Pedagogi var bez maksas papildināt zināšanas digitālajās prasmēs

25.08.2020

Sākot no 24. augusta pedagogi var bez maksas papildināt zināšanas digitālajās prasmēs, un pieteikties programmām digitālās pratības pilnveidei ar dažādām priekšzināšanām. Tā ir inovatīva pieeja pedagogu digitālo prasmju pilnveidošanas procesa organizācijai, jo paredz iespēju katram kursu dalībniekam apgūt saturu sev ērtā tempā un laikā.

Šim mērķim Izglītības un zinātnes ministrija atvēlējusi 500 000 eiro, un plānots, ka kopumā šajā gadā digitālo kompetenci pilnveidos vismaz 2650 pedagogu.

IZM klāstīja, ka šogad kursu saturs ir veidots tā, lai maksimāli sasniegtu izglītības iestāžu vadības komandas, profesionālo un vispārizglītojošo skolu pedagogus, pirmsskolas pedagogus, sākumizglītības skolotājus, kā arī dažādu mācību priekšmetu skolotājus.

Tika uzsvērts, ka kursā jāapskata tehnoloģijas un rīki, kurus var izmantot mācību procesā, lai veicinātu sadarbību un atvieglotu mācību procesa organizēšanu. Plānots, ka mācību dalībnieki apgūs rīkus un tehnoloģijas, kas palīdz ātrāk un efektīvāk paveikt ikdienas darbus, apkopojot rezultātus un organizējot klases darbus, kā arī strādājot komandā.

Ministrijas mājaslapā publicētā informācija liecina, ka pedagogu profesionālās pilnveides kursus digitālajā pratībā organizē SIA "Lielvārds", Baltijas Datoru akadēmija un Daugavpils Universitāte.

Jau ziņots, ka no šā gada 1.augusta mācību procesu organizēs klātienē izglītības iestādē, bet būs jāievēro virkne piesardzības prasību, tostarp jāorganizē izglītojamo plūsma, mazinot to krustošanos, kā arī nepieļaujot drūzmēšanos, otrdien atbalstot grozījumus noteikumos "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai", lēma valdība.

IZM un Valsts izglītības satura centrs (VISC) iepriekš informēja, ka mācību organizēšana no nākamā mācību gada plānota trīs modeļos. Pašlaik uzskatāms, ka no 1.septembra mācības visās izglītības iestādēs Latvijā notiek klātienē un tas ir A modelis, ja epidemioloģiskā situācija ir līdzīga kā tagad.

Valdības atbalstītie grozījumi nosaka, ka arī šajā gadījumā, ja nepieciešams, izglītības procesu, atbilstoši izglītības iestādes dibinātāja lēmumam daļēji varēs īstenot attālināti, piemēram, to varēs darīt vienu dienu nedēļā, lai nodrošinātu distancēšanās iespēju, piemēram, koplietošanas telpu piepildījuma un izglītojamo plūsmas organizēšanas un kontroles nolūkā.

IZM norāda, ka šis nosacījums vispārējās izglītības iestādēs attiecināms tikai uz 7.-12.klasi, ņemot vērā izglītojamo vecumposmu un līdzdalību pašvadītā mācību procesā. Attiecīgi profesionālās izglītības iestādēs šāds risinājums iespējams visos kursos un grupās.

Vienlaikus, lai sekmīgi īstenotu mācību procesu, izglītības iestādes vadītājam būs jānosaka kārtību par mācību un pedagogu darba organizāciju, tai skaitā jānosaka komunikācijas kanālus ar izglītojamiem un viņu vecākiem.

Otrs jeb B modelis ir ieviešams tad, ja izglītības iestāde nevar nodrošināt distancēšanos, ar to saprotot pārāk blīvo koplietošanas telpu piepildījumu, klašu vai grupu pārklāšanos starpbrīžos un pasākumos. Iepriekš VISC vadītājs Catlaks skaidroja, ka šis modelis paredz, ka 1.-6.klase aizvien mācās klātienē, taču 7.-12.klasei 40-60% mācības var tikt organizētas attālināti un tikpat klātienē.

Savukārt profesionālās izglītības iestādēs 60-80% mācību procesa var nodrošināt izglītības iestādes telpās, bet 20- 40% attālināti. Augstskolās šī proporcija esot atkarīga no studiju programmas specifikas.

Savukārt C modelis paredz, ka mācības 1.-12.klasei organizē tikai attālināti, un to piemērotu tad, ja skolā ir konstatēta inficēšanās vai saslimstība ar Covid-19 vai valstī noteikti pretepidēmijas pasākumi. Catlaks skaidroja, ka tie, kuri būs bijuši kontaktā ar saslimušo personu dosies pašizolācijā. Taču, ja iestāsies ārkārtējā situācija noteiktā pašvaldībā, teritorijā vai valstī kopumā, tad visa skola atgriezīsies pie attālinātām mācībām.

Komentēt:

Pieslēdzies e-žurnāliem

Aizmirsi paroli?

Vēlies kļūt par abonentu?