Žurnāls "Pirmsskolā"

Žurnāla PIRMSSKOLĀ maija numurā lasiet:

PIEREDZE

Kā organizēt efektīvu saziņu ar vecākiem. Vecāku sapulces klasiskajā formā vairs nav lietderīgi organizēt, sarunās aizvien biežāk norāda dažādi izglītības jomas eksperti. Arī mammas un tēti nereti pauž viedokli, ka savu laiku grib izmantot jēgpilnāk un no šādu pasākumu apmeklēšanas izvairās. Taču izglītības iestādes un vecāku sadarbība ir noteikta Izglītības likumā. Skaidrojam, kā to organizēt, lai apmierinātas būtu abas iesaistītās puses. Viena no atziņām - nepietiek pielikt informāciju pie ziņojuma dēļa, uzrakstīt vēstuli “E-klasē” vai nodot papīra zīmīti. Nepieciešams uzrunāt katru vecāku individuāli.

Mēneša temata vizualizēšana. Laikam ejot un tehnoloģijām attīstoties, mūsdienu bērnus ieinteresēt aktīvi piedalīties rotaļdarbībā kļūst arvien grūtāk, tāpēc katra mēneša temats ir rūpīgi jāplāno, atbilstoši viņu interesēm, vajadzībām utt. Pieredzē dalās Līga Liepiņa no Jelgavas PII “Ķipari”.

Djeneša bloku metode. Kad mēs iegādājāmies ģeometrisko figūru komplektu, nevarējām pat iedomāties, ka tajā slēpjas vesela metodika. Tās izpēte man un pedagogiem prasīja laiku, taču tas bija tā vērts! Dyenesh metodikas pamatā ir aizraujošas loģiskās spēles. Bērns iegūst izpratni par vissarežģītākajām matemātiskajām prasmēm, neapzinoties šo operāciju sarežģītību. Pieredzē dalās Lolita Fiļipova no Daugavpils 21. PII “Liesmiņa”.

METODISKĀ SPĒLE

Apslēptie dārgumi (1,5 – 2,5 gadi). Sasniedzamie rezultāti: bērns prot pareizi izrunāt un parādīt pamatkrāsas; prot parādīt un nosaukt skaitļus no 1 – 3; prot komunicēt un sarunāties gan ar skolotāju, gan ar citiem bērniem; prot nosaukt, kas dabā ir zils, zaļš, dzeltens; prot pats izvēlēties kādu no pamatkrāsām, uzzīmēt vai izkrāsot debesis, zāli, sauli. Pieredzē dalās Rasita Cibule, Ina Zaļā no PII “Spārīte”.

PĒTĀM KOPĀ

Tematiskā nedēļa “Satiec sauli pienenēs”. Kādu rītu, kad mēs devāmies pastaigā uz pļavu, mēs redzējām brīnumu. Visa pļava bija ar dzelteniem ziediem – it kā visur spīdētu mazas saulītes. Mūs sāka interesēt, kas ir šīs dzeltenās saulītes? Tās ir pienenes! Mēs nolēmām uzzināt, kur tās aug? Mēs vēlējāmies uzzināt, ar ko pienene draudzējas, un sākām to novērot. Pieredzē dalās Iveta Gārbena no Saldus PII “Zīlīte”.

VIKTORĪNA

Pirmsskolēna pirmie soļi viktorīnas sagatavošanā un vadīšanā. Tas ir lielisks diagnostikas instruments skolotājam jeb pētījuma metode prasmju novērtēšanā, bet bērniem aizraujoša komandas spēle. Pieredzē dalās Ilze Veidmane no Jūrmalas PII “Zvaniņš”.

JAUNRADE

Es uzceļu sev māju pats! Bērnu vecums: 5 – 7 gadi. Ziņa bērnam: Lai pasargātu sevi no karstuma, var uzbūvēt māju un atpūsties tajā. Sasniedzamais rezultāts mācību jomās:  Tehnoloģiju mācību joma – ar pieaugušā palīdzību ceļ māju – vigvamu no koka mietiem. Griež un plēš auduma gabalus, mācās sasiet mezglus. Dabaszinātņu mācību joma – pēta dažādus tekstilizstrādājumus, šķiro pēc krāsas, auduma veida. Pēta koka mietus, raksturo koksnes īpašības. Matemātikas mācību joma – mēra mietu garumu ar mērlenti, pieraksta mērījumus. Taisa mājas – vigvama maketu plaknē. Pieredzē dalās Anita Bernatoviča no Daugavpils 32. PII.

SPĒLE

Idejas spēlēm ar smiltīm.

IDEJA

Ideja didaktiskajiem materiāliem no filca. Pieredzē dalās  Ļuda Šķēle no Ventspils PII “Saulīte”.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.