Par atkārtotu kritēriju neizpildi četrām valsts ģimnāzijām draud statusa atņemšana

14.02.2019

Par atkārtotu valsts ģimnāzijas statusa piešķiršanas kritēriju neizpildi četrām valsts ģimnāzijām draud statusa atņemšana, liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija. Lai izglītības iestāde varētu pretendēt uz valsts ģimnāzijas statusu, kas nodrošina arī piemaksas pedagogu algām, tai ir jāatbilst vairākiem kritērijiem, tostarp jābūt atbilstošam skolēnu skaitam un augstiem centralizēto eksāmenu rezultātiem.

Trīs no četrām izglītības iestādēm - Gulbenes novada valsts ģimnāzija, Jūrmalas valsts ģimnāzija un Viļakas valsts ģimnāzija - atkārtoti neizpilda noteikumos par ģimnāzijas un valsts ģimnāzijas statusa piešķiršanas un anulēšanas kārtību un kritērijiem noteikto minimālā skolēnu skaitu kritēriju.

Viļakas valsts ģimnāzija 2018.gadā nav izpildījusi arī skolēnu rezultātu valsts centralizētajos eksāmenos kritēriju. Šo pašu kritēriju, taču jau atkārtoti, neizpilda arī Krāslavas valsts ģimnāzija.

Saskaņā ar Pedagogu darba samaksas noteikumiem valsts ģimnāziju pedagogiem tiek noteikta piemaksa 10% apmērā no mēneša darba algas.

Savukārt noteikumi par ģimnāzijas un valsts ģimnāzijas statusa piešķiršanas un anulēšanas kārtību un kritērijiem nosaka, valsts ģimnāzijas statusu izglītības iestādei, ņemot vērā valsts budžetā paredzēto finansējumu, piešķir Ministru kabinets pēc izglītības un zinātnes ministra ierosinājuma.

Uz valsts ģimnāzijas statusu var pretendēt izglītības iestāde, kuras 10.-12.klasē Rīgā mācās ne mazāk par 250 izglītojamajiem, citās republikas pilsētās - ne mazāk par 180 izglītojamajiem, citās administratīvajās teritorijās - ne mazāk par 120 izglītojamajiem. Tāpat izglītības iestādei jāīsteno vismaz divas vispārējās vidējās izglītības programmas un vismaz vienu no tām - matemātikas, dabaszinātņu un tehnikas virzienā, izglītības iestādei tāpat jāīsteno vismaz divas pamatizglītības programmas, vienu no tām - matemātikas, dabaszinību un tehnikas virzienā.

Papildu tam izglītības iestādē iepriekšējos divus mācību gadus izglītojamo mācību sasniegumu vidējais procentuālais novērtējums centralizētajos eksāmenos ir bijis vismaz par 10% augstāks nekā vidējais procentuālais novērtējums valstī, vismaz par 5% augstāks nekā vidējais procentuālais novērtējums attiecīgajā plānošanas reģionā. Izglītības iestādei arī jāveic pedagogu tālākizglītības un metodiskā centra funkcijas plānošanas reģionā, jāsniedz vispārējās izglītības iestādēm un pedagogiem metodiskais atbalsts izglītības procesa organizēšanā pedagoģijas un skolvadības jautājumos, jānodrošina ģimnāzijas bibliotēkā esošās informācijas un literatūras pieejamība izglītojamiem un pedagogiem, jāatbalsta izglītojamo sadarbība zinātniskās pētniecības jomā valsts un starptautiskā līmenī, jāorganizē vispārējās izglītības iestāžu pedagogu profesionālās kompetences pilnveide, savukārt tās pedagogiem jāiesaistās valsts izglītības politikas un izglītības attīstības stratēģijas veidošanā (valsts pārbaudījumu vērtēšanā, izglītības satura izveidē, mācību literatūras izvērtēšanā) pašvaldību vai valsts līmenī.

Ja valsts ģimnāzija divus gadus pēc kārtas neatbilst minētajiem kritērijiem, izglītības un zinātnes ministram ne vēlāk kā mēnesi pirms nākamā mācību gada sākuma jāierosina Ministru kabinetam anulēt izglītības iestādei piešķirto valsts ģimnāzijas statusu.

LIZDA: Nebūtu korekti pārskatīt valsts ģimnāziju statusa piešķiršanas kritērijus atsevišķu izglītības iestāžu dēļ

Pārskatīt valsts ģimnāziju statusa piešķiršanas kritērijus atsevišķu izglītības iestāžu dēļ nebūtu korekti pret citām izglītības iestādēm, kas jau saņēmušas vai iepriekš nav saņēmušas valsts ģimnāzijas statusu, šādu nostāju pauda Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) priekšsēdētāja Inga Vanaga.

Vanaga pauda, ka valsts ģimnāzijām ir augstākā kritēriju latiņa vidējās izglītības iestāžu līmenī, kas paredz kā papildu funkcijas, tā arī kvalitatīvos un kvantitatīvos kritēriji, par ko tiek dota papildu nauda.

"Ja uzstādīta prasību latiņa, tad izglītības iestādēm tām ir jāseko. Lai būtu korekti pret pārējiem un neradītu precedentus, prasot izņemt kādus kritērijus. Tā var ieslīgt nepārāk vēlamās atkāpēs un to var izmantot arī citas izglītības iestādes sava statusa noturēšanai. Nebūtu prātīgi šādā veidā devalvēt valsts ģimnāzijas statusu, tāpēc būtu jāpieturas pie vienādiem noteikumiem," teica Vanaga.

LETA informācija

Komentēt:

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

08.05.2020 11:41

@SkolasVards: Žurnāls "Skolas Vārds" - Ziņas - Digitalizēti jau 54% no jaunā, pirmskolām paredzētā mācību satura un metodiskajiem… https://t.co/dzK2EYCZBI

07.05.2020 12:11

@SkolasVards: Žurnāls "Skolas Vārds" - Svarīgi - VISC sola skolēniem labvēlīgākus eksāmenu vērtēšanas kritērijus https://t.co/8ODkwRhJdO via @SkolasVards

07.05.2020 11:12

@SkolasVards: Žurnāls "Skolas Vārds" - Ziņas - 7. maijā sākas vērienīgākais eksāmens Latvijā - Eiropas eksāmens https://t.co/pMQn5BCdOj via @SkolasVards

23.04.2020 14:07

@SkolasVards: Attālinātās mācības – no „labi” uz „vēl labāk”. https://t.co/PgpDyYlLvi

23.04.2020 14:06

@SkolasVards: Sākumskolas skolotāju viedokļi par televīzijas mācību stundām. https://t.co/PgpDyYlLvi

23.04.2020 14:06

@SkolasVards: Iznācis "Izglītība un Kultūra" jaunais numurs. https://t.co/PgpDyYlLvi https://t.co/TnuyAlSnTF

20.04.2020 19:58

@SkolasVards: Žurnāls "Skolas Vārds" - Svarīgi - Līdz Jāņiem skolās sola skaidrību par padziļināto kursu piedāvājumu 10.klašu sko… https://t.co/YD1yL1BwA4

20.04.2020 19:52

@SkolasVards: Žurnāls "Skolas Vārds" - Svarīgi - LIZDA iebilst iecerei šogad 9.klašu skolēniem rīkot valsts pārbaudes darbus… https://t.co/jAGJqu1fkE

12.04.2020 21:12

@SkolasVards: Žurnāls "Skolas Vārds" - Ziņas - Pedagoģijas studenti vēlas palīdzēt skolēniem attālinātajās mācībās… https://t.co/8VX4pQz11E

06.04.2020 19:43

@SkolasVards: Žurnāls "Skolas Vārds" - Svarīgi - Izglītojošo kanālu "Tava klase" tiešsaistē pirmajā dienā skatījuši vairāk nekā 5… https://t.co/zjqrfJfOkO