Metodiskie materiāli pieejami tikai abonētājiem no 01.11.2021. Metodisko materiālu datu bāzi var abonēt gan izglītības iestāde (pieeja tiek nodrošināta visiem skolas skolotājiem), gan individuāli.

Abonēt var šeit: https://skolasvards.lv/abonesana

Ja jums rodas jautājumi, lūdzu, sazinieties ar redakciju.

Tālrunis: 26002264

E-pasts: redakcija@skolasvards.lv

Analītiskā ķīmija

Katjonu pieradīšanas reakcijas
Anjonu pieradīšanas reakcijas
Organisko savienojumu pieradīšanas reakcijas
Titrēšana

pdf ×4

ATBALSTA SHĒMA «VIELU KLASIFIKĀCIJA»

Mihails Gorskis

pdf

ATOMA UZBŪVE

Mihails Gorskis

pdf

ATOMA UZBŪVES RAKSTUROJUMA PIEMĒRI

Mihails Gorskis

pdf

ATOMU UN MOLEKULU TEORIJAS PAMATI

Mihails Gorskis

pdf

Bāzes

Mihails Gorskis

pdf ×4

Bibliotekārā stunda.

pdf

Cilvēka ķermeņa sastāvs

Mihails Gorskis

pdf

CILVĒKA ĶERMEŅA SASTĀVS

Mihails Gorskis

pdf

Daļas "Daļu ar dažādiem saucējiem saskaitīšana un atņemšana", 5.klase

Marta Stradiņa

pdf

Daļas "Darbības ar dažādiem saucējiem", 5.klase

Marta Stradiņa

pdf ×2

Daļas "Darbības ar vienādiem saucējiem", 5.klase

Marta Stradiņa

pdf ×2

Daļas "Skaitītājs un saucējs", 5.klase

Marta Stradiņa

pdf ×2

Darba lapa mūzikas un matemātika kopsakarību izprašanai nošu ilgumu apgūšanā. 5-9.klase.

Uzdevumu lapa mūzikas stundām 5.-9. klases skolēniem palīdzēs labāk izprast mūzikas un matemātika kopsakarību nošu ilgumu apgūšanā.

Rita Vēberbrante

pdf

Darba lapa nošu ilgumu nostiprināšanai, 5. klase

Uzdevumu lapa domāta nošu ilgumu nostiprināšanai 5. klases skolēniem.

Rita Vēberbrante

pdf

Darba lapa. Kas ir interesantas sarunas pamatā? Vai ir jāraksta dienasgrāmata? 8.klase

Mazākumtautību programma

docx

Darba lapa. Kas izraisa komunikācijā pārpratumus un to sekas? 8.klase

Mazākumtautību programma

docx

Darba lapa. Komunikācijas process, 8.klase

Mazākumtautību programma

docx

Darba lapa. Par pusaudža personību. Salikts sakārtots teikums. 8.klase

Mazākumtautību programma

docx

DISPERSĀS SISTĒMAS

Mihails Gorskis

pdf

ELEKTROLĪTU DISOCIĀCIJA

Mihails Gorskis

pdf

ELEKTROLĪTU DISOCIĒTSPĒJA

Mihails Gorskis

pdf

ELEKTROLĪZE

Mihails Gorskis

pdf

IA grupas elementi

Ūdeņradis (1.)
Ūdeņraža ķīmiskas īpašības
Ūdeņraža iegūšana un uzkrāšana
Ūdens ķīmiskas īpašības

pdf ×4

Informatīvā runa, 7.klase

Latviešu valodas materiāli 7. klasei, mācot pēc programmas nodaļu 7.5. Mēs sabiedrībā. Kā top pasākums? Saziņa kontekstā • Interpretē informāciju, atšķir viedokli no fakta. • Plāno un veido monoloģisku runu, uzstājas ar to.
Publiskā runa ir svarīga jebkurā klasē,tāpēc to var izmantot skolotāji, kas strādā 7.-9. klasē. Ar cieņu, Ineta Jakovele, Daugavpils Tehnoloģiju vidusskola - licejs.

docx

IVA grupas elementi

Oglekļa alotropisko modifikāciju īpašības un iegūšana
Oglekļa (IV) oksīds

pdf ×2

Jauno laiku posms, 8.klase

Kā renesanse mainīja vizuālo mākslu?
SR: Prot salīdzināt mākslas darbus un identificēt personības unikālo devumu mākslas attīstībā.

Inga Niedra

ppt

JONU VIENĀDOJUMI

Mihails Gorskis

pdf

Kā interesantāk organizēt grāmatu lasīšanu.

pdf

Kā izmanto ūdeni, 8.klase

docx

Kā notiek vielu ķīmiskās pārvērtības, 8.klase

docx

Kā renesanse mainīja literatūru un zinātni?

Inga Niedra

ppt

Kāpēc skābes un bāzes ir pretstati, 8.klase

docx

Kas ir ķīmija, 8.klase

docx

ĶĪMIJAS PRIEKŠMETS

Mihails Gorskis

pdf

ĶĪMISKAIS LĪDZSVARS

Mihails Gorskis

pdf

ĶĪMISKĀS SAITES

Mihails Gorskis

pdf

ĶĪMISKIE ELEMENTI

Mihails Gorskis

pdf

ĶĪMISKIE ELEMENTI

Mihails Gorskis

pdf

ĶĪMISKO ELEMENTU PERIODISKĀ TABULA

Mihails Gorskis

pdf

ĶĪMISKO ELEMENTU PERIODISKĀ TABULA. Apraksts

Mihails Gorskis

pdf

ĶĪMISKO REAKCIJU IEDALĪJUMS PĒC REAĢĒJOŠO VIELU UN REAKCIJAS PRODUKTU SKAITA UN SASTĀVA

Mihails Gorskis

pdf

ĶĪMISKO REAKCIJU VEIDI

Mihails Gorskis

pdf

Klases stunda „Izjūtas, vajadzības un sadarbošanās” 1.-6. klase

Stundas mērķis: Mācīt piepildīt un apmierināt skolēnu vajadzības, lai skolēniem veidotos laimīga, veselīga un apmierināta dzīve, lai viņi piepildītu savas un citu vajadzības, saprast, ka dažas vajadzības piepildāmas tikai ar citu cilvēku palīdzību.

Sarmīte Zukule

docx ×5

Klases stunda „Mīlestība un rūpes, nepatīkamo izjūtu pārvarēšana” 1.-6. klase

Stundas mērķis: Mācīt skolēniem izvērtēt, kas ir svarīgāks: mīlestība un rūpes vai daudz mantas, lai skolēniem veidotos laimīga, veselīga un apmierināta dzīve. Iemācīt saprast, kāpēc mīlestības un rūpes ir svarīgas par materiālajām lietām, kā iemācīties pārvarēt nepatīkamās izjūtas.

Sarmīte Zukule

docx ×5

Klases stunda „Patiesa draudzība, vajadzības, vēlmes un cienoša komunikācija” 1.-6. klase

Mērķis: Motivēt skolēnus veidot draudzīgu vidi klasē, izmantojot cienošas komunikācijas metodi, kuras mērķis ir, lai skolēni viens otru saprastu, cienītu un atbalstītu, un rūpētos viens par otru.

Sarmīte Zukule

docx ×7

KRISTĀLREŽĢU VEIDI

Mihails Gorskis

pdf

Laboratorijas darbu tehnika un drošības noteikumi

Mihails Gorskis

pdf

Metāli

Mihails Gorskis

pdf ×2

No kā sastāv vielas, 8.klase

docx

Ogļūdeņraži

Ogļūdeņražu iedalījums
Alkāni
Alkēni
Alkadiēni
Alkīni
Alifātisko ogļūdeņražu nomenklatūra
Cikloalkāni
Aromātiskie ogļūdeņraži
Ogļūdeņražu atvasinājumu iedalījums
Atbalsta shēma par alkānu, alkēnu un alkīnu ķīmiskām īpašībām
Atbalsta shēma par diēnu un cikloalkānu ķīmiskām īpašībām
Atbalsta shēma par aromātisko ogļūdeņražu ķīmiskām īpašībām

pdf ×12

OKSIDĒŠANĀS PAKĀPE

Mihails Gorskis

pdf

OKSIDĒŠANAS REDUCĒŠANAS REAKCIJAS

Mihails Gorskis

pdf

Oksīdi

Mihails Gorskis

pdf ×5

Opera, 4., 8.klase

4.6 temats “Opera”.
Prezentācijā ir padziļināts ieskats par operu. Integrēti mūzika, literatūra, vizuālā māksla, teātra māksla.
Apskatīts, no kā sastāv, veidojas opera. Kādu profesiju cilvēki strādā operā. Latviešu operas vēsture. Latviešu operas solisti, pasaules operas solisti. Īsumā apskatīta J. Lūsēna “Putnu opera” un V.A. Mocarta “Burvju flauta”. Viss papildināts ar muzikālajiem video piemēriem.
Prezentācija noder arī apgūstot 8.2 tematu.

Rita Vēverbrante

pdf

Organisko savienojumu atpazīšana un pierādīšana

Organisko savienojumu pierādīšanas reakcijas
Plastmasu atpazīšana

pdf ×2

Organisko savienojumu formulu piemēri

Organisko savienojumu formulu piemēri (1.)
Organisko savienojumu formulu piemēri (2.)

pdf ×2

Organisko savienojumu formulu piemēri

Organisko savienojumu formulu piemēri (1.)
Organisko savienojumu formulu piemēri (2.)

pdf ×2

Pārbaudes darbs "Daļas", 5.klase

Marta Stradiņa

pdf ×2

Pārbaudes darbs literatūrā “Rudens – ziemas gadskārtu tradīcijas. Ziemas gadskārta – Ziemassvētki”. 7.klase

Pārbaudes darbs un tā metodiskais komentārs veidots, ievērojot izglītības platformā Skola 2030 piedāvāto mācību satura tematisko plānojumu, lai nodrošinātu kompetenču pieeju mācību saturā.
Pārbaudes darbu iespējams izmantot 7.klasē, noslēdzot temata “Tradīcijas” sadaļu “Rudens un ziemas gadskārtu tradīcijas latviešu folklorā un literārajos darbos”.

docx ×2

Pārliecināšanas runa, 7.klase

Latviešu valodas materiāli 7. klasei, mācot pēc programmas nodaļu 7.5. Mēs sabiedrībā. Kā top pasākums? Saziņa kontekstā • Interpretē informāciju, atšķir viedokli no fakta. • Plāno un veido monoloģisku runu, uzstājas ar to.
Publiskā runa ir svarīga jebkurā klasē,tāpēc to var izmantot skolotāji, kas strādā 7.-9. klasē.
Ineta Jakovele, Daugavpils Tehnoloģiju vidusskola - licejs.

docx

Procenti, 5.klase

Marta Stradiņa

pdf ×5

Sabiedrība aizvēsturē, 7.klase

SR:
1. Secināsi, ko mēs varam uzzināt par seno cilvēku sadzīvi, iepazīstot arheologa atradumus.

2. Zina senāko cilvēka dzīvesveidu, darbarīkus.


Inga Niedra

ppt

Sabiedrība aizvēsturē, 7.klase

Kā cilvēki ir skaidrojuši savu izcelsmi?
SR:
Iepazīst teorijas par cilvēku rašanos.

Noskaidro, kā notika cilvēka attīstība.

Zina ,kur radās cilvēks ,un kā tas nonāca cilvēku pasaulē.

Inga Niedra

ppt

Sāļi

Mihails Gorskis

pdf ×7

SĀĻU HIDROLĪZE

Mihails Gorskis

pdf

Skābekli saturošie organiskie savienojumi

Spirti
Fenoli
Aldehīdi
Karbonskābes
Esteri. Tauki
Ogļhidrāti

pdf ×6

Skābes

Mihails Gorskis

pdf ×8

SKĀBJU, BĀZU UN SĀĻU ŠĶĪDĪBA ŪDENĪ

Mihails Gorskis

pdf

ŠĶĪDUMI

Mihails Gorskis

pdf

ŠĶĪDUMU KOLIGATĪVĀS ĪPAŠĪBAS

Mihails Gorskis

pdf

Slāpekli saturošie organiskie savienojumi

Amīni
Aminoskābes
Olbaltumvielas

pdf ×3

Stehiometrija

M. Gorskis. Etīdes par stehiometriju. Atklātā lekcija Latvijas ķīmijas skolotāju konferences ietvāros. Rīgā, 2015. gada 20. martā.
Vielas daudzums
Fizikālie lielumi (1.)
Fizikālie lielumi (2.)
Fizikālie lielumi (3.)
Aprēķinu formulas (1.)
Aprēķinu formulas (2.)
Vienkāršākie aprēķini ķīmijā
Vielas ķīmiskā formula
01. Vielas molmasas aprēķināšana
02. Vielas sastāvdaļas masas daļas aprēķināšana
03. Gāzveida vielas blīvuma aprēķināšana
04. Gāzveida vielas relatīvā blīvuma aprēķināšana
05. Saistīti ar vielas daudzumu vienkāršākie aprēķini
06. Vienkāršākie aprēķini pēc vielu ķīmiskajām formulām
07. Vienkāršākie aprēķini pēc ķīmisko reakciju vienādojumiem
08. Atbalsta shēma "Aprēķini pēc ķīmisko reakciju vienādojumiem"

pdf ×17

Svētku runa, 7.klase

Latviešu valodas materiāli 7. klasei, mācot pēc programmas nodaļu 7.5. Mēs sabiedrībā. Kā top pasākums? Saziņa kontekstā • Interpretē informāciju, atšķir viedokli no fakta. • Plāno un veido monoloģisku runu, uzstājas ar to.
Publiskā runa ir svarīga jebkurā klasē,tāpēc to var izmantot skolotāji, kas strādā 7.-9. klasē.
Ineta Jakovele, Daugavpils Tehnoloģiju vidusskola - licejs.

docx ×2 mp3

Temata atklāšanas struktūra, 7.klase

pdf

Tematiskais plāns "7.2. Kā izmanto gāzes un šķidrumus ierīcēs?", 7.klase

Tematam paredzētais apguves laiks - no rudens brīvlaika līdz Ziemassvētkiem (6 -7 stundas). Attiecīgais nodarbību tematiskais plānojums sniegts sekojošā tabulā.

pdf

Tematiskais plāns "Kā organismi elpo?", 7.klase

pdf

Tematiskais plāns "Kas ir bioloģija?", 7.klase

pdf

Tematiskais plāns "Kas nodrošina augu un dzīvnieku balstu un kustības?", 7.klase

pdf

Tematiskais plāns "Kas sedz organismus?" 7.klase

pdf

Tematiskais plāns, krievu valoda (svešvaloda), 7.klase

Tematiskais plāns krievu valodā (svešvaloda) 7. klasei
Prezentācija „Profesiju pasaulē”
Prezentācija „Ceļojums muzeju pasaulē”

Anna Majevska

docx pdf ×2

TĪRAS VIELAS UN MAISĪJUMI. MAISĪJUMU VEIDI

Mihails Gorskis

pdf

ŪDEŅRAŽA EKSPONENTS pH

Mihails Gorskis

pdf

VA grupas elementi

Slāpekļa īpašības un iegūšana
Slāpekļskābes oksidējošās īpašības

pdf ×2

Vērtēšanas sistēma, 7.klase

Lai nodrošinātu, ka noslēguma vērtēšanā iekļauts ne tikai projekta darba
galarezultāts, bet arī darba izstrādes process, novērtējumu skolēni saņem, vadoties pēc
snieguma līmeņu apraksta (SLA - tabula nākamajā lapā, kas skolēniem tiek izsniegta pirmajā inženierzinību nodarbībā), attiecīgi par katra kritērija līmeni saņemot punktus.

pdf

VIA grupas elementi

Skābeklis (1.)
Skābeklis (2.) Skābekļa ķīmiskas īpašības
Skābeklis (3.) Skābekļa iegūšana un uzkrāšana
Sēra īpašības un iegūšana
Sēra (-2) savienojumi
Koncentrētas sērskābes oksidējošās īpašības

pdf ×6

VIELAS ĶĪMISKĀ FORMULA

Mihails Gorskis

pdf

VIELU IEDALĪJUMS

Mihails Gorskis

pdf

VIELU ĪPAŠĪBAS

Mihails Gorskis

pdf

VIELU IZDALĪŠANA NO NEVIENDABĪGIEM UN VIENDABĪGIEM MAISĪJUMIEM

Mihails Gorskis

pdf

VIELU ĶĪMISKO FORMULU PIEMĒRI

Mihails Gorskis

pdf

Vielu vispārīgās ķīmiskās īpašības

Mihails Gorskis

pdf ×2

VIIA grupas elementi

Hlora īpašības un iegūšana
Hlorūdeņraža īpašības un iegūšana
Sālsskābes īpašības un iegūšana
Hlorīdu īpašības un iegūšana

pdf ×4

Zvaigžņu koordinātas.

pdf