Laba audzināšanas stunda, kāda tā ir? Spēle „Pikaste”

13.08.2020

Bauskas sākumskolas 5.c klases audzinātājas un latviešu valodas skolotājas Sanitas Anspokas pieredze. Klases stundas cenšos vadīt radoši. Protams, ir dienas, kad jāizrunā sekmes, uzvedība, kavējumi, plānotie pasākumi skolā. Uzskatu, ka audzināšanas stundās liela nozīme ir skolēnu vecumposmam, tāpēc to vienmēr cenšos ņemt vērā. Tā kā mani audzināmie ir piektās klases skolēni, tad stundās mēģinu iekļaut kādu īpašu spēles elementu, kas viņus spētu aizraut stundas darbam.

Klases stundas plāns. Problēmsituācijas skolā un klasē, to risināšanas iespējas caur spēles metodi „Pikaste”.

Audzināšanas stundās atmosfēra ir brīvāka, tomēr katra stunda ir jāplāno, izvirzot tās mērķi. Gadās, ka skolēni manis ieplānoto stundu ievirza pavisam citā gultnē. Tomēr, manuprāt, audzināšanas stundas ir stundas par un ap dažādām dzīves norisēm, skolēnu ikdienu, piedzīvojumiem un pārdzīvojumiem. Tāds ir šīs stundas priekšmets. Vienmēr jādomā par to, kādā vecumposmā skolēni ir un kādas ir šī vecumposma īpatnības, jādomā par to, kas skolēniem ir saistošs un aktuāls, vai tā ir karjeras izglītība vai sevis izzināšana, vai veselības jautājumi u. tml.

Klases stundās daudz izmantojam informācijas tehnoloģijas, skolēniem patīk darboties savos telefonos, planšetēs, strādāt grupās, sadarboties. Tādās reizēs katrai mazajai lietai ir sava nozīme, tāpēc īpaša loma ir katram spēles elementam, radošai pašizpausmei un darbībai, ko veic skolēni.

Raksta pilnā versija pieejama abonētājiem. Lai piekļūtu rakstu arhīvam, aicinām abonēt kādu no izglītības e-izdevumiem vai izdevumu komplektu. Abonements nodrošinās pieeju visiem žurnālu numuriem, kurus var lasīt un drukāt kā arī neierobežotu pieeju rakstu arhīvam un metodiskajiem materiāliem.

Abonēšanas anketa

    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
  1. EUR 0.00

Pieslēdzies e-žurnāliem

Aizmirsi paroli?

Vēlies kļūt par abonentu?