Radošums izglītības iestādēs

13.08.2020

Kad ir runa par radošumu, mēdz uzvirmot asociācijas, kas iekļauj māksliniecisko izpausmi, inovatīvus jauninājumus un ekscentriskas personības. Lai arī šīs var būt radošuma galējās izpausmes, jāatceras, ka radošuma būtība ir drīzāk plaša spektra domāšanas modelis ar daudzveidīgu pielietojumu.

Radošumu, ko dēvē arī par kreativitāti, bieži definē kā spēju radīt produktu, kas ir jauns, oriģināls, vērtīgs un atbilstošs tam mērķim, kādam tas ir radīts. Tas var būt gan fizisks objekts, gan arī kaut kas netaustāms kā risinājums, ideja vai stratēģija.

            Radošuma jēdziens ir pētīts dažādās nozarēs un ir saistīts ar individuālajiem un vides faktoriem. Radošums pēc būtības sastāv no domāšanas procesa un emocionālajiem stāvokļiem. Lielākā daļa teoriju norāda uz to, ka radošums ir atkarīgs no konteksta un rodas noteiktos apstākļos dažādu faktoru mijiedarbības rezultātā.

Raksta pilnā versija pieejama abonētājiem. Lai piekļūtu rakstu arhīvam, aicinām abonēt kādu no izglītības e-izdevumiem vai izdevumu komplektu. Abonements nodrošinās pieeju visiem žurnālu numuriem, kurus var lasīt un drukāt kā arī neierobežotu pieeju rakstu arhīvam un metodiskajiem materiāliem.

Abonēšanas anketa

    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
  1. EUR 0.00

Pieslēdzies e-žurnāliem

Aizmirsi paroli?

Vēlies kļūt par abonentu?