Ceplis – jaunā latvieša biznesmeņa prototips Latvijā, 11.klase
Darba lapa "Apgaismes reālisms", 10.klase
Darba lapa literatūrā. G.F.STENDERS “AUGSTAS GUDRĪBAS GRĀMATA”
Signe Lūsiņa
Darba lapa "GARLĪBS MERĶELIS “LATVIEŠI”, 10.klase
Sasniedzamais rezultāts: iepazīst Garlība Merķeļa personību un devumu latviešu literatūrā, lasa fragmentus no Merķeļa “Latviešiem” un salīdzina vietējo pamatiedzīvotāju dzīvi tagadējās Latvijas teritorijā un Eiropā.
Signe Lūsiņa
Darba lapa "Renesanse", VILJAMS ŠEKSPĪRS “ROMEO UN DŽULJETA”, 10.klase
Sasniedzamais rezultāts: izprot sižeta norisi lugā, saprot lugā ietverto domu un Viljama Šekspīra ieceri, prot raksturot lugas tēlus , spēj diskutēt par problēmām un to cēloņiem.
Signe Lūsiņa
Darba lapas par Elzas Stērstes dzeju
Dažādas darba lapas par Elzas Stērstes daiļradi. Var izmantot, sākot no 2. klases.
Dažas darba lapas var izmantot papildus pie tēmas "Dzeja" 8.-10.klasei.
Signe Lūsiņa
Diagnosticējošais darbs 11. klasei
Teksta lapa, diagnosticējošais darbs, vērtēšanas lapa, darba programma.
Es svinu valodu ATV, 10.-11.klase
Imanta Ziedoņa dzeja. 11.klase.
Mērķis: izveidot mini uzvedumu par I.Ziedoņa dzejoļa krājumā attēloto problēmu.
Jaunais mācību gads Imanta Ziedoņa zīmē. 12. klašu skolēnu epifānijās ielūkojoties, 12.klase
Kā interesantāk organizēt grāmatu lasīšanu.
Kā ,,Covid"-19 pandēmijas laikā vairāk laika veltīt lasīšanai un kā organizēt to interesantāk.
Kā mācīt literatūru sadarbojoties, tā, lai visiem būtu interesanti, 5.-10.klase
Laboratorijas darbi arī humanitārajos priekšmetos, 10.-12.klase
Lasītprasme un vizualizācija literatūras stundās, 10. klase
Stundas mērķis: iepazīties ar Dantes Aligjēri darba „Dievišķā komēdija” fragmentu un to vizualizēt zīmējumā (paredzētais laiks – 4 mācību stundas).
Latviešu valodas stunda. Diskusiju kultūra plašsaziņas līdzekļos, 10. klase
Mērķis: iepazīstināt skolēnus ar sabiedrībai aktuālām diskusijām medijos, īpaši televīzijā, rosinot sko- lēnus formulēt savu viedokli par latviešu valodas situāciju valstī.
Pārbaudes darbs par nelokāmajām vārdu šķirām un atkārtojums, 10. klase
Pārbaudes darbā ir veicami pieci uzdevumi.
Pārbaudes darbs par vietniekvārdu un apstākļa vārdu, 10. klase
Darbs ar tekstu. Uzdevumi uz vienas A4 lapas. Vērtēšanai ar procentiem.
Pārbaudes darbs „Vietniekvārds, apstākļa vārds, darbības vārds”, 10. klase
Darbs ar tekstu.
Pārbaudes darbs „Visas vārdu šķiras”, 10. klase
Pārbaudes darbam ir pieejami divi varianti, katrā veicami seši uzdevumi.
Pavadoņi apkārt Zemei.
Pirmseksāmena darbs latviešu valodā 11. klasei
Pirmseksāmena darbs 1. daļai, kas veidota pēc eksāmena darba parauga. 8 uzdevumi. Komplektā arī teksta lapa (intervija ar valodnieku un profesoru Andreju Veisbergu) un labotāja lapa.
Prezentācija “Arhetipi eposā «Lāčplēsis»” 10.-12. klase
Prezentācija sastāv no 13 slaidiem un praktiski veicamajiem uzdevumiem. 7.-9. slaidā skolotājiem ir doti arhetipu piemēri un to skaidrojoši citāti. Veicamie uzdevumi, grupu darbi un pāru darbs.
Mazākumtautību programma
Prezentācija “Caur krāsu logu”, 5.-12.klase
Prezentācijas mērķis ir iepazīstināt skolēnus ar zinātnisko literatūru un krāsu nosaukumiem latviešu valodā, tā var kalpot skolēnu vārdu krājuma paplašināšanai vai dažādu projektu ietvaros.
Izmantoju starptautiskajā vidē, mācot latviešu valodu.
Rakstīt radoši, 10.-12.klase
Piedāvāju ieskatu savā šī brīža skolotājas pieredzē, kā soli pa solim mudināt skolēnus rakstīt radoši, strādājot ar jauniešiem no 10. līdz 12.klasei. Uzdevumu piemēri.
Skaidrojošs materiāls “Daiļrades tips, virziens, stils” 9. -12.klase
Word dokuments kalpo kā uzskates materiāls skolotājiem, gan kā izdales materiāls skolēniem, strādājot ar dažādiem daiļdarbiem.
Izmantoju sarptautiskajā vidē, mācot latviešu valodu.
Tekstpratības uzdevumi „Latviešu valoda I”, (Vidusskola)
Var izmantot arī klases stundās. Tēma – Pilsoniskā audzināšana.
Vērtīborientējoša Rūdolfa Blaumaņa personības iepazīšana, 10. klase
Stundas mērķi: Palīdzēt skolēniem padziļināt priekšstatu par R. Blaumaņa personību, iepazīstot rakstnieka dzīves vērtības. Palīdzēt skolēniem apzināties savas un sabiedrībā pastāvošās vērtības.
Vietniekvārds, apstākļa vārds, darbības vārds. Kontroldarbs, 11.klase.
Zvaigžņu koordinātas. 9.-10.klase
Projektam ir nepieciešamas divas mācību stundas, kurās iespējams integrēt fiziku, matemātiku, ģeogrāfiju, literatūru un vizuālo mākslu.
“Pavadoņi apkārt Zemei”, 10. klase
Stundas mērķis: uzzināt par pavadoņiem, to izmantošanas iespējām un ar tiem saistītām problēmām
“Romeo un Džuljeta” uzdevumu krājums, 10. klase
Uzdevumu krājums sastāv no 6 prezentācijām un 4 darba lapām. Pievienots arī materiāla pietošanas apraksts.