikt secinājumus par veiksmēm un grūtībām darbā ar darbības vārdiem. Ja rodas grūtības, strādā ar vietni Tēzaurs vai Letonika.
Darba lapa „Intervija ar prezidentu”,8.klase, latviešu valoda un literatūra mazākumtautību izglītības programmā
8.2. Mēs sabiedrībā. Miers un konflikti. Kā valodā atklājas savstarpējās attiecības? SR: prot uzrunāt prezidentu, spēj noformulēt intervijas mērķi un rezultātus, virza interviju uz sasniedzamo rezultātu, formulē jautājumus tādā veidā, lai iegūtā informācija spētu ieinteresēt lasītāju.
Darba lapa „Jaunvārdi”, 8. klase
Tēma 8.3. Stiprums un vājums. SR: Izmanto latviešu valodas vārddarināšanas paņēmienus atbilstoši sava teksta iecerēm un savam individuālajam stilam, veidojot arī jaunvārdus. Pamato vārddarināšanas nozīmi terminoloģijas apguvē, teksta bagātināšanā un noteikta efekta radīšanā. (VL.9.3.1.5.)
Darba lapa „Kā veidot un lietot darāmās kārtas lokāmo tagadnes divdabi”,8.klase, latviešu valoda un literatūra mazākumtautību izglītības programmā
8.2. Mēs sabiedrībā. Miers un konflikti. Kā valodā atklājas savstarpējās attiecības? SR: izprot, kā veidot lokāmo divdabi, nostiprina prasmi divdabja veidošanā, spēj izveidot divdabi no citām vārdšķirām.
Darba lapa „Kas ir divdabis?”,8.klase, latviešu valoda un literatūra mazākumtautību izglītības programmā
8.2. Mēs sabiedrībā. Miers un konflikti. Kā valodā atklājas savstarpējās attiecības? SR: izprot, kas ir divdabis, ar divdabja palīdzību spēj raksturot saziņas dalībniekus, spēj sadzirdēt un saprast galveno, izsaka savu viedokli.
Darba lapa „Nāves ēnā”, 7.klase
Darba lapa literatūrā tematam "7.2. Laiks".
R. Blaumaņa novele “Nāves ēnā”.
Darba lapa, gatavojoties 9. klases eksāmenam latviešu valodā un literatūrā
SR: 1.Veidojot teikumus un tekstu, ievēro latviešu valodas interpunkcijas normas. (VL.9.3.1.8.) 2.Raksta vārdus atbilstoši latviešu valodas ortogrāfijas normām. Ja nepieciešams, izmanto vārdu pareizrakstības pārbaudes līdzekļus savas valodas pilnveidei. (VL.9.3.1.4.)
DARBA LAPA, SUDRABU EDŽUS „DULLAIS DAUKA”, 5.klase
Darbs ar tekstu, 6 uzdevumi.
Signe Lūsiņa
Darba lapa. Kas ir interesantas sarunas pamatā? Vai ir jāraksta dienasgrāmata? 8.klase
Mazākumtautību programma
Darba lapa. Kas izraisa komunikācijā pārpratumus un to sekas? 8.klase
Mazākumtautību programma
Darba lapa. Komunikācijas process, 8.klase
Mazākumtautību programma
Darba lapa. Leksika Vizmas Belševicas stāstā “Bille” fragmentā “Saulcerīte”, 5., 6.klase
Lasītprasmes darba lapa.
Sasniedzamais rezultāts: atrod fragmentā vecvārdus, vārdus pārnestā nozīmē, atbild uz jautājumiem par tekstu.
Darba lapa. Par pusaudža personību. Salikts sakārtots teikums. 8.klase
Mazākumtautību programma
Darba lapas "Lieldienu nedēļa", 5.-9.klase
Šo materiālu izmantojām attālināto mācību laikā, visu nedēļu latviešu valodas un literatūras stundas veltot gadskārtu svētku izzināšanai.
Signe Lūsiņa
Darba lapas par Elzas Stērstes dzeju
Dažādas darba lapas par Elzas Stērstes daiļradi. Var izmantot, sākot no 2. klases.
Dažas darba lapas var izmantot papildus pie tēmas "Dzeja" 8.-10.klasei.
Signe Lūsiņa
Darbības vārda izteiksmes, 7.klase
Divdabis un viņa teiciens.
Divdabja teiciens, 7. klase
Divdabji un divdabja teiciens.
Atkārtojuma uzdevumi.
Folkloras žanri
Teika, pasaka, mīkla, tautasdziesma, sakāmvārds, anekdote, ticējums.
Lasi folkloras tekstu un raksti tā žanru!
Gatavošanās 9. klases eksāmenam. Veido teikumus, ievērojot nosacījumus! 9.-klase
Imants Ziedonis. Plakāts. 9. klase
Materiāls darbam pāros, veidojot plakātu par Imantu Ziedoni. Pievienots arī satura snieguma līmeņu apraksts.
Informatīvā runa, 7.klase
Latviešu valodas materiāli 7. klasei, mācot pēc programmas nodaļu 7.5. Mēs sabiedrībā. Kā top pasākums? Saziņa kontekstā • Interpretē informāciju, atšķir viedokli no fakta. • Plāno un veido monoloģisku runu, uzstājas ar to.
Publiskā runa ir svarīga jebkurā klasē,tāpēc to var izmantot skolotāji, kas strādā 7.-9. klasē. Ar cieņu, Ineta Jakovele, Daugavpils Tehnoloģiju vidusskola - licejs.
Kā es mācīju kas ir pārspriedums, 5. klase
Kā interesantāk organizēt grāmatu lasīšanu.
Kā ,,Covid"-19 pandēmijas laikā vairāk laika veltīt lasīšanai un kā organizēt to interesantāk.
Kā mācīt literatūru sadarbojoties, tā, lai visiem būtu interesanti, 5.-10.klase
Lasi ar prieku un izproti lasīto! Lasīt mācīšanās Latvijas skolās dažādos laikos. 6.klase
Lasi! Nosaki valodas funkcionālo stilu!
Darba lapa
Lasītprasmes mērinstruments, 4.-6. klase
Latviešu dzejnieku lirika dziesmās, 6. klase
Materiāls satur prezentāciju un 1 skolēna veicamo uzdevumu kritēriju lapu, kas nepieciešama noslēguma prezentācijas veidošanai, kā arī 1 pašvērtējuma un savstarpējā vērtējuma lapu atgriezeniskās saites iegūšanai. Temata apguves ilgums: 3 mācību stundas (1 literatūra, 1 mūzika, 1 mūzika+literatūra).
Latviešu mitoloģiskās būtnes. Literatūra, 9.klase
Latviešu valoda un literatūra. Uzdevumi aktualizējot starptautisko ūdens dienu, 5.-klase
Latviešu valoda. Tēma - Skaitļa vārds. Tiek veidots Skaitļu žurnāls, 6. klase
Latviešu valodas dialekti, 9. klase
Teorētiskā informācija par dialektu atšķirībām. Darbs ar tekstu. Ouizizz tests.
Latviešu valodas stunda. Alfabēts un tā praktiskā pielietošana, 5.klase
Latviešu valodas stundu plāni, 6. klase
6. klases latviešu valodas stundas plāns par tematu „Teikuma locekļi. Apstāklis”
Latviešu valodas uzdevumi bērniem ar grūtībām mācībās. 5. un 6.klase.
Literārā pasaka "Alnis un Tulpe"
Lasi Signes Lūsiņas sarakstīto pasaku “Alnis un Tulpe” un atbildi uz jautājumiem!
Literārā pasaka "Tējas namiņa gariņš atrod draugu".
Lasi Signes Lūsiņas sarakstīto pasaku “Tējas namiņa gariņš atrod draugu” un
atbildi uz jautājumiem!
Literārās pasakas sacerēšana, tās papildināšana ar muzikālo noformējumu un prezentēšana, 6.klase
Prezentācija “Literārās pasakas sacerēšana, tās papildināšana ar muzikālo noformējumu un prezentēšana” ir veidota, integrējot mūzikas un literatūras stundu tematus: mūzikā - “6.5. Kinomūzika. Kāda nozīme mūzikai, skaņām filmu veidošanā?” un literatūrā – “6.2. Kā literārajās pasakās, raksturojot laiku, telpu un tēlus, saskaras fantāzija un realitāte?”
Literatūras stunda ar medijpratības uzdevumu izmantošanu, 7. klase
Miniatūra. Literatūra, 7.klase
Sasniedzamais rezultāts: salīdzinot un analizējot dažādu autoru darbus, apgūst
miniatūras žanra pazīmes; saskata autora individuālo izteiksmi. Saskata tēlainās izteiksmes līdzekļus un izprot to lietojuma nozīmi satura atklāsmē.
Mūzika. Opera, 7.klase
Neformāla vēstule, 7. klase
Sasniedzamais rezultāts: 1) atkārtot vēstules rakstīšanas noteikumus; 2) noskaidrot, kas raksturīgs neformālai un formālai vēstulei; 3) rakstīt neformālu vēstuli.
Opera, 4., 8.klase
4.6 temats “Opera”.
Prezentācijā ir padziļināts ieskats par operu. Integrēti mūzika, literatūra, vizuālā māksla, teātra māksla.
Apskatīts, no kā sastāv, veidojas opera. Kādu profesiju cilvēki strādā operā. Latviešu operas vēsture. Latviešu operas solisti, pasaules operas solisti. Īsumā apskatīta J. Lūsēna “Putnu opera” un V.A. Mocarta “Burvju flauta”. Viss papildināts ar muzikālajiem video piemēriem.
Prezentācija noder arī apgūstot 8.2 tematu.
Rita Vēverbrante
Pārbaudes darbs "Vārdi manā ģimenē", 5.klase
Pārbaudes darbs latviešu valodas priekšmetā tematam "5.3.Vārdi manā ģimenē". Pievienotas tabulas skolēnu pašvērtējumam, kā arī skolotāja kritēriji darba vērtēšanai.
Pārbaudes darbs literatūrā “Rudens – ziemas gadskārtu tradīcijas. Ziemas gadskārta – Ziemassvētki”. 7.klase
Pārbaudes darbs un tā metodiskais komentārs veidots, ievērojot izglītības platformā Skola 2030 piedāvāto mācību satura tematisko plānojumu, lai nodrošinātu kompetenču pieeju mācību saturā.
Pārbaudes darbu iespējams izmantot 7.klasē, noslēdzot temata “Tradīcijas” sadaļu “Rudens un ziemas gadskārtu tradīcijas latviešu folklorā un literārajos darbos”.
Pārbaudes darbs „Ko zinu par darbības vārdu”, 8.klase
Ieskaite veidota no pieciem uzdevumiem.
Pārliecināšanas runa, 7.klase
Latviešu valodas materiāli 7. klasei, mācot pēc programmas nodaļu 7.5. Mēs sabiedrībā. Kā top pasākums? Saziņa kontekstā • Interpretē informāciju, atšķir viedokli no fakta. • Plāno un veido monoloģisku runu, uzstājas ar to.
Publiskā runa ir svarīga jebkurā klasē,tāpēc to var izmantot skolotāji, kas strādā 7.-9. klasē.
Ineta Jakovele, Daugavpils Tehnoloģiju vidusskola - licejs.
Praktisks saliktu teikumu izmantojums dažādu tekstu rakstīšanā, 7.-8. klase
Stundas mērķis. Praktisks saliktu teikumu izmantojums dažādu tekstu rakstīšanā. (5 min.).
Prezentācija ar uzdevumiem „Mājas”, 7.klase
Temats "7.1. Mājas".
Kā literāros darbos tiek parādīta mājas un tur sastapto cilvēku nozīme personības veidošanā?
Maltas vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotāja Skaidrīte Babre
Prezentācija par sajūtu gleznām, 4.-6.klase
Prezentācija par tēlainās izteiksmes līdzekļiem, 4.-6. klase
Prezentācija “Caur krāsu logu”, 5.-12.klase
Prezentācijas mērķis ir iepazīstināt skolēnus ar zinātnisko literatūru un krāsu nosaukumiem latviešu valodā, tā var kalpot skolēnu vārdu krājuma paplašināšanai vai dažādu projektu ietvaros.
Izmantoju starptautiskajā vidē, mācot latviešu valodu.
Prezentācija “Salikts sakārtots teikums”, 6. klase
Prezentācija ietver sevī teorētisko informāciju un dažādus uzdevumus, lai nostiprinātu izpratni par salikta sakārtota teikuma pazīmēm un lietojumu.
Prezentācija “Svešvārds”, 8. klase
Prezentācija sastāv no 34 slaidiem, tās mērķis ir nostiprināt skolēnu izpratni par svešvārdiem un slengiem, diskutēt un paust savu viedokli.
Prezentācija “Tiešā runa”, 6. klase
Prezentācijas mērķis ir nostiprināt skolēnu izpratni par tiešo runu un tiešās runas pieturzīmju lietojumu. Prezentācija sastāv no teorētiskās un patstāvīgi veicamo uzdevumu daļas.
Projekts “Turaidas roze”, 8. klase
Projekta mērķis ir iepazīstināt skolēnus ar latviešu rakstnieku Raini un viņa lugu “Mīla stiprāka par nāvi”. Salīdzināt lugas, leģendas un operas interpretācijas atšķirības.
Latviešu valoda, angļu valoda, mūzika.
Projekts „Svece” literatūrā, 6. klase
Mērķis: veidot skolēniem projekta darba iemaņas.
Radošs darbs dzejas pasaulē. Latviešu valodas un literarūras stundas, 5.–9. klase
Šajā procesā skolēni iepazina mākslinieciskās formas savdabību, dzejoļu autoru emocionālos pārdzīvojumus, jaunrades procesa norisi un bija iespēja aktualizēt estētisko vērtību nozīmi, pievēršot uzmanību dažādiem mākslinieciskās jaunrades veidiem – literārajai, muzikālajai, lietišķās mākslas jaunradei.
Radošs izziņas process latviešu valodas stundās, 6.-klase
Stundas mērķis. Nostiprināt zināšanas par lietvārdu deklinācijām, prast tās pareizi lietot.
Resursu pasakas. 1.-6.klase
Resursu pasakas bērniem labāk palīdz izprast sevi un kļūst par tiltu ceļā uz labāka ,,es” veidošanu, tās palīdz dzīvē atrast savu ceļu.
Skaidrojošs materiāls “Daiļrades tips, virziens, stils” 9. -12.klase
Word dokuments kalpo kā uzskates materiāls skolotājiem, gan kā izdales materiāls skolēniem, strādājot ar dažādiem daiļdarbiem.
Izmantoju sarptautiskajā vidē, mācot latviešu valodu.
Skaitļa vārds, 7. klase
Skaitļu pasaule ir aizraujoša, 6.klase
Stundas mērķis – veidot izpratni par skaitļa vārdu.
Spēle latviešu valodas stundās, 5.-9.klase
Mērķis: aktivizēt skolēnu valodā temata Lietvārds jēdzienus, sekmēt skolēnu runas prasmi, izvēloties sazi- ņas situācijai atbilstošu leksiku.
Spēle – konkurss. Spēlē visi. Gudrinieks latviešu valodā un literatūrā. 5., 6.klase
Staciju darbs tēmai „Divdabju grupas”, 7.klase
SR: Nosaka divdabjus, raksturo divdabja formas, to nozīmi tekstā, novērtē to lietojumu; veido divdabjusun izmanto tos atbilstoši nolūkam.
Svētku runa, 7.klase
Latviešu valodas materiāli 7. klasei, mācot pēc programmas nodaļu 7.5. Mēs sabiedrībā. Kā top pasākums? Saziņa kontekstā • Interpretē informāciju, atšķir viedokli no fakta. • Plāno un veido monoloģisku runu, uzstājas ar to.
Publiskā runa ir svarīga jebkurā klasē,tāpēc to var izmantot skolotāji, kas strādā 7.-9. klasē.
Ineta Jakovele, Daugavpils Tehnoloģiju vidusskola - licejs.
Teikas par Latviju.
Sasniedzamie rezultāti: 1. Lasa teikas, saskata to pazīmes; 2. Grupē teikas pēc satura.
Teikuma gramatiskās pazīmes ar klausīšanās uzdevumu, 5.klase
Darba lapa 5. klasei.
Tikumu medības latviešu sakāmvārdos un parunās. 6.klase.
Mērķis: izveidot savu sakāmvārdu un parunu krājumu ar nosaukumu „Tikumu medības latviešu sakāmvārdos un parunās”.
Uzruna. Uzrunas grupa. Tiešā runa.
Darba lapa. Liec pieturzīmes, lai atdalītu uzrunu vai uzrunas grupu! Pasvītro to!
Vārda nedēļa skolā, 2.-4klase, 5.-9.klase
Vārdi manā ģimenē, 5. klase
Sasniedzamais rezulāts: 1. Pēta, no kā sastāv vārds un kā darina jaunus vārdus. 2. Raksta stāstu par notikumu ģimenē.Darbs 3x2 stundām. Otrā "blokstunda" ir savienota kopā ar literatūru.
Vienlīdzīgi teikuma locekļi ar vispārinošo vārdu.
Zvaigžņu koordinātas. 9.-10.klase
Projektam ir nepieciešamas divas mācību stundas, kurās iespējams integrēt fiziku, matemātiku, ģeogrāfiju, literatūru un vizuālo mākslu.
“Ceļojums apkārt zemeslodei”. Sadarbības stunda literatūrā, ģeogrāfijā, sociālajās zinībās, 7. klase
Tika izmantoti romāna dažādu laiku izdevumi, to ilustrācijas, kinofilmu un animācijas filmu fragmenti, romānā minēto valstu, pilsētu apraksti, iedzīvotāju, kultūras, tradīciju raksturojumi, ģeogrāfijas kartes, globuss.
“J. Poruks „Kauja pie Knipskas” 5. klase
Materiālā ietilpst stundas plāns, darba lapas un problēmuzdevumu krājums. Pilnveido skolēnu prasmi meklēt informāciju tekstā, pamatot savu izvēli, rosināt skolēnus atklāt savas pārdomas un attieksmi pret galvenajiem varoņiem.
“Literārā pasaka un K. Skalbes pasakas” 5. klase
Darba lapās ir 7 uzdevumi, kuru mērķis ir pilnveidot priekštatu 5. klases skolēniem par K. Skalbes personību un pasakā par vērdiņu paustajām vērtības.
“Mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi” 7., 8. klase
Prezentācijas 1.daļa sastāv no skaidrojumiem un piemēriem, paškontroles jautājumiem, 2.daļa no dažādu noskaņu veidojošām bildēm uz kuru pamatu skolēni veido paši savus mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus, pieraksta to darba lapā.
Izmantoju starptautiskajā vidē, mācot latviešu valodu.
“Mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi” 7., 8. klase
Prezentācijas 1.daļa sastāv no skaidrojumiem un piemēriem, paškontroles jautājumiem, 2.daļa no dažādu noskaņu veidojošām bildēm, uz kuru pamatu skolēni veido paši savus mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus, pieraksta to darba lapā.
Izmantoju starptautiskajā vidē, mācot latviešu valodu.
„Kinomūzika”, 6.klase
Prezentācija “Kinomūzika”. Darbs paredzēts 2 mācību stundām.
Prezentācija noder apgūstot tematu “6.5. Kinomūzika. Kāda nozīme mūzikai, skaņām filmu veidošanā. SR: Skolēns izprot kā mūzika ietekmē filmas darbību un noskaņu. Kā arī nosaka un analizē mūzikas izteiksmes līdzekļus dotajos kino fragmentos.