18. novembris. Latviešu valodas mācību materiāli.
2. temata pārbaudes darbs 5.klasei
2. temata pārbaudes darbs 8.klasei
5. klašu starpjomu projekts „Iekārto mājokli draugam!” (latviešu valoda, matemātika)
Materiāls ietver sevī kompleksu uzdevumu 5. klases skolēniem – tajā aprakstīti uzdevuma mērķi, uzdevumi, sasniedzamie rezultāti, kompleksie sasniedzamie rezultāti, balstoties uz kompetencēs balstīto izglītības saturu, kā arī skolēniem paredzētā sadaļa “Kas darāms? Soli pa solim”, kas kalpo kā atbalsts skolēnam izvirzīto uzdevumu sasniegšanai un ceļvedis praktiskajā darbībā.
A. Čaks dzīvē, dzejā un virtuvē. Literatūras stundas, 9. klase
Apraksts, domu karte, 2.-3.klase
Darba lapa
Signe Kušnire
Apzīmējumu skaidrošana, 3.klase
Materiāls veidots kā nodarbību saraksts nedēļai, izmantojot apzīmējumus. Skolēniem ir uzdevums atbildēt uz jautājumiem, izmantojot nodarbību tabulā iekļauto informāciju.
Ārpusklases lasīšana "A. Neiburga “Tille un suņu vīrs”, H. K. Andersens “Sniega ķēniņiene”, 5.klase
Sasniedzamais rezultāts: izprot A.Neiburgas “Tille un suņu vīrs” un H. K. Andresena “Sniega ķēniņienes” sižeta pavērsienus un to cēloņus; prot salīdzināt galvenās varones Gerdu un Tilli.
Signe Lūsiņa
Ārpusklases lasīšana "Puika, kurš redzēja tumsā", 5.-8.klase
Attālināto mācību laikā bibliotēkas bija ciet, tāpēc saviem skolēniem izveidoju iespēju lasīt grāmatu un strādāt ar tekstu elektroniski.
Sigita Lūsiņa
Atgādne - lietvārds.
Atklātā stunda „Rūķi”, 2.klase
Materiālā iekļauts stundas plāns, prezentācija un 2 darba lapas. SR – prot grāmatās atrast nepieciešamo informāciju.
Berns negrib lasit! Ko darit skolotajam? 1.klase
Bibliotekārā stunda Grāmatu tārpiņš, 1.klase
Bibliotekārā stunda par uzziņu literatūru.
Mācību stunda par uzziņu literatūras veidiem – ceļvežiem, rokasgrāmatām,
enciklopēdijām, vārdnīcām – vispiemērotākā vieta ir vai nu grāmatnīca, vai bibliotēka,
kur redzama tās daudzveidība un ir reāla un piemērota vide dzīves prasmju attīstīšanai.
Bibliotekārā stunda. 7.klase
Kā izvēlēties grāmatu, kuru lasīt.
Blokstunda. Apgūstam lietvārdu deklinēšanas sistēmu! 6.klase.
Manuprāt, šī nav no vieglākajām tēmām, kuru skolēni apgūst, tāpēc mans kā skolotājas uzdevums bija – pēc iespējas saprotamākā veidā izstāstīt viņiem to, kas ir lietvārdu deklinēšanas sistēma un kā tie iedalās deklinācijās.
Ceplis – jaunā latvieša biznesmeņa prototips Latvijā, 11.klase
Ciemos pie M.Cielēnas. literārās pasakas „Kaķu tramvajs”. 5.-6.klase
Apgūstot un padziļinot zināšanas par literāro pasaku, skolotājam jāizveido pēc iespējas dažādi uzdevumi par tekstu, kuri ietver lasīšanas, runāšanas, rakstīšanas un klausīšanās kompetences.
Citādā latviešu valoda. Klases skatuves runas konkurss.
Darba lapa "Apgaismes reālisms", 10.klase
Darba lapa literatūrā. G.F.STENDERS “AUGSTAS GUDRĪBAS GRĀMATA”
Signe Lūsiņa
Darba lapa "Brēmenes muzikanti"
Darba lapā ir iekļauts neliels teksts no brāļu Grimmu stāsta "Brēmenes muzikanti" un krustvārdu mīkla.
Darba lapa "Darbības vārdu izteiksmes", 7.klase
Izteiksmes repa dziesmu tekstos.
Sasniedzamais rezultāts: atpazīst tekstā darbības vārdus, nosaka to izteiksmi. Analizē darbības vārdu izmantojumu neformālā saziņā.
Signe Lūsiņa
Darba lapa "Diegabiksis"
Darba lapā ir seši uzdevumi par Ž. Grīvas stāstu "Pasaka par Diegabiksi".
Darba lapa "Digitālā vizītkarte", 7.klase
7.4. Sociālie tīkli un tīklošanās. Kāpēc darbības vārdam ir darāmā un ciešamā kārta? Digitālā vizītkarte
Sasniedzamais rezultāts:
• Izvērtē populāru cilvēku digitālās vizītkartes – sociālo tīklu profilus.
• Raksta viedokli par sociālo tīklu lietotāju profiliem.
Darba lapa "Doktors Dūlitls"
Materiālā ir trīs darba lapas. Tajās ir jautājumi pat būtiskāko, kas noticis katrā H.Loftinga grāmatas "Stāsts par doktoru Dūlitlu" nodaļā. Kopumā ir jautājumi par 21.nodaļu.
Darba lapa "Dramaturģija", 9.klase
Darba lapa literatūrā.
ANŠLAVS EGLĪTIS “SPĒLE AR BRĀĻIEM”.
Sasniedzamais rezultāts: iepazīst Anšlava Eglīša personību, lasa lugu un pievērš uzmanību abām sižeta līnijām. Veido tabulu ar režisora un kritiķa viedokli par labu izrādi, atbild uz jautājumiem.
Signe Lūsiņa
Darba lapa "Dželsomīno"
Materiālā ir divas darba lapas, katrā par pusi no grāmatas. Jautājumi paredzēti apzinātas lasītprasmes veicināšanai.
Darba lapa "Ej pie rūķa skoloties"
Lasītprasmes darba lapā ir jautājumi par M. Stārastes stāstu "Ej pie rūķa skoloties".
Darba lapa "Eža kažociņš"
Darba lapā ir uzdevums skaidrot vecvārdus un izteicienu, kā arī krustvārdu mīkla par V. Plūdoņa stāstu "Eža kačociņš".
Darba lapa "GARLĪBS MERĶELIS “LATVIEŠI”, 10.klase
Sasniedzamais rezultāts: iepazīst Garlība Merķeļa personību un devumu latviešu literatūrā, lasa fragmentus no Merķeļa “Latviešiem” un salīdzina vietējo pamatiedzīvotāju dzīvi tagadējās Latvijas teritorijā un Eiropā.
Signe Lūsiņa
Darba lapa "Gribulītis"
Darba lapā ir jautājumi par Dz.Rinkules-Zemzares pasaku dzejā "Gribulītis".
Darba lapa "Jērādiņa"
Darba lapā ir krustvārdu mīkla un uzdevums skaidrot dažādus izteicienus, kas sastopami A.Kronenberga darbā "Jērādiņa".
Darba lapa "Literārā pasaka un Oskara Vailda “Zvaigznes bērns”", 7.klase
Sasniedzamais rezultāts: definē, kas ir literārā pasaka, nosauc tās pazīmes. Izprot Oskara Vailda pasakas sižetu, tēlu sistēmu, pasakā risinātās problēmas. Prot raksturot Zvaigznes Bērnu un pamatot savu domu ar citātiem.
Signe Lūsiņa
Darba lapa "Makss un Morics"
Darba lapa ir par V.Buša grāmatu "Makss un Morics", bērniem pēc grāmatas izlasīšanas ir jāamin krustvārdu mīkla no 15 jautājumiem.
Darba lapa "Mazā pelēna piedzīvojumi"
Darba lapā ir pieci jautājumi par Dz.Rinkules-Zemzares stāstu "Mazā pelēna piedzīvojumi".
Darba lapa "Meža gulbji"
Darba lapā ir četri uzdevumi par H.K.Andersena pasaku "Meža gulbji".
Darba lapa "Neglītais pīlēns"
Lasīprasmes darba lapā ir deviņi jautājumi par H.K.Andersena pasaku "Neglītais pīlēns".
Darba lapa "Nīnas pasaciņas"
Darba lapā ir uzdevumi, kas bērniem jāaizpilda pēc E.Birznieka-Upīša grāmatas "Nīnas pasaciņas" izlasīšanas.
Darba lapa "No kā visi izbijās"
Materiālā ir divas darba lapas par Dz.Rinkules Zemzares stāstu "No kā visi izbijās".
Darba lapa "Pasaka par miedziņu"
Jautājumi par M.Stārastes stāstu "Pasaka par miedziņu".
Darba lapa "Pasakas par ziediem"
Materiālā ir divas darba lapas par A.Sakses grāmatu "Pasakas par ziediem".
Darba lapa "Pavēles izteiksme", 7.klase
Signe Lūsiņa
Darba lapa "Pīlēns Tims"
Jautājumi lasītprasmes stiprināšanai par E.Blaitona grāmatu "Slavenais pīlēns Tims".
Darba lapa "Ragana Ragnija"
Apjomīga darba lapa ar jautājumiem un uzdevumiem par M.Svīres pasaku "Ragana Ragnija".
Darba lapa "Renesanse", VILJAMS ŠEKSPĪRS “ROMEO UN DŽULJETA”, 10.klase
Sasniedzamais rezultāts: izprot sižeta norisi lugā, saprot lugā ietverto domu un Viljama Šekspīra ieceri, prot raksturot lugas tēlus , spēj diskutēt par problēmām un to cēloņiem.
Signe Lūsiņa
Darba lapa "Sārtulis"
Darba lapā ir 15 jautājumiem par M.Stārastes stāstu "Sārtuļa brīnišķais ceļojums".
Darba lapa "Sludinājumi"
Raksti sludinājumus! Atceries, ka sludinājumā ir jānorāda izsmeļoša informācija, taču ir jāizvairās no liekvārdības.
Darba lapa "Teikuma locekļi", 5.klase
Sasniedzamais rezultāts: nosaka visus teikuma locekļus tekstā, papildina teikumus ar norādītajiem teikuma locekļiem.
Signe Lūsiņa
Darba lapa "Teikuma locekļi", 5.klase
ANNA BRIGADERE “DIEVS.DABA.DARBS”.
Sasniedzamais rezultāts: atrod un pasvītro teikumos gramatiskos centrus, nosaka jautājumus, uz kādiem atbild pārējie vārdi teikumā. Atrod uz pasvītro teikumos apzīmētājus, papildinātājus un apstākļus.
Signe Lūsiņa
DARBA LAPA "TEIKUMA PALĪGLOCEKĻI", 5.klase
Sasniedzamais rezultāts: atpazīst teikumā visus teikuma locekļus, māk uzdot tiem precīzus jautājumus un zina, kā katrs jāpasvītro.
Signe Lūsiņa
Darba lapa "Teikuma palīglocekļi", 5.klase
Signe Lūsiņa
Darba lapa "Tuntuļu Jurītis"
10 jautājumi par A.Kronenberga piedzīvojumu grāmatu "Tuntuļu Jurītis".
Darba lapa "Vāverēns Toms"
Darba lapa lasīšanas izpratnes veicināšanai pēc M.Kļavas stāsta "Vāverēns Toms un viņa draugi" izlasīšanas.
Darba lapa "Vizītkarte", 7.klase
7.4. Sociālie tīkli un tīklošanās. Kāpēc darbības vārdam ir darāmā un ciešamā kārta?
Sasniedzamais rezultāts:
• Noskaidro vārda vizītkarte leksisko nozīmi.
• Aplūko un vērtē tradicionālās vizītkartes. Secina, kas veido labu vizītkarti, kādas valodas īpatnības raksturīgas šiem tekstiem.
• Veido reāla vai iedomāta jauniešu centra vizītkarti.
Darba lapa "Zem zilās debesu bļodas"
Materiālā ir četras darba lapas par V.Belševicas pasaku grāmatas "Zem zilās debesu bļodas" pasakām.
Darba lapa "Zīļuks"
Darba lapa paredzēta lasītprasmes stiprināšanai, lasot M.Stārastes stāstu "Zīļuks".
Darba lapa "Zvaigznes bērns"
Darba lapā ir jautājumi uz uzdevumi par O.Vailda pasaku "Zvaigznes bērns".
Darba lapa lasītprasmei „Dūlitls”
Skolēni lasa Hju Loftinga grāmatu „Stāsts par doktoru Dūlitlu”un atbild uz darba lapās iekļautajiem jautājumiem. Skolēni iemācās atrast informāciju, orientēties grāmatā, diskutēt, analizēt.
Materiālā ir 3 darba lapas.
Darba lapa lasītprasmei „Gulivera ceļojumi”
Skolēni lasa Džonatana Svifta grāmatu „Gulivera ceļojumi”un atbild uz darba lapās iekļautajiem jautājumiem. Skolēni iemācās atrast informāciju, orientēties grāmatā, diskutēt, analizēt.
Materiālā ir 2 darba lapas.
Darba lapa lasītprasmei „Herbe ar lielo cepuri”
Skolēni lasa Otfrīda Preislera grāmatu „Herbe ar lielo cepuri”un atbild uz darba lapās iekļautajiem jautājumiem. Skolēni iemācās atrast informāciju, orientēties grāmatā, diskutēt, analizēt.
Materiālā ir 4 darba lapas.
Darba lapa lasītprasmei „Herbe un viņa draugs Pinkaste”
Skolēni lasa Otfrīda Preislera grāmatu „Herbe un viņa draugs Pinkaste”un atbild uz darba lapās iekļautajiem jautājumiem. Skolēni iemācās atrast informāciju, orientēties grāmatā, diskutēt, analizēt.
Materiālā ir 5 darba lapas.
Darba lapa lasītprasmei „Kriksis”
Skolēni lasa Jāņa Širmaņa grāmatu „Kriksis”un atbild uz darba lapās iekļautajiem jautājumiem. Skolēni iemācās atrast informāciju, orientēties grāmatā, diskutēt, analizēt.
Materiālā ir 4 darba lapas.
Darba lapa lasītprasmei „Lacītis Rūcītis”
Skolēni lasa Margaritas Stārastes darbu „Lācīša Rūcīša raibā diena”un atbild uz darba lapā iekļautajiem jautājumiem. Skolēni iemācās atrast informāciju, orientēties tekstā, diskutēt, analizēt.
Materiālā ir teksts un jautājumi par to.
Darba lapa lasītprasmei „Mazais ūdensvīriņš”
Skolēni lasa Otfrīda Preislera grāmatu „Mazais ūdensvīriņš”un atbild uz darba lapās iekļautajiem jautājumiem. Skolēni iemācās atrast informāciju, orientēties grāmatā, diskutēt, analizēt.
Materiālā ir 3 darba lapas.
Darba lapa lasītprasmei „Nenovīdīgie lācēni”
Skolēni izlasa ungāru tautas pasaku „Nenovīdīgie lācēni” un atbild uz darba lapā jautāto.
Darba lapa lasītprasmei „Pelēkais namiņš”
Skolēni izlasa Margaritas Stārastes stāstu „Zem sēnītes”un atbild uz darba lapā iekļautajiem jautājumiem.
Darba lapa lasītprasmei „Pepija Garzeķe”
Skolēni lasa Astridas Lindgrēnes grāmatu „Grāmata par Pepiju Garzeķi” un atbild uz darba lapās iekļautajiem jautājumiem. Skolēni iemācās atrast informāciju, orientēties grāmatā, diskutēt, analizēt.
Materiālā ir 6 darba lapas.
Darba lapa lasītprasmei „Pie saulītes ciemos”
Skolēni izlasa slovāku tautas pasaku „Pie saulītes ciemos” un uzzīmē darba lapā jautāto.
Darba lapa lasītprasmei „Pīkstīte”
Skolēni lasa Jāņa Širmaņa grāmatu „Pīkstīte”un atbild uz darba lapās iekļautajiem jautājumiem. Skolēni iemācās atrast informāciju, orientēties grāmatā, diskutēt, analizēt.
Materiālā ir 3 darba lapas.
Darba lapa lasītprasmei „Sprunguļmuižā gadatirgus”
Skolēni lasa Alberta Kronenberga grāmatu „Sprunguļmuižā gadatirgus”un atbild uz darba lapā iekļautajiem jautājumiem. Skolēni iemācās atrast informāciju, orientēties grāmatā, diskutēt, analizēt.
Darba lapa lasītprasmei „Tille un Suņu vīrs”
Skolēni lasa Andra Neiburga grāmatu „Stāsts par Tilli un Suņu vīru”un atbild uz darba lapā iekļautajiem jautājumiem.
Darba lapa lasītprasmei „Vinnijs Pūks”
Skolēni lasa Alana Aleksandra Milna grāmatu „Vinnijs Pūks un viņa draugi” un atbild uz darba lapās iekļautajiem jautājumiem. Skolēni iemācās atrast informāciju, orientēties grāmatā, diskutēt, analizēt.
Materiālā ir 4 darba lapas.
Darba lapa lasītprasmei „Zem sēnītes”
Skolēni izlasa Vladimira Kronenberga stāstu „Zem sēnītes”un atbild uz darba lapā iekļautajiem jautājumiem.
Darba lapa lasītprasmei „Ziemas pasaka”
Skolēni lasa Margaritas Stārastes stāstu „Ziemas pasaka” un atbild uz darba lapā iekļautajiem jautājumiem.
Darba lapa lasītprasmei „Zīļuks”
Skolēni lasa Margaritas Stārastes stāstu „Zīļuks”un atbild uz darba lapā iekļautajiem jautājumiem.
Darba lapa lasītprasmei, 4.-7.klase
Darba lapa literatūrā par Lindas Malelijas Hantas romānu “ZIVS KOKĀ”.
Sasniedzamais rezultāts:
• izprot romāna galveno domu un idejas aktualitāti;
• analizē tēlu savstarpējās attiecības un rīcības iemeslus;
• pārdomā savu attieksmi pret atšķirīgiem cilvēkiem.
Signe Lūsiņa
Darba lapa literatūrā ANNA BRIGADERE "SPRĪDĪTIS", 5.klase
Sasniedzamais rezultāts: iepazīst Annas Brigaderes personību; definē lugas pazīmes un saskata tās lugā; lasa A. Brigaderes pasaku lugu; veido galvenā tēla raksturojumu un interesanto vārdu vārdnīcu, veido lugas notikumu laika līniju, vienu ligas epizodi pārvērš komiksā.
Signe Lūsiņa
Darba lapa par R.Dž.Palasio grāmatu “Brīnums”, 5.klase
Šis ir materiāls ārpusklases lasīšanai 5.klasei.
Skolēni izlasa vienu grāmatu mēnesī - visa klase vienu grāmatu. Pēc tam 2 mācību stundas kopīgi darbojamies ar izlasīto.
Signe Lūsiņa
Darba lapa par teātra izrādi, 5.-7.klase
Darba lapa par Valmieras teātra izrādi “80 dienās apkārt zemeslodei”.
Sasniedzamais rezultāts: noskatās Valmieras teātrī iestudēto Žila Verna “80 dienās apkārt zemeslodei”, izprot sižeta pavērsienus, raksturo galvenos tēlus, veido ceļojuma maršrutu kartē, raksturo četrus pieturas punktus šajā maršrutā, raksta recenziju.
Darba lapa par vispārinātājvārdu, 5.klase
Materiālu izmantoju, mācot par tēmu vispārinātājvārds plus VTL.
Signe Lūsiņa
Darba lapa teksta izpratnei, 9.klase
Teksta izpratne, pārveidošana, salīdzināšana. Darba lapu var izmantot 9. klasei, mācot par latviešu mitoloģiju.
Darba lapa „Darbības vārdu locīšana”,8.klase, latviešu valoda un literatūra mazākumtautību izglītības programmā
8.2. Mēs sabiedrībā. Miers un konflikti. Kā valodā atklājas savstarpējās attiecības? SR: Aktualizē zināšanas par darbības vārda pazīmēm. Nostiprina prasmi locīt darbības vārdus. Spēj veikt secinājumus par veiksmēm un grūtībām darbā ar darbības vārdiem. Ja rodas grūtības, strādā ar vietni Tēzaurs vai Letonika.
Darba lapa „Intervija ar prezidentu”,8.klase, latviešu valoda un literatūra mazākumtautību izglītības programmā
8.2. Mēs sabiedrībā. Miers un konflikti. Kā valodā atklājas savstarpējās attiecības? SR: prot uzrunāt prezidentu, spēj noformulēt intervijas mērķi un rezultātus, virza interviju uz sasniedzamo rezultātu, formulē jautājumus tādā veidā, lai iegūtā informācija spētu ieinteresēt lasītāju.
Darba lapa „Jaunvārdi”, 8. klase
Tēma 8.3. Stiprums un vājums. SR: Izmanto latviešu valodas vārddarināšanas paņēmienus atbilstoši sava teksta iecerēm un savam individuālajam stilam, veidojot arī jaunvārdus. Pamato vārddarināšanas nozīmi terminoloģijas apguvē, teksta bagātināšanā un noteikta efekta radīšanā. (VL.9.3.1.5.)
Darba lapa „Kā veidot un lietot darāmās kārtas lokāmo tagadnes divdabi”,8.klase, latviešu valoda un literatūra mazākumtautību izglītības programmā
8.2. Mēs sabiedrībā. Miers un konflikti. Kā valodā atklājas savstarpējās attiecības? SR: izprot, kā veidot lokāmo divdabi, nostiprina prasmi divdabja veidošanā, spēj izveidot divdabi no citām vārdšķirām.
Darba lapa „Kas ir divdabis?”,8.klase, latviešu valoda un literatūra mazākumtautību izglītības programmā
8.2. Mēs sabiedrībā. Miers un konflikti. Kā valodā atklājas savstarpējās attiecības? SR: izprot, kas ir divdabis, ar divdabja palīdzību spēj raksturot saziņas dalībniekus, spēj sadzirdēt un saprast galveno, izsaka savu viedokli.
Darba lapa „Nāves ēnā”, 7.klase
Darba lapa literatūrā tematam "7.2. Laiks".
R. Blaumaņa novele “Nāves ēnā”.
Darba lapa „Vārdu grupēšana pēc pazīmēm”, 1.klase
Vārdu gupēšana pēc pazīmes. Darba lapa.
Darba lapa, 2.klase
Darba lapa paredzēta, lai skolēni trenētos veidot jautājuma teikumus.
Darba lapa, gatavojoties 9. klases eksāmenam latviešu valodā un literatūrā
SR: 1.Veidojot teikumus un tekstu, ievēro latviešu valodas interpunkcijas normas. (VL.9.3.1.8.) 2.Raksta vārdus atbilstoši latviešu valodas ortogrāfijas normām. Ja nepieciešams, izmanto vārdu pareizrakstības pārbaudes līdzekļus savas valodas pilnveidei. (VL.9.3.1.4.)
DARBA LAPA, SUDRABU EDŽUS „DULLAIS DAUKA”, 5.klase
Darbs ar tekstu, 6 uzdevumi.
Signe Lūsiņa
Darba lapa. Kas ir interesantas sarunas pamatā? Vai ir jāraksta dienasgrāmata? 8.klase
Mazākumtautību programma
Darba lapa. Kas izraisa komunikācijā pārpratumus un to sekas? 8.klase
Mazākumtautību programma
Darba lapa. Komunikācijas process, 8.klase
Mazākumtautību programma
Darba lapa. Leksika Vizmas Belševicas stāstā “Bille” fragmentā “Saulcerīte”, 5., 6.klase
Lasītprasmes darba lapa.
Sasniedzamais rezultāts: atrod fragmentā vecvārdus, vārdus pārnestā nozīmē, atbild uz jautājumiem par tekstu.
Darba lapa. Par pusaudža personību. Salikts sakārtots teikums. 8.klase
Mazākumtautību programma
Darba lapas "Lieldienu nedēļa", 5.-9.klase
Šo materiālu izmantojām attālināto mācību laikā, visu nedēļu latviešu valodas un literatūras stundas veltot gadskārtu svētku izzināšanai.
Signe Lūsiņa
Darba lapas par Elzas Stērstes dzeju
Dažādas darba lapas par Elzas Stērstes daiļradi. Var izmantot, sākot no 2. klases.
Dažas darba lapas var izmantot papildus pie tēmas "Dzeja" 8.-10.klasei.
Signe Lūsiņa
Darba lapas „Burtu bingo"
20 lapas ar melnbaltu bingo (katra savādāka). 33 printējami krāsaini vārdi alfabēta secībā, atkārtotai izmantošanai. Skolotāja vai kāds no klases velk no čupiņas pa ”burtam-vārdam”, pārējie meklē šo burtu savās lapās. Uzvar tas, kurš pirmais savāc visus 9 lodziņus!
Darba lapas „Mācāmies burtus”, latviešu valodas alfabēts
33 darba lapas katram latviešu alfabēta burtam
Rosina iztēli. Māca atpazīt konkrēto burtu arī vārda vidū un beigās, ne tikai kā sākumburtu. Uzmanības treniņš ar līdzīgām skaņām un vaŗdu locījumiem. Ierakstīt trūkstošos vārdus. Trenē rociņu rakstot!
Darba lapas „Sajauktie teikumi”
12 darba lapas bērniem no 7 gadu vecuma. Stāstījuma, jautājuma, izsaukuma teikumi.
Darba lapas „Ziemas stāsti”
9 darba lapas bērniem no 7 gadu vecuma. Lēnām izpēti attēlu, vēro, kas tajā attēlots, un uzraksti novēroto. Pēdējā darba lapā ir jāveido stāsts, iesaistot visus 7 attēlus. Bērni var darboties grupās vai pa vienam, prezentēt savu veikumu, pamatot savu stāstu un tā notikumus, saistībā ar attēlu.
Darbības vārda izteiksmes, 7.klase
Darbības vārds, 3.klase
Darba lapa
Darbs ar Rasas Bugavičutes-Pēces grāmatu „Mans vārds ir Klimpa, un man patīk viss”. 3.klase
Stundas uzdevumi: Veicināt prasmi prognozēt, analizēt stāstu notikumus un varoņu rīcību. Mudināt skolēnus izteikt un pamatot savu viedokli. Sekmēt skolēnu radošo darbību.
Darbs ar tekstu, 2.-3.klase
Darba lapas
Signe Kušnire
Darbs ar tekstu, 2.-3.klase
Darba lapas
Signe Kušnire
Darbs ar tekstu, 2.-3.klase
Darba lapas
Signe Kušnire
Daudzskaitļu darināšana, 1.-4. klase
Prezentācija kalpo kā atgādnes materiāls lietvārda daudzskaitļa formas veidošanā, īpašu uzmanību pievēršot 2. deklinācijai. Mazākumtautības programma
Diagnosticējošais darbs 11. klasei
Teksta lapa, diagnosticējošais darbs, vērtēšanas lapa, darba programma.
Divdabis un viņa teiciens.
Divdabja teiciens, 7. klase
Divdabji un divdabja teiciens.
Atkārtojuma uzdevumi.
Domraksta plāns, uzbūve. 2. klase
Domraksti un jaunrades darbi sākumskolā, 1.-4.klase
Draudzības spēks, 2.-3.klase
Darba lapa
Signe Kušnire
Es svinu valodu ATV, 10.-11.klase
Folkloras žanri
Teika, pasaka, mīkla, tautasdziesma, sakāmvārds, anekdote, ticējums.
Lasi folkloras tekstu un raksti tā žanru!
Fonemātiskās uztveres pilnveide. Darba lapa
Lomu spēles – kustības.
Bez vizuāla atbalsta noteikti nevar iztikt mācību vidē. Vizuālā atbalsta līdzekļi ir viena no būtiskākajām palīglīdzekļu kategorijām, kas nepieciešama bērnu mācību procesā. Attēli, piktogrammas, vienkārši zīmējumi veicina bērna izpratni par dažādiem procesiem, parādībām un norisēm.
Cilvēks zīmes vieglāk uzglabā atmiņā. Tik pat svarīgas ir kustības, atdarināšana kustībā.
Indra Reisone
Fonemātiskās uztveres pilnveide. Darba lapa
Klausies, raksti vārdu, kurā saklausi garo patskani ā, ē ī, ū.
Indra Reisone
Fonemātiskās uztveres, lasītprasmes pilnveide “Mārtiņi”. Darba lapa
Var strādāt individuāli vai grupā.
SR - pilnveido uzmanības noturīgumu, attīsta klausīšanās prasmes, bagātina vārdu krājumu. Prot ritmiski norunāt tautasdziesmu.
Indra Reisone
Fonemātiskās uztveres, lasītprasmes pilnveide “Šķ”. Darba lapa
Puškis, puščis vai pušķis ?
Reizēm vecāki nepamana, ka bērns līdzskaņu kopu “ŠĶ” izrunā nepareizi. “ŠĶ” vietā saka - “ŠČ”. Ir bērni , kuri izrunā pareizi, bet saklausa nepareizi. Tad rakstos parādās kļūdas.
Indra Reisone
Fonemātiskās uztveres, lasītprasmes pilnveide “Šķ”. Darba lapa
SR – prot strādāt ar tekstu, attīsta klausīšanās prasmes, bagātina vārdu krājumu.
Indra Reisone
Frazeoloģismi, 2.-3.klase
Darba lapa
Signe Kušnire
Gatavošanās 9. klases eksāmenam. Veido teikumus, ievērojot nosacījumus! 9.-klase
Ielūgums, kalendārs, teksts. 2.-3.klase
Darba lapas
Signe Kušnire
Ieraksti pareizo burtu!
Attēli. Vārdi, kuros jāieraksta trūkstošais burts.
Imanta Ziedoņa dzeja. 11.klase.
Mērķis: izveidot mini uzvedumu par I.Ziedoņa dzejoļa krājumā attēloto problēmu.
Imants Ziedonis. Plakāts. 9. klase
Materiāls darbam pāros, veidojot plakātu par Imantu Ziedoni. Pievienots arī satura snieguma līmeņu apraksts.
Informatīvā runa, 7.klase
Latviešu valodas materiāli 7. klasei, mācot pēc programmas nodaļu 7.5. Mēs sabiedrībā. Kā top pasākums? Saziņa kontekstā • Interpretē informāciju, atšķir viedokli no fakta. • Plāno un veido monoloģisku runu, uzstājas ar to.
Publiskā runa ir svarīga jebkurā klasē,tāpēc to var izmantot skolotāji, kas strādā 7.-9. klasē. Ar cieņu, Ineta Jakovele, Daugavpils Tehnoloģiju vidusskola - licejs.
Īpašības vārds, 3.klase
Darba lapa
Īpašvārdi. Salikteņi. 2.-3.klase
Darba lapas
Signe Kušnire
Jaunais mācību gads Imanta Ziedoņa zīmē. 12. klašu skolēnu epifānijās ielūkojoties, 12.klase
Kā es mācīju kas ir pārspriedums, 5. klase
Kā interesantāk organizēt grāmatu lasīšanu.
Kā ,,Covid"-19 pandēmijas laikā vairāk laika veltīt lasīšanai un kā organizēt to interesantāk.
Kā mācīt literatūru sadarbojoties, tā, lai visiem būtu interesanti, 5.-10.klase
Kā rakstīt sludinājumu (2.klase)
Klausīšanās, teksta izpratne, rakstītprasme. 2.-3.klase
Darba lapas
Signe Kušnire
Ko es zinu par upēm Latvijā? Integrētā mācību stunda, 3. klase
Laboratorijas darbi arī humanitārajos priekšmetos, 10.-12.klase
Lasi ar prieku un izproti lasīto! Lasīt mācīšanās Latvijas skolās dažādos laikos. 6.klase
Lasi un krāso.
Īsi stāsti, ko papildina atbilstoši attēli, kas jāizkrāso.
Lasi! Nosaki valodas funkcionālo stilu!
Darba lapa
Lasi, raksti, domā! 2.-3.klase
Darba lapa
Signe Kušnire
Lasīprasmes darba lapas
Materiālā ir vairāki neliela apjoma teksti ar dažādiem uzdevumiem.
Lasīprasmes darba lapas
Materiālā ir dažādas latviešu tautas pasakas un teikas, un uzdevumi par izlasīto.
Lasīptrasmes darba lapas
Materiālā ir rakstnieka Vitālija Bianki divi teksti un uzdevumi izlasītā izpratnei.
Lasīšanas grafiks. Darba lapa
Lasīšanas termometrs bērniem ar lasīšanas grūtībām vai lasīšanas traucējumu.
Motivēt lasīšanai palīdz lasīšanas termometrs.
Indra Reisone
Lasītprasme un vizualizācija literatūras stundās, 10. klase
Stundas mērķis: iepazīties ar Dantes Aligjēri darba „Dievišķā komēdija” fragmentu un to vizualizēt zīmējumā (paredzētais laiks – 4 mācību stundas).
Lasītprasmes darba lapa
Materiālā ir darbs ar afišu. Darba lapas uzdevums ir apkopot datus, ko var iegūt, lasot afišu.
Lasītprasmes darba lapa
Burtu šrifts. Atrodi šifrētos burtus un uzzini par rakstnieces Astridas Lindgrēnes dzīvi un darbiem.
Lasītprasmes darba lapa „Kādēļ Ruņģu ezers rūcis”, 2.,3. klase
Materiālā iekļauta teika „Kādēļ Ruņģu ezers rūcis”, atbilstošo apgalvojumu izvēlēšanās, jautājumi par tekstu, sakāmvārdu veidošana, vārdšķiru atpazīšana.
Lasītprasmes darba lapa „Mārītes ceļojums”, 2.,3. klase
Materiālā iekļauts lasīšanas teksts „Mārītes ceļojums”un jautājumi par tekstu.
Lasītprasmes darba lapa „Nenovīdīgie lācēni”, 2.klase
Materiālā iekļauta ungāru tautas pasaka „Nenovīdīgie lācēni”, jautājumi par tekstu, vārdu un izteicienu paplašinātā skaidrošana.
Lasītprasmes darba lapa „Nešķiramie draugi”, 1.klase
Materiālā iekļauts teksts un jautājumi par to.
Lasītprasmes darba lapa „R.Blaumaņa „Velniņi””,3.,4.klase
Darba lapā ir jautājumi par grāmatas saturu, sakāmvārdu skaidrošana, sinonīmu un antonīmu veidošana, morālā vēstījuma saskatīšana.
Lasītprasmes darba lapa „Varde un vērsis”,1.klase
Darba lapā ir teksts „Varde un vērsis”, uzdevums izvēlēties atbilstošo apgalvojumu par tekstā izlasīto, teksta norakstīšana, pasakas varoņu atpazīšana, vārdu veidošana burtu jūklī.
Lasītprasmes darba lapa „Vārna un gulbis”, 1.klase
Materiālā ir pasaka „Vārna un gulbis”, uzdevums ar pareizā apgalvojuma izvēli, jautājuma teikumu atpazīšana, mīklu minēšana, trūkstošā burta ierakstīšana.
Lasītprasmes darba lapa „Zaķīša ļipa”, 2.klase
Materiālā ir teksts „Zaķīša ļipa”, uzdevums ar pareizā apgalvojuma izvēli, teikumu pasvītrošana, teikumu pabeigšana, vārdu skaidrošana.
Lasītprasmes darba lapas
Materiālā ir teksts un divi varianti ar uzdevumiem, kas jāaizpilda pēc teksta izlasīšanas.
Lasītprasmes darba lapas
Materiālā ir āfrikāņu, tibetiešu un autrumu tautas pasakas ar uzdevumiem par izlasīto, lai stiprinātu apzinātu lasīprasmi.
Lasītprasmes darba lapas
Materiālā ir neliels teksts no igauņu rakstnieces Silvijas Rannamā grāmatas "Kadrija", un seši uzdevumi par izlasīto.
Lasītprasmes darba lapas
Materiālā ir darba lapas ar garākiem tekstiem un lielāku uzdevumu skaitu par izlasīto.
Lasītprasmes mērinstruments, 4.-6. klase
Lasītprasmes pilnveide “Formas teksti”. Darba lapa
Lasīšanu var padarīt interesantu, ja tekstu ieliek kādā “formā”. No lēnas līdz ātrai lasīšanai. Acu kustības treniņš. Lasi pa rindām!Ar zīmuli var apvilkt kontūras.
Indra Reisone
Lasītprasmes pilnveide “Īso vārdu stāsti”. Darba lapa
Lasīt ar prieku sākuma posmā var tad, kad esi drošs, kad teksts ir vienkāršs. Lasītprasmes pilnveidei svarīgi ir pielāgotie teksti – īsi vārdi, vārdi atkārtojas, īsi teikumi, pietiekami lieli burti, ātri uztverams un saprotams teksts, radošs darba turpinājums.
Indra Reisone
Lasītprasmes pilnveide “Latvija”. Darba lapa
Atsevišķi uzdevumi lasītprasmes, fonemātiskās uztveres, rakstīt prasmes pilnveidei, atmiņas treniņam.
Indra Reisone
Lasītprasmes pilnveide “Vārdu-teikumu tabulas”. Darba lapa
Uzdevums - vingrinājums lasītprasmes pilnveidei, vingrinājums acīm, uzmanības fokusēšana.
Indra Reisone
Lasītprasmes pilnveide „Gliemezīša diena”. Darba lapa
Darba plānošana labi noder arī bērniem ar autiskā spektra traucējumiem, bērniem ar UDS. Nodarbības plānu var sadalīt vairākām dienām. Padarītais darbs (plāna punkts) noteikti jāatzīmē vai jāiekrāso.
Indra Reisone
Lasītprasmes pilnveide „Īso vārdu stāsti”. Darba lapa
Lasīt ar prieku sākuma posmā var tad, kad esi drošs, ka teksts ir vienkāršs. Lasītprasmes pilnveidei svarīgi ir pielāgotie teksti – īsi vārdi, vārdi atkārtojas, īsi teikumi, pietiekami lieli burti, ātri uztverams un saprotams teksts.
Indra Reisone
Lasītprasmes pilnveide „Jocīgie lasītāji”. Darba lapa
Kā pārvarēt bailes no lasīšanas balsī?
Kā motivēt lasīt, ja ir grūti?
Te palīdzēs lomu spēles.
Bērns tiek iepazīstināts ar visiem jocīgajiem lasītājiem un lasīšanas manierēm.
Indra Reisone
Lasītprasmes pilnveide „Mazā grāmatiņa par zaķi”. Darba lapa
Nodarbība lasītprasmes pilnveidei, acu vingrināšanai, uzmanības fokusēšanai. Vajadzēs šķēres, zīmuļus, materiālu grāmatas stiprināšanai.
Indra Reisone
Lasītprasmes pilnveide, lielo un mazo drukāto burtu atpazīšana „Burtu slidotava”. Darba lapa
Katru nodarbību var pārvērst par rotaļu. Lai bērns piedalās spēlē, kuru pieaugušie sauc par “Lasīšanu.” Mēs to nosauksim “Pastaiga ziemā!” Iespēja piedāvāt bērniem vienu vai otru tekstu, atbilstošu lasītprasmes līmenim.
Indra Reisone
Lasītprasmes un asociatīvās domāšanas pilnveide „Aprīlis”. Darba lapa
Darbs paredzēts klātienes, arī attālinātās mācīšanas un mācīšanās procesam. Pašvadīta mācīšanās, izpildu, kā sapratu. Konkrētā DL ir attālinātam darbam. Klātienei noder mutisks skaidrojums, kur rezultāts atbilstošs darbam klasē.
Indra Reisone
Lasītprasmes un radošās domāšanas pilnveide “Domu spēle”. Darba lapa
Darbs paredzēts klātienes, arī attālinātās mācīšanas un mācīšanās procesam. Pašvadīta mācīšanās, izpildu, kā sapratu. Konkrētā DL ir attālinātam darbam. Krāsas DL skaidrojumam izmantoju, lai skolēni pievērstu uzmanību detaļām.Klātienei noder mutisks skaidrojums, kur rezultāts atbilstošs darbam klasē.
Indra Reisone
Lasītprasmes un radošās domāšanas pilnveide “Jocīgā ola”. Darba lapa
Darbs paredzēts klātienes, arī attālinātās mācīšanas un mācīšanās procesam. Pašvadīta mācīšanās, izpildu, kā sapratu. Konkrētā DL ir attālinātam darbam. Krāsas DL skaidrojumam izmantoju, lai skolēni pievērstu uzmanību detaļām.Klātienei noder mutisks skaidrojums, kur rezultāts atbilstošs darbam klasē.
Indra Reisone
Lasītprasmes un stāstītprasmes pilnveide. Darba lapa
SR– attīsta fonemātisko dzirdi, bagātina vārdu krājumu, prot strādāt ar atslēgas vārdiem. Prot sadomāt teikumu.
Indra Reisone
Latviešu dzejnieku lirika dziesmās, 6. klase
Materiāls satur prezentāciju un 1 skolēna veicamo uzdevumu kritēriju lapu, kas nepieciešama noslēguma prezentācijas veidošanai, kā arī 1 pašvērtējuma un savstarpējā vērtējuma lapu atgriezeniskās saites iegūšanai. Temata apguves ilgums: 3 mācību stundas (1 literatūra, 1 mūzika, 1 mūzika+literatūra).
Latviešu mitoloģiskās būtnes. Literatūra, 9.klase
Latviešu valoda 1.klasei.
Latviešu valoda 4.klasei.
Latviešu valoda un literatūra. Uzdevumi aktualizējot starptautisko ūdens dienu, 5.-klase
Latviešu valoda. Tēma - Skaitļa vārds. Tiek veidots Skaitļu žurnāls, 6. klase
Latviešu valodas dialekti, 9. klase
Teorētiskā informācija par dialektu atšķirībām. Darbs ar tekstu. Ouizizz tests.
Latviešu valodas stunda mežā, 4. klase.
Latviešu valodas stunda. Alfabēts un tā praktiskā pielietošana, 5.klase
Latviešu valodas stunda. Diskusiju kultūra plašsaziņas līdzekļos, 10. klase
Mērķis: iepazīstināt skolēnus ar sabiedrībai aktuālām diskusijām medijos, īpaši televīzijā, rosinot sko- lēnus formulēt savu viedokli par latviešu valodas situāciju valstī.
Latviešu valodas stundu plāni, 6. klase
6. klases latviešu valodas stundas plāns par tematu „Teikuma locekļi. Apstāklis”
Latviešu valodas uzdevumi bērniem ar grūtībām mācībās. 5. un 6.klase.
Latviskā kultūrvide. Latviešu dievības ornamentos un tautasdziesmās.
Lietvārds, 3.klase
Darba lapa
Literārā pasaka "Alnis un Tulpe"
Lasi Signes Lūsiņas sarakstīto pasaku “Alnis un Tulpe” un atbildi uz jautājumiem!
Literārā pasaka "Tējas namiņa gariņš atrod draugu".
Lasi Signes Lūsiņas sarakstīto pasaku “Tējas namiņa gariņš atrod draugu” un
atbildi uz jautājumiem!
Literārās pasakas sacerēšana, tās papildināšana ar muzikālo noformējumu un prezentēšana, 6.klase
Prezentācija “Literārās pasakas sacerēšana, tās papildināšana ar muzikālo noformējumu un prezentēšana” ir veidota, integrējot mūzikas un literatūras stundu tematus: mūzikā - “6.5. Kinomūzika. Kāda nozīme mūzikai, skaņām filmu veidošanā?” un literatūrā – “6.2. Kā literārajās pasakās, raksturojot laiku, telpu un tēlus, saskaras fantāzija un realitāte?”
Literatūras stunda ar medijpratības uzdevumu izmantošanu, 7. klase
Mārtiņdiena, 2. klase.
Mīklas, īpašības vārdi, skaitļa vārdi. 2.-3.klase
Darba lapa
Signe Kušnire
Miniatūra. Literatūra, 7.klase
Sasniedzamais rezultāts: salīdzinot un analizējot dažādu autoru darbus, apgūst
miniatūras žanra pazīmes; saskata autora individuālo izteiksmi. Saskata tēlainās izteiksmes līdzekļus un izprot to lietojuma nozīmi satura atklāsmē.
Mūzika. Opera, 7.klase
Neformāla vēstule, 7. klase
Sasniedzamais rezultāts: 1) atkārtot vēstules rakstīšanas noteikumus; 2) noskaidrot, kas raksturīgs neformālai un formālai vēstulei; 3) rakstīt neformālu vēstuli.
Noslēguma darbs. Latviešu valoda I pusgads, 1. klase
Pārbaudes darbā iekļauti klausīšanās, rakstīšanas un lasīšanas uzdevumi, kā arī sasniedzamo rezultātu apraksts.
Opera, 4., 8.klase
4.6 temats “Opera”.
Prezentācijā ir padziļināts ieskats par operu. Integrēti mūzika, literatūra, vizuālā māksla, teātra māksla.
Apskatīts, no kā sastāv, veidojas opera. Kādu profesiju cilvēki strādā operā. Latviešu operas vēsture. Latviešu operas solisti, pasaules operas solisti. Īsumā apskatīta J. Lūsēna “Putnu opera” un V.A. Mocarta “Burvju flauta”. Viss papildināts ar muzikālajiem video piemēriem.
Prezentācija noder arī apgūstot 8.2 tematu.
Rita Vēverbrante
Pārbaudes darbs "Vārdi manā ģimenē", 5.klase
Pārbaudes darbs latviešu valodas priekšmetā tematam "5.3.Vārdi manā ģimenē". Pievienotas tabulas skolēnu pašvērtējumam, kā arī skolotāja kritēriji darba vērtēšanai.
Pārbaudes darbs latviešu valodā I semestra noslēgumā, 2. klase
Pārbaudes darbā ir norādīts, kura prasme (SR) katrā uzdevumā jāpārbauda. Vērtējums STAP. SR liecībām, atbilstoši metodiskajiem ieteikumiem Vērtējumu izlikšana 1.–3. klasē. Pievienota uzskatāma SLA (snieguma līmeņu apraksta) tabula, katrai prasmei atsevišķi.
Rēzeknes pamatskola-attīstības centrs
Pārbaudes darbs literatūrā “Rudens – ziemas gadskārtu tradīcijas. Ziemas gadskārta – Ziemassvētki”. 7.klase
Pārbaudes darbs un tā metodiskais komentārs veidots, ievērojot izglītības platformā Skola 2030 piedāvāto mācību satura tematisko plānojumu, lai nodrošinātu kompetenču pieeju mācību saturā.
Pārbaudes darbu iespējams izmantot 7.klasē, noslēdzot temata “Tradīcijas” sadaļu “Rudens un ziemas gadskārtu tradīcijas latviešu folklorā un literārajos darbos”.
Pārbaudes darbs par nelokāmajām vārdu šķirām un atkārtojums, 10. klase
Pārbaudes darbā ir veicami pieci uzdevumi.
Pārbaudes darbs par vietniekvārdu un apstākļa vārdu, 10. klase
Darbs ar tekstu. Uzdevumi uz vienas A4 lapas. Vērtēšanai ar procentiem.
Pārbaudes darbs “Lietvārds” 3. klase
Darba lapa paredzēta 2. deklinācijas daudzskaitļa formas izpratnes nostiprināšanā, īstenojot mazākumtautības programmu.
Pārbaudes darbs „Burti”, 1.klase
SR: Atpazīst un nosauc latviešu alfabēta burtus. Rakstot pareizi savieno burtus. SR: Vārdā atšķir un nosauc līdzskaņus, patskaņus un divskaņus. SR: Raksta vienkāršus teikumus. Personvārdus raksta ar lielo sākumburtu, teikumu sāk ar lielo burtu, lieto beigu pieturzīmes. Pievienota arī kritēriju lapa.
Pārbaudes darbs „Ko zinu par darbības vārdu”, 8.klase
Ieskaite veidota no pieciem uzdevumiem.
Pārbaudes darbs „Vietniekvārds, apstākļa vārds, darbības vārds”, 10. klase
Darbs ar tekstu.
Pārbaudes darbs „Visas vārdu šķiras”, 10. klase
Pārbaudes darbam ir pieejami divi varianti, katrā veicami seši uzdevumi.
Pārbaudes darbs, 2.-3.klase
Signe Kušnire
Pārbaudes darbs, 2.klase
Uzdod jautājumus, lai iegūtu, informāciju. Atbild uz vienkāršiem jautājumiem par dzirdēto paplašinātos/ izvērstos teikumos.
Pārliecināšanas runa, 7.klase
Latviešu valodas materiāli 7. klasei, mācot pēc programmas nodaļu 7.5. Mēs sabiedrībā. Kā top pasākums? Saziņa kontekstā • Interpretē informāciju, atšķir viedokli no fakta. • Plāno un veido monoloģisku runu, uzstājas ar to.
Publiskā runa ir svarīga jebkurā klasē,tāpēc to var izmantot skolotāji, kas strādā 7.-9. klasē.
Ineta Jakovele, Daugavpils Tehnoloģiju vidusskola - licejs.
Pašvērtējuma grāmatiņa, 1.- 2.klase
Materiālā iekļauti ieteikumi pedagogam, kā izmantot materiālu, skolēna pašvērtējuma grāmatiņa (16 lapas), motivāciju nozīmīšu paraugi.
Patskaņu diferencēšana vārda sākumā un vidū.
Pavadoņi apkārt Zemei.
Pirmseksāmena darbs latviešu valodā 11. klasei
Pirmseksāmena darbs 1. daļai, kas veidota pēc eksāmena darba parauga. 8 uzdevumi. Komplektā arī teksta lapa (intervija ar valodnieku un profesoru Andreju Veisbergu) un labotāja lapa.
Praktisks saliktu teikumu izmantojums dažādu tekstu rakstīšanā, 7.-8. klase
Stundas mērķis. Praktisks saliktu teikumu izmantojums dažādu tekstu rakstīšanā. (5 min.).
Prezentācija ar uzdevumiem „Mājas”, 7.klase
Temats "7.1. Mājas".
Kā literāros darbos tiek parādīta mājas un tur sastapto cilvēku nozīme personības veidošanā?
Maltas vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotāja Skaidrīte Babre
Prezentācija par sajūtu gleznām, 4.-6.klase
Prezentācija par tēlainās izteiksmes līdzekļiem, 4.-6. klase
Prezentācija “Arhetipi eposā «Lāčplēsis»” 10.-12. klase
Prezentācija sastāv no 13 slaidiem un praktiski veicamajiem uzdevumiem. 7.-9. slaidā skolotājiem ir doti arhetipu piemēri un to skaidrojoši citāti. Veicamie uzdevumi, grupu darbi un pāru darbs.
Mazākumtautību programma
Prezentācija “Caur krāsu logu”, 5.-12.klase
Prezentācijas mērķis ir iepazīstināt skolēnus ar zinātnisko literatūru un krāsu nosaukumiem latviešu valodā, tā var kalpot skolēnu vārdu krājuma paplašināšanai vai dažādu projektu ietvaros.
Izmantoju starptautiskajā vidē, mācot latviešu valodu.
Prezentācija “Darbības vārds nākotnē + lietvārds pareizā locījumā” 2. klase
Piecos slaidos ir “slēptās bildītes”. Skolēnam, kurš atpazinis un nosaucis lietvārdu pirmais, dod iespēju pateikt savu piemēru– Rīt es+ darbības vārds+lietvārds pareizajā locījumā. Materiāls paredzēts mazākumtautības programmas īstenošanā.
Prezentācija “Izskaņa –šana”, 4. klase
Prezentācija sastāv no 7 slaidiem, tās mērķis ir nostiprināt skolēnu izpratni par lietvārdiem ar izskaņu -šana. Prezentācija paredz divus patstāvīgi veicamos uzdevumus.
Prezentācija “Ko es redzu (Halovīns)”, 1.-4.klase
Prezentācija ar 35 slaidiem kalpo kā tematiskā spēle, var izmantot vārdu krājumu paplašināšanai mazākumtautības programmā.
Prezentācija “Pavasaris” 2. klase
Prezentācijā ir 10 slaidi, tajā skaitā divi uzdevumu slaidi. Prezentācija kalpo kā ievadstunda, saskaņojot skaitļa vārdu un lietvārdu skaitlī un dzimtē. Mazākumtautību programma
Prezentācija “Prievārdi” 2. klase
Spēle/prezentācija paredzēta prievārdu un ģenitīva lietojuma apguves procesā, īstenojot mazākumtautības programmu. Izmanto temata apguves pirmajā mācību stundā.
Prezentācija “Salikts sakārtots teikums”, 6. klase
Prezentācija ietver sevī teorētisko informāciju un dažādus uzdevumus, lai nostiprinātu izpratni par salikta sakārtota teikuma pazīmēm un lietojumu.
Prezentācija “Svešvārds”, 8. klase
Prezentācija sastāv no 34 slaidiem, tās mērķis ir nostiprināt skolēnu izpratni par svešvārdiem un slengiem, diskutēt un paust savu viedokli.
Prezentācija “Tiešā runa”, 6. klase
Prezentācijas mērķis ir nostiprināt skolēnu izpratni par tiešo runu un tiešās runas pieturzīmju lietojumu. Prezentācija sastāv no teorētiskās un patstāvīgi veicamo uzdevumu daļas.
Prezentācija „Dubultotie līdzskaņi”, 2.klase
Dubultoto līdzskaņu apgūšanai izvēlēta kaķu tēma „Kaķu skola”. SR- Skolēni prot rakstīt vārdus ar dubultotajiem līdzskaņiem.
Prezentācija „Rūdolfs Blaumanis” 3. klase
Prezentācijas 1.daļā skolēni klausās informāciju par rakstnieku, dalās pieredzē par lasīto, dzirdēto. Tad seko apgalvojumu spēle, ja skolēns pasaka pareizu atbildi, tā parādās zaļa, ja nē - sarkana. Veic uzdevumu: raksta e-pastu kādam no R. Blaumaņa muzejā esošajiem priekšmetiem, ievērojot rakstītāja kultūru.
Prezentācija „Vai dzīvniekiem ir valoda”ar uzdevumiem. 4.klase
Prezentācijas “Dzīvnieki”, 1.-4. klase
Materiāls sastāv no divām prezentācijām, to mērķis ir paplašināt vārdu krājumu, veidot izpratni par gaļēdājiem, visēdājiem un zālēdājiem.
Izmantoju starptautiskajā vidē, mācot latviešu valodu.
Projekts “Turaidas roze”, 8. klase
Projekta mērķis ir iepazīstināt skolēnus ar latviešu rakstnieku Raini un viņa lugu “Mīla stiprāka par nāvi”. Salīdzināt lugas, leģendas un operas interpretācijas atšķirības.
Latviešu valoda, angļu valoda, mūzika.
Projekts „Svece” literatūrā, 6. klase
Mērķis: veidot skolēniem projekta darba iemaņas.
Radniecīgie vārdi, vārdu darināšana. 2.-3.klase
Darba lapa
Signe Kušnire
Radoši pētniecisko darbu rakstīšanas rokasgrāmata, 2.klase
Radošs darbs dzejas pasaulē. Latviešu valodas un literarūras stundas, 5.–9. klase
Šajā procesā skolēni iepazina mākslinieciskās formas savdabību, dzejoļu autoru emocionālos pārdzīvojumus, jaunrades procesa norisi un bija iespēja aktualizēt estētisko vērtību nozīmi, pievēršot uzmanību dažādiem mākslinieciskās jaunrades veidiem – literārajai, muzikālajai, lietišķās mākslas jaunradei.
Radošs izziņas process latviešu valodas stundās, 6.-klase
Stundas mērķis. Nostiprināt zināšanas par lietvārdu deklinācijām, prast tās pareizi lietot.
Rakstīt radoši, 10.-12.klase
Piedāvāju ieskatu savā šī brīža skolotājas pieredzē, kā soli pa solim mudināt skolēnus rakstīt radoši, strādājot ar jauniešiem no 10. līdz 12.klasei. Uzdevumu piemēri.
Resursu pasakas. 1.-6.klase
Resursu pasakas bērniem labāk palīdz izprast sevi un kļūst par tiltu ceļā uz labāka ,,es” veidošanu, tās palīdz dzīvē atrast savu ceļu.
Sagatavošanās process patstāvīgai lasīšanai “Mācos lasīt”. Darba lapa
Sagatavošanās process patstāvīgai lasīšanai. Rotaļu elementi, spēle ar vārdiem. Radoši var darboties. Piemēram: Ar šķērēm sagriež 1. tekstu, salīdzina ar otro un sakārto pareizā secībā. Netiešā lasīšana.
Indra Reisone
Salīdzinājumi, 2.-3.klase
Darba lapa
Signe Kušnire
Sinonīmi, 2.-3.klase
Darba lapa
Signe Kušnire
Sinonīmi. Mācību vielas atkārtojums un nostiprināšana, 4.-klase
Skaidrojošs materiāls “Daiļrades tips, virziens, stils” 9. -12.klase
Word dokuments kalpo kā uzskates materiāls skolotājiem, gan kā izdales materiāls skolēniem, strādājot ar dažādiem daiļdarbiem.
Izmantoju sarptautiskajā vidē, mācot latviešu valodu.
Skaitļa vārds, 7. klase
Skaitļu pasaule ir aizraujoša, 6.klase
Stundas mērķis – veidot izpratni par skaitļa vārdu.
Skolēnu lasītprasmes veicināšana pamatskolā, 1.-4.klase
Spēle latviešu valodas stundās, 5.-9.klase
Mērķis: aktivizēt skolēnu valodā temata Lietvārds jēdzienus, sekmēt skolēnu runas prasmi, izvēloties sazi- ņas situācijai atbilstošu leksiku.
Spēle – konkurss. Spēlē visi. Gudrinieks latviešu valodā un literatūrā. 5., 6.klase
Spēle “Vārdu meklēšana „Ziemassvētki”” 1. klase
Darba lapa paredzēta jaunapgūto vārdu nostiprināšanai skolās, kurās īsteno mazākumtautības programmu.
Atrod informāciju vārdu juceklī.
Staciju darbs tēmai „Divdabju grupas”, 7.klase
SR: Nosaka divdabjus, raksturo divdabja formas, to nozīmi tekstā, novērtē to lietojumu; veido divdabjusun izmanto tos atbilstoši nolūkam.
Šūpuļdziesmas, 4.klase
4. 1 temats “Šūpuļdziesmas. Muzicēšana ģimenē”. Integrēti mūzika, vizuālā māksla, teātra māksla, literatūra
Prezentācija – ieinteresēšana, kopīga SR izvirzīšana, saruna par tēmu.
Darba lapa – soļi grupu darbam – kopīgi darbojoties, pēc dotajām frāzēm atpazīt latviešu tautas dziesmu, pabeigt melodijas tukšās vietas, atcerēties 1. panta vārdus, sacerēt savus vārdus turpmākajiem pantiem. Izveidot kopīgu zīmējumu. Savu sniegumu nodemonstrēt (kā priekšnesumu) klasei. Darbs paredzēts 2 mācību stundām.
Rita Vēverbrante
Svētku runa, 7.klase
Latviešu valodas materiāli 7. klasei, mācot pēc programmas nodaļu 7.5. Mēs sabiedrībā. Kā top pasākums? Saziņa kontekstā • Interpretē informāciju, atšķir viedokli no fakta. • Plāno un veido monoloģisku runu, uzstājas ar to.
Publiskā runa ir svarīga jebkurā klasē,tāpēc to var izmantot skolotāji, kas strādā 7.-9. klasē.
Ineta Jakovele, Daugavpils Tehnoloģiju vidusskola - licejs.
Tas ir moderni – mīlēt grāmatas. Kā ieinteresēt bērnus lasīt? 4.-klase
Teikas par Latviju.
Sasniedzamie rezultāti: 1. Lasa teikas, saskata to pazīmes; 2. Grupē teikas pēc satura.
Teikuma gramatiskās pazīmes ar klausīšanās uzdevumu, 5.klase
Darba lapa 5. klasei.
Teikums, 3.klase
Darba lapa
Tekstpratības uzdevumi „Latviešu valoda I”, (Vidusskola)
Var izmantot arī klases stundās. Tēma – Pilsoniskā audzināšana.
Teksts saziņā, 3.klase
Darba lapa
Tematiskie uzdevumi „Valentīndiena”, 2.klase
Krājumā ir uzdevumi matemātikā un latviešu valodā Valentīndienas tematikā.
Tikumu medības latviešu sakāmvārdos un parunās. 6.klase.
Mērķis: izveidot savu sakāmvārdu un parunu krājumu ar nosaukumu „Tikumu medības latviešu sakāmvārdos un parunās”.
Uzraksti par attēlu.
Darba lapa.
Uzruna, 3.klase
Darba lapa
Uzruna. Uzrunas grupa. Tiešā runa.
Darba lapa. Liec pieturzīmes, lai atdalītu uzrunu vai uzrunas grupu! Pasvītro to!
Valoda un sazināšanās, 3.klase
Darba lapa
Vārda nedēļa skolā, 2.-4klase, 5.-9.klase
Vārda nozīme. Sinonīmi.Antonīmi, 3.klase
Darba lapa
Vārdi manā ģimenē, 5. klase
Sasniedzamais rezulāts: 1. Pēta, no kā sastāv vārds un kā darina jaunus vārdus. 2. Raksta stāstu par notikumu ģimenē.Darbs 3x2 stundām. Otrā "blokstunda" ir savienota kopā ar literatūru.
Vārds, 3.klase
Darba lapa
Vārds. Teikums, 3.klase
Darba lapa
Vārdšķiras, 2.-3.klase
Darba lapa
Signe Kušnire
Vārdšķiras. Lieldienas. 2.-3.klase
Darba lapa
Signe Kušnire
Vārdu nozīme, 2.-3.klase
Darba lapa
Signe Kušnire
Vērtīborientējoša Rūdolfa Blaumaņa personības iepazīšana, 10. klase
Stundas mērķi: Palīdzēt skolēniem padziļināt priekšstatu par R. Blaumaņa personību, iepazīstot rakstnieka dzīves vērtības. Palīdzēt skolēniem apzināties savas un sabiedrībā pastāvošās vērtības.
Vēstule, iesniegums, ielūgums, apsveikums, 3.klase
Darba lapa
Vienlīdzīgi teikuma locekļi ar vispārinošo vārdu.
Vietniekvārds, apstākļa vārds, darbības vārds. Kontroldarbs, 11.klase.
Viktorīna „Ciemos pie pasakas”, 3.,4.klase
Darbā ir jautājumi par Margaritas Stārastes, Annas Sakses, Imanta Ziedoņa, Hansa Kristiana Andersena pasakām.
Ziemassvētku pasaku rulete.
Spēle.
Zilbes. Darba lapa.
Nosaki zilbju skaitu vārdā! Sadali vārdus pārnešanai jaunā rindā!
Zvaigžņu koordinātas. 9.-10.klase
Projektam ir nepieciešamas divas mācību stundas, kurās iespējams integrēt fiziku, matemātiku, ģeogrāfiju, literatūru un vizuālo mākslu.
“Ceļojums apkārt zemeslodei”. Sadarbības stunda literatūrā, ģeogrāfijā, sociālajās zinībās, 7. klase
Tika izmantoti romāna dažādu laiku izdevumi, to ilustrācijas, kinofilmu un animācijas filmu fragmenti, romānā minēto valstu, pilsētu apraksti, iedzīvotāju, kultūras, tradīciju raksturojumi, ģeogrāfijas kartes, globuss.
“Es reportieris” 3. klase
Darba lapu var izmantot dažādu projektu un mērķu sasniegšanai. Tā izmantota mazākumtautības programmas īstenošanā, veicinot izpratni par skaitļa vārda lietojumu iepirkšanās procesā. (Cik, kas maksā?). Skolēns prezentē savu žurnālu, praktizējot runas prasmes latviešu valodā.
“J. Poruks „Kauja pie Knipskas” 5. klase
Materiālā ietilpst stundas plāns, darba lapas un problēmuzdevumu krājums. Pilnveido skolēnu prasmi meklēt informāciju tekstā, pamatot savu izvēli, rosināt skolēnus atklāt savas pārdomas un attieksmi pret galvenajiem varoņiem.
“Literārā pasaka un K. Skalbes pasakas” 5. klase
Darba lapās ir 7 uzdevumi, kuru mērķis ir pilnveidot priekštatu 5. klases skolēniem par K. Skalbes personību un pasakā par vērdiņu paustajām vērtības.
“Mājas, ēkas, istabas, mēbeles un stāvi” 2. klase
Materiāls sastāv no prezentācijas un darba lapas, darbs paredzēts vairāku stundu ietvaros. Pievienots prezentācijas izmantošanas apraksts. Mazākumtautību programma
“Mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi” 7., 8. klase
Prezentācijas 1.daļa sastāv no skaidrojumiem un piemēriem, paškontroles jautājumiem, 2.daļa no dažādu noskaņu veidojošām bildēm uz kuru pamatu skolēni veido paši savus mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus, pieraksta to darba lapā.
Izmantoju starptautiskajā vidē, mācot latviešu valodu.
“Mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi” 7., 8. klase
Prezentācijas 1.daļa sastāv no skaidrojumiem un piemēriem, paškontroles jautājumiem, 2.daļa no dažādu noskaņu veidojošām bildēm, uz kuru pamatu skolēni veido paši savus mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus, pieraksta to darba lapā.
Izmantoju starptautiskajā vidē, mācot latviešu valodu.
“Pavadoņi apkārt Zemei”, 10. klase
Stundas mērķis: uzzināt par pavadoņiem, to izmantošanas iespējām un ar tiem saistītām problēmām
“Romeo un Džuljeta” uzdevumu krājums, 10. klase
Uzdevumu krājums sastāv no 6 prezentācijām un 4 darba lapām. Pievienots arī materiāla pietošanas apraksts.
„Kinomūzika”, 6.klase
Prezentācija “Kinomūzika”. Darbs paredzēts 2 mācību stundām.
Prezentācija noder apgūstot tematu “6.5. Kinomūzika. Kāda nozīme mūzikai, skaņām filmu veidošanā. SR: Skolēns izprot kā mūzika ietekmē filmas darbību un noskaņu. Kā arī nosaka un analizē mūzikas izteiksmes līdzekļus dotajos kino fragmentos.