Radīts digitāls Latvijas skolu goda dēlis, lai izceltu attālinātā mācību procesa sasniegumus un izaicinājumus

15.05.2021

Lai pastāstītu par Latvijas skolu veiksmes stāstiem un pārvarētajiem izaicinājumiem attālinātā mācību procesa laikā, studentu komanda platformā O!Izglītība radījusi digitālo Goda dēli, kurā apkopotas skolu un pedagogu atziņas. Darbs turpinās - ikviena skola un pedagogs ir aicināti iesūtīt savas atziņas, pastāstot ne vien par sasniegumiem, bet arī nepieciešamo atbalstu! Latvijas skolu digitālais Goda dēlis apskatāms vietnē www.oizglitiba.lv/goda-delis.

"Ikvienas skolas un pedagoga stāsts šajā attālināto mācību laikā ir citāds, to veido dažāds digitālo prasmju līmenis, mācību priekšmetu un ārpusstundu darba specifika, pieejamais kolēģu atbalsts un, protams, skolēnu personības. Vēlamies pastāstīt, kā šī laika varoņi - skolu vadība un pedagogi - raduši risinājumus kvalitatīva mācību procesa un ārpusskolas aktivitātāšu nodrošināšanai," stāsta projekta O!Izglītība līdzautore Marta Muižniece.

Platformā šobrīd publicēti 67 pedagogu stāsti. Komanda aicina skolotājus un citus izglītības iestāžu darbiniekus dalīties ar savu pieredzi, lai kopā radītu virtuālo sienu, kurā pastāstīt sabiedrībai gan par sasniegumiem, gan skolām nepieciešamo atbalstu!

Jūrmalas Valsts ģimnāzijas skolotājs Mikus Solovejs Goda dēli publicētajā rakstā stāsta: "Šis ir ļoti auglīgs un pateicīgs laiks tam, lai vēlreiz noformulētu un, iespējams, arī pārformulētu, kas ir 21.gs. skolotājs. Jāatzīst, ka pirms "2020" skolotājs un skolēns dzīvoja atšķirīgās informācijas telpās. Plaisa ar katru gadu palielinājās. Katram bija savs informācijas plūsmas ātrums, uztveres īpatnības, iespēju rāmis. Šobrīd digitālā plaisa ir mazinājusies. Skolotājs noķēra skolēnu. Tagad viņi ir sastapušies vienā platformā. Tas nākotnē noteikti var uzlabot izglītības kvalitāti un paplašināt skolotāja varēšanas robežas. Mērķis, par kuru vērts šobrīd cīnīties."

Oskars Kaulēns, Draudzīgā aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas direktors novēl: "Tehnoloģijas ir tikai rīks, lai mācību procesu padarītu efektīvāku, tāpēc aicinu vairāk domāt par to, ko skolēniem ir jāiemācās mācību procesā un kā par to būtu iespējams pārliecināties, un tikai pēc tam piemeklēt šim mērķim piemērotāko IKT risinājumu."

Ideja veidot platformu dzima triecienprogrammā "CrisisLab", komandai atsaucoties Izglītības un zinātnes ministrijas izaicinājumam rast risinājumu, kā izglītot skolotājus digitālo rīku lietošanā. Platformā iespējams ātri atrast un apgūt digitālos rīkus tiešsaistes komunikācijai, interaktīvu prezentāciju un attālinātu mājasdarbu veidošanai, kā arī klases saliedēšanai un grupu darbiem. Uzklausot skolotāju ieteikumus, turpinās platformas pilnveide.

"CrisisLab" pagājušajā pavasarī izveidoja RTU, Latvijas Universitāte, Latvijas Jūras akadēmija, Liepājas Universitāte un Ventspils Augstskola, lai kopējiem spēkiem cīnītos ar Covid-19 krīzes sekām un piedāvātu risinājumus pašvaldību un valsts sektora, industriju, nevalstisko organizāciju identificētām problēmsituācijām, kas radušās vai var rasties globālās pandēmijas, ārkārtas stāvokļa un pārvietošanās, pulcēšanās un sociālās distancēšanās ierobežojumu dēļ.

Platformu "O! Izglītība" - www.oizglitiba.lv - veido studentu komanda - RTU Datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas fakultātes absolvents Matīss Zemturis, RTU Rīgas Biznesa skolas absolventes Marta Muižniece un Anna Žanete Freimane, un RTU Datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas fakultātes students Oskars Kārlis Klaumanis.

Komentēt:

Pieslēdzies e-žurnāliem

Aizmirsi paroli?

Vēlies kļūt par abonentu?