Žurnāls "Izglītība un Kultūra"

Laikraksta IZGLĪTĪBA un KULTŪRA 18. septembra numurā lasiet:

AKTUĀLI

Pārmaiņas skolā sākas ar radošiem skolotājiem – pētniekiem. Kā daudzveidīgāk organizēt mācību darbu skolās? Kā ieviest citas darba organizācijas formas, mainīt sistēmu? Kā skolēnam mācīt saskatīt kopsakarības? Kā mācīt skolēnu, lai viņš vienā mācību jomā apgūto prastu pielietot citos? Atbildes uz šiem jautājumiem  meklēja eksperte Aira Kumerdanka, iztaujājot dalībniekus no dažādām skolām, kuri atklāja savu pieredzi. Pieredzē dalās Dace Jaundāldere-Dātava, privātās pamatskolas „Domdaris” dibinātāja, direktores vietniece, sociālo zinību un vēstures skolotāja, Ogres 1. vidusskolas direktora vietniece mācību un audzināšanas darbā Nora Heinrihsone, Tukuma novada Smārdes pamatskolas angļu valodas skolotāja Iveta Čilipāne, Rīgas Valsts Klasiskās ģimnāzijas direktora vietniece izglītības jomā Inna Burova un matemātikas skolotājs Artūrs Ļevikins.

AKTUĀLĀS IZGLĪTĪBAS ZIŅAS

Latvijai Starptautiskajā ekonomikas olimpiādē pirmo reizi pilns medaļu komplekts.

KM apbalvojumu saņem 46 kultūrizglītības jomas skolēni, bet Cimzes balvu – divi skolotāji.

„SkillsLatvia” prasmju konkursā par labāko jauno profesionāli mazumtirdzniecībā atzīts Rīgas Valsts tehnikuma audzēknis.

Līdz gada beigām skolas saņems portatīvos datorus mūsdienīga mācību procesa nodrošināšanai.

Ietaupījumus novirza kultūrizglītības iestādēm mācību gada pilnvērtīgai uzsākšanai.

Attālinātās mācības nodrošina Broka Daugavpils Mūzikas skolas klasei, kur mācās Covid-19 slimnieka kontaktpersona.

Skolām vairs nebūs jāpārskata līdz šim jau izveidotās apvienotās klases skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem.

Šogad 183 izglītības iestādes saņems apbalvojumus par sasniegumiem vides izglītībā.

PROFESIONĀLĀ IZGLĪTĪBA

OECD ziņojums ar uzsvaru uz profesionālo izglītību. 9. septembrī notika iepazīšanās ar OECD publicēto ziņojumu „Education at a Glance 2020” par izglītības rādītājiem OECD valstīs un partnervalstīs. Šogad pirmo reizi ziņojumā vairāk uzmanības veltīts profesionālajai izglītībai. Latvijā visi profesionālās vidējās izglītības audzēkņi mācās skolas un darba vidē kombinētās programmās, kas ir augstāks rādītājs nekā vidēji 34% OECD valstīs.

SARUNA

Atgriešanās skolā Covid-19 laikmetā. Septembrī lielākajā daļā OECD valstu atsākas skolas gaitas. Tomēr šogad sakarā ar Covid-19, atgriešanās skolā iekļauj pavisam citas problēmas nekā iepriekš. Skolēni, skolotāji un administrācija visā pasaulē ir pakļauti virknei izaicinājumu, kopš vīruss sāka cirkulēt 2020. gada janvārī. Kopumā 2020. gada pirmajā pusē 188 valstu skolas aizvēra savas durvis. Tas ietekmēja vairāk kā 1.5 biljonus jauniešu. Ņemot vērā vīrusa izplatīšanos skolās, dažas no skolām, kuras atvēra savas durvis, jau dažas dienas vēlāk bija spiestas pārorientēties uz attālinātās mācīšanās režīmu. Ar ko ir jārēķinās, sūtot bērnus skolā, un kā saglabāt drošību un veselību sabiedrībā? Kā skolas var pielāgoties Covid-19? Vai šis vīruss radikāli izmainīs to, kā noris izglītības procesi? Par šiem jautājumiem OECD podkāstā sarunājās Klēra Janga (Claire Young) un Andreass Šlaihers (Andreas Schleicher), direktors izglītības un pratību nozarē OECD.

MUZEJPEDAGOĢIJA

Jauns un neparasts skatījums daudzveidīgā mozaīkā. „Ļoti maz ir tādu kursu un pasākumu, kurā skolotāji var justies viegli un pēc nodarbības izjust radošu iedvesmu turpmākajam darbam, nevis klausīties frāzes par standartu un tamlīdzīgi,” atzīst skolotāji, kuri 10. septembrī piedalījās Imanta Ziedoņa muzeja un Ziedoņa klases kopīgi veidotajā nodarbībā „Kultūras kanona stunda Ziedoņa bibliotēkā” Rīgā, Sporta ielā 2.

GRĀMATPLAUKTS

Pieslēdzies e-žurnāliem

Aizmirsi paroli?

Vēlies kļūt par abonentu?