Fonemātiskās uztveres pilnveide. Darba lapa
Lomu spēles – kustības.
Bez vizuāla atbalsta noteikti nevar iztikt mācību vidē. Vizuālā atbalsta līdzekļi ir viena no būtiskākajām palīglīdzekļu kategorijām, kas nepieciešama bērnu mācību procesā. Attēli, piktogrammas, vienkārši zīmējumi veicina bērna izpratni par dažādiem procesiem, parādībām un norisēm.
Cilvēks zīmes vieglāk uzglabā atmiņā. Tik pat svarīgas ir kustības, atdarināšana kustībā.
Indra Reisone
Fonemātiskās uztveres pilnveide. Darba lapa
Klausies, raksti vārdu, kurā saklausi garo patskani ā, ē ī, ū.
Indra Reisone
Fonemātiskās uztveres, lasītprasmes pilnveide “Mārtiņi”. Darba lapa
Var strādāt individuāli vai grupā.
SR - pilnveido uzmanības noturīgumu, attīsta klausīšanās prasmes, bagātina vārdu krājumu. Prot ritmiski norunāt tautasdziesmu.
Indra Reisone
Fonemātiskās uztveres, lasītprasmes pilnveide “Šķ”. Darba lapa
Puškis, puščis vai pušķis ?
Reizēm vecāki nepamana, ka bērns līdzskaņu kopu “ŠĶ” izrunā nepareizi. “ŠĶ” vietā saka - “ŠČ”. Ir bērni , kuri izrunā pareizi, bet saklausa nepareizi. Tad rakstos parādās kļūdas.
Indra Reisone
Fonemātiskās uztveres, lasītprasmes pilnveide “Šķ”. Darba lapa
SR – prot strādāt ar tekstu, attīsta klausīšanās prasmes, bagātina vārdu krājumu.
Indra Reisone
Lasīšanas grafiks. Darba lapa
Lasīšanas termometrs bērniem ar lasīšanas grūtībām vai lasīšanas traucējumu.
Motivēt lasīšanai palīdz lasīšanas termometrs.
Indra Reisone
Lasītprasmes pilnveide “Formas teksti”. Darba lapa
Lasīšanu var padarīt interesantu, ja tekstu ieliek kādā “formā”. No lēnas līdz ātrai lasīšanai. Acu kustības treniņš. Lasi pa rindām!Ar zīmuli var apvilkt kontūras.
Indra Reisone
Lasītprasmes pilnveide “Īso vārdu stāsti”. Darba lapa
Lasīt ar prieku sākuma posmā var tad, kad esi drošs, kad teksts ir vienkāršs. Lasītprasmes pilnveidei svarīgi ir pielāgotie teksti – īsi vārdi, vārdi atkārtojas, īsi teikumi, pietiekami lieli burti, ātri uztverams un saprotams teksts, radošs darba turpinājums.
Indra Reisone
Lasītprasmes pilnveide “Latvija”. Darba lapa
Atsevišķi uzdevumi lasītprasmes, fonemātiskās uztveres, rakstīt prasmes pilnveidei, atmiņas treniņam.
Indra Reisone
Lasītprasmes pilnveide “Vārdu-teikumu tabulas”. Darba lapa
Uzdevums - vingrinājums lasītprasmes pilnveidei, vingrinājums acīm, uzmanības fokusēšana.
Indra Reisone
Lasītprasmes pilnveide „Gliemezīša diena”. Darba lapa
Darba plānošana labi noder arī bērniem ar autiskā spektra traucējumiem, bērniem ar UDS. Nodarbības plānu var sadalīt vairākām dienām. Padarītais darbs (plāna punkts) noteikti jāatzīmē vai jāiekrāso.
Indra Reisone
Lasītprasmes pilnveide „Īso vārdu stāsti”. Darba lapa
Lasīt ar prieku sākuma posmā var tad, kad esi drošs, ka teksts ir vienkāršs. Lasītprasmes pilnveidei svarīgi ir pielāgotie teksti – īsi vārdi, vārdi atkārtojas, īsi teikumi, pietiekami lieli burti, ātri uztverams un saprotams teksts.
Indra Reisone
Lasītprasmes pilnveide „Jocīgie lasītāji”. Darba lapa
Kā pārvarēt bailes no lasīšanas balsī?
Kā motivēt lasīt, ja ir grūti?
Te palīdzēs lomu spēles.
Bērns tiek iepazīstināts ar visiem jocīgajiem lasītājiem un lasīšanas manierēm.
Indra Reisone
Lasītprasmes pilnveide „Mazā grāmatiņa par zaķi”. Darba lapa
Nodarbība lasītprasmes pilnveidei, acu vingrināšanai, uzmanības fokusēšanai. Vajadzēs šķēres, zīmuļus, materiālu grāmatas stiprināšanai.
Indra Reisone
Lasītprasmes pilnveide, lielo un mazo drukāto burtu atpazīšana „Burtu slidotava”. Darba lapa
Katru nodarbību var pārvērst par rotaļu. Lai bērns piedalās spēlē, kuru pieaugušie sauc par “Lasīšanu.” Mēs to nosauksim “Pastaiga ziemā!” Iespēja piedāvāt bērniem vienu vai otru tekstu, atbilstošu lasītprasmes līmenim.
Indra Reisone
Lasītprasmes un asociatīvās domāšanas pilnveide „Aprīlis”. Darba lapa
Darbs paredzēts klātienes, arī attālinātās mācīšanas un mācīšanās procesam. Pašvadīta mācīšanās, izpildu, kā sapratu. Konkrētā DL ir attālinātam darbam. Klātienei noder mutisks skaidrojums, kur rezultāts atbilstošs darbam klasē.
Indra Reisone
Lasītprasmes un radošās domāšanas pilnveide “Domu spēle”. Darba lapa
Darbs paredzēts klātienes, arī attālinātās mācīšanas un mācīšanās procesam. Pašvadīta mācīšanās, izpildu, kā sapratu. Konkrētā DL ir attālinātam darbam. Krāsas DL skaidrojumam izmantoju, lai skolēni pievērstu uzmanību detaļām.Klātienei noder mutisks skaidrojums, kur rezultāts atbilstošs darbam klasē.
Indra Reisone
Lasītprasmes un radošās domāšanas pilnveide “Jocīgā ola”. Darba lapa
Darbs paredzēts klātienes, arī attālinātās mācīšanas un mācīšanās procesam. Pašvadīta mācīšanās, izpildu, kā sapratu. Konkrētā DL ir attālinātam darbam. Krāsas DL skaidrojumam izmantoju, lai skolēni pievērstu uzmanību detaļām.Klātienei noder mutisks skaidrojums, kur rezultāts atbilstošs darbam klasē.
Indra Reisone
Lasītprasmes un stāstītprasmes pilnveide. Darba lapa
SR– attīsta fonemātisko dzirdi, bagātina vārdu krājumu, prot strādāt ar atslēgas vārdiem. Prot sadomāt teikumu.
Indra Reisone
Sagatavošanās process patstāvīgai lasīšanai “Mācos lasīt”. Darba lapa
Sagatavošanās process patstāvīgai lasīšanai. Rotaļu elementi, spēle ar vārdiem. Radoši var darboties. Piemēram: Ar šķērēm sagriež 1. tekstu, salīdzina ar otro un sakārto pareizā secībā. Netiešā lasīšana.
Indra Reisone