#Neklusē un iegūsti rīkus mobinga mazināšanai skolā!
Mobinga problēma Latvijas skolās ir tik izplatīta, ka šobrīd ar atsevišķu kampaņu vai mācību stundu to nebūs iespējams samazināt – nepieciešama sistēmiska pieeja valsts un katras skolas līmenī.
Abiotiskie faktori. Bioloģijas stunda 10. klase
Aktivitātes saskarsmes prasmju uzlabošanai.
Aktivitāte "Komunikācijas šķēršļi". Komunikācijas uzdevums, kas paredzēts komunikācijas šķēršļu atpazīšanai, izpratnei un pieredzei. Uzdevums var raisīt diskusiju par to, kas saskarsmē palīdz, kas traucē, ko uzlabot vai izskaust.
AMFOTĒRIE HIDROKSĪDI
Mihails Gorskis
Ampēra spēks, 11.klase
Prezentāciju “Ampēra spēks” pielieto 11. klasē, apgūstot gan spēka jēdzienu, gan nosakot spēka virzienu.
Analītiskā ķīmija
Katjonu pieradīšanas reakcijas;
Anjonu pieradīšanas reakcijas;
Organisko savienojumu pieradīšanas reakcijas;
Titrēšana.
Angļu valoda. Lomu spēle. (Vidusskola)
Āra nodarbība „Bērzi, 11.klase
11 класс Тема: «Берёза» (урок/двойной урок на природе после длительного периода удалённого обучения)
11 класс Рабочий лист
Asociatīvā metode - skolēnu radošuma attīstītāja. 5. -12. klase
Mērķis: aktivizēt skolēnu iztēli, radošā darbībā padziļinot izpratni par tēlainās izteiksmes līdzek- ļiem, to spēju rosināt metaforisko domāšanu.
ATBALSTA SHĒMA «VIELU KLASIFIKĀCIJA»
Mihails Gorskis
Atgādne „Глаголы движения”, 8.-12. klase
Atgādne „Основные значение приставок”, 8.-12. klase
Atoma un vielas uzbūve, 10.klase
ATOMA UZBŪVE
Mihails Gorskis
ATOMA UZBŪVES RAKSTUROJUMA PIEMĒRI
Mihails Gorskis
ATOMU UN MOLEKULU TEORIJAS PAMATI
Mihails Gorskis
Attālinātā vēstures stunda, 11. klase.
Attēli lēcās, 12.klase
Prezentāciju “Lēcas” pielieto 12.klasē, apgūstot attēla konstruēšanu lēcās un raksturojot attēlu. Skolotājs demonstrē situāciju un aicina skolēnus konstruēt attēlu lēcā. Pēc darba izpildīšanas skolotājs demonstrē konstruēšanas gaitu un pareizo atbildi, kā arī attēla raksturojumu.
Augu ģenētiskā modificēšana
Marta Stradiņa
Augu mikropavairošana
Marta Stradiņa
Bāzes
Mihails Gorskis
Ceplis – jaunā latvieša biznesmeņa prototips Latvijā, 11.klase
Cikloni un anticikloni reālajā dzīvē – kā tos „ienest” ģeogrāfijas stundās?, 5.-12.klase
Cilvēka ķermeņa sastāvs
Mihails Gorskis
CILVĒKA ĶERMEŅA SASTĀVS
Mihails Gorskis
Dabasvielas, 11.klase
Dabaszinības. "Spice" ietekme uz cilvēka organismu, 11.klase
Darba lapa "Apgaismes reālisms", 10.klase
Darba lapa literatūrā. G.F.STENDERS “AUGSTAS GUDRĪBAS GRĀMATA”
Signe Lūsiņa
Darba lapa "GARLĪBS MERĶELIS “LATVIEŠI”, 10.klase
Sasniedzamais rezultāts: iepazīst Garlība Merķeļa personību un devumu latviešu literatūrā, lasa fragmentus no Merķeļa “Latviešiem” un salīdzina vietējo pamatiedzīvotāju dzīvi tagadējās Latvijas teritorijā un Eiropā.
Signe Lūsiņa
Darba lapa "Renesanse", VILJAMS ŠEKSPĪRS “ROMEO UN DŽULJETA”, 10.klase
Sasniedzamais rezultāts: izprot sižeta norisi lugā, saprot lugā ietverto domu un Viljama Šekspīra ieceri, prot raksturot lugas tēlus , spēj diskutēt par problēmām un to cēloņiem.
Signe Lūsiņa
Darba lapa „Darbības vārds”, 12.klase
Darba lapa „Darbības vārds”, 8.-12. klase
Darba lapa „Darbības vārdu laiki”, 8.-12. klase
Darba lapa „Darbības vārdu laiki”, 8.-12. klase
Darba lapa „Etanola ražošanas process”, 11.klase
Darba lapa „Kustību izsakoši darbības vārdi”, 8.-12. klase
Darba lapa „Глаголы на -чь и –сть, суффикс –ну-”, 8.-12. klase
Darba lapa „Совершенный и несовершенный вид глагола”, 8.-12. klase
Darba lapas matemātikā un ģeometrijā vidusskolai, 10.-12.klase
Darba lapas par Elzas Stērstes dzeju
Dažādas darba lapas par Elzas Stērstes daiļradi. Var izmantot, sākot no 2. klases.
Dažas darba lapas var izmantot papildus pie tēmas "Dzeja" 8.-10.klasei.
Signe Lūsiņa
Darba lapas, valodas lietojums, 8.-12. klase
Diagnosticējošais darbs 11. klasei
Teksta lapa, diagnosticējošais darbs, vērtēšanas lapa, darba programma.
DISPERSĀS SISTĒMAS
Mihails Gorskis
Dispersās sistēmas, 10.klase
Dzīvnieku ģenētiskā modificēšana
Marta Stradiņa
Dzīvnieku klonēšana
Marta Stradiņa
Elektrolītiskā disociācija, 10.klase
ELEKTROLĪTU DISOCIĀCIJA
Mihails Gorskis
ELEKTROLĪTU DISOCIĒTSPĒJA
Mihails Gorskis
ELEKTROLĪZE
Mihails Gorskis
Es svinu valodu ATV, 10.-11.klase
Fizika un māksla, 10.-12. klase
Ne visi skolēni ir ieinteresēti eksaktajos priekšmetos, daļa ir mākslinieki dvēselē: kā šiem skolēniem fizikas stundas padarīt patīkamas?
Fizika. Petniecisko laboratorijas darbu, izmantojot sensorus, datu uzkrajejus un mobilo datorklasi, apraksti skoleniem, 10.-12.klase
Fizika. Radioviļņu lietojums. 12.klase
Mērķis: Radīt izpratni par radioviļņu praktisko izmantošanu dažādās sakaru jomās, savstarpēji sadarbo- joties informācijas apkopošanā un uzskatāmā izklāstā, izmantojot IT.
Gēnu inženierija
Marta Stradiņa
Gēnu terapija un DNS analīze
Marta Stradiņa
IA grupas elementi
Ūdeņradis (1.)
Ūdeņraža ķīmiskas īpašības
Ūdeņraža iegūšana un uzkrāšana
Ūdens ķīmiskas īpašības
Iepazīstam emocionālo toņu skalu. 10.klase
Emocionālo toņu skala ir termins, kuru 1954. gadā ieviesa L. R. Habards (Lafayette Ronald Hubbard), lai noteiktu cilvēka precīzu emocionālo stāvokli. Šo skalu var uzskatīt par precīzu metodiku jeb instrumentu cilvēku izprašanai un cilvēka potenciālās aktivitātes novērtēšanai.
Iespējas karjeras izglītības integrācijai mācību priekšmetu stundās. 10.klase
Imanta Ziedoņa dzeja. 11.klase.
Mērķis: izveidot mini uzvedumu par I.Ziedoņa dzejoļa krājumā attēloto problēmu.
Interneta resursu izmantošana mācību procesā 2, 10.-12.klase
Iizglītojamiem būs priekšstats par jauniem ģeogrāfiskiem principiem mūsdienu ražošanas organizācijā. Mācību stundā ir aktualizēta ģeogrāfiskā nomenklatūra, pasaules ekonomikas centru ģeogrāfiskā izvietojuma izpēte.
Interneta resursu izmantošana mācību procesā, 10.-12.klase
Izpratne par seno civilizāciju rašanās cēloņiem, ģeogrāfiskās vides un ražotājsaimniecības mijiedarbību. Zināšanas par civilizācijas raksturīgākajām pazīmēm.
Interneta resursu izmantošanas pieredze mācību un audzināšanas darba procesā, 10.-12.klase
Kāpēc izmantot interneta resursus mācību darbā? Atbilde ir pavisam vienkārša. Dzīve reālajā pasaulē un dzīve internetā ietekmē viena otru.
Īsie eksperimentālie uzdevumi fizikas un ķīmijas stundām. 10.-12.klase
Kā palīdzēt skolēnam kļūt par pētnieku ķīmijas un fizikas mācību stundās?
IVA grupas elementi
Oglekļa alotropisko modifikāciju īpašības un iegūšana
Oglekļa (IV) oksīds
Jaunais mācību gads Imanta Ziedoņa zīmē. 12. klašu skolēnu epifānijās ielūkojoties, 12.klase
Jaunu ideju ģenerēšanas metodes – nodarbība 16-19 gadu veciem jauniešiem, 10.-12.klase
Mērķis: domāšanas ierosināšana.
JONU VIENĀDOJUMI
Mihails Gorskis
Kā es veidoju stundu, lai attīstītu skolēna domāšanu. Skolēnu produktīvās darbības veicināšana ķīmijas stundās, 10.-12.klase
Kā interesantāk organizēt grāmatu lasīšanu.
Kā ,,Covid"-19 pandēmijas laikā vairāk laika veltīt lasīšanai un kā organizēt to interesantāk.
Kā mācīt literatūru sadarbojoties, tā, lai visiem būtu interesanti, 5.-10.klase
Kādi ir mani mērķi, un kā tos sasniegt? Klases stunda, 10. klase
Mērķis: izvirzīt savas dzīves mērķus un pārdomāt, kā tos sasniegt.
Karbonskābes un to atvasinājumi, 11.klase
Kā es radu interesi mācīties matemātiku, 10.-12.klase
Vēlos dalīties pieredzē par aktivitātēm, kuras man ir palīdzējušas radīt audzēkņos interesi: signālkartī- tes, QR kods un loterija.
ĶĪMIJAS PRIEKŠMETS
Mihails Gorskis
Ķīmijas un vides tehnoloģijas ilgtspējīgā sabiedrībā, 11.klase
ĶĪMISKAIS LĪDZSVARS
Mihails Gorskis
ĶĪMISKĀS SAITES
ĶĪMISKIE ELEMENTI
Mihails Gorskis
ĶĪMISKIE ELEMENTI
Mihails Gorskis
ĶĪMISKO ELEMENTU PERIODISKĀ TABULA
Mihails Gorskis
ĶĪMISKO ELEMENTU PERIODISKĀ TABULA. Apraksts
Mihails Gorskis
Ķīmisko procesu norise, 10.klase
ĶĪMISKO REAKCIJU IEDALĪJUMS PĒC REAĢĒJOŠO VIELU UN REAKCIJAS PRODUKTU SKAITA UN SASTĀVA
Mihails Gorskis
ĶĪMISKO REAKCIJU VEIDI
Mihails Gorskis
Klases audzināšanas stunda "Izteikto vārdu ietekme"
MĒRĶIS: Iezīmēt atšķirības starp prāta diktēto un morālo, jūtu noteikto patiesību.
Klases audzināšanas stundas "Konflikti, to risināšana" plāns un apraksts, 10. klase
Stundas mērķis: konflikta būtības izprašana, konflikta atpazīšana un risināšanas paņēmienu apgūšana.
Klases saliedēšana, 10. klase
Kaut kāds apraksts
Klases stunda „Pašvadīta mācīšanās”, 11. klase
Klases stunda – labestības stunda, 8.-10.klase
Mērķi: mudināt skolēnus izprast labestības nozīmi cilvēka dzīvē;
attīstīt skolēnos kritisko domāšanu; pilnveidot skolēnu prasmes strādāt grupā, pamatot savu viedokli; veicināt labsajūtu.
KRISTĀLREŽĢU VEIDI
Mihails Gorskis
Kritiskās domāšanas stratēģiju izmantošana, lai attīstītu skolēnu domāšanu, 12. klase
Stundas mērķis – Izprast organismu vairošanās veidu būtību, attīstīt prasmi analizēt, salīdzināt, secināt.
Laboratorijas darbi arī humanitārajos priekšmetos, 10.-12.klase
Laboratorijas darbu tehnika un drošības noteikumi
Mihails Gorskis
Lasītprasme un vizualizācija literatūras stundās, 10. klase
Stundas mērķis: iepazīties ar Dantes Aligjēri darba „Dievišķā komēdija” fragmentu un to vizualizēt zīmējumā (paredzētais laiks – 4 mācību stundas).
Latviešu valodas stunda. Diskusiju kultūra plašsaziņas līdzekļos, 10. klase
Mērķis: iepazīstināt skolēnus ar sabiedrībai aktuālām diskusijām medijos, īpaši televīzijā, rosinot sko- lēnus formulēt savu viedokli par latviešu valodas situāciju valstī.
Lietderīga „Dinamiskā pauze” fizikas stundā, 10.-12.klase
Lorenca spēks, 11.klase
Prezentāciju “Lorenca spēks” pielieto 11.klasē, apgūstot spēka jēdzienu un risinot kvalitatīvos un kvantitatīvos uzdevumus. Skolotājs uz ekrāna demonstrē situāciju un aicina skolēnus novietot kreiso roku, spēka virziena noteikšanai. Uz ekrāna arī var nodemonstrēt un izskaidrot spēka pielietošanu.
Mācību stunda ģeogrāfijā „Izmantosim lietderīgi atkritumus!”, 10.-klase
Padziļināt skolēnu zināšanas un prasmes par tapīgu un racionālu resursu izmantošanu.
Mācību stunda ģeogrāfijā. Izmantosim lietderīgi atkritumus! 10.klase
Padziļināt skolēnu zināšanas un prasmes par attapīgu un racionālu resursu izmantošanu.
Mācību stunda muzejā,10.-12. klase
Nodarbības mērķis: Iepazīties ar laiku, kad Cēsu pilsmuižā dzīvoja grāfi Zīversi, vācbaltiešu muižnieku dzīvesveidu un viņu lomu vietējā sabiedrībā, kultūras vērtību radīšanā un uzturēšanā.
Mācību stundas vērošanas lapa
Mācīšanās ar modeļu palīdzību dabazsinību un bioloģijas stundās, 5.-6.klase, 7.-12.klase
Magnētiskā lauka indukcija, 11.klase
Prezentāciju “Magnētiskā lauka indukcija“ izmanto 11.klasē ,lai apgūtu magnētiskā lauka indukcijas līniju virzienu. Risinot kvalitatīvos uzdevumus, skolotājs uz ekrāna parāda uzdevumu un aicina skolēnus novietot labo roku, lai noteiktu līniju virzienu. Tad skolotājs demonstrē risinājuma gaitu un pareizo atbildi. Skolēns var patstāvīgi strādāt ar šo prezentāciju un veikt treniņuzdevumus, lai, piemēram, sagatavotos pārbaudes darbam.
Matemātikas mācīšanas metodikas pilnveidošana vidusskolēniem, izmantojot videolekcijas. 10.-12.klase
Raksta mērķis ir izpētīt iespējas, kā, balstoties uz skolēnu motivāciju, pilnveidot matemātikas mācīšanas metodiku un sekmēt aktī- vas matemātikas studijas.
Matemātikas stunda „Laukumi”, 11.klase
Stundas mērķis: matemātikas, tehniskās grafikas, ģeogrāfijas un fizikas mācību priekšmetos iegūto zināšanu pielietošana reālu dzīves situāciju praktiskā modelēšanā un analizēšanā.
Maths and physics are easy! Matemātika un fizika angļu valodā, 10.-12.klase
Mācīties ar interesi. 10.-12.klase
Mēs dabā ģeogrāfijas un dabaszinību stundās jeb kā motivēt skolēnus labāk izprast ģeogrāfijā un dabaszinībās apgūstamās tēmas, 10.-12.klase
Mēs esam dažādi. Klases stundas plāns, 11.klasei
Klasesbiedru iecietības un empātijas veicināšana skolēnos vienam pret otru.
Metāli
Mihails Gorskis
Metodisks materiāls - pētījums Ekoloģiskās katastrofas, 10.klase
Darba mērķis – apzināt pasaulē notiekošās dabas ekoloģiskās katastrofas un noskaidrot to ietekmi uz vidi un organismiem.
Molekulārā kulinārija, 10.-12.klase
Molekulārās kulinārijas izmantošana ķīmijas eksperimentā, sadarbojoties skolēnam, skolotājam un vecā- kiem formālajā, neformālajā un informālajā izglītībā1 atbilstoši laikam (radīt – motivēt – mācīties).
Neattaisnoto kavējumu iemesli un to novēršana, 11. klase
Stundas temats: Neattaisnoto kavējumu iemesli un to novēršana.
Nejaušie atklājumi. Angļu valodas stunda, 10. klase
Stundas mērķis: iepazīt nozīmīgus nejaušos atklājumus, uzzināt, kā tie tika atklāti un noskaidrot to atklājējus.
Nodarbība „Iepazīsim krievu kino”(«Бриллиантовая рука»), 12.klase
Работа расчитана на 3-4 урока + домашнее задание
Nodarbība „Iepazīsim krievu kino”(«Невероятные приключения итальянцев в России»), 12.klase
Работа рассчитана на 3 урока + домашнее задание.
Ogļūdeņraži
Ogļūdeņražu iedalījums
Alifātisko ogļūdeņražu nomenklatūra
Aromātiskie ogļūdeņraži
Ogļūdeņražu atvasinājumu iedalījums
Atbalsta shēma par alkānu, alkēnu un alkīnu ķīmiskām īpašībām
Atbalsta shēma par diēnu un cikloalkānu ķīmiskām īpašībām
Atbalsta shēma par aromātisko ogļūdeņražu ķīmiskām īpašībām
Ogļūdeņraži, 11.klase
OKSIDĒŠANĀS PAKĀPE
Mihails Gorskis
OKSIDĒŠANAS REDUCĒŠANAS REAKCIJAS
Mihails Gorskis
Oksidēšanās-reducēšanās procesi, 10.klase
Oksīdi
Mihails Gorskis
Organisko savienojumu atpazīšana un pierādīšana
Organisko savienojumu pierādīšanas reakcijas
Plastmasu atpazīšana
Organisko savienojumu formulu piemēri
Organisko savienojumu formulu piemēri (1.)
Organisko savienojumu formulu piemēri (2.)
Organisko savienojumu formulu piemēri
Organisko savienojumu formulu piemēri (1.)
Organisko savienojumu formulu piemēri (2.)
Pārbaudes darbs par nelokāmajām vārdu šķirām un atkārtojums, 10. klase
Pārbaudes darbā ir veicami pieci uzdevumi.
Pārbaudes darbs par vietniekvārdu un apstākļa vārdu, 10. klase
Darbs ar tekstu. Uzdevumi uz vienas A4 lapas. Vērtēšanai ar procentiem.
Pārbaudes darbs „Aldehīdi un ketoni”, 1. variants, 11.klase
Pārbaudes darbs „Aldehīdi un ketoni”, 2. variants, 11.klase
Pārbaudes darbs „Atoma uzbūve, ķīmiskās saites, kristālrežģi” 1. variants, 10.klase
Pārbaudes darbs „Atoma uzbūve, ķīmiskās saites, kristālrežģi” 2. variants, 10.klase
Pārbaudes darbs „Elektrolītiskā disociācija", 2.variants, 10.klase
Pārbaudes darbs „Elektrolītiskā disociācija, 1.variants, 10.klase
Pārbaudes darbs „Karbonskābes un to atvasinājumi”, 1.variants, 11.klase
Pārbaudes darbs „Karbonskābes un to atvasinājumi”, 2.variants, 11.klase
Pārbaudes darbs „Ķīmisko procesu norise” 1.variants, 10.klase
Pārbaudes darbs „Ķīmisko procesu norise” 2.variants, 10.klase
Pārbaudes darbs „Kustību izsakoši darbības vārdi”, 8.-12. klase
Pārbaudes darbs „Ogļūdeņraži”, 1.variants, 11.klase
Pārbaudes darbs „Ogļūdeņraži”, 2.variants, 11.klase
Pārbaudes darbs „Ogļūdeņražu hidroksilatvasinājumi”, 1.variants, 11.klase
Pārbaudes darbs „Ogļūdeņražu hidroksilatvasinājumi”, 2.variants, 11.klase
Pārbaudes darbs „Ogļūdeņražu hidroksilatvasinājumi”, 3.variants, 11.klase
Pārbaudes darbs „Oksidēšanās-reducēšanās procesi”, 1.variants, 10.klase
Pārbaudes darbs „Oksidēšanās-reducēšanās procesi”, 2.variants, 10.klase
Pārbaudes darbs „Šķīdumi un dispersās sistēmas” 2. variants, 10.klase
Pārbaudes darbs „Vietniekvārds, apstākļa vārds, darbības vārds”, 10. klase
Darbs ar tekstu.
Pārbaudes darbs „Visas vārdu šķiras”, 10. klase
Pārbaudes darbam ir pieejami divi varianti, katrā veicami seši uzdevumi.
Pārbaudes darbs„Šķīdumi un dispersās sistēmas” 1. variants, 10.klase
Pavadoņi apkārt Zemei.
Pavasarī mācāmies bioloģiju purvā. Materiāls 7.klase, 10. klase
Pētniecība klasē. 12.-klase
Pētniekam svarīgo prasmju attīstīšana ģeogrāfijas stundās vidusskolas klasēm caur demogrāfijas tēmu prizmu, 10.-12. klase
Pirmseksāmena darbs latviešu valodā 11. klasei
Pirmseksāmena darbs 1. daļai, kas veidota pēc eksāmena darba parauga. 8 uzdevumi. Komplektā arī teksta lapa (intervija ar valodnieku un profesoru Andreju Veisbergu) un labotāja lapa.
Praktisks audzināšanas stundas apraksts, 10.-klase
Mērķis: iepazīties ar klātesošajiem, veidot piederības sajūtu savai dzimtajai vietai.
Prezentācija “Annotating a Poem”, 10.-12.klase
SR: Analizē un novērtē literārā darbā kompozīciju un izteiksmes veidu, izsaka viedokli par literārā darba mākslinieciskā kvalitāti, daiļdarbā atrod māksliniecisks izteiksmes līdzekļus.
Prezentācija “Arhetipi eposā «Lāčplēsis»” 10.-12. klase
Prezentācija sastāv no 13 slaidiem un praktiski veicamajiem uzdevumiem. 7.-9. slaidā skolotājiem ir doti arhetipu piemēri un to skaidrojoši citāti. Veicamie uzdevumi, grupu darbi un pāru darbs.
Mazākumtautību programma
Prezentācija “Caur krāsu logu”, 5.-12.klase
Prezentācijas mērķis ir iepazīstināt skolēnus ar zinātnisko literatūru un krāsu nosaukumiem latviešu valodā, tā var kalpot skolēnu vārdu krājuma paplašināšanai vai dažādu projektu ietvaros.
Izmantoju starptautiskajā vidē, mācot latviešu valodu.
Prezentācija “Model verb +have + past participant” 11. klase
Prezentācija paredzēta divām mācību stundām. Padziļinātāk mācās modālo verbu negatīvās formas. Apgūst jaunas gramatiskas formas "model verb +have + past participant", izmanto tās dažādos uzdevumos, veido savus piemērus.
Prezentācija “Passive and Active voice” 10. klase
Prezentācija sastāv no 14 slaidiem un 13 uzdevumiem. Pirmie pieci slaidi ir veltīti vārdu krājuma atkārtošanai. Pārējie uzdevumi veicina skolēnu izpratni par tēmu - Passive and active voice. Pēdējos divos slaidos skolēni paši veido savus piemērus, dalās ar tiem klasē.
Prezentācija “Sonnet 147”, 10.-12. klase
Skolēni klausās un nosaka dzejoļa noskaņu, pamato savu viedokli, meklē mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus, izraksta citātus, skaidro soneta pazīmes, salīdzina un nosaka mūsdienu angļu valodas atšķirības, veido tulkojumu, salīdzina to ar klasesbiedriem, pēc soneta pazīmēm var veidot savu sonetu.
Prezentācija „Aldehīdi un ketoni”, 11.klase
Prezentācija „Darbības vārds”, 8.-12.klase
Prezentācija „Darbības vārdu veidi”, 8.-12.klase
Prezentācija „Karbonskābes un to reakcijas”, 11.klase
Prezentācija „Kustību izsakoši darbības vārdi”, 8.-12.klase
Prezentācija „Нет ли лишнего билета?”, 12.klase
Prezentāciju izmantoju kā ievadstundu tēmai "Teātris".
Programmēšana. Mācību priekšmeta tematiskais plāns, 10. klase
Programmēšana. Mācību priekšmeta tematiskais plāns, 11. klase
Pusvadītāji, 11.klase
Prezentācija ar animācijām "Pusvadītāji", kura palīdzēs 11. klases skolēniem veidot izpratni par pusvadītājiem.
Arnolds Šablovskis, Liepājas Valsts1.ģimnāzijas fizikas skolotājs
Rakstīt radoši, 10.-12.klase
Piedāvāju ieskatu savā šī brīža skolotājas pieredzē, kā soli pa solim mudināt skolēnus rakstīt radoši, strādājot ar jauniešiem no 10. līdz 12.klasei. Uzdevumu piemēri.
Runājot par alkoholu, 10.-12.klase
Sāļi
Mihails Gorskis
SĀĻU HIDROLĪZE
Mihails Gorskis
Selekcija
Marta Stradiņa
Skābekli saturošie organiskie savienojumi
Spirti
Fenoli
Aldehīdi
Karbonskābes
Esteri. Tauki
Ogļhidrāti
Skābes
Mihails Gorskis
SKĀBJU, BĀZU UN SĀĻU ŠĶĪDĪBA ŪDENĪ
Mihails Gorskis
Skaidrojošs materiāls “Daiļrades tips, virziens, stils” 9. -12.klase
Word dokuments kalpo kā uzskates materiāls skolotājiem, gan kā izdales materiāls skolēniem, strādājot ar dažādiem daiļdarbiem.
Izmantoju sarptautiskajā vidē, mācot latviešu valodu.
ŠĶĪDUMI
Mihails Gorskis
ŠĶĪDUMU KOLIGATĪVĀS ĪPAŠĪBAS
Mihails Gorskis
Slāpekli saturošie organiskie savienojumi
Amīni
Aminoskābes
Olbaltumvielas
Spēle “Powerful adjectives” 9. klase
Katram skolēnam iedala vienu no 10 “kastītēm”. Katrā kastītē ir 4 vārdi, kurus skolēnam ir jāizmanto savā runā. Spēlētājs ar kastīti nr. 1 sāk veidot stāstu, kuru turpina pārējo kastīšu īpašnieki, tādējādi visiem kopā izveidojot vienu stāstu. Stāstam jābūt loģiskam, secīgam un neatrautam no iepriekšējo kastīšu īpašnieku stāstītā konteksta. Ieteikums: pirmo un pēdējo kastīti dot skolēniem ar stiprākām valodas zināšanām.
Spirti un aldehīdi, 11.klase
Starptautiskā Labestības stunda Jēkabpils vakara vidusskolā, 10.-12. klase
Stundas mērķis: pilnveidot jauniešus labestības un patriotisma garā.
Stehiometrija
Etīdes par stehiometriju. Atklātā lekcija Latvijas ķīmijas skolotāju konferences ietvāros.
Stereotipu ietekme uz mani. Audzināšanas stunda, 10. klasē
Stundas mērķi: Iepazīstināt audzēkņus ar stereotipu un aizspriedumu jēdzienu. Izprast savu attieksmi pret nepazīstamo, svešo, nepieņemamo. Nostiprināt pārliecību par cilvēku tiesībām būt atšķirīgiem un saprastiem. Dot iespēju audzēkņiem izteikt savu viedokli un strādāt grupās.
Stundas kā kino, 11.-klase
Tekstpratības uzdevumi „Latviešu valoda I”, (Vidusskola)
Var izmantot arī klases stundās. Tēma – Pilsoniskā audzināšana.
Tēma „Imaginary situations”, 10. klase
Materiālā ir iekļauts stundas plāns un prezentācija. Mērķis: Atkārtot un praktizēties lietot gramatiskās konstrukcijas If + V2, would +V1;
I wish I + V2; If only+ V2
Tematiskais pāns "Vide un organismu evolucionārās pārmaiņas", 10.klase
Tematiskais plāns "DNS noslēpumi", 11.klase
Tematiskais plāns "Organisma imunitāte", 11.klase
Tematiskais plāns "Pazīmju iedzimšana", 11.klase
Tematiskais plāns "Šūnas un organisma darbība", 11.klase
Tematiskais plāns "Šūnu vairošanās", 10.klase
Tiesa. Produktīva metode mācību procesā, 7.-12.klase
Kā izmantot tiesvedības metodi vēstures stundā?
TĪRAS VIELAS UN MAISĪJUMI. MAISĪJUMU VEIDI
Mihails Gorskis
ŪDEŅRAŽA EKSPONENTS pH
Mihails Gorskis
Uzdevumu kopa „Līnija”
1.uzdevums. Līnija “Dabas asociācija”, 1.-4. klase.
2.uzdevums. Līnija “Dabas ritms”, 4.-7. klase.
3.uzdevums. Līnija “Dabas kompozīcija”, 7.-12. klase.
Uzņēmējdarbības lomu spēles. Mācību stunda – spēle Iekārtošanās darbā, 10.-12.klase
Mērķis: Iemācīties izmantot prasmes un īpašības, kas ir nepieciešamas, lai veiksmīgi iekārtotos darbā izvēlētajā profesijā
VA grupas elementi
Slāpekļa īpašības un iegūšana
Slāpekļskābes oksidējošās īpašības
Vērtīborientējoša Rūdolfa Blaumaņa personības iepazīšana, 10. klase
Stundas mērķi: Palīdzēt skolēniem padziļināt priekšstatu par R. Blaumaņa personību, iepazīstot rakstnieka dzīves vērtības. Palīdzēt skolēniem apzināties savas un sabiedrībā pastāvošās vērtības.
VIA grupas elementi
Skābeklis (1.)
Skābeklis (2.) Skābekļa ķīmiskas īpašības
Skābeklis (3.) Skābekļa iegūšana un uzkrāšana
Sēra īpašības un iegūšana
Sēra (-2) savienojumi
Koncentrētas sērskābes oksidējošās īpašības
Video atbildes ģeogrāfijā, 10.-12.klase
VIELAS ĶĪMISKĀ FORMULA
Mihails Gorskis
VIELU IEDALĪJUMS
Mihails Gorskis
VIELU ĪPAŠĪBAS
Mihails Gorskis
VIELU IZDALĪŠANA NO NEVIENDABĪGIEM UN VIENDABĪGIEM MAISĪJUMIEM
Mihails Gorskis
VIELU ĶĪMISKO FORMULU PIEMĒRI
Mihails Gorskis
Vielu vispārīgās ķīmiskās īpašības
Mihails Gorskis
Vienmērīga ķermeņu kustība, 10.klase
Prezentāciju “Vienmērīga ķermeņu kustība“ pielieto 10.klasē,
1) Apgūstot pārvietojuma vektora parametru apgūšanu.
2) Pielieto vienmērīgās kustības vienādojuma apgūšanai.
3) Pielieto stroboskopisko uzdevumu risināšanai.
Vietniekvārds, apstākļa vārds, darbības vārds. Kontroldarbs, 11.klase.
VIIA grupas elementi
Hlora īpašības un iegūšana
Hlorūdeņraža īpašības un iegūšana
Sālsskābes īpašības un iegūšana
Hlorīdu īpašības un iegūšana
Virtuālās laboratorijas iespējas fizikā, 10. klase
Mērķis: Padziļināt izpratni par horizontāli pret horizontu izsviesta ķermeņa kustību, apstrādājot un analizējot iegūtos datus.
WebQuest projektu metodes pielietojums bioloģijas stundās. 7.-10.klase
WebQuest projekts dod iespēju dažādot mācību metodes, padarot mācības jauniešiem interesantākas un daudzpusīgākas ar informācijas tehnoloģiju un interneta resursu izmantošanu.
Zinību diena, 10. klase
Stundas mērķis: Pozitīvi noskaņoties uz jauno mācību gadu. Iepazīties ar jaunizveidoto klasi. Radīt pozitīvus priekšstatus par saskarsmes principiem.
Zvaigžņu koordinātas. 9.-10.klase
Projektam ir nepieciešamas divas mācību stundas, kurās iespējams integrēt fiziku, matemātiku, ģeogrāfiju, literatūru un vizuālo mākslu.
Диалог культур «О Фаберже и его шедеврах» , 11. klase
Удалённый урок + домашнее задание
Тема „ Знакомимся с русскими кинофильмами” , 10., 11. klase
Работа рассчитана на 3-4 урока. Кинокомедия Леонида Гайдая «Кавказская пленница».
Тема „Дом, семья” , 10. klase
2 удалённых урока + домашнее задание.
Просмотрите кукольный мульфильм «Дом для Кузьки» из сборника «Дом для Кузьки и дядюшки Ау»(1984). Золотая коллекция.
Тема „О чае и чаепитии” , 10.-12. klase
Работа расчитана на 3 урока
Тема „Путешествия” , 11., 12. klase
Удалённый урок + домашнее задание
Достигаемый результат: получение новой информации, проверка навыков самостоятельной организации своей учебной деятельности.
Тема „Стиль и мода, этикет” , 11. klase
"Школьные формы в разных странах мира". Удалённый урок + домашнее задание.Просмотрите визуальный ряд и текст, выполните задания.
“Pavadoņi apkārt Zemei”, 10. klase
Stundas mērķis: uzzināt par pavadoņiem, to izmantošanas iespējām un ar tiem saistītām problēmām
“Romeo un Džuljeta” uzdevumu krājums, 10. klase
Uzdevumu krājums sastāv no 6 prezentācijām un 4 darba lapām. Pievienots arī materiāla pietošanas apraksts.