Žurnāls "Pirmsskolā"

E-žurnāla PIRMSSKOLĀ aprīļa numurā lasiet:

AKTUĀLI

Svarīgāk par zināšanām ‒ sniegt drošības sajūtu. Pieredze, strādājot ar ukraiņu bērniem un viņu mammām, mūs maina gan personīgi, gan profesionāli – saka Rīgas 49. pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja Vineta Jonīte. Viņas vadītais bērnudārzs uzņēmis jau vairāk nekā 20 mazo ukraiņu. Vadītāja atzīst, ka brīžiem rīkojas intuitīvi, jo patlaban neviens nevar pateikt, kā ir pareizāk. Kara laika psiholoģiju un pedagoģiju neviens nav mācījis.

Ko ņemt vērā, ja bērnudārzā uzņemti kara bēgļu bērni?

ATBALSTS

Par bērnu pašatzīmēšanos un pašvērtēšanu. Viss sākās mācību gada sākumā, kad sapratu, ka, ieviešot kompetenču pieeju, ir ļoti nepieciešama uzskatāma sistēma, kurā bērni varētu atzīmēt, ka ir paveikuši uzdevumu, izpildījuši kritēriju, sasnieguši rezultātu, kā arī varētu sevi novērtēt. Taču gribējās, lai šī “atzīmēšanās” būtu daudzreiz lietojama un atrastos skolotāju acu priekšā, jo citādi ļoti grūti saņemt atgriezenisko saiti un atcerēties, ko kurš ir darījis, ko ir vai nav paveicis, kurā zonā bijis (ikdienā lietoju jēdzienu “zona” nevis “centrs”, jo, manuprāt, “zona” ļauj plašāk darboties, nav jāaprobežojas ar uzturēšanos konkrētā centrā, var biežāk mainīt “zonas” atrašanās vietu, utt.). Tad sākās eksperimentēšana, mēģināšana, kļūdīšanās, pārveidošana un atkal eksperimentēšana... Stāsta Liene Eižengrauda no Liepas PII “Saulīte”.

PIEREDZE

Integrēta rotaļnodarbība “Kā garšo pavasaris?” 4 – 5 gadi. Nodarbības mērķis: garšu iepazīšana praktiskā darbībā, izvēloties veselīgus un svaigus produktus.

Rotaļnodarbības matemātikā “Kukaiņu pasaule” 6 – 7 gadi. Nodarbības mērķis: veicināt bērnu matemātisko domāšanu, uztveres un uzmanības attīstību.

Darbnīca 4 – 6 gadi. Nodarbības mērķis: ar rotaļu āmuru palīdzību iesist nagliņas pa ciparu kontūru.

Labizjūtas veicināšana silto smilšu nodarbībā. Silto smilšu iekārta “Warmsandbox” ir Latvijā patentēts izgudrojums, kas ļauj silto smilšu pieredzi izbaudīt neatkarīgi no gadalaika. Nodarbība sevī apvieno siltumterapijas, pasaulē pazīstamās sammoterapijas un dabas vides estētikas metožu kopumu, kas nodrošina siltuma un smilšu pieskārienu efekta saņemšanu vieglā un vispārpieejamā formā. Lai gūtu vēlamo rezultātu, nodarbības gaitu, atbilstoši struktūrai, vada kvalificēts speciālists. Kā tas strādā pie mums, Jelgavas PII “Ķipari”? Stāsta Vita Lūse, speciālais pedagogs, dabas vides estētikas speciālists no Jelgavas PII “Ķipari”.

Rotaļnodarbība “Emociju juceklis” 5 – 6 gadi. Pētot emociju iepazīšanu pirmsskolā, secināju, ka lielā daļā pirmsskolu ir emociju kartiņas, taču būtisks ir arī nākamais solis, kā rīkoties, kad jūtu to, ko jūtu? Aicinu kolēģus izmantot mūsdienās tik pieejamo plašo grāmatu klāstu. Lasīsim kopā un izdzīvosim savas sajūtas! Nodarbības mērķis: pašregulācija, paškontrole, paplašinot bērnu redzesloku par emocijām un to izpausmēm. Stāsta Zane Rudzīte no Vircavas vidusskolas Lielvircavas filiāles.

Darba lapa “EMOCIJAS”.

Izlaiduma scenārijs.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.